AnonymBruker Skrevet 22. mai #201 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.33): Du er verdens kjipeste leder. Hvor produktivt er det at du følger med på hva dine ansatte gjør dagen lang? Anonymkode: 385f7...6f8 Enig Har en djevel av en sjef som kontrollerer oss hele tiden. Sitter å sjekker hva vi gjør og vi arbeidstakerne undrer oss over hvordan han egentlig har tid til dette. Må jo ha ufattelig mye dødtid. Det rare er at vi aldri får tak i sjefen, han er aldri fysisk tilstede, kalenderen hans er full av kryptiske møter og når vi skal ha møte, foregår det ALLTID på Teams. Likevel ser vi at han følger med på hva vi gjør. Plutselig mister vi tilganger og da har han sittet og lekt med systemet. Om han gjør det for å sjekke om vi er våkne eller ikke, er umulig å vite, men irriterende er det likevel. Han er alltid busy og det er kun han som kan fikse disse tilgangene og da kan det gå dager før vi får gjort det vi skal fordi han sitter og leker med oss. En mester i gaslightning og hersketeknikker og fullkommen narsissist av en sjef. Vi er heldigvis ikke alene og kan søke støtte hos hverandre når han holder på slik. Enkelte skulle aldri eller burde aldri sitte med en slik makt Anonymkode: a697f...337 3 5
AnonymBruker Skrevet 22. mai #202 Skrevet 22. mai Hvorfor kunne du ikke bare gå bort til vedkommende og ta en prat der? Evt si at h*n skulle komme inn til deg for en prat når h*n hadde anledning? Ellers synes jeg det er merkelig.... det er superstrengt at alle står på og jobber til siste sekund, ikke to minutters slingrimgsmonn. Samtidig mener du at det er uproblematisk at den ansatte er borte fra arbeidet i ti minutter for å prate med deg? Når det gjelder logging av hvor lenge folk er på jobb, har dere vel stemplingsur? Det er relativt vanlig på slike arbeidsplasser (naturligvis moderne varianter, ikke sånn pappkort man stempler med blekk i en klokke på veggen som på 50-tallet) Anonymkode: 6bb1f...497 10
Snokemor Skrevet 22. mai #203 Skrevet 22. mai Dette må jo være verdens verste arbeidsplass og du er en patetisk unnskyldning for en leder. Håper dette er et troll innlegg. Hvor konfliktsky og feig er man ikke som leder om man velger å sitter å kaste ansatte ut av arbeidsplattformen sin i stedenfor å bruke det som kalles bein å gå å prate med de? Om jeg hadde blitt kastet ut av arbeidsplattformen 2 ganger på kort tid rett før jeg skulle hjem så hadde jeg antatt at det var noe feil med systemet og evt ringt for å rapportere feil på systemet. Du er elendig i jobben din og det eneste du vil lykkes i er at alle de flinke vil slutte og du sitter igjen med for folk som gir faen, for det er kun folk som gir faen som orker å jobber for en dott som deg. 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #204 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.35): Fryktelig dumt å synse om dette når du ikke vet. Å følge med på de ansatte er en av mine hovedoppgaver. Anonymkode: a1a5c...75d Ja men det her virker mer som overvåking og ikke "følge med på".. har selv en lederstilling midlertidlig og skal holde oversikt men altså jeg flyr ikke rundt å overvåker deres minste bevegelse. Har jeg et problem om noe så tar jeg det med personen dirrekte ansikt til ansikt istedet for å hinte innpå den måten for å bare bevise "im watching you". Det er i alle fall det inntrykket du gir i innlegget ditt. Anonymkode: 7da0c...a5d 4
AnonymBruker Skrevet 22. mai #205 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 20.01): Jeg MÅ overvåke. Anonymkode: a1a5c...75d AnonymBruker skrev (23 timer siden): Leder med overvåking som en av mine hovedoppgaver. Du vet at det generelt ikke er lov for arbeidsgiver og overvåke ansatte i Norge? Bla annet det du skriver om at du overvåker om folk er pålogget Teams eller ikke, det er ikke lov Anonymkode: e3899...d5f 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #206 Skrevet 22. mai Dette med at TS logger folk ut av systemer for å sjekke om de jobber (!) fikk meg til å tenke på noe. Hos oss må vi med jevne mellomrom logge på på nytt pga sikkerhetsrutiner. Da hender det ganske ofte at det kan gå en god stund før jeg oppdager at jeg ble logget ut. Siden lite av jobben min foregår på Teams, kan det gå timer før jeg oppdager at jeg er ute i kulden der. Hva hadde TS fått ut av det tro? Eller kanskje sjefen min er TS og som har logget meg ut for å sjekke? 😅 Men hadde nok merket det om det var tilfelle, da hadde det vel ligget hundrevis av avviksmeldinger på meg allerede. Anonymkode: f5163...207 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #207 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.46): Kanskje, men ikke nødvendigvis. Holder mulighetens å bare nevne situasjonen i plenum, med andre ledere, og håpe at personen som registrerer skjønner dette. Jeg kommer nok ikke til å si noe særlig om at registreringen "ofte" er feil, i hvert fall ikke når den personen er tilstede. Anonymkode: a1a5c...75d Fy f. Her bør topp ledelsen kvitte seg med en elendig leder og samtidig spare lønnsmidler ved å gi deg sparken. Du er feig, konspiratorisk, micro manager, du mistenker og beslutter uten å vite, og er rett og slett en ELENDIG leder. Det riktige ville vært å si opp selv og spare firma og kolleger for å måtte tilbringe mer tid i nærheten av deg. Anonymkode: 3eeec...f22 5 2
Tussaluso Skrevet 22. mai #208 Skrevet 22. mai Micromanaging på toppnivå. Sånt blir det bra teamarbeid av /s 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #209 Skrevet 22. mai Måten du leder på demotiverer nok medarbeiderne dine. Snakk med dem ansikt til ansikt i stedet for å overvåke. Drive å logge dem ut er jo latterlig. Å ustanselig registrere avvik om noen er ferdig noen minutter/litt før viser en lederstil med svært negativ dominans. Du burde be om lederveiledning. Og alle bør heller ikke være ledere… Anonymkode: bb9d5...f54 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #210 Skrevet 22. mai Håper denne ansatte har en god fagforening i ryggen for det du driver med er helt i grenseland for lovlig overvåkning på jobb Anonymkode: bb9d5...f54 5 3
ToneVie Skrevet 22. mai #211 Skrevet 22. mai Har ta svart på hvilken sektor hun jobber i? Dette er jo helt på viddene. Hva holder du på med ts? Ikke rart du har sykemeldte på din jobb. Det må være utrolig slitsomt å ha deg som leder. 8
AnonymBruker Skrevet 22. mai #212 Skrevet 22. mai Orker ikke lese tråden, men du høres ut som sjefen fra helvete. Anonymkode: f4996...9fb 4
Matas Skrevet 22. mai #213 Skrevet 22. mai Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner, trusler, spekulasjoner og avsporinger. Matas, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #214 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.31): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Sånner folk som deg burde kastes på hodet ut av arbeidslivet, og har i hvertfall ingenting å gjøre med personalansvar. Den overvåkningen du bedriver er åpenbart ulovlig. Håper du blir oppdaget, annmeldt og oppsagt. Den som register sykefraværet virker å være en oppegående person og et godt medmenneske. Anonymkode: 67a57...6db 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai #215 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (19 timer siden): Folk er så enkle her inne. Hva om det er fem personer i produksjonsenhet A og så er det mulig å fortsette produksjonen selv om bemanningen reduseres til fire? Anonymkode: a1a5c...75d Produksjonen fungerer knirkefritt uansett antall på teamet, samtidig som det livsviktig at alle er der til siste minutt av dagen? Anonymkode: 3199b...ad4 9 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai #216 Skrevet 23. mai Siden vi kan anta at ts ikke bor i Nord-Korea eller andre lignende regimer, så er det lite troverdighet i alt ts skriver, så jeg tror det eneste ts er leder for er Arbeidsledig AS. Selv om du ikke lykkes i å overbevise meg at dette er sant, så lykkes du i å gjøre meg mer takknemlig for jobben jeg har. Her ville leder heller bedt oss om å pakke sammen om systemet gikk ned 15 min før endt arbeidsdag enn å løpe til IT for å krampaktig fått gjort noe de siste minuttene. Ikke at leder uansett egentlig følger med på når vi kommer og går så lenge vi er på jobb i kjernetiden, og ikke har opparbeidet så massiv minustid slik at man er i fare for å få minustiden trukket i lønn. Anonymkode: c7559...b94 4 1
Rucula Skrevet 23. mai #217 Skrevet 23. mai Hadde du vært min leder hadde jo totalt mistet motivasjonen Jeg er en person med masse eierskap og drive. Jobber mange mange timer overtid hver dag og har null sykefravær Men micromanaging tar drepen på min motivasjon innen 2 dager 4 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #218 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.31): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Wow, du høres ut som en leder med lite forståelse for andre mennesker. Anbefaler å ta litt utdanning innenfor ledelse og ikke minst lese deg opp på arbeidsmiljøloven. Glad du ikke er min leder, hadde seriøst mistet motivasjon av å ha deg som sjef. Anonymkode: 82977...2ed 5
AnonymBruker Skrevet 23. mai #219 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 22.5.2026 den 7.57): Veldig dumt å synse om dette når man virkelig ikke vet. Anonymkode: a1a5c...75d Dette har jeg utdannelse i. Det er som ikke vet. Anonymkode: 81a6a...431
AnonymBruker Skrevet 23. mai #220 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette har jeg utdannelse i. Det er som ikke vet. Anonymkode: 81a6a...431 ... du som ikke vet. Anonymkode: 81a6a...431
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå