Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hilsen Andrew Tate.

Anonymkode: eae4c...ea9

Hehe, nei….. Du skulle bare visst 🤭

Anonymkode: 01b0a...c34

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Av andre menn.

Anonymkode: 9a603...ace

Helt irrelevant. Innlegget sa at kvinner var redde for vold. Det er menn også. Det er ingen som benekter at kvinner kan være ofre men, denne offer-olympaiden er bare patetisk. 

Anonymkode: 9c8d2...260

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Man trenger ikke å «voldta og banke» noen for å være noe negativt i samfunnet… 

Jeg er singel kvinne ferdig med barn og får ofte høre at jeg er mannehater fordi jeg aldri ønsker å inngå ett forhold med samboerskap igjen. Forstå det den som kan, jeg elsker mange menn og kjenner og skryter av mange flotte menn, men siden jeg ikke ønsker å ligge med eller ta vare på en mann så er vel det like negativt for samfunnet som å farte rundt og utøve vold og trakassering da eller?

Anonymkode: 4830a...cad

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Helt irrelevant. Innlegget sa at kvinner var redde for vold. Det er menn også. Det er ingen som benekter at kvinner kan være ofre men, denne offer-olympaiden er bare patetisk. 

Anonymkode: 9c8d2...260

At du kaller det irrelevant og en offer-olympiade viser bare at du ikke forstår problemstillingen. Kvinner er mer redd for å bli skadet av menn, enn menn er for å bli skadet av andre menn (eller kvinner). Det er ikke en patetisk offer-olympiade, det er et faktum. 

Anonymkode: bc0f9...e30

• Liker 10
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er singel kvinne ferdig med barn og får ofte høre at jeg er mannehater fordi jeg aldri ønsker å inngå ett forhold med samboerskap igjen. Forstå det den som kan, jeg elsker mange menn og kjenner og skryter av mange flotte menn, men siden jeg ikke ønsker å ligge med eller ta vare på en mann så er vel det like negativt for samfunnet som å farte rundt og utøve vold og trakassering da eller?

Du er jo ikke akkurat et eksempel på en hardcorefeminist, så nei.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Det er nettopp dette mange menn kaller "mannehat" - at de blir avvist av de peneste og yngste damene (som de uansett bare vil pule). 

Anonymkode: 6e592...4c4

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2026 den 22.47):

Feminisme betyr likestilling mellom kjønnene. Med andre ord, du kan ikke hate menn og samtidig være feminist.

Du har totalt misforstått begrepet. Dessuten sammenligner du epler med bananer. Eksemplene som brukes for mannshat er «negativt syn på menn», mens eksemplene for kvinnehat er voldtekt og drap.

Anonymkode: 7d199...be7

Det hevdes ofte at feminisme betyr likestilling for begge kjønn, men i realiteten har det alltid vært kvinner man har kjempet for, godt illustrert her, etter "begge kjønn"-definisjonen: 

https://www.britannica.com/topic/feminism

Anonymkode: ae056...3ca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2026 den 23.03):

Kvinnehat er definitivt et større problem, ettersom kvinnehat i større grad ender med skadede kvinner. 

Mannehat ender i at kvinner heller lever alene, men de skader ikke menn. 

Anonymkode: 2f605...fe8

"Vi vet fra forskning at kvinner utøver partnervold like ofte som menn. Noen studier har faktisk funnet at unge kvinner er den gruppen som oftest utøver partnervold":

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/Q5AA/kvinner-er-ikke-bare-utsatt-for-vold-i-naere-relasjoner-de-er-ogsaa-utoevere-av-vold-vibeke-ottesen

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2026 den 23.22):

Siden år 2000 er over 190 kvinner drept av nåværende eller tidligere partner, mot omtrent 25-26 menn i samme periode. Det betyr at rundt 85-90 % av alle som blir drept av partner i Norge er kvinner. 

Nasjonalt kunnskapssenter om vold og traumatisk stress rapporterer omtrent én av fem (ca. 22 %) norske kvinner at de har blitt voldtatt en gang i løpet av livet.

Det er i all hovedsak menn som dreper kvinner, menn som voldtar kvinner. Det er også i all hovedsak menn som dreper menn og menn som voldtar menn. 

Menn gjør verden skummel og farlig, dødelig farlig. Det viser all statestikk. Det handler om fakta. 

Mannehat fører til ensomhet for menn og det er sikkert kjipt å være ensom, men den innebærer ikke en frykt for livet.

Har du ts fryktet for ditt eget liv? Ikke det. Det er en grunn til at kanskje flesteparten av kvinner ville valgt å være aleine med en bjørn enn en mann. Fordi all statestikk tilsier at vi kvinner bør velge en bjørn fremfor en mann. Det er ikke kvinner sin feil, det er de mennene som gjør verden til en jævlig skummel plass å være for oss kvinner. 

Prøv en dag å svøm med hvithaier og vær oppriktig redd for eget liv så kan du kanskje ha en stemmerett i debatten om kvinnehat og mannehat. 

Anonymkode: dd158...820

Menn som dreper utgjør heldigvis en liten minoritet. I forhold er kvinner like voldelige som menn (mem på grunn av fysiski styrke er ikke konsekvensene like ille), og flere kvinner enn menn begår overgrep mot barn.

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/Q5AA/kvinner-er-ikke-bare-utsatt-for-vold-i-naere-relasjoner-de-er-ogsaa-utoevere-av-vold-vibeke-ottesen

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Menn som dreper utgjør heldigvis en liten minoritet. I forhold er kvinner like voldelige som menn (mem på grunn av fysiski styrke er ikke konsekvensene like ille), og flere kvinner enn menn begår overgrep mot barn.

Veldig trist at menn blir gjort narr av (i stor grad av menn) når de prøver å få hjelp til for eks sånne saker.

Menn må begynne å støtte hverandre og tørre å be om hjelp! 

Anonymkode: ea56a...ea0

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.5.2026 den 23.51):

Det virker plausibelt at 70% av menn er ubrukelige som partner, men bare 30% av kvinner.

Jeg tror nok ikke det er mannehat som er grunnen til at du fremdeles er jomfru, men naturlig seleksjon.

Anonymkode: 006bb...050

Takk for et hatfullt svar som bekrefter innlegget mitt! 😃

Er forøvrig ike jomfru. Jeg har det utmerket personlig, det er den opvoksende generasjonen med gutter jeg er bekymret for.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2026 den 10.23):

Har du fundert på årsak og virking her? Menn følger influensere som fremsnakker kvinnehat, de organiserer voldtekstakademier, de ønsker seg tilbake til en tid der menn kunne eie og kontrollere sine kvinner, de orienterer seg i stadig større grad mot politiske og religiøse grupperinger som ønsker å frata kvinner alt av frihet og rettigheter. Du tror ikke at kvinners negative syn på menn kan ha en sammenheng med dette? Menn viser i både ord og handlinger at de ikke egentlig liker kvinner.

Og nei, det er ikke alle menn, men det er stort sett alltid en mann. Og de mennene som ikke støtter dette bare lar det skure og gå, de står ikke opp mot det og tar et oppgjør med disse holdningene. Da blir jeg personlig også skeptisk til å kalle dem gode menn, for hadde de vært det hadde de brydd seg, og forstått at de som hater kvinner er en reell trussel mot kvinner, og at de må stoppes. Om dere ønsker å endre på dette, så ligger nøkkelen hos dere selv. Dere må vise med både handlinger og ord at dere er verdt å like. 

Du kan jo tenke deg selv om du hadde en pose smågodt. Den ser veldig fristende ut, og du er klart til å begynne å spise, men så får du vite at 10 av bitene er giftige. Resten av smågodtet er helt fint, men spiser du de giftige bitene dør du. Den eneste måten å vite om en bit er giftig eller ikke er å prøve deg frem, du kan ikke se det på dem. Har du fortsatt lyst på det smågodtet, eller setter du fra deg posen og finner på noe annet? 

Anonymkode: a46e4...974

Årsak og virkning? Det er neppe noen tvil om at mange gutter vender seg mot Jordan Peterson og andre negative krefter på grunn av et stadig voksende mannehat.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

"Vi vet fra forskning at kvinner utøver partnervold like ofte som menn. Noen studier har faktisk funnet at unge kvinner er den gruppen som oftest utøver partnervold":

Det var jo ingen kilder i denne artikkelen du linket til?

https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/violence-against-women

Dette er vel litt mer faktabasert..

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (På 4.5.2026 den 11.51):

1 av 5 kviner blir voldtat i løpet av livet, 80 prosent av alle som drepes av partner er kvinner som drepes av menn. Kan du forklare lit nærmere hvilken risiko menne hat utgjør for en mann? 

At menn går psykisk til grunne og tar livet av seg i langt større grad enn kvinner, for eksempel?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du linker ikke til en pålitelig kilde men til en debatt-innlegg fra en privatperson. Denne personen enten misforstår eller har ikke tenkt helt gjennom det hun skriver. Det er vanlig vold-dynamikk i familier med vold: mann er voldelig mot kvinnen (han er sterkere enn henne), hun på sin side er voldelig mot barn, barna er enten mot minste barna eller kjæledyr. Det er dessverre ofte slik i familier der vold er brukt, at det ikke bare en person som utover vold, da vold sprer seg nedover.

Anonymkode: e1617...88c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Memorangen skrev (På 4.5.2026 den 12.02):

Kan det være at feminist har blitt et skjellsord fordi samfunnet ikke helt har taklet at kvinner står opp for seg selv? Det som er helt normalt i dag kan ha blitt sett på som ekstremt feministisk for noen år siden. Og hva er egentlig en "ekstrem feminist".  I teorien er det ikke mulig å bli FOR feministisk, da det handler om like rettigheter for begge kjønn. 

Det er jo åpenbart at det har tippet over når unge jenter klarer seg langt bedre enn guttene på de fleste områder, mens likestillingspolitikken nesten utelukkende kjemper for kvinners rettigheter? Vi har ikke engang en kjønnsnøytral likestillingslov, ubegripelig nok!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

At menn går psykisk til grunne og tar livet av seg i langt større grad enn kvinner, for eksempel?

Eller slik vi formulerer det, kvinner er redde å bli drepne eller voldtatt av menn, menn er redde å bli latterliggjort av kvinner. 

men din påstand er feil, kvinner er ikke skyldige i menns selvmord. Vi vet det fordi tanker om selvmord er like utbredt blant menn som blant kvinner. Tallene på selvmord er derimot høyere blant menn, og forskjellen er at menn søker ikke hjelp mot sine problemer. Så patriarkatet er nok igjen skyldig her, og ikke kvinner.

Anonymkode: e1617...88c

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de ikke får sex fra kvinner mener du? Eller hva mener du kvinner gjør når de er fulle av mannehat?

Anonymkode: 194f1...156

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2026 den 11.06):

Menn er redd for å bli avvist. Kvinner er redd for å bli drept. 

Anonymkode: c9ba9...53f

Menn dreper først og fremst andre menn, inkludert seg selv. Sjekk volds- og selvmordsstatistikken. Kvinner er for øvrig like voldelige mot sine partnere som menn, selv omn de sjelden dreper dem.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.5.2026 den 14.20):

Det jeg forsøkte å få frem i innlegget er at det ikke er menn jeg hater. Men jeg ser at dere menn TROR at det er mannehat. Det er strukturen i samfunnet som alltid har satt mannen på toppen som jeg hater. Jeg mener at menn også er ofre av dette! Men dere ser det ikke!!! 

Hvordan patriarkatet har skapt menn som overhodet ikke klarer å regulere følelsene sine. Som dreper konene sine fordi de ikke adlyder dem. Som føler seg berettiget til kvinnekroppen! At de kan ta på, filme og si nedsettende ting til kvinner akkurat som de har lyst til. At sex er en rettighet menn skal ha i ekteskapet uansett oppførsel. At det å kaste ball som en kvinne eller kjøre bil som en kjerring blir brukt som «morsomme» utsagn for å alltid holde kvinner nede slik at de skal vite sin plass. Og reagerer man på det så er det alltid «du må jo tåle en spøk da». Og tåle en spøk det gjør vi. Frem til du ser at hele samfunnet er basert på latterliggjøring av jenter Alt som identifiseres med typisk «jente» er helt horribelt. Til og med fargen rosa sier gutter æsj til fra barnehagen av! En kan jo ikke like ting som jenter liker! 

Ja. Det er en øyeåpner! 
Plutselig begynte jeg å se ting i et nytt lys. 
Som 26 åring tok jeg mannen min sitt etternavn da vi giftet oss. Pappa gav meg bort i kirken. En mann gav meg bort til en annen mann. Nå tilhørte jeg liksom en annen mannlig figur.Koselig med tradisjon tenkte jeg. 
Nå derimot? Hva fader tenkte jeg på???!

Anonymkode: c1388...f06

Enif med deg! TIL HELVETE MED MANNS-SVINA, unge som gamle!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...