AnonymBruker Skrevet 7. mai #401 Skrevet 7. mai Salamandra skrev (19 minutter siden): Gratulerer med dagens største stråmann. Hvor har jeg skrevet at det er problematisk at kvinner er single? For det første snakker vi ikke om kvinner, vi snakker om feminister. Det er ikke noe likhetstegn her. Og disse kvinnene bør leve sine liv alene med dyrene sine, ingen som ønsker at de skal gå inn i relasjoner med de skrudde holdningene de har, og i hvert fall ikke få barn. Men de er jo mer opptatt av retten til å ha ihjel ufødte barn enn å oppfostre dem så det løser seg jo selv det der. Det er det som er problemet med feminister, fullstendig uten evne til å ha en rasjonell og logisk diskusjon. Ja det var jo det rette innlegget for å avslutte med å anklage andre for å være ulogiske og irrasjonelle… Anonymkode: a463e...f23 12
AnonymBruker Skrevet 7. mai #402 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Avhenger så klart av hva det gjelder. Det finnes ingen fasit. Men jeg holder en knapp på at mannehatet ville mistet noe av bensinen til bålet om flokken fulgte litt andre alternativer enn hva vi ser utspille seg på det uendelige internettet. Anonymkode: 30135...99b Miste bensinen på bålet? Anonymkode: 006bb...050 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #403 Skrevet 7. mai Memorangen skrev (På 5.5.2026 den 19.30): Til og med ikke du tror på dette. Vel, jeg prøver å tro på fakta. Hvis du mener dette er feil, er det fint om du viser til noen trorverdige kilder. Anonymkode: ae056...3ca
Katten.2.0 Skrevet 7. mai #404 Skrevet 7. mai Salamandra skrev (26 minutter siden): Misandrien som får flomme uhindret mens enhver legitim kritikk av kvinner blir stemplet som kvinnehat. Kan begynne der. Salamandra skrev (21 minutter siden): Gratulerer med dagens største stråmann. Hvor har jeg skrevet at det er problematisk at kvinner er single? For det første snakker vi ikke om kvinner, vi snakker om feminister. Det er ikke noe likhetstegn her. Og disse kvinnene bør leve sine liv alene med dyrene sine, ingen som ønsker at de skal gå inn i relasjoner med de skrudde holdningene de har, og i hvert fall ikke få barn. Men de er jo mer opptatt av retten til å ha ihjel ufødte barn enn å oppfostre dem så det løser seg jo selv det der. Jeg, som nedsnødd feministisk mann, venter fortsatt på at du skal informere meg om hva feminisme i 2026 er, siden du har hevdet at det ikke handler om like rettigheter. Salamandra skrev (21 minutter siden): Det er det som er problemet med feminister, fullstendig uten evne til å ha en rasjonell og logisk diskusjon. Dette var ufrivillig morsomt. 3 13
AnonymBruker Skrevet 7. mai #405 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (På 5.5.2026 den 21.04): Vise respekt? På hvilken måte? På lik måte som menn med sin atferd viser kvinner respekt, det er det du mener? Stakkars stakkars menn hvis kvinner skal begynne å behandle menn tilsvarende, med tanke på hvor skjøre de allerede er psykisk blir dette stygt ja , for menn altså 🤣 Anonymkode: dae8a...cee Kvinner som åpenbart hater menn. Det er overraskende mange av dere her. Hvorfor kan vi ikke behandle hverandre bra, uavhengig av kjønn? Skal jeg behandle tTine dårlig fordi Mona har vært kjip mot meg, er det slik dere vil ha det? Anonymkode: ae056...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #406 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Noen kvinner forhåndsdømmer absolutt menn. Det kan man også se av noen tråder her inne. Det var feks. en mann som skrev at dama ikke orket å være med ungene deres alene i engang to timer og at han enten alltid måtte være der eller så måtte hun ha avlastning fra andre når han ikke var der. Han ble i stor grad mistenkeliggjort fordi han var mann. Det meste handler ikke om hat, men i slike tråder handler det minimum om kjønnsfordommer og tidvis også forakt. Anonymkode: c7dc5...131 Det er fordi han var Ts. Og måten han skrev om kona si på… Anonymkode: ea56a...ea0 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai #407 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kvinner som åpenbart hater menn. Det er overraskende mange av dere her. Hvorfor kan vi ikke behandle hverandre bra, uavhengig av kjønn? Skal jeg behandle tTine dårlig fordi Mona har vært kjip mot meg, er det slik dere vil ha det? Anonymkode: ae056...3ca Det er neppe noen som hater menn som gruppe, her. Men alle kvinner har dårlige erfaringer med menn. Og da blir man negativ til å ha det i livet sitt. Men det er ikke mannshat å unngå menn, ikke ville være i et forhold og avstå fra sex med menn. Jeg ELSKER mannen min. Fantastisk mann! Anonymkode: ea56a...ea0 1 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai #408 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Miste bensinen på bålet? Anonymkode: 006bb...050 Referanse til «add fuel to the fire». Anonymkode: 30135...99b
AnonymBruker Skrevet 7. mai #409 Skrevet 7. mai herzeleid skrev (På 6.5.2026 den 16.18): Tråden bekrefter om ikke annet observasjonene til TS og undersøkelsen det henvises til. Foruroligende. Ja, det er deprimerende. Kjønnene beveger seg lenger og lenger fra hverandre. Anonymkode: ae056...3ca 1
Memorangen Skrevet 7. mai #410 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vel, jeg prøver å tro på fakta. Hvis du mener dette er feil, er det fint om du viser til noen trorverdige kilder. Anonymkode: ae056...3ca https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/violence-against-women https://www.krisesenter.com/tall-og-statistikk/#toggle-id-1 https://www.fhi.no/he/fr/folkehelserapporten/skader/vold/ Det er ikke JEG som mener at det er feil, men men statistikken. 6 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai #411 Skrevet 7. mai BeeKind skrev (20 timer siden): Men er det mannehat å ha et negativt syn på menn? Hvis det er fundert på faktiske forhold og bekymring/frykt, ikke grunnløs kritikk? Artig spørsmål. Om mannehat er greit hvis det er basert på fakta? Menn som hater kvinner basert på noen dårlige kvinne-opplevelser blir ofte sett på som et problem, men det er kanskje greit? Hat er kanskje ikke noe problem? Anonymkode: ae056...3ca
Memorangen Skrevet 7. mai #412 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kvinner som åpenbart hater menn. Det er overraskende mange av dere her. Hvorfor kan vi ikke behandle hverandre bra, uavhengig av kjønn? Skal jeg behandle tTine dårlig fordi Mona har vært kjip mot meg, er det slik dere vil ha det? Anonymkode: ae056...3ca Det er vel absolutt ingen av de som har svart i denne tråden som har antydet at de behandler menn dårlig? 7 6
Trolltunge Skrevet 7. mai #413 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kvinner som åpenbart hater menn. Det er overraskende mange av dere her. Hvorfor kan vi ikke behandle hverandre bra, uavhengig av kjønn? Skal jeg behandle tTine dårlig fordi Mona har vært kjip mot meg, er det slik dere vil ha det? Anonymkode: ae056...3ca Men eksempler på dette mannehatet uteblir, til tross for at flere har etterspurt dette. 4 9
Katten.2.0 Skrevet 7. mai #414 Skrevet 7. mai Trolltunge skrev (Akkurat nå): Men eksempler på dette mannehatet uteblir, til tross for at flere har etterspurt dette. Det er visstnok umulig å ha en rasjonell og logisk diskusjon med oss feminister, så kanskje vi ikke har sett det? 14
PITTY Skrevet 7. mai #415 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hun skulle ha sex med deg og barn med deg, koste hva det ville og hun holdt deg fysisk fast da du ville trekke deg ut. H Ja det hadde jaggu tatt seg ut. Først voldtatt, og så krav om barnebidrag i postkassen etterpå..😱
Pippi Lotta Skrevet 7. mai #416 Skrevet 7. mai (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Artig spørsmål. Om mannehat er greit hvis det er basert på fakta? Menn som hater kvinner basert på noen dårlige kvinne-opplevelser blir ofte sett på som et problem, men det er kanskje greit? Hat er kanskje ikke noe problem? Anonymkode: ae056...3ca Negativt syn og hat er to forskjelige begreper. Hat vil ofte føre til agresive handlinger som vold, voldtekt, trakasering, truende opførsel eller utsagn. Negativt syn kan bety hat, men om du leser artikelen TS linker til, så høres det ut som det handler om skeptiske holdninger eller direkte redsel. Jeg tenker det kan være logisk å være red for menn i et samfun hvor 1 av 5 kviner opplever overgrep i løpet av livet... Hvilke opleveser tenker du menn har som logisk fører til hat? Endret 7. mai av Pippi Lotta 4 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai #417 Skrevet 7. mai Tanuki skrev (5 timer siden): Det du egentlig sier her, er at kvinner må passe på hvordan de snakker om menn fordi menn ellers kan bli mer høyrevridde og mindre opptatt av likestilling. Beklager, men det er fortsatt å legge ansvaret feil sted. Kvinner skapte ikke misogyni. Kvinner skapte ikke vold mot kvinner. Kvinner skapte ikke antifeministiske miljøer eller reaksjonær politikk. Kvinner reagerer på erfaringer som allerede finnes i samfunnet. Så når du sier at kvinners retorikk er «like farlig» fordi menn kan reagere med å bevege seg mot høyre, så sier du i praksis: «Kvinner må moderere følelsene og språket sitt for å hindre menns reaksjoner.» Det du sier er at kvinner må passe seg så de ikke provoserer menn, bare pakket inn i en påtatt akademisk formulering. La oss være helt ærlige: dersom noen blir kvinnefiendtlige eller anti-likestilling fordi kvinner uttrykker frustrasjon over trakassering, vold eller dårlige erfaringer med menn, så ligger ikke de holdningene akkurat langt under overflaten i utgangspunktet. Du snakker også mye om retorikk og ekkokamre, men hopper fortsatt over den ganske åpenbare asymmetrien i konsekvenser. Basert på det du skriver virker du mer opptatt av å problematisere reaksjonen på misogyni, enn på misogynien selv. Skulle jeg hatet kvinner fordi mange kvinner lyver, bedrar, er utro, sladrer og sprer rykter om vold forå beholde barna etter skilsmissen? Selvsagt ikke, jeg elsker kvinner. Det er interssant og veldig trist å se at så mange kvinner her inne hater menn fordi et lite mindretall av menn er dritsekker. Anonymkode: ae056...3ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai #418 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skulle jeg hatet kvinner fordi mange kvinner lyver, bedrar, er utro, sladrer og sprer rykter om vold forå beholde barna etter skilsmissen? Selvsagt ikke, jeg elsker kvinner. Det er interssant og veldig trist å se at så mange kvinner her inne hater menn fordi et lite mindretall av menn er dritsekker. Anonymkode: ae056...3ca Hvor er eksemplene på dette mannehatet? Det er ikke hat å være forsiktig. Det er ikke hat å foretrekke å leve alene. Anonymkode: a463e...f23 2 13
BeeKind Skrevet 7. mai #419 Skrevet 7. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Artig spørsmål. Om mannehat er greit hvis det er basert på fakta? Menn som hater kvinner basert på noen dårlige kvinne-opplevelser blir ofte sett på som et problem, men det er kanskje greit? Hat er kanskje ikke noe problem? Anonymkode: ae056...3ca Jeg spør om det er hat i det hele tatt å tenke at kulturen blant dagens menn er en uting. Ikke om det er greit å hate hvis man har god nok grunn. 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai #420 Skrevet 7. mai Memorangen skrev (39 minutter siden): https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/violence-against-women https://www.krisesenter.com/tall-og-statistikk/#toggle-id-1 https://www.fhi.no/he/fr/folkehelserapporten/skader/vold/ Det er ikke JEG som mener at det er feil, men men statistikken. https://www.nrk.no/dokumentar/xl/fem-myter-om-likestilling-1.14542055 "Kvinner er minst like voldelige mot partneren som menn. Tall fra to norske undersøkelser viser at kvinner går til fysiske angrep på mannen sin langt oftere enn man tror." https://www.nettavisen.no/artikkel/kvinner-slar-minst-like-ofte/s/12-95-312085 Anonymkode: ae056...3ca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå