Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Het var det mye antagelser. Micro-managing og what not. Kjenner jeg får en ubehagelig følelse av din lederstil. Tenk litt over det, hva kan du gjøre for å ikke dømme før du vet? Kanskje den meldingen din, som du sier vedkommende burde ha sett, bare skaper dårlig stemning og ubehag? Har du 0 tillitt til dine, ettersom du følger sånn med?

Ja, klart om man ikke har flextid, og skal jobbe f.eks 8-16, så skal man det. Men da må du vite at vedkommende ikke jobber. Vet du, så er det avvik.

Å drive å logge ut og inn? Er det lov? 

En ting er sikkert, her bør du virkelig ta en gjennomgang på din lederstil.

Anonymkode: 9dff7...43a

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selv om du ikke lykkes i å overbevise meg at dette er sant, så lykkes du i å gjøre meg mer takknemlig for jobben jeg har. Her ville leder heller bedt oss om å pakke sammen om systemet gikk ned 15 min før endt arbeidsdag enn å løpe til IT for å krampaktig fått gjort noe de siste minuttene. Ikke at leder uansett egentlig følger med på når vi kommer og går så lenge vi er på jobb i kjernetiden, og ikke har opparbeidet så massiv minustid slik at man er i fare for å få minustiden trukket i lønn.  

Anonymkode: c7559...b94

Jeg har heldigvis også en slik sjef som din. En som ber oss passe på at vi tar nok pauser, osv. Og om systemet går ned et kvarter før slutt kan jeg også ta kvelden. Og ikke minst - jeg slipper å mistenke at det faktisk er sjefen som har tatt ned systemet for å se om folk er våkne 😆

Anonymkode: f5163...207

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 9.04):

Folk er så enkle her inne.

Hva om det er fem personer i produksjonsenhet A og så er det mulig å fortsette produksjonen selv om bemanningen reduseres til fire?

Anonymkode: a1a5c...75d

Og bemanningen reduseres til fire fordi den ene må svare på chat fra deg?

Anonymkode: 81a6a...431

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 10.01):

Det er helt irrelevant. Man må seriøst slutte med å ta utgangspunkt i sin egen arbeidsplass eller tro at det finnes maks fem bransjer i dette landet.

Vedkommende kan ikke vite at det var en bevisst utlogging, den antakelsen må evt være basert på at personen leste meldingen min og bare valgte å ignorere.

Jeg fortalte dette til et par stykker på jobben i går, inkludert den som har siste ordet i mange tilfeller. Denne personen sa at neste gang slikt skjer kan jeg sperre brukeren sånn at det ikke er mulig å logge inn igjen.

Dere er jo en ledergruppe av psykopater  😳. Dere burde få besøk av arbeidstilsynet. 

Anonymkode: 81a6a...431

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 22.37):

Jeg er er fornøyd med egen innsats og setter pris på positiv feedback, hva andre ansatte mener har mindre betydning så lenge jeg vet at jeg har gjort en god jobb.

Det er jo helt fullstendig åpenbart at du ikke jobber som leder og at dette bare er trolling 🤣

Anonymkode: ce1e4...3e7

• Liker 4
Skrevet

Dette må være tull. Avvik om noen ikke jobber intenst i 2 minutter? Aldri hørt om. Høres ut som et mareritt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde satt pris på en slik sjef som deg. Jeg er alltid den som gjør en god jobb, og jeg ser mange slipper billig unna med sluntring. Det er disse folkene som nå sier du er en kjip leder, fordi de er unnasluntrere selv som også bruker egenmelding til å ta seg feriedager.

Anonymkode: 7cbaa...4bd

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde satt pris på en slik sjef som deg. Jeg er alltid den som gjør en god jobb, og jeg ser mange slipper billig unna med sluntring. Det er disse folkene som nå sier du er en kjip leder, fordi de er unnasluntrere selv som også bruker egenmelding til å ta seg feriedager.

Nei.

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 22.37):

Jeg er er fornøyd med egen innsats og setter pris på positiv feedback, hva andre ansatte mener har mindre betydning så lenge jeg vet at jeg har gjort en god jobb.

Og likevel påstår du at alle er fornøyd. Hvordan vet du det ? Har du hatt medarbeidersamtaler? 
Kan si så mye at jeg har en verre sjef enn det du er og jeg forteller aldri hvordan jeg har det. For da blir det brukt mot meg. Har jeg det bra, legger han innsats for at jeg skal ha det jævlig. Legger kjepper i hjulene for meg. Har jeg det dårlig, er jeg sensitiv, tåler ingenting, udugelig og ubrukelig som arbeidstaker. Så jeg bare jatter med, later som alt er greit, har stenansikt på møter, ingen engasjement og styrker egoet hans så ofte jeg kan. Da får jeg fred. 

Men det er oppsiktsvekkende at du må fortelle deg selv at du er god nok. For da er det tydelig at ingen andre setter pris på jobben du gjør. Du er faktisk ikke god nok. Og du er fornøyd med din egen innsats, hvem måler den da ? Du selv ? Tipper at hvis noen hadde gått inn i din jobb, hadde de nok sett hvor ubrukelig du er og hvor dårlig utført den er blitt gjort i alle år. Og du bryr deg ikke om hva andre mener om din innsats, det tyder på at du har et urealistisk bilde av deg selv, selvgod er du. Og eier null selvinnsikt. 

Anonymkode: a697f...337

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.31):

Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc.

I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar.

Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom.

Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll.

Hva om personen arbeidet med noe annet? Som ikke foregikk på pcn? 

Anonymkode: a48e9...bae

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.35):

Fryktelig dumt å synse om dette når du ikke vet. Å følge med på de ansatte er en av mine hovedoppgaver.

Du spurte!! Du fikk et synspunkt! Jeg er forøvrig enig!! Du er en kjip leder! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.5.2026 den 16.34):

Man vil ikke ha en slik sjef. Tro meg!! 

AnonymBruker skrev (På 23.5.2026 den 11.32):

Het var det mye antagelser. Micro-managing og what not. Kjenner jeg får en ubehagelig følelse av din lederstil. Tenk litt over det, hva kan du gjøre for å ikke dømme før du vet? Kanskje den meldingen din, som du sier vedkommende burde ha sett, bare skaper dårlig stemning og ubehag? Har du 0 tillitt til dine, ettersom du følger sånn med?

Ja, klart om man ikke har flextid, og skal jobbe f.eks 8-16, så skal man det. Men da må du vite at vedkommende ikke jobber. Vet du, så er det avvik.

Å drive å logge ut og inn? Er det lov? 

En ting er sikkert, her bør du virkelig ta en gjennomgang på din lederstil.

Anonymkode: 9dff7...43a

100% enig!! 

AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 12.05):

Jeg tenker at det er en slik håndtering fra min side som må til for å påvirke den som registrerer, men det er uansett stor sannsynlighet for at det blir bevisst feilregistrert, personen som registrerer er av den bestemte typen og godtar mer enn vi bør.

Har til og med sett en e-post fra den som registrerer til den skadde og da er det åpenbart at den som registrerer vet hvordan det fungerer, som ble opplyst om i e-posten, men foreslo at "vi kan bare gjøre det sånn isteden".

Du lytter jo ikke til hva folk her svarer... Du har bestemt deg. Så hvorfor søke råd? Eller leter du egentlig etter folk som er enige m deg?? 

AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 12.27):

Uten overvåking ville virksomheten blitt nedlagt for lengst btw, evt ville vi hatt et svært dårlig rykte, med svært dårlig kvalitet på arbeidet.

WOOOOW!!!! FOR en arroganse, og nedlatenhet overfor dine ansatte!! 🤢🤢 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har man ikke TO minutters slingringsmonn? Hva om man må drite i arbeidstiden da, og bruker litt tid, blir det registrert som avvik?

Jeg klarer ikke tro helt på at dette er sant, selv om jeg fint klarer å tro på, at det finnes folk som er som TS - jeg har jo møtt et par av dem. Det var en leder på min arbeidsplass, som da hjemmekontor ble normen under covid, satt og fulgte med på om de under henne var grønne på Teams og sånt, drev og ringte opp ansatte og fulgte innloggingen deres på diverse systemer. Det ble det en skikkelig oppvask av, HR var involvert og hun mistet personalansvar, nesten jobben. Hun er veldig petimeter, nesten sykelig kontrollfreak og har lav tillit til de under seg. Så hun ble jo selvsagt totalt koko da alle var på hjemmekontor og hun ikke kunne sitte og overvåke dem fysisk. Oppførselen hennes eskalerte og de under gikk til slutt i samlet flokk til HR, og utrolig nok så ble de hørt, for oppførselen hennes var sykelig overvåkende og skapte enorm mistrivsel på jobb.

Heldgvis jobber jeg et sted hvor sånne ikke får være ledere!

Anonymkode: f69ed...6bf

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 13.33):

Det er et faktum som du bare må godta.

Vi har ansatte som har jobbet for oss i mange år og de er liksom så erfarne og flinke, og kan til og med prøve å unndra seg dette "regimet", men så overvåker vi og ser at det rett og slett ikke er godt nok. Så må vi overvåke disse tettere, og ikke sjeldnere, fordi vi vet at arbeidet ikke er godt nok.

Selvinnsikt og evne til å lytte = 0

Oh my gooood for en sta, arrogant, bedreviter du er!!! 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oj, alltid gjør en god jobb, feilfri og perfekt med andre ord. Godt du har troa på deg selv, men vet du helt eksakt hva og hvordan andre jobber ? Lett å si at alle andre er ubrukelige og ikke er like god som deg. Har en kollega som er slik, men hen evner ikke å forstå at folk er forskjellige og jobber på ulike måter. Alle andre er unnasluntrere, jobber sakte, ikke effektive, ikke like kompetent og gjør masse feil. Hen er så selvgod at det er ekkelt å høre på og være vitne til. Null selvinnsikt og null forståelse. Har lite til overs for sånne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.43):

Det kunne vært systemfeil, da skal man kontakte teknisk kontaktperson. Meg. Det var overhodet ikke rom for å bare avslutte.

Jeg vet ikke hvor lett det er for den skadde å skaffe sykmelding, men hovedproblemet var den manglende kommunikasjonen. Vedkommende var mest opptatt av at "jeg er ikke syk" og skjønner ikke at skade som hindrer deg i å jobbe går for det samme.

Så du sitter heller og pirker i systemet og kaster ut de ansatte, i stedet for å faktisk være en leder og prate med de? Jeg er så glad for at jeg er ferdig i arbeidslivet når jeg leser sånt. Stakkars ansatte.

Anonymkode: 1b5fc...547

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.31):

Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc.

I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar.

Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom.

Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll.

Jeg ville tenkt at du som leder har for lite viktig å gjøre som kan bruke tid på sånn micromanaging. Deretter ville jeg vurdert om jobben din var overflødig, og meldt det inn til din leder.

Anonymkode: c1939...a79

• Liker 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.43):

Micro management er utrolig ødeleggende for bedrifter. Registrere avvik på to minutter, liksom. Og til og med basert på hvor ofte man følger med på chaten. Det var en annen tråd her der man diskuterte dette med å være grønn vs gul på Teams, men det er jo lett å manipulere om man absolutt vil. Dessuten er vel gjerne de samme som er veldig "synlige" på Teams de som  reker rundt tilsynelatende busy i gangene på jobb. Altså de som gjør minst.

Anonymkode: f5163...207

Haha minner meg om en leder jeg hadde som foreslo for meg hvordan jeg kunne fikse det, så jeg kunne permanent vises som grønn😅 work life balance

Motsatt av Ts, og han bidro til et godt arbeidsmiljø der vi fikk tillit og slack nok til å ha det romslig med hverandre. Gjett hvilken avdeling som leverte meget bra resultat? Ansatte som trives  = lønnsomt for bedriften😊

Anonymkode: c1939...a79

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 23.21):

Det har vist seg å være en svært dårlig idé, var en ansatt som taklet det så dårlig at jeg har konkludert med at det tar jeg aldri sjansen på igjen. Det gikk så dårlig at jeg har bestemt meg for å la personen være mest mulig i fred og jeg kan heller ikke være referanse for personen (vi har fått vite om personen søker på jobber). Har heldigvis ingen tro på at jeg blir spurt.

Altså... Hører du virkelig ikke deg selv????? INGEN selvinnsikt???????? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange prosent turnover er det i denne bedriften?

Anonymkode: 45e6d...57d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...