elisabeth30 Skrevet 21. mai #41 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Jeg synes det er svært spesielt at du spør om dette i et forum som er åpent for alle som har tilgang til nett. Ta kontakt med noen ledere høyere opp eller sjekk med advokat. Selv om dette er et anonymt innlegg, så er dette ikke ok. 7 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #42 Skrevet 21. mai Uten overvåking ville virksomheten blitt nedlagt for lengst btw, evt ville vi hatt et svært dårlig rykte, med svært dårlig kvalitet på arbeidet. Anonymkode: a1a5c...75d
Nooni Skrevet 21. mai #43 Skrevet 21. mai Det høres ut som du jobber på en arbeidsplass som avviker en del fra det vi opplever som "normalt med tanke på å overvåke ansatte. Jeg sier ikke at det er feil, men bare at det er nok grunner til det. Jeg tror du får bedre svar om du drøfter det med kollega med samme rolle som deg, eventuelt med leder enn her. 8 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #44 Skrevet 21. mai Denne bedriften hvor det er mange likestilte "ledere" skulle jeg gjerne visst hva var. Har lest så mange innlegg fra samme dame med like crazy innhold 😄 Anonymkode: 385f7...6f8 9
AnonymBruker Skrevet 21. mai #45 Skrevet 21. mai StrøkenFrøken skrev (3 minutter siden): Nå jobber jeg på kontor, men er glad ledelsen har såpass stor tillitt til oss at de ikke driver med den slags rapportering! Her kan vi komme og gå som vi vil så lenge vi gjør det vi skal og er med på møter. Ingen som bryr seg om du går kl 14 en dag eller stikker til tannlegen..ingenting som blir rapportert. Vi har også rapportering, men heldigvis ikke denslags TS driver med. Det lages rapporter på hva som blir gjort, ikke på om man har brukt mer enn fem minutter på å svare på en chatmelding. Jeg hadde fått mange avvik hvis det ble rapportert hver gang jeg ikke svarte umiddelbart på en melding fordi jeg var opptatt med andre oppgaver. Det hadde vært særdeles forstyrrende om man måtte hatt som rutine å sjekke chaten hvert minutt. Anonymkode: f5163...207 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #46 Skrevet 21. mai Du høres ut som verdens absolutt verste person å jobbe med. Hvor mye arbeidstid og fritid bruker du på hysteri knyttet til andre? Anonymkode: 956c5...9ff 15 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #47 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Fryktelig dumt å synse om dette når du ikke vet. Å følge med på de ansatte er en av mine hovedoppgaver. Anonymkode: a1a5c...75d Så du er ansatt som en som skal overvåke ansatte 24/7? En god leder tar heller opp slike problem på førstkommende personalmøte. Man tar ingen, men sier generelt at ansatte ikke slutter før xx klokkeslett, og at det må avklares med leder dersom man av ulike grunner må gå før (lege osv er gyldig, om ikke kan det kanskje avspaseres eller jobbes inn, men å gå 15min før en sjelden gang bør være ok, har selv måtte hente bil på verksted før stengetid og kjekt med en noe fleksibel arbeidsgiver). Mulig noen går før istedet for å ta lunsj. Selv hadde jeg syns det var ok så lenge jobben ble gjort. At du logger noen ut av system for å sjekke om de er på jobb, er bare sykt! Det virker som du bare er ute etter å ta folk. Du kan jo invitere til samtale, ikke være passiv aggressiv. Anonymkode: d09ad...4a8 16 3
piggrokken Skrevet 21. mai #48 Skrevet 21. mai TS, jeg synes det er bra at du tar tak i det, har en jobb hvor de samme folka som går et kvarter før, kommer gjerne også et kvarter senere. Må rekke bussen sier de. Bussen går hvert 5. Minutt og stasjonen er 5 meter fra døra. Desverre gidder ikke ledelsen på jobben å ta opp dette. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #49 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Generelt råd til deg om du skal overleve særlig lenge som leder: ha tillit til dine ansatte, ikke sitt å overvåk de. Hver mer opptatt av om de innfrir måltallene, enn om noen går hjem 7 minutter for tidlig. Hvilken rolle spiller det dersom den ansatte gjør jobben sin? Anonymkode: e553a...61a 10 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #50 Skrevet 21. mai Prisen til årets verste sjef går til..... Når du melder avvik er det vel noen som mottar avvikene og følger opp de avvikene som er verdt å følge opp? Anonymkode: a173b...6dc 8
AnonymBruker Skrevet 21. mai #51 Skrevet 21. mai HEI! EN VIKTIG CHAT-MELDING! :) Anonymkode: a28ce...af0
AnonymBruker Skrevet 21. mai #52 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Fryktelig dumt å synse om dette når du ikke vet. Å følge med på de ansatte er en av mine hovedoppgaver. Anonymkode: a1a5c...75d Du høres ikke helt god ut. Glad du ikke er min leder. Håper du har andre arbeidsoppgaver enn å terrorisere kollegaene dine. Aldri hørt på makan. Ikke rart de soner ut og ikke orker å komme på jobb. Den som har brukt opp egenmeldingene sine er sikkert syk pga deg og ditt kontrollbehov/ maktmisbruk. Du bør gå i deg selv! Anonymkode: e0134...2b1 14 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #53 Skrevet 21. mai piggrokken skrev (5 minutter siden): TS, jeg synes det er bra at du tar tak i det, har en jobb hvor de samme folka som går et kvarter før, kommer gjerne også et kvarter senere. Må rekke bussen sier de. Bussen går hvert 5. Minutt og stasjonen er 5 meter fra døra. Desverre gidder ikke ledelsen på jobben å ta opp dette. Godt å se at noen skjønner dette og hvor ille det kan bli om det begynner å skli ut. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #54 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Prisen til årets verste sjef går til..... Når du melder avvik er det vel noen som mottar avvikene og følger opp de avvikene som er verdt å følge opp? Anonymkode: a173b...6dc Jeg er med på å følge opp avvikene, inkludert avvikene jeg selv har registrert. Ble nylig en muntlig advarsel pga avvik, en som hadde mange og store avvik. Fikk beskjed om at nå er det like før en skriftlig advarsel. Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #55 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Generelt råd til deg om du skal overleve særlig lenge som leder: ha tillit til dine ansatte, ikke sitt å overvåk de. Hver mer opptatt av om de innfrir måltallene, enn om noen går hjem 7 minutter for tidlig. Hvilken rolle spiller det dersom den ansatte gjør jobben sin? Anonymkode: e553a...61a Jeg MÅ overvåke, det er ikke oppe til diskusjon. Som nevnt i et tidligere innlegg ville vi lagt ned driften for lengst om det ikke var for overvåkingen. Anonymkode: a1a5c...75d 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #56 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg MÅ overvåke, det er ikke oppe til diskusjon. Som nevnt i et tidligere innlegg ville vi lagt ned driften for lengst om det ikke var for overvåkingen. Anonymkode: a1a5c...75d Det virker som noe er ekstremt galt på denne arbeidsplassen 🤔 Anonymkode: a173b...6dc 33 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #57 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det virker som noe er ekstremt galt på denne arbeidsplassen 🤔 Anonymkode: a173b...6dc Hvis du tenker deg om da? Anonymkode: a1a5c...75d
AnonymBruker Skrevet 21. mai #58 Skrevet 21. mai Du rapporterer avvik om noen går 2 min før tiden, men sitter selv på kåge og klager i timesvis? Forskjell på kong Salomon og Jørgen hattemaker, skjønner jeg. Anonymkode: b6162...67b 16
AnonymBruker Skrevet 21. mai #59 Skrevet 21. mai Haha lyser overivrig, venneløs og fersk mellomleder som endelig har litt «makt». Lol. Anonymkode: c1126...1fd 14 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #60 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du rapporterer avvik om noen går 2 min før tiden, men sitter selv på kåge og klager i timesvis? Forskjell på kong Salomon og Jørgen hattemaker, skjønner jeg. Anonymkode: b6162...67b Hva får deg til å tro at jeg er på jobb, eller er på hjemmekontor for den saks skyld, nå? Jeg registrerer ikke nødvendigvis avvik pga 2 min, men har anledning til det. 15+ min fører jeg avvik på. Anonymkode: a1a5c...75d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå