Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Virker jo som du overvåker mer en hva loven sier du har.

Hadde jeg blitt kastet ut av systemet 2 ganger på kort tid rett før arbeidstid slutt, da hadde ikke jeg heler blitt sittende å logge inn slik heler, er og en råtten måtter av en leder å drive på for å få oppmerksomhet.  Hadde arbeidstager vist du satt slik Hadde jeg gått til fagforbundet im.at mun leder logget meg ut, uten grunn fordi jeg ikke svarte på en melding mens jeg jobbet med noe

Anonymkode: eae5d...07b

• Liker 34
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner ingen som gidder å kontakte teknisk for en systemfeil når det bare er få minutter igjen av arbeidsdagen, det er i mitt hode morgendagens problem 

Anonymkode: 2a2e7...996

Blir avvik da, hvis det håndteres riktig. Står ingenting om at det var få minutter igjen, det var mer enn et kvarter. Man har egentlig ikke anledning til å avslutte når det er 2 min igjen heller, men da kan man vise mer godvilje.

Anonymkode: a1a5c...75d

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg registrerer avvik stadig vekk, hvis man enten har jobbet for lite eller når noen bare avslutter uten at det er innvilget. I dette tilfellet har jeg i utgangspunktet ikke anledning til å registrere avvik, det må en annen gjøre.

Aah, skjønner… 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så altfor mye som er spik spenna gærnt i det du beskriver. Du høres ekstremt lite kompetent ut til å sitte i en lederstilling. Det meste er påpekt allerede med micromanaging og overvåking. 

Men på toppen av dette så fabulerer du altså om å iscenesette et slags scenario der du nevner dette påståtte avviket i en setting med flere kolleger i håp om at de skal (uvitende) støtte din sak ang. avvik? Dette er jo bare et veldig feigt forsøk på å manipulere omgivelsene dine på en måte hvor du selv skal slippe å argumentere for din egen sak. Sannsynligvis fordi du har en jævlig dårlig sak, og trolig vil hele arbeidsstokken innse hvor inkompetent du er om du skulle legge frem denne saken slik du gjør her.

På tide å stikke finger'n i jorda og gjør litt selvransaking.

Anonymkode: 6e26a...81f

• Liker 37
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Sånn detaljstyring er det verste du kan gjøre som leder og den verste lederen man kan ha! Jeg tro de som jobber for deg må føle seg litt overvåket.

Jeg syns det høres ut som du har lite å gjøre. 

Anonymkode: 2d4d2...9c8

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er så altfor mye som er spik spenna gærnt i det du beskriver. Du høres ekstremt lite kompetent ut til å sitte i en lederstilling. Det meste er påpekt allerede med micromanaging og overvåking. 

Men på toppen av dette så fabulerer du altså om å iscenesette et slags scenario der du nevner dette påståtte avviket i en setting med flere kolleger i håp om at de skal (uvitende) støtte din sak ang. avvik? Dette er jo bare et veldig feigt forsøk på å manipulere omgivelsene dine på en måte hvor du selv skal slippe å argumentere for din egen sak. Sannsynligvis fordi du har en jævlig dårlig sak, og trolig vil hele arbeidsstokken innse hvor inkompetent du er om du skulle legge frem denne saken slik du gjør her.

På tide å stikke finger'n i jorda og gjør litt selvransaking.

Anonymkode: 6e26a...81f

Jeg tenker at det er en slik håndtering fra min side som må til for å påvirke den som registrerer, men det er uansett stor sannsynlighet for at det blir bevisst feilregistrert, personen som registrerer er av den bestemte typen og godtar mer enn vi bør.

Har til og med sett en e-post fra den som registrerer til den skadde og da er det åpenbart at den som registrerer vet hvordan det fungerer, som ble opplyst om i e-posten, men foreslo at "vi kan bare gjøre det sånn isteden".

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du jobber, så jeg kan sørge for å aldri søke meg dit. 

Anonymkode: b4f3a...954

• Liker 27
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn detaljstyring er det verste du kan gjøre som leder og den verste lederen man kan ha! Jeg tro de som jobber for deg må føle seg litt overvåket.

Jeg syns det høres ut som du har lite å gjøre. 

Anonymkode: 2d4d2...9c8

De vet at de blir overvåket, det inngår i kontrakten og de har erfart dette.

Skrevet

Men assa…du høres så petimeter og nerd ut. Kan love deg at du blir baksnakket og er dårlig likt av kollegaer! Hørt om å gi og ta som leder? Ikke det nei. 

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Mizzy skrev (1 minutt siden):

Men assa…du høres så petimeter og nerd ut. Kan love deg at du blir baksnakket og er dårlig likt av kollegaer! Hørt om å gi og ta som leder? Ikke det nei. 

Jeg gjør jobben min, og mer nøyaktig enn andre. Jeg kan ikke gjøre åpenbare feil bare for å bli likt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg kjenner ingen som gidder å kontakte teknisk for en systemfeil når det bare er få minutter igjen av arbeidsdagen, det er i mitt hode morgendagens problem 

Anonymkode: 2a2e7...996

Nei nei, er det to minutter igjen må du selvsagt løpe til IT 😅

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg registrerer avvik stadig vekk, hvis man enten har jobbet for lite eller når noen bare avslutter uten at det er innvilget. I dette tilfellet har jeg i utgangspunktet ikke anledning til å registrere avvik, det må en annen gjøre.

Folk tenker nok sitt om alle disse avvikene du rapporterer inn, spesielt for ikkesaker. Da tas du mindre alvorlig hvis det en gang kommer et ordentlig avvik.

Anonymkode: f5163...207

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kjenner jeg er veldig nysgjerrig på hvordan du jobber, så jeg kan sørge for å aldri søke meg dit. 

Anonymkode: b4f3a...954

Skulle til å skrive eksakt dette selv! Vil gjerne vite hvilken arbeidsplass dette er, så jeg aldri noen sinne skal risikere å ende opp der selv 😅

Anonymkode: 3453b...040

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei nei, er det to minutter igjen må du selvsagt løpe til IT 😅

Folk tenker nok sitt om alle disse avvikene du rapporterer inn, spesielt for ikkesaker. Da tas du mindre alvorlig hvis det en gang kommer et ordentlig avvik.

Anonymkode: f5163...207

Andre registrerer avvik omtrent like ofte som meg, men kanskje jeg er mer bevisst på å registrere at enkelte bare avslutter før dagen er over

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt komisk når man ikke vet hva fri eller avspassering er, og andre mulige årsaker til at jeg ikke jobber akkurat nå. Litt for mange som ikke er i arbeid.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er litt komisk når man ikke vet hva fri eller avspassering er, og andre mulige årsaker til at jeg ikke jobber akkurat nå. Litt for mange som ikke er i arbeid.

Men du unngår å svare på hvilken bransje dette foregår i, selv om du svarer på mye annet 🙂 

• Liker 11
Skrevet

Hva type arbeidssted er dette? Fabrikk? Innenfor hvilken næring?

Nå jobber jeg på kontor, men er glad ledelsen har såpass stor tillitt til oss at de ikke driver med den slags rapportering! Her kan vi komme og gå som vi vil så lenge vi gjør det vi skal og er med på møter. Ingen som bryr seg om du går kl 14 en dag eller stikker til tannlegen..ingenting som blir rapportert. Noen ganger jobber vi lengre en 7.5 timer og andre ganger mindre..så lenge vi legger inn timer vi jobber i prosjektene så er alt fint! Hadde aldri orket en arbeidshverdag hvor jeg blir micromanaged!

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
hjärterdam skrev (1 minutt siden):

Men du unngår å svare på hvilken bransje dette foregår i, selv om du svarer på mye annet 🙂 

Det ville vært helt dust å informere om. Her bør flere tenke seg litt om.

AnonymBruker
Skrevet

Hva i all verden?? Avvik for at en ikke jobber ut hele arbeidsdagen? Er de ferdig med dagens arbeidsoppgaver så skal de sitte å tvinne tommeltotter da eller??

Er du leder, ts, så ta et lederkurs. Høres som det kan være sårt tiltrengt.

Anonymkode: c84d2...58c

• Liker 11
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...