Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Helt ærlig, blir du hatet «kun» fordi du er mann, så lever du i en drømmeverden. Man blir ikke hatt fordi man er mann. Noen menn (for mange!) gjør at kvinner blir skeptiske til de fleste ukjente menn, fordi man ikke vet hvilken kategori ukjente menn havner i. Er de farlige eller de ok?

Om du føler deg hatet av kvinner, bør du se på oppførselen din.

Anonymkode: ea56a...ea0

Noen kvinner forhåndsdømmer absolutt menn. Det kan man også se av noen tråder her inne. Det var feks. en mann som skrev at dama ikke orket å være med ungene deres alene i engang to timer og at han enten alltid måtte være der eller så måtte hun ha avlastning fra andre når han ikke var der. Han ble i stor grad mistenkeliggjort fordi han var mann. Det meste handler ikke om hat, men i slike tråder handler det minimum om kjønnsfordommer og tidvis også forakt.

Anonymkode: c7dc5...131

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gregarious skrev (2 timer siden):

Ja, selvsagt bør kvinner tenke over hvordan de omtaler menn, på samme måte som menn bør tenke over hvordan de omtaler kvinner.

Ikke fordi kvinner har ansvar for menns dårlige handlinger, men fordi måten vi omtaler grupper av mennesker på faktisk påvirker samfunnsklimaet. Menn og kvinner er medmennesker, og i begge grupper finner man majoriteten av helt vanlige, oppriktig greie folk.

Problemet med svaret ditt er at du blander sammen skyld og konsekvens. Å si at retorikk har konsekvenser, er ikke det samme som å si at kvinner har skapt misogyni, vold mot kvinner eller antifeministiske miljøer.

En reaksjon kan være forståelig uten at all retorikk som kommer ut av den reaksjonen automatisk er sunn eller konstruktiv. Kvinner er ikke passive, uskyldige vesener uten påvirkningskraft. De er, som menn, fullt kapable til både gode og dårlige holdninger og handlinger.

Det jeg kritiserer, er når frustrasjonen blir til generell demonisering av menn som gruppe. Det er en viktig forskjell.

Jeg hopper heller ikke over asymmetrien i konsekvenser. Det er jo en del av poenget mitt, dersom polariseringen mellom kjønnene blir sterkere, kan kvinner i lengden tape mye på at flere menn trekkes mot reaksjonære miljøer.

Jeg har langt flere diskusjoner med personer fra manosfæren enn med folk fra motsatt side her på KG. Jeg har sett hvor grusomt tankegods som kommer derfra, men jeg har også sett forkastelige holdninger fra den andre siden.

Når tråden handler om problematiske holdninger hos kvinner, er det derfor naturlig å diskutere nettopp det. Det betyr ikke at man benekter misogyni. Det betyr bare at man klarer å se mer enn ett problem samtidig.

Endret 2 timer siden av Gregarious

Slik jeg tolker deg, prøver du ikke primært å diskutere skyld, men sosial dynamikk over tid.

• kvinner uttrykker mer bitterhet eller mistillit mot menn
  • noen menn reagerer med å bli mer antifeministiske eller høyreorienterte
  • samfunnet polariseres mer
  • kvinner kan til slutt tape på det politisk og sosialt

Det er derfor du  trekker inn manosfæren, reaksjonære miljøer osv.

Problemet er at du hele tiden flytter diskusjonen bort fra hva kvinner faktisk prøver å fortelle deg. 
Og at argumentet ditt fremstår som "kvinner må være forsiktige med hvordan de uttrykker frustrasjon, ellers kan menn bli verre.»

Og det er der mange reagerer.

For selv om du sier at du ikke skylder på kvinner, så havner du stadig tilbake til at kvinners retorikk bidrar til problemet. Da blir fokuset veldig fort på hvordan kvinner uttrykker seg, fremfor hva kvinner faktisk reagerer på.

Derfor snakker vi nok litt forbi hverandre, og i tillegg prøver du veldig hardt å holde diskusjonen på et ganske abstrakt nivå. Som er utrolig frustrerende når så mange av oss diskuterer konkrete opplevelser av vold, trakassering, frykt, risiko etc.

Og ærlig talt tror jeg også du overvurderer hvor mye mannehat driver menn mot høyre, og undervurderer hvor mye andre ting driver den utviklingen. Eks. økonomi, algoritmer, kulturkrig, influensere, identitetspolitikk, anti-establishment-strømninger og allerede eksisterende misogyni.

• Liker 3
  • Nyttig 14
Skrevet
Spanky skrev (51 minutter siden):

Og HVA skal vi kvinner ta ansvar for? 

Misandrien som får flomme uhindret mens enhver legitim kritikk av kvinner blir stemplet som kvinnehat. Kan begynne der. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du er i forbindelse med en tråd som handler om kjønn blitt spurt om hvem du mener skal lede og skal ledes, siden du skrev dette. Skal menn lede kvinner? Ja eller nei?

Det har jeg allerede svart deg på. Men i den settingen jeg dro frem, er nok menn som leder unge menn ganske prekært, da ser jeg fordelen i at det blir noen andre enn Tate og gjengen hans som tar den rollen. 

Denne var et tilsvar til bff, som drar inn både hest, vann og romantiske forhold. Var sikkert født tørr bak øra, ferdig utlært og selvledet seg gjennom hele livet, et unikum av et menneske. 

Anonymkode: 30135...99b

• Liker 1
Skrevet
Salamandra skrev (2 minutter siden):

Misandrien som får flomme uhindret mens enhver legitim kritikk av kvinner blir stemplet som kvinnehat. Kan begynne der. 

så kom med eksempler da.

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Kontekst, i samme avsnitt til og med, med referanse til Tate sin hang up på alfamannen. Du som drar inn kjønn og romantisk relasjon. Hva er en leder for deg da? Kun ut fra stillingsbeskrivelser i jobb? Ellers er alle født ferdig utlært, hverken foreldre eller andre trenger å ta styring over noe? 

Forøvrig ingen kompis, bomma på kjønnet. 

En leder en en sjef ja. 

En leder i hjemmet høres ut some alenemor/far. Eller en som leder kameler og hester til vann. Eller en vannleder, eller strømleder. 

Har du behov for å bli ledet rundt I livet ditt?

Kompis kan da være så mangt, og jeg har kompiser av alle kjønn. 

Anonymkode: aa3b1...bff

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er intet offer og har det et flott liv fått meg. Det har jeg laget meg selv, med min flokk og uten en mannlig partner. Det å ikke ville ha menn, blir sett på som noe meget negativt.

Hvorfor det? 

Hvorfor er det er problem for deg at jeg og mange med meg foretrekker å leve som single? 

Gratulerer med dagens største stråmann. Hvor har jeg skrevet at det er problematisk at kvinner er single? 
For det første snakker vi ikke om kvinner, vi snakker om feminister. Det er ikke noe likhetstegn her. Og disse kvinnene bør leve sine liv alene med dyrene sine, ingen som ønsker at de skal gå inn i relasjoner med de skrudde holdningene de har, og i hvert fall ikke få barn. Men de er jo mer opptatt av retten til å ha ihjel ufødte barn enn å oppfostre dem så det løser seg jo selv det der. 

Det er det som er problemet med feminister, fullstendig uten evne til å ha en rasjonell og logisk diskusjon.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Noen kvinner forhåndsdømmer absolutt menn. Det kan man også se av noen tråder her inne. Det var feks. en mann som skrev at dama ikke orket å være med ungene deres alene i engang to timer og at han enten alltid måtte være der eller så måtte hun ha avlastning fra andre når han ikke var der. Han ble i stor grad mistenkeliggjort fordi han var mann. Det meste handler ikke om hat, men i slike tråder handler det minimum om kjønnsfordommer og tidvis også forakt.

Men så er dette KG, her skal altid TS tas. Folk blir hisige over alt, uanset om tråden er startet av han, hen eller hun...

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Tanuki skrev (1 minutt siden):

så kom med eksempler da.

Mener du i fullt alvor at jeg skal gå ut på sosiale medier og finne eksempler på feminister som klandrer menn for alt som er galt her i verden? Seriøst? Det klarer du helt fint selv, nettet flommer over av dem. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det har jeg allerede svart deg på. Men i den settingen jeg dro frem, er nok menn som leder unge menn ganske prekært, da ser jeg fordelen i at det blir noen andre enn Tate og gjengen hans som tar den rollen. 

Denne var et tilsvar til bff, som drar inn både hest, vann og romantiske forhold. Var sikkert født tørr bak øra, ferdig utlært og selvledet seg gjennom hele livet, et unikum av et menneske. 

Takk som spør så pent om min bakgrunn, kjære deg. ❤️ 

Jeg har ledet meg selv siden jeg var femten år og flyttet for meg selv for å gå på skole et stykke unna. 

Ellers har jeg hatt div ledere på jobb, hvorav de to aller beste er kvinner...

Når skal du bli tørr bak øra da? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

En leder en en sjef ja. 

En leder i hjemmet høres ut some alenemor/far. Eller en som leder kameler og hester til vann. Eller en vannleder, eller strømleder. 

Har du behov for å bli ledet rundt I livet ditt?

Kompis kan da være så mangt, og jeg har kompiser av alle kjønn. 

Da har vi nok ganske så forskjellig syn på det. 

AnonymBruker
Skrevet
Salamandra skrev (7 minutter siden):

Gratulerer med dagens største stråmann. Hvor har jeg skrevet at det er problematisk at kvinner er single? 
For det første snakker vi ikke om kvinner, vi snakker om feminister. Det er ikke noe likhetstegn her. Og disse kvinnene bør leve sine liv alene med dyrene sine, ingen som ønsker at de skal gå inn i relasjoner med de skrudde holdningene de har, og i hvert fall ikke få barn. Men de er jo mer opptatt av retten til å ha ihjel ufødte barn enn å oppfostre dem så det løser seg jo selv det der. 

Det er det som er problemet med feminister, fullstendig uten evne til å ha en rasjonell og logisk diskusjon.

🤣

Barnet mitt har det flott hun. 

Må ha glemt å slå henne ihjel, da jeg har vært feminist hele livet

• Nyttig 8
Skrevet
Gregarious skrev (3 timer siden):

Ja, selvsagt bør kvinner tenke over hvordan de omtaler menn, på samme måte som menn bør tenke over hvordan de omtaler kvinner.

Ikke fordi kvinner har ansvar for menns dårlige handlinger, men fordi måten vi omtaler grupper av mennesker på faktisk påvirker samfunnsklimaet. Menn og kvinner er medmennesker, og i begge grupper finner man majoriteten av helt vanlige, oppriktig greie folk.

Problemet med svaret ditt er at du blander sammen skyld og konsekvens. Å si at retorikk har konsekvenser, er ikke det samme som å si at kvinner har skapt misogyni, vold mot kvinner eller antifeministiske miljøer.

Og problemet med argumentet ditt er at du diskuterer dette nesten helt løsrevet fra makt og historisk kontekst.

Menn og kvinner har aldri hatt samme strukturell makt i samfunnet, og derfor blir det rart å snakke om kjønnsretorikk som om dette bare handler om «dårlig tone på begge sider».

Når menn demoniserer kvinner, skjer det innenfor en historisk virkelighet der menn faktisk har hatt makt til å kontrollere, skade og begrense kvinner; både sosialt, politisk og fysisk. Når kvinner uttrykker bitterhet eller mistillit mot menn, finnes ikke den samme strukturelle makten eller historiske asymmetrien bak det.

Det betyr ikke at generaliseringer er bra. Men konsekvensene er fortsatt ikke symmetriske.

• Liker 4
  • Nyttig 12
Skrevet
Salamandra skrev (3 minutter siden):

Oi, det var virkelig voldsomt. Det er blit påståt at kvinnet som ønsker å være single er et samfunsproblem og symtom på hat mot menn i tråden. Så derfor det blir brukt som eksempel. 

Synes du det er rasjonellt og logisk å hevde at milioner av femenister alle ønsker å "ihjel ufødte barn" og alle bør "leve allene"? Milioner av menesker, og alle har de samme ønskene og egnet het til forhold? Jeg mener du starter med å anklage en annen for stråman, og så forseter du til å slå fast hva alle femenister menner....

• Liker 5
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da har vi nok ganske så forskjellig syn på det. 

OK. 

Hvem tenker du bør lede og hvorfor det? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (Akkurat nå):

Oi, det var virkelig voldsomt. Det er blit påståt at kvinnet som ønsker å være single er et samfunsproblem og symtom på hat mot menn i tråden. Så derfor det blir brukt som eksempel. 

Synes du det er rasjonellt og logisk å hevde at milioner av femenister alle ønsker å "ihjel ufødte barn" og alle bør "leve allene"? Milioner av menesker, og alle har de samme ønskene og egnet het til forhold? Jeg mener du starter med å anklage en annen for stråman, og så forseter du til å slå fast hva alle femenister menner....

Jeg glemte å slå ihjel min datter, som vokste opp til å bli en selvstendig feminist 😆😂 

• Liker 1
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Salamandra skrev (10 minutter siden):

Salamandra skrev (8 minutter siden):

Mener du i fullt alvor at jeg skal gå ut på sosiale medier og finne eksempler på feminister som klandrer menn for alt som er galt her i verden? Seriøst? Det klarer du helt fint selv, nettet flommer over av dem. 

Ja, kom med eksempler. 

• Liker 1
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

OK. 

Hvem tenker du bør lede og hvorfor det? 

Avhenger så klart av hva det gjelder. Det finnes ingen fasit. 

Men jeg holder en knapp på at mannehatet ville mistet noe av bensinen til bålet om flokken fulgte litt andre alternativer enn hva vi ser utspille seg på det uendelige internettet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg glemte å slå ihjel min datter, som vokste opp til å bli en selvstendig feminist 😆😂 

Jeg var faktisk ikke klar over at det å "slå ihjel barn" var målle med mit liv. Bra @Salamandra tar ansvar og fortele oss hva vi mener og hvordan vi skal leve livene våre😂 

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Salamandra skrev (11 minutter siden):

Jeg kan komme med mange eksempler om menn som klander kvinner for alt som er galt i verden. 

- Andrew Tate
- Nick Fuentes
- Justin Waller
- Hamza Ahmed 
- Harrison Sullivan
- Sneako
- Myron Gaines

Anonymkode: c1388...f06

• Liker 3
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...