Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste årene har det vært masse snakk om at unge gutter beveger seg mot det ekstreme høyre – Andrew Tate og gærninger som ham – men det viser det seg at jenter i enda større grad er blitt radikalisert mot det ekstreme venstre. En britisk undersøkelse viser at bare 35 prosent av unge kvinner har et positivt syn på unge menn, mens 70 prosent av de unge mennene har et positivt syn på unge kvinner.

Med andre ord: Kvinnehat er et mindre problem enn unge kvinners mannehat. Hvorfor skriver ikke mediene mer om dette?

https://www.facebook.com/reel/992154476722639

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/women-men-femosphere-new-statesman-poll-b2958208.html

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*kvinner som misliker menn er ikke farlige for MENN mente jeg selvfølgelig. 

Anonymkode: 43389...13b

• Liker 23
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Per_Anders skrev (4 timer siden):

De siste årene har det vært masse snakk om at unge gutter beveger seg mot det ekstreme høyre – Andrew Tate og gærninger som ham – men det viser det seg at jenter i enda større grad er blitt radikalisert mot det ekstreme venstre. En britisk undersøkelse viser at bare 35 prosent av unge kvinner har et positivt syn på unge menn, mens 70 prosent av de unge mennene har et positivt syn på unge kvinner.

Med andre ord: Kvinnehat er et mindre problem enn unge kvinners mannehat. Hvorfor skriver ikke mediene mer om dette?

https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/women-men-femosphere-new-statesman-poll-b2958208.html

Jeg skal innrømme at jeg får ikke noe positivt syn på dagens menn, når jeg kommer over innlegg på Instagram der menn på 40 + sitter og sutrer over at de ikke får ligge med 14 år gamle jenter. Eller innlegg om.. en australsk fyr som la ut videoer der han slo til en dame på liksom og det var ganske jævlig å lese kommentarfeltet med alle mennene som jublet og mente kvinner burde få bank jevnlig. Men for å dra tilbake til Norge.. så å være en attraktiv 18 år gammel jente, så kommer 30-åringene og 40-åringene løpende.. og ingen av dem bryr seg om gifteringene på fingeren. Ei heller om du sier nei.. de utallige gangene jeg har forsvart meg selv og de eneste som har hjulpet til er kvinner - menn har bare gått rett forbi og latet som det ikke er et problem. 

Men at man har et negativt syn på menn betyr ikke at man hater menn. Jeg hater ikke menn. Jeg har bare akseptert virkeligheten og det tror jeg mange andre har gjort også 👍 

Anonymkode: 89ea2...f95

• Liker 29
  • Nyttig 20
AnonymBruker
Skrevet

Not all men, but always a goddamn man….

Anonymkode: 7a1f0...b78

• Liker 12
  • Nyttig 33
AnonymBruker
Skrevet
Per_Anders skrev (5 timer siden):

Tja da ser du kanskje ikke sammenhengen? Det ville ikke eksistert noe mannehat om det ikke var noe å hate.  Når tate gutter popper opp flere steddr, er jo det svært lite å like. Dessuten har menn sluttet å være menn. 

En mann er der for familien sin, han fostrer opp flokken sin. Er er godt eksempel.

Ikke en som snakker til kvinner som om de var en sex automat de har stått i kø til,ikke en som sutrer over å betale for egne barn, ikke en som tror at kvinner kun skal bevege seg mellom soverommet og kjøkkenet.

Sier jo litt om hvor lite hannkjønn bidrar med, når de velger å bli en så stor belasting for familien sin, at det er lettere for mor å være alene mamma for det burde ha vært lettere å være to.

Så noen må begynne se litt på egen bidrager rolle, enn kun å være en taker. Heldigvis aner jeg en litt mer manne kultur i riktig retning blandt dagens 20 åringer. Som jeg hører også diskuterer ønsket om barn , som noe de gleder seg til og ser frem til. Ikke ser på barn  som om det var noe kvinnen prakket på deg , fordi  du ikke gadd å bruke dong. 

Menn som tror abbort er en prevansjon. Det er jo ikke det. Det er en nødløsning....

Nei hater ikke menn. Men jeg blir ikke sammen med udugelig naut som bare skal ha, ikke bidra og kun klager. Sorry sååå mye symptai har jeg ikke

Anonymkode: ed4dc...033

• Liker 12
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal vi ta til takke med mislykkede menn? De bittre sure mannfolka er en voksende gruppe som pleier å mangle flere faktorer i slik som personlighet, utseende, allmen kunnskap, eget bosted og økonomi som er på stell. Menn som besitter mer enn 2 ting fra lista kan som regel velge og vrake, nøyaktig slik som vi kvinner kan også. 

Anonymkode: 6b87c...efd

• Liker 2
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Å ikke ha et positivt syn på kor, er ikke å hate det. Jeg spiser ikke fårikål, men hater det ei. Jeg er glad i mange menn, men kunne ikke tenke meg en ektemann noensinne. 

Same same. 

Jeg som feminist ønsker at ALLE skal ha like muligheter, uavhengig av kjønn, farge, tro etc. Erfaringer sier meg at jeg har det best som singel, uten at det forhindrer meg i å ga gode relasjoner til menn. 

Dette såkalte mannehatet er visstnok å ikke utelukkende tenke positivt om der, å ikke ville ligge med, eller være sammen med. Det er ikke hat. Det er konsekvenser. 

Mange menn blir godt likt. 

Anonymkode: aa3b1...bff

• Liker 15
  • Nyttig 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gift med mann nr 2. må si de beste årene av mitt liv og da jeg definitivt var aller aller lykkeligst var da jeg var fraskilt og hadde delt omsorg for mine barn, og alenemor på halv tid. Men orker ikke bli skilt eller gjennom skilsmisse på nytt. Så til alle skilte kvinner eller alenemødre- tenk dere om før dere starter med en ny mann. 

Anonymkode: 9b89f...788

• Liker 5
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker plausibelt at 70% av menn er ubrukelige som partner, men bare 30% av kvinner.

Jeg tror nok ikke det er mannehat som er grunnen til at du fremdeles er jomfru, men naturlig seleksjon.

Anonymkode: 006bb...050

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mannehat ender i at kvinner heller lever alene, men de skader ikke menn. 

Dette er jo ren løgn, eller bare ignoranse og dumskap! Det mannshatet som sirkulerer i sosiale medier nå er langt værre og mer skadelig enn kvinnehat. Drittpakkene og degraderingen av hannkjønnet på nett utsletter hele generasjoner av unge menns vilje til å stå opp om morgenen og utgjøre en positiv forskjell for samfunnet. Feministene har en lei tendens til å overdrive faren menn utgjør mot kvinner. Ren propaganda! Det massekarakterdrapet vi ser nå skjer mot menn vil ødelegge hele det vestlige demokratiet om bare få tiår. Menn velger bort kvinner og forhold i stor skala. Den fiendtligheten man ser nå mellom kjønnene vil sørge for at vesten vil synke og dø.

Anonymkode: cb283...0f5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Det virker plausibelt at 70% av menn er ubrukelige som partner, men bare 30% av kvinner.

Jeg tror nok ikke det er mannehat som er grunnen til at du fremdeles er jomfru, men naturlig seleksjon.

73% av alle lesbiske ekteskap ender i skillsmisse. Ingen ubrukelige menn innblandet der altså, men skilles skal de! Blandt homofile ekteskap er prosenten helt nede på 30 tallet. Så har du heterofile ekteskap på rundt 50%. Utifra tallene kan jo mye tyde på at kvinner er den parten som har vanskelig for å leve ilag med noen som helst og at menn aleine ikke er problemet.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

73% av alle lesbiske ekteskap ender i skillsmisse. Ingen ubrukelige menn innblandet der altså, men skilles skal de! Blandt homofile ekteskap er prosenten helt nede på 30 tallet. Så har du heterofile ekteskap på rundt 50%. Utifra tallene kan jo mye tyde på at kvinner er den parten som har vanskelig for å leve ilag med noen som helst og at menn aleine ikke er problemet.

Tja. Jeg tenker heller at kvinner går når det ikke fungerer. Menn har en tendens til å bli.. hvis en partner ber om noe så ignorerer han problemet og tenker om han ignorerer det lenge nok så slutter partneren å mase. Mange menn blir sure av sånne ting og innser ikke at.. du faktisk må bidra i et forhold og ikke bare late som om problemene ikke eksisterer.  👍 ting som å sette inn i oppvaskmaskinen, er ting som blir vanskelig for en del menn.. når man kommer inn i forholdet. De forventer at det magisk skal fly inn i oppvaskmaskinen av seg selv og inn i skapet.. eller dette med vaskemaskinen. Den magiske maskinen som bare vasker klærne av seg selv og flyr dem inn i skuffene. Eller taxien som leverer og henter barna i barnehagen hver dag, mens menn kan fly rundt og leve livet. 

Eller.. som sagt over.. så har jeg sett litt av hvert som ung, men jeg har også jobbet med utallige kvinner som forteller at deres mann har ligget rundt i forholdet. Utro… fordi.. hvem vet? Og hvor mange ganger har det skjedd? Ikke bare en, ikke bare to, ikke bare tre, men mange har ganger. Hvorfor egentlig satse på noen når sånt skjer hele tiden? Og hvem er det som får skylda her? Jo, det er ikke mannen, men kvinnen som han var utro med. Som om en voksen mann bare snublet og penisen hans magisk falt inn i hennes vagina. Han, stakkars han, er da virkelig ikke i stand til å ta egne avgjørelser. Forhold ryker av sånne ting. 

Dagens menn er virkelig ikke så mye å satse på. Dvs det er noen gullkorn her og der, flotte menn, men de blir jo revet av markedet fort. 

Anonymkode: 89ea2...f95

• Liker 9
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Dette er jo ren løgn, eller bare ignoranse og dumskap! Det mannshatet som sirkulerer i sosiale medier nå er langt værre og mer skadelig enn kvinnehat. Drittpakkene og degraderingen av hannkjønnet på nett utsletter hele generasjoner av unge menns vilje til å stå opp om morgenen og utgjøre en positiv forskjell for samfunnet. Feministene har en lei tendens til å overdrive faren menn utgjør mot kvinner. Ren propaganda! Det massekarakterdrapet vi ser nå skjer mot menn vil ødelegge hele det vestlige demokratiet om bare få tiår. Menn velger bort kvinner og forhold i stor skala. Den fiendtligheten man ser nå mellom kjønnene vil sørge for at vesten vil synke og dø.

Det er vel ikke helt sant at du, pga mannehat, har valgt bort kvinner i stor skala?

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes nok mannehat, men det handler ikke om feminisme.

Feminisme er likestilling, for alle kjønn. 
Mannen min er selvsagt feminist!

Men mannen min er en god mann, han fokuserte på studier og å få en god jobb, før han i det hele tatt tenkte på å ha dater. 
Så lette han i egen aldersgruppe, ikke 10-20 år yngre.

Anonymkode: ea56a...ea0

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Når feminisme ble mannehat, da har vi beveget oss litt vel ut på siden der menn er redd for kvinner. 
Jeg likte menn helt til some viste meg hvordan holdinger de har til kvinner. Da spesielt vestlige menn. 

Anonymkode: 30940...451

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du fundert på årsak og virking her? Menn følger influensere som fremsnakker kvinnehat, de organiserer voldtekstakademier, de ønsker seg tilbake til en tid der menn kunne eie og kontrollere sine kvinner, de orienterer seg i stadig større grad mot politiske og religiøse grupperinger som ønsker å frata kvinner alt av frihet og rettigheter. Du tror ikke at kvinners negative syn på menn kan ha en sammenheng med dette? Menn viser i både ord og handlinger at de ikke egentlig liker kvinner.

Og nei, det er ikke alle menn, men det er stort sett alltid en mann. Og de mennene som ikke støtter dette bare lar det skure og gå, de står ikke opp mot det og tar et oppgjør med disse holdningene. Da blir jeg personlig også skeptisk til å kalle dem gode menn, for hadde de vært det hadde de brydd seg, og forstått at de som hater kvinner er en reell trussel mot kvinner, og at de må stoppes. Om dere ønsker å endre på dette, så ligger nøkkelen hos dere selv. Dere må vise med både handlinger og ord at dere er verdt å like. 

Du kan jo tenke deg selv om du hadde en pose smågodt. Den ser veldig fristende ut, og du er klart til å begynne å spise, men så får du vite at 10 av bitene er giftige. Resten av smågodtet er helt fint, men spiser du de giftige bitene dør du. Den eneste måten å vite om en bit er giftig eller ikke er å prøve deg frem, du kan ikke se det på dem. Har du fortsatt lyst på det smågodtet, eller setter du fra deg posen og finner på noe annet? 

Anonymkode: a46e4...974

• Liker 20
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...