AnonymBruker Skrevet 8. mai #481 Skrevet 8. mai Per_Anders skrev (På 3.5.2026 den 18.10): De siste årene har det vært masse snakk om at unge gutter beveger seg mot det ekstreme høyre – Andrew Tate og gærninger som ham – men det viser det seg at jenter i enda større grad er blitt radikalisert mot det ekstreme venstre. En britisk undersøkelse viser at bare 35 prosent av unge kvinner har et positivt syn på unge menn, mens 70 prosent av de unge mennene har et positivt syn på unge kvinner. Med andre ord: Kvinnehat er et mindre problem enn unge kvinners mannehat. Hvorfor skriver ikke mediene mer om dette? https://www.facebook.com/reel/992154476722639 https://www.independent.co.uk/news/uk/home-news/women-men-femosphere-new-statesman-poll-b2958208.html Når kvinner «hater menn» så unngår de dem. Oppsøker dem ikke. Unngår steder de kan befinne seg. Kvinner velger rene kvinnearenaer. Osv. F.eks velger å gå til kvinnelig lege, tannlege, en ren kvinnegym, lar være å bruke datingsider, lar være å gå på nattklubber, osv. Når kvinner «hater menn» så unngår de menn. Hva kvinner ikke gjør: doper ned menn på utesteder. voldtar menn. banker opp menn. Kvinner trakasserer ikke menn på nett på samme måte som menn trakasserer kvinner på nett. Anonymkode: 610a8...b9d 3 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai #482 Skrevet 8. mai Salamandra skrev (13 minutter siden): Mange som har sitert meg, jeg gidder ikke adressere hver og en av dere. Å i fullt alvor påstå at abortsaken ikke er en av feministenes viktigste kampsaker viser bare hvor fullstendig umulig det er å ha en konstruktiv diskusjon. Jeg er femti år (nei det gjør meg ikke til en Boomer men en gen X’er. Til deg som ikke klarer telle) og har levd med feminisme like lenge. Denne idiotiske forestillingen om at menn hater oss og gjør hva de kan for å gjøre livet surt for oss sarte persilleblader av noen skapninger er så langt fra virkeligheten det er mulig å komme. Problemet er ikke giftig maskulinitet men giftig femininitet med følelser som blir brukt som våpen, offermentalitet og krav om særbehandling. Alle rettighetene og privilegiene, men ikke ansvar eller konsekvenser. Og hvis man er uenig i denne framstillingen og mentaliteten er man «Andrew Tate supporter» og høyreekstrem 🤡 Som å ha med tenåringer å gjøre. Selvsagt er feminister opptatt av abortsaken, rettigheten til å bestemme over egen kropp er som kjent en viktig kampsak for feministbevegelsen. Samtidig blir det ikke riktig å redusere feminisme til kun å handle om abortsaken. Men abortdiskusjonen kan du ta i en annen tråd, for det er ikke det som diskuteres her. Anonymkode: c9ba9...53f 5 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai #483 Skrevet 8. mai ItchyBitchySpider skrev (8 timer siden): Du kan ikke ha femti års erfaring med feminisme når du er 17 år. Hva mener du her? Anonymkode: c7dc5...131
Trolltunge Skrevet 8. mai #484 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å parere problemene menn møter i samfunnet i kraft av å være menn med problemene kvinner møter i samfunnet i kraft av å være kvinner, vitner om liten evne eller vilje til å forstå manneproblemer og konsekvensene av dem. Det er som å se bort fra at en flyulykke er like tragisk som en bilulykke, bare fordi bilulykker skjer langt oftere enn flyulykker. Anonymkode: 01b0a...c34 Men så er det heller ingen som møter ethvert fokus på trafikksikkethet med "ikke meg!" eller "ikke min bil!', og ingen blir dødelig fornærmet, dypt krenket, sinna eller føler seg hatet over at det blir påpekt at noen trafikanter kjører uvettig, eller i fylla. Ja ikke engang fokus på flysikkerhet blir møtt med at noen blir personlig krenket, selv om flystyrt er sjeldne. Vi kvinner tar menns problemer på alvor, for vi har fedre, brødre, sønner og venner vi absolutt ikke ignorerer utfordringene til. MEN når menns problemer blir presentert som at vi kvinner er slemme og urimelige, at menn ikke får knulle så mange kvinner som de ønsker, eller så unge kvinner som de ønsker, ja DA både fader vi ut og smeller tilbake. Beklager altså, DET verken kan eller vil vi fikse for dere, og går man stygt ut mot kvinner har vi rett til å påpeke det, og til å ikke vise forståelse for dette. For å dra det tilbake til bilanalogien; Krever dere ha en stor garasje full av biler, eller en Lamborgini, så får dere skaffe det selv. Angående psykisk helse og støtteordninger for både barn og voksne, utvikling av kjønnsrettferdige og kjønnsutlignende ordninger, hvordan vi skal forhindre at menn faller utenfor samfunnet og tilsvarende både kan og vil gjerne vi kvinner bidra positivt. Vi bare kan ikke knulle dere lykkelige og tilfreds, eller dele kvinner (helst unge og pene) og sex "rettferdig" ut til menn. Det KAN vi ikke! Det er ikke mulig. Så hva skal vi bidra med når dette ofte er det menn klager over? OG ikke bare klager over men angriper oss kvinner som å liksom være slemme i å ikke dele slikt ut "rettferdig". Så kan vi selvfølgelig forstå savn etter både sex og omsorg/kjærlighet, selv om vi er kvinner. Dette er ikke ukjent for kvinner heller. Å hevde at problemet med oss kvinner er at vi deler våre utfordringer når menn snakker om sine utfordringer blir å kaste stein i glasshus. Iallefall i en tråd der det blir påpekt at det at vi kvinner deler våre utfordringer er mannehat. 8 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai #485 Skrevet 8. mai Trolltunge skrev (38 minutter siden): Men så er det heller ingen som møter ethvert fokus på trafikksikkethet med "ikke meg!" eller "ikke min bil!', og ingen blir dødelig fornærmet, dypt krenket, sinna eller føler seg hatet over at det blir påpekt at noen trafikanter kjører uvettig, eller i fylla. Ja ikke engang fokus på flysikkerhet blir møtt med at noen blir personlig krenket, selv om flystyrt er sjeldne. Vi kvinner tar menns problemer på alvor, for vi har fedre, brødre, sønner og venner vi absolutt ikke ignorerer utfordringene til. MEN når menns problemer blir presentert som at vi kvinner er slemme og urimelige, at menn ikke får knulle så mange kvinner som de ønsker, eller så unge kvinner som de ønsker, ja DA både fader vi ut og smeller tilbake. Beklager altså, DET verken kan eller vil vi fikse for dere, og går man stygt ut mot kvinner har vi rett til å påpeke det, og til å ikke vise forståelse for dette. For å dra det tilbake til bilanalogien; Krever dere ha en stor garasje full av biler, eller en Lamborgini, så får dere skaffe det selv. Angående psykisk helse og støtteordninger for både barn og voksne, utvikling av kjønnsrettferdige og kjønnsutlignende ordninger, hvordan vi skal forhindre at menn faller utenfor samfunnet og tilsvarende både kan og vil gjerne vi kvinner bidra positivt. Vi bare kan ikke knulle dere lykkelige og tilfreds, eller dele kvinner (helst unge og pene) og sex "rettferdig" ut til menn. Det KAN vi ikke! Det er ikke mulig. Så hva skal vi bidra med når dette ofte er det menn klager over? OG ikke bare klager over men angriper oss kvinner som å liksom være slemme i å ikke dele slikt ut "rettferdig". Så kan vi selvfølgelig forstå savn etter både sex og omsorg/kjærlighet, selv om vi er kvinner. Dette er ikke ukjent for kvinner heller. Å hevde at problemet med oss kvinner er at vi deler våre utfordringer når menn snakker om sine utfordringer blir å kaste stein i glasshus. Iallefall i en tråd der det blir påpekt at det at vi kvinner deler våre utfordringer er mannehat. "Dere"? Jeg er kvinne, ikke mann. Anonymkode: 01b0a...c34 1
Trolltunge Skrevet 8. mai #486 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): "Dere"? Jeg er kvinne, ikke mann. Anonymkode: 01b0a...c34 Det endrer jo ikke det jeg skrev. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai #487 Skrevet 8. mai Trolltunge skrev (5 minutter siden): Det endrer jo ikke det jeg skrev. Ikke det? Du forsøkte jo blant annet å bagatellisere resonnementet mitt ved å gi meg skyldfølelse og påstå at jeg ønsker å knulle unge, vakre jenter og eie en Lamborghini, fordi du antok at jeg var mann. Anonymkode: 01b0a...c34 3
Trolltunge Skrevet 8. mai #488 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke det? Du forsøkte jo blant annet å bagatellisere resonnementet mitt ved å gi meg skyldfølelse og påstå at jeg ønsker å knulle unge, vakre jenter og eie en Lamborghini, fordi du antok at jeg var mann. Anonymkode: 01b0a...c34 Nei jeg svarte på din påstand. Ja jeg antok at du var mann, men bare bytt ut dere med dem, og så kan du lese igjen. Skyldfølelse????? Som i at når jeg forteller min sønn (eller min datter) at jeg ikke har råd til å kjøpe bil/dyr mobil som gave til ham (eller henne), men han (eller hun) må jobbe for dette selv, så påfører jeg mitt barn skyldfølelse????? Jeg burde kanskje si at jeg fikser det, selv om jeg IKKE KAN fikse det? Ja ikke rart det blir trøbbel når/om forklaringer på annet synspunkt leses slik. 8 5
Katten.2.0 Skrevet 8. mai #489 Skrevet 8. mai Salamandra skrev (1 time siden): Ja, det er klart. Personlig erfaring og femti års observasjon har null verdi hvis jeg ikke kommer til samme konklusjon som dere, da må det være noe galt med meg. Femti års personlig erfaring og observasjon har null verdi om du ikke forstår det du observerer. Jeg er ikke nevneverdig dyktig i fysikk selv om jeg observerer det hvert eneste sekund. Du har blant annet ikke vist forståelse for at feminisme er et paraplybegrep med flere undergrupperinger. Salamandra skrev (2 timer siden): Å i fullt alvor påstå at abortsaken ikke er en av feministenes viktigste kampsaker viser bare hvor fullstendig umulig det er å ha en konstruktiv diskusjon. Du er fortsatt ufrivillig morsomt: Salamandra skrev (1 time siden): Takk for at dere IGJEN beviser poenget mitt. Det er helt umulig for dere å innse at det er mulig å være for kvinner men mot feminisme, det bare kortslutter i hjernene deres og gardina går ned og den stygge munnen skrus på. Jeg har jobbet i ulike stillinger både høyt og lavt, vært politiker med lederverv, hjemmeværende småbarnsmor og hatt med menn å gjøre i hele mitt liv og med svært få unntak har det å være kvinne utelukkende vært en FORDEL. Denne vrangforestillingen om det undertrykkende patriarkatet har ingenting med virkeligheten å gjøre. 4 1 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai #490 Skrevet 8. mai Per_Anders skrev (På 5.5.2026 den 20.30): Det er hyggelig at du feirer mannsdagen, det setter jeg pris på. Altfor få gjør det. "Skal andre jobbe for din sak?" Nei, men hva med å jobbe sammen? Kvinners frigjøring hadde ikke kommet langt hvis ikke mange menn støttet kampen. Dessverre ser det ut til at mange menn må kjempe alene for menns rettigheter, uten at kvinnene heier på dem. Det er synd! Jeg er for øvrig enig i mye av det du skriver i tråden, og jeg synes du skriver kloke innlegg. Det skal du ha. Det druknet i det hele, det var dumt. Jeg gratulerer også menn med mannsdagen og har i to år sett etter et tog jeg kan gå i. Håper å se det i år! Anonymkode: c7dc5...131 2
Memorangen Skrevet 8. mai #491 Skrevet 8. mai Salamandra skrev (3 timer siden): Ja, det er klart. Personlig erfaring og femti års observasjon har null verdi hvis jeg ikke kommer til samme konklusjon som dere, da må det være noe galt med meg. Takk for at dere IGJEN beviser poenget mitt. Det er helt umulig for dere å innse at det er mulig å være for kvinner men mot feminisme, det bare kortslutter i hjernene deres og gardina går ned og den stygge munnen skrus på. Jeg har jobbet i ulike stillinger både høyt og lavt, vært politiker med lederverv, hjemmeværende småbarnsmor og hatt med menn å gjøre i hele mitt liv og med svært få unntak har det å være kvinne utelukkende vært en FORDEL. Denne vrangforestillingen om det undertrykkende patriarkatet har ingenting med virkeligheten å gjøre. Bare fordi du har opplevd at det har vært en fordel å være kvinne, betyr jo ikke det at ikke mange andre kan ha helt motsatt erfaring? Det er veldig mange i denne tråden her som skriver om negative erfaringer med menn f eks. Mye negativ statistikk også. Betyr ikke det noe? Eller er det kun din personlige erfaring som teller? Du hadde ikke kunnet vært politiker med lederverv eller hatt ulike stillinger høyt og lavt om det ikke var for feminismen. 5 9
Pippi Lotta Skrevet 8. mai #492 Skrevet 8. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Å parere problemene menn møter i samfunnet i kraft av å være menn med problemene kvinner møter i samfunnet i kraft av å være kvinner, vitner om liten evne eller vilje til å forstå manneproblemer og konsekvensene av dem. Det er som å se bort fra at en flyulykke er like tragisk som en bilulykke, bare fordi bilulykker skjer langt oftere enn flyulykker. Anonymkode: 01b0a...c34 Jeg er enig i den første setningen din, men ikke i konklusjonen din. Det er selfølgelig dumt at menn føler seg hatet. Som er problemstilingen tråden startet med. Men å hevde at det er like tragisk at menn føler seg hattet, som de fyske utrykene for kvinne hat blir en avsporing. For nei, det er ikke like tragisk at menn blir omtalt dårlig i media som at 1 av 5 kvinner blir utsat for overgrep. Ser du ikke at du setter opp en unødvendig sammenligning her? Ja det er tragisk at menn føler seg hatet, ja det er tragisk at jeg hadde flere venniner som hadde opplevd voldtekt og andre overgrep allerede på ungdomskolen! Men når du sier at det er likke tragisk, så steiler jeg. Hvorfor kan du ikke bare fokusere på at det er tragisk at menn føler seg hatet? Hvorfor ikke komme med konstruktive forslag til hva du tror kan forbedre problemet? Når du påstår at menns utfordringer er likke tragiske som kvinners utfordringer, skifter du fokus fra menns utfordringer og over på sammenligningen. Og det er en sammenligning jeg ikke forstår! Så da begynner jeg å tenke på hva menn utsetes for som du menner er likke tragisk som sexsuel vold på ungdomskolen og andre utfordringer kvinner har. Så er det jo også rellevant at tråden startet med en løgn om at artikelen viser at kvinner hater menn. Da er det jo rellevant for tråen og påppeke at kvinnene ikke sier noe om hat, tvert om så snaker de om ubehagelige opplevelser med menn og fremstår som om de orøver å beskytte seg selv. Som igjen er uheldig, for det fjerner fokus vek fra menns utfordringer, og over på løgnen. Det er paradoksalt at jeg har tenkt og snaker mer om gutters utfordringer i løpet av denne dage, en jeg har gjort i helle denne tråden. For jeg er selfølgelig opptat av likestiling og mine medmeneskers utfordringer i hverdagslivet. Det blir bare vanskelig å fokusere på det i denne tråden, hvor det vikrer som nesten ingen ønsker å snake om hva som er vanskelig for menn. 4 3
Pippi Lotta Skrevet 9. mai #493 Skrevet 9. mai (endret) AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hva mener du her? Anonymkode: c7dc5...131 Tipper hen mener @Salamandra argumenterer som en 17 åring, når hun hevder det "kortsluter i hjernene våre" samtidig som hun later som vi er de som er usakelige😂 Endret 9. mai av Pippi Lotta 3 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #494 Skrevet 9. mai Trolltunge skrev (15 timer siden): Nei jeg svarte på din påstand. Ja jeg antok at du var mann, men bare bytt ut dere med dem, og så kan du lese igjen. Skyldfølelse????? Som i at når jeg forteller min sønn (eller min datter) at jeg ikke har råd til å kjøpe bil/dyr mobil som gave til ham (eller henne), men han (eller hun) må jobbe for dette selv, så påfører jeg mitt barn skyldfølelse????? Jeg burde kanskje si at jeg fikser det, selv om jeg IKKE KAN fikse det? Ja ikke rart det blir trøbbel når/om forklaringer på annet synspunkt leses slik. Nei, du har rett. Skamfølelse er nok et bedre ord. Anonymkode: 01b0a...c34
Pippi Lotta Skrevet 9. mai #495 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, du har rett. Skamfølelse er nok et bedre ord. Anonymkode: 01b0a...c34 Hvor kommer skamfølelsen in i bilde? Kan du ikke prøve å forklare hva du mener? 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai #496 Skrevet 9. mai Pippi Lotta skrev (13 timer siden): Ser du ikke at du setter opp en unødvendig sammenligning her? Ja det er tragisk at menn føler seg hatet, ja det er tragisk at jeg hadde flere venniner som hadde opplevd voldtekt og andre overgrep allerede på ungdomskolen! Men når du sier at det er likke tragisk, så steiler jeg. Hvorfor kan du ikke bare fokusere på at det er tragisk at menn føler seg hatet? Hvorfor ikke komme med konstruktive forslag til hva du tror kan forbedre problemet? Når du påstår at menns utfordringer er likke tragiske som kvinners utfordringer, skifter du fokus fra menns utfordringer og over på sammenligningen. Og det er en sammenligning jeg ikke forstår! Eh, det er dere som har viet minst halvparten av denne tråden til å sammenlikne menns problemer med kvinners problemer, og til å trekke fram kvinners problemer så fort en mann nevner manneproblemer. Jeg påpeker bare at denne sammenlikningen ikke er med på å løse menns utfordringer. Anonymkode: 01b0a...c34 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #497 Skrevet 9. mai Salamandra skrev (På 7.5.2026 den 17.29): Gratulerer med dagens største stråmann. Hvor har jeg skrevet at det er problematisk at kvinner er single? For det første snakker vi ikke om kvinner, vi snakker om feminister. Det er ikke noe likhetstegn her. Og disse kvinnene bør leve sine liv alene med dyrene sine, ingen som ønsker at de skal gå inn i relasjoner med de skrudde holdningene de har, og i hvert fall ikke få barn. Men de er jo mer opptatt av retten til å ha ihjel ufødte barn enn å oppfostre dem så det løser seg jo selv det der. Det er det som er problemet med feminister, fullstendig uten evne til å ha en rasjonell og logisk diskusjon. Nå har jeg uthevet to setninger her som ikke henger sammen i dette innlegget. Hvis vi legger til innlegget under, så er det ikke noen som ønsker å ha en logisk og rasjonell diskusjon. Hvis du er mot abort, så er det helt greit, men skrive det da? Jeg skjønner jo at du får reaksjoner tilbake når du kommer så aggressivt inn og oppfører deg så ubehagelig. Nå var det jeg som spurte om du var boomer, men det var jo fordi at dersom jeg sier at jeg har erfaring med noe så er det veldig unaturlig for meg å si at jeg har erfaring med noe fra jeg var null år og krabbet rundt på gulvet hjemme hos mine foreldre. Så jeg antok at du tenkte fra du var rundt 13-14 år? Salamandra skrev (På 7.5.2026 den 18.55): Feminisme 2026 handler om å være en «sterk og uavhengig kvinne» som kan gjøre akkurat hva f… hun vil uten å måtte stå til ansvar for noen. Hun skal elskes og tilbes som hun er, og er du uenig er det deg som er problemet. Nå må jeg spørre.. hva er galt med å være en sterk og uavhengig kvinne? Vi lever i en tid der vi kan ta utdanning, jobbe og tjene penger. Man er ikke prisgitt en mann for å få ting til og gå rundt. Og hvem som skal man stå til ansvar for mener du? Skal jeg stå til ansvar ovenfor min familie? Ja, men de står til ansvar ovenfor meg også. Det er ikke enveiskommunikasjon der de bare kan ta, ta og ta. Skal jeg stå til ansvar ovenfor mine kollegaer? Ja, men på samme måte som mannlige og kvinnelige kollegaer står til ansvar ovenfor meg. Det er som sagt at man jobber sammen - mot et mål. Dette med å bli elsket og tilbedt for den som hun er. Så ja, hvem ønsker vel ikke det? Hvis jeg går i en relasjon, så ønsker jeg jo noen som er glad i meg for den som jeg er og for de kvalitetene som jeg har. Hvis noen misliker meg for den som jeg er, så hvorfor skal jeg strekke meg etter å endre på meg selv så at jeg kan tilfredsstille deres behov? Hva er poenget med det? Hvis jeg stemmer Høyre og han jeg dater stemmer på AP så har jeg ikke tenkt å begynne og stemme AP bare for å gjøre han glad. Jeg forventer jo at han er glad i meg, selv om vi har forskjellige syn på politikken - på samme måte som jeg er glad i han for den han er og hvordan han lever. Hvis han finner det problematisk at jeg stemmer AP og blir sint på meg fordi at jeg stemmer Høyre, så er det jo logisk sett ikke jeg som er problemet og jeg kommer ikke til å endre på det. Jeg ser at du skriver at du er for kvinner, men mot feminisme. I mot hodet så går ikke det opp i opp. Hvordan kan du for kvinner, men likevel være mot alt som har kommet med det som feminismen bringer med seg? Du skriver selv om mye som du har ansett som positivt i ditt liv, og det er jo ting som har kommet med feminismen. Og jeg syns man skal få lov til å snakke om sine vonde erfaringer med dette. Jeg har blitt seksualisert fra ung alder, opplevde ungdomstiden som ganske ting. Vi begynte å gå ut på byen som unge, dette var på 2000-tallet, og vi var alltid veldig forsiktig fordi vi visste hvordan menn kunne være. Vi holdt alltid sammen, og da mener jeg alltid. Vi gikk omveier dersom det var mørke bakgater og vi var 4 stykker. Ingen gikk på do alene. Traff noen en mann så var alltid en av oss i nærheten. Vi dro aldri på nach til noen vi ikke kjente. Selv med det så har vi opplevd ganske mange stygge situasjoner.. der man seksualiserer kvinner. Jeg har ikke noe negativt syn på menn, men jeg har akseptert realiteten og det er at dersom jeg ønsker gode mennesker i livet mitt som jeg bare kan snakke med, dele opplevelser og minner med, så er det kvinner som jeg trenger. Jeg har aldri møtt en mann som ikke har prøvd å komme i buksene på meg. Så kan du mene at dette gjør meg mot menn, men jeg er for sinnsro og sjelefred. Anonymkode: 89ea2...f95 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai #498 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Eh, det er dere som har viet minst halvparten av denne tråden til å sammenlikne menns problemer med kvinners problemer, og til å trekke fram kvinners problemer så fort en mann nevner manneproblemer. Jeg påpeker bare at denne sammenlikningen ikke er med på å løse menns utfordringer. Anonymkode: 01b0a...c34 Nå er jeg enig i at det er en del ting som kan fremstå som problematisk. Det er noe med at menn skal være den maskuline og sterke, så jeg har sett mye negativitet rundt menn som opplever overgrep eller vold i hjemmet. Dette er hovedsakelig fra menn selv, men det er også mange kvinner som er veldig negativ til det. Om en mann blir slått så er det mye av "ja, men da kan man bare slå tilbake" eller "forsvar deg selv". Sånn sett tror jeg ikke mange forstår hvordan dette med psykisk vold ødelegger hodet ditt, og hvor tiltaksløs man føler seg. Likevel så møter mange kvinner på langt mer varme og omsorg i sånne situasjoner. Når det kommer til ting som er nevnt i tråden så.. Dette med tilleggspoeng med utdanning har jeg aldri vært noe fan av, verken for menn eller kvinner. Og den som nevnte tråden med han som var samboer med en dame som knapt orket to timer med barna. Jeg er enig at dersom rollene hadde vært omvendt så hadde det vært en helt annen tråd, men selv når han ramset opp hva han gjorde i løpet av en dag så kom det masse innlegg om at hun gjør alt og er utslitt, at han sikkert er en latsabb, at han ikke har forståelse for hvordan det er å drive en familie. Det var en veldig stygg tråd, men sånn er mange tråder her sånn sett. Og når det kommer til skolen og gutter, så vet jeg ikke så mye om det, men.. jeg har en 16-åring som nå går i tiende klasse. Det jeg har sett er at de barna som faller utenfor og blir skoletapere er: 1) barn som har hatt mye energi fra veldig ung alder 2) barn som har ressurssvake foreldre 3) barn som har foreldre som har en holdning at dersom de truer en annen med kniv så går foreldrene "jaja, gutter er gutter..". De som jeg ser, som vokser opp til å bli flotte og gode gutter har hatt foreldre som har vært ordentlige og ressurssterke. De stiller krav, er strenge, forventer god oppførsel. Punkt tre syns jeg er skikkelig ille og det er noe som har overrasket meg ganske mye, at folk faktisk holder på sånn og kommer med sånne unnskyldninger for så utrolig dårlig oppførsel. Anonymkode: 89ea2...f95 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai #499 Skrevet 9. mai Memorangen skrev (15 timer siden): Bare fordi du har opplevd at det har vært en fordel å være kvinne, betyr jo ikke det at ikke mange andre kan ha helt motsatt erfaring? Det er veldig mange i denne tråden her som skriver om negative erfaringer med menn f eks. Mye negativ statistikk også. Betyr ikke det noe? Eller er det kun din personlige erfaring som teller? Du hadde ikke kunnet vært politiker med lederverv eller hatt ulike stillinger høyt og lavt om det ikke var for feminismen. – Følelsen av å være skitten ga seg ikke – VG Helt grusomt å lese om sånne ting som dette. Anonymkode: 89ea2...f95 1 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai #500 Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (18 timer siden): Når kvinner «hater menn» så unngår de dem. Oppsøker dem ikke. Unngår steder de kan befinne seg. Kvinner velger rene kvinnearenaer. Osv. F.eks velger å gå til kvinnelig lege, tannlege, en ren kvinnegym, lar være å bruke datingsider, lar være å gå på nattklubber, osv. Når kvinner «hater menn» så unngår de menn. Hva kvinner ikke gjør: doper ned menn på utesteder. voldtar menn. banker opp menn. Kvinner trakasserer ikke menn på nett på samme måte som menn trakasserer kvinner på nett. Anonymkode: 610a8...b9d Nå er jeg ikke på sosiale medier lengre, men jeg husker en mann som fortalte om hvordan han hadde blitt misbrukt som barn. Masse sympati og omsorg fra kvinner og utrolig stygge meldinger fra menn. Han tok det opp senere med at han mente at menn måtte begynne å bli hyggeligere med hverandre og at det ikke var greit det som skjedde, fordi at overgrep er alvorlig og vondt, også for menn. Anonymkode: 89ea2...f95 4 7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå