AnonymBruker Skrevet 23. mai #241 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde satt pris på en slik sjef som deg. Jeg er alltid den som gjør en god jobb, og jeg ser mange slipper billig unna med sluntring. Det er disse folkene som nå sier du er en kjip leder, fordi de er unnasluntrere selv som også bruker egenmelding til å ta seg feriedager. Anonymkode: 7cbaa...4bd Nei, nei og nei, du vil ikke ha en slik leder. En slik leder ts beskriver gir blanke f*** i at du er en hardtarbeidende, pliktoppfyllende ansatt. Her er det snakk om overvåking ned til minste detalj. Jeg er også som deg, og jeg har også kollegaer som dine, men jeg vil mye heller ha en fleksibel ledelse som kanskje ser litt mellom fingrene på noe unnasluntring, enn en leder som trolig teller i minutter og sekunder hvor lang tid jeg f.eks bruker på do. Anonymkode: c7559...b94 6
AnonymBruker Skrevet 23. mai #242 Skrevet 23. mai Blåttvann skrev (2 timer siden): Dette må være tull. Avvik om noen ikke jobber intenst i 2 minutter? Aldri hørt om. Høres ut som et mareritt. Haha, ja og ikke lett å unngå to minutters avvik hvis man har en sjef som stadig logger en ut av systemet. Anonymkode: f5163...207 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mai #243 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 13.21): Fryktelig dust påstand. Hvis jeg sier at vi MÅ overvåke, så får du tro på det. Dette er ikke catering med overvåking av de som legger pålegg på snitter. Anonymkode: a1a5c...75d Hva er du egentlig - en fryktelig dårlig "hybrid"? Alt du selv har skrevet er "fryktelig dust", men hele denne kommentaren tok kaka. Slike som deg er farlige - en liten Hitler i forkledning. Og hva i heiteste banan for deg til å tro at vilt fremmede mennesker skal tro på deg bare fordi du sier at dem skal tro på deg? Du kan umulig være helt korrekt skrudd sammen. Bare ønske om å ville ha en slik jobb, hvor alt er hemmelig mens man selv driver overvåking av kolleger, sier sitt. Også at du til og med logger inn på mailene deres... Forstår at du ikke vil fortelle noe om bedriften, fordi dette må da være totalt ulovlig. Hvis du ikke er politiker eller politi da - de gjør jo uansett det de selv vil, selv om de bryter loven. Det er nå dere da, - du, Putin og Trump 🫣😅😂🥵🤬 Anonymkode: a1a32...14e 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #245 Skrevet 23. mai Registrere avvik på grunn av noen minutter der du ikke engang har giddet å undersøke, du bare antar at de sluntrer unna. Hva med å heller se på det store bildet? På resultater? Hvordan bidrar denne micro management stilen på arbeidsmiljøet og bedriften i sin helhet? Jeg tipper det gjør langt mer skade enn nytte. Anonymkode: b4dd4...e73 1
Perine Skrevet 23. mai #246 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.31): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Høres ut som ræva arbeidsmiljø og dårlig ledelse, som igjen kan føre til høyt sykefravær. 5
Dansemamma Skrevet 24. mai #247 Skrevet 24. mai Du har rett. I alle tilfellene. MEN du virker feig og usikker som leder. Du må ta en prat 1-1 med de ansette det gjelder, ikke ta dette felles. Ikke ved hvert engangstilfelle, men hvis det er enkelte ansatte som ikke jobber sine timer gjentatte ganger. Og det med fravær så ta kontakt med vedkommende og si at de har registrert fraværet feil. Og hvis du vil snakke med noen, så gå til dem istedenfor å sende en melding på pc-en (og kanskje ikke få minutter før arbeidslutt). Du trenger ikke skrive avvik, før din muntlige beskjed eventuelt blir ignorert. 1
Taffel Skrevet 24. mai #248 Skrevet 24. mai Det er vel et callsenter. Kan ikke hvile på laubærene da. Élsker dem. "Heeeeeei *fornavnet mitt* og så braker det løs . Kommer sjelden langt her, men ts passer iallefall på at det gjøres etter boka. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #249 Skrevet 24. mai Det høres veldig dyrt ut for bedriften, å ha en egen overvåker ansatt. Litt for mange ledere er ikke bra, da finner de bare på masse tull for at jobben deres skal se nyttig ut. Og skrekkelig personalpolitikk, stakkars ansatte. Anonymkode: 5be10...03b 5
AnonymBruker Skrevet 24. mai #250 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvor mange prosent turnover er det i denne bedriften? Anonymkode: 45e6d...57d Det lurer jeg også på - hadde sagt opp første dagen tror jeg😅 Og hva slags jobb det er! TS har jo helt åpenbart en drittjobb, av et eller annet slag. Et sted ingen egentlig har lyst til å jobbe, med arbeidsoppgaver få er engasjerte i eller motivert for, noe ingen flinke søker seg til, og hvor ingen flinke og ambisiøse folk forblir særlig lenge om de skulle ende opp der. Kanskje noe callsenter-opplegg, kundeservice, telefonsalg etc.. ? Med en svært dårlig ledelse. Anonymkode: f69ed...6bf 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #251 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg hadde satt pris på en slik sjef som deg. Jeg er alltid den som gjør en god jobb, og jeg ser mange slipper billig unna med sluntring. Det er disse folkene som nå sier du er en kjip leder, fordi de er unnasluntrere selv som også bruker egenmelding til å ta seg feriedager. Anonymkode: 7cbaa...4bd Nei, det er det ikke. Jeg er overhode ikke unnasluntrer. Anonymkode: a173b...6dc
Crazydoglady Skrevet 24. mai #252 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.31): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Hvordan er du leder for noe som helst? Burde vært meldt inn avvik på leder. Iallefall i det første tilfellet. Og hvorfor sitter du her og diskuterer dette istedet for å snakke med dine ansatte og avklare ting? Første alternativet, gå å snakk med vedkommende. Ikke om at de ikke logget inn igjen, men om den opprinnelige beskjeden. Ta tak i det å gjennomfør. Du melder ikke avvik for en situasjon du har skapt. Vis vedkommende ved senere anledninger forlater før tiden helt av egen maskin så følger du selvsagt normal praksis for bedriften om det ikke er grunnlag for å håndtere det på annen måte. Og til senere så slutter du å logge ut folk som sitter å jobber i ett forsøk på å få oppmerksomhet. Enten rusler du bort å tar en prat eller så plukker du opp telefonen å ringer. Jeg antar vedkommende kanskje satt å jobbet med noe samt sannsynligvis holdt på å avslutte, rydde, "wrap things up" og at ett møte sånn på tampen av dagen kanskje ikke er det mest gunstige, iallefall ikke om det er null varsel i tillegg . Hva vet jeg, mulig dere jobber ett sted hvor man bare kan slippe alt man har i hendene å gå fra? Vet du at vedkommende ikke gikk for å snakke med it eller noe sånt siden h*n ble kastet ut av systemet flere ganger på rad? Uansett helt sinnsyk oppførsel av en leder som gjør alt annet enn å faktisk håndtere det du skulle håndtere. Å det andre eksempelet, du er leder. Om vedkommende har gjort feil så må du ta kontakt, oppklare hva som har skjedd og hvorfor det er feil og hva som må gjøres i stedet, samt informere om at dette blir registrert som avvik/ugyldig fravær om de ikke får ordnet det. Så må de få mulighet til å rette opp. Viss de ikke retter opp, nei vel, da følger du bedriften sin praksis også er det ikke noe mer å gruble på, helt straight forward. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #253 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 22.22): Fordi rett skal være rett. Jeg har anledning til å føre avviket og har anledning til det, men egentlig en annen persons oppgave. Booke? Hva prater du om? Hvis jeg bestemmer meg for å ta en prat med en ansatt sender jeg en melding og blir kontaktet i løpet av få minutter. Leder med overvåking som en av mine hovedoppgaver. Anonymkode: a1a5c...75d Rett skal være rett lønner seg ikke når man skal jobbe med mennesker. Anonymkode: 8b523...3e0 2
LilleMy_09 Skrevet 24. mai #254 Skrevet 24. mai Grøss og gru. Glad jeg ikke har en sjef som ikke står over oss med stoppeklokka, men tar ting på en real, men bestemt måte når det trengs 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #255 Skrevet 24. mai Jeg skrev masteroppgave om motivasjon hos ansatte og ledelse. For å si det kort, denne lederen gjør alt det som skal til for å få demotiverte ansatte som ender opp med å enten ikke gjøre jobben sin, hate jobben sin, finne ny jobb, snakke negativt om arbeidsgiver, eller alle nevnte punkter. Å overvåke og kontrollere ansatte kan umulig være eneste løsningen. Det er nok mye å ta tak i, i den bedriften. Anonymkode: 2ee88...e8c 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #256 Skrevet 24. mai Så var det påan igjen. Runde 3. Jeg skriver det samme som jeg allerede har skrevet i de to foregående trådene om ''Jobben din som leder'' samt ''ledelsen'' i sin helhet. Dette er dere overhodet ikke kapable til og håndtere, og dere bør sies opp hele gjengen slik at de kan få satt inn en helt ny administrasjon som faktisk kan det de holder på med. Istendenfor og synse hit og synse dit. Anonymkode: 712e3...49e 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. mai #257 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg skrev masteroppgave om motivasjon hos ansatte og ledelse. For å si det kort, denne lederen gjør alt det som skal til for å få demotiverte ansatte som ender opp med å enten ikke gjøre jobben sin, hate jobben sin, finne ny jobb, snakke negativt om arbeidsgiver, eller alle nevnte punkter. Å overvåke og kontrollere ansatte kan umulig være eneste løsningen. Det er nok mye å ta tak i, i den bedriften. Anonymkode: 2ee88...e8c Decy & Ryan? Har nettopp skrevet en slik selv. Noen har mye å lære. Behaveorisme gjør ingen motiverte. Men lydige, bare se mot øst, og i nyere tid - USA... Anonymkode: 21581...825
AnonymBruker Skrevet 25. mai #258 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.31): Har et par ansatte som bare avslutter uten at det er avklart/innvilget og dette er en arbeidsplass som har fullstendig oversikt over arbeidstiden til hver enkelt hver dag. Man kan ikke bare velge å avslutte når det er igjen et kvarter etc. I går var det en som virket ganske fraværende. Jeg tok kontakt (ikke fordi personen virket fraværende, men for en jobbprat), som leder, det kommer opp som en svært synlig chat-melding som vises i systemet vi bruker. Ble enten ignorert eller så fulgte personen overhodet ikke med på skjermen. Satt åpenbart foran skjermen, det var aktivitet som jeg kunne følge med på. Jeg logget ut personen, i håp om at vedkommende ville våkne og se meldingen ved innlogging, men nei. Ventet noen minutter til etter innloggingen og logget ut personen igjen. Da logget ikke vedkommende inn igjen, men bare avsluttet. Jeg ringte, men fikk ikke svar. Jeg tenker at dette bør registreres som et avvik. Vi registrerer til og med avvik hvis man jobber et par minutter for lite. Men jeg mistenker at det ikke blir registrert som avvik og det virker jo feil. Vurderer å nevne dette i en sammenheng hvor flere får det med seg, i håp om at noen sier at det er et åpenbart avvik, slik at personen som registrerer føler at her er det nesten ingen vei utenom. Personen som evt registrerer dette viser egentlig altfor mye godvilje. Nå nylig var det en ansatt som ikke møtte på jobb pga skade. Jeg avklarte at vedkommende er sperret for bruk av egenmeldinger og nevnte sykmelding. Innvilget ikke fri. Hørte ikke noe mer fra den skadde den dagen og det kommer ingen sykmelding. Da tenker jeg jo at det bør registreres som udokumentert fravær, som vi bruker i forbindelse med sykdom/skade, eller at man rett og slett ikke møtte på jobb uten at det ble innvilget fri. Men personen som registrerer fraværet har bestemt seg for å registrere fraværet på en måte som er i samme kategori som at det personlige arbeidsutstyret er kaputt og ikke kan bli fikset i tide, eller at man for eksempel har vært i utlandet og så blir hjemreisen kansellert. Gjerne ting utenfor den ansattes kontroll. Anonymkode: a1a5c...75d Hvordan kommuniserer du med ansatte..? Anonymkode: c87a3...b77
Hengebuksvinet Skrevet 25. mai #259 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 11.46): Kanskje, men ikke nødvendigvis. Holder mulighetens å bare nevne situasjonen i plenum, med andre ledere, og håpe at personen som registrerer skjønner dette. Jeg kommer nok ikke til å si noe særlig om at registreringen "ofte" er feil, i hvert fall ikke når den personen er tilstede. Anonymkode: a1a5c...75d Men.... Er det ikke akkurat det man trenger av en leder? At han/hun tørr å være direkte? På en ryddig måte? Å ta ting i plenen eller når ikke den det gjelder er til stede må jo være det mest ødeleggende og umodne valget 1 2
Elaine Marley Skrevet 25. mai #260 Skrevet 25. mai Tråden er ryddet for spekulasjoner, avsporing og svar til dette. Elaine Marley, mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå