Strigiformes Skrevet 5. mars #161 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg tenker elskerinner er enten empatiløse eller dumme. Kommer an på om de har sex med en gift mann bare for å ha sex på regelmessig basis (finns nok single menn å ta av), eller dumme hvis de tror mannen er sååå fantastisk og kommer til å forlate kona for hun som viser at hun har null integritet. Anonymkode: ebba6...f0e Det finnes nok av single menn. Helt riktig.
Strigiformes Skrevet 5. mars #162 Skrevet 5. mars Blåtrå skrev (10 timer siden): Mannen er empatiløs. Han risikerer kona si. Han vet konsekvensene. Han vet hva han gjør. MEN det er elskerinna som får skylden? Folk nå til dags😆 Om menn virkelig hadde forstått konsekvensene så tror jeg ikke de hadde vært utro... De straffer seg selv. Er det de gjør...
Strigiformes Skrevet 5. mars #163 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er jo ikke elskerinna som er empatiløs. Det er den utro mannen. Elskerinna gjør strengt tatt ikke noe galt dersom hun er singel, det er mannen som bedrar kona si. Anonymkode: 4b41e...249 Hvem bedrar elskerrinnen da? 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #164 Skrevet 5. mars Jeg tror de er forelsket og kjøper mannens historier om kona hans, får sympati for han fordi han har det så grusomt stakkars, og at det er *han* det er synd på, selv om han er den utro parten. Jeg tror dette fordi dette var meg. Jeg var singel og møtte en mann som så helt fantastisk ut, viste interesse for meg, var interessant, som jeg hadde spennende samtaler med også videre. Etterhvert fortalte han om det kjærlighetsløse og sexløse forholdet til kona, at han ikke fikk noe omsorg, oppmerksomhet og hele pakka. Vi lå sammen en gang. Det kjentes virkelig ikke bra etterpå, det ble med den ene gangen selv om han fortsatte å kontakte meg. Vi var venner på Facebook og jeg gikk inn på profilen hans og så bilder både han og kona hadde postet av familien, aktiviteter de gjorde sammen, nytt kjæledyr etc og jeg tenkte med meg selv "hm, SÅ grusomt kan han neppe ha det i dette ekteskapet". Jeg var dum og naiv, og det kommer aldri til å skje igjen, hverken med han eller noen annen. Anonymkode: 9d540...236 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #165 Skrevet 5. mars Strigiformes skrev (37 minutter siden): Hvem bedrar elskerrinnen da? Ingen? Anonymkode: 29331...aee
Strigiformes Skrevet 5. mars #166 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg tror de er forelsket og kjøper mannens historier om kona hans, får sympati for han fordi han har det så grusomt stakkars, og at det er *han* det er synd på, selv om han er den utro parten. Jeg tror dette fordi dette var meg. Jeg var singel og møtte en mann som så helt fantastisk ut, viste interesse for meg, var interessant, som jeg hadde spennende samtaler med også videre. Etterhvert fortalte han om det kjærlighetsløse og sexløse forholdet til kona, at han ikke fikk noe omsorg, oppmerksomhet og hele pakka. Vi lå sammen en gang. Det kjentes virkelig ikke bra etterpå, det ble med den ene gangen selv om han fortsatte å kontakte meg. Vi var venner på Facebook og jeg gikk inn på profilen hans og så bilder både han og kona hadde postet av familien, aktiviteter de gjorde sammen, nytt kjæledyr etc og jeg tenkte med meg selv "hm, SÅ grusomt kan han neppe ha det i dette ekteskapet". Jeg var dum og naiv, og det kommer aldri til å skje igjen, hverken med han eller noen annen. Anonymkode: 9d540...236 Mange menn sier hva som helst for å få et ligg. Det de ofte ikke forstår er at de 'selger' sjela si i prosessen. Kan ikke fatte og begripe at de synes det er verdt det, men det er nå så... Kan godt være at det han sa var sant, og det var det nok mest sannsynlig siden du fikk det så vondt etterpå. Han brukte deg til å prosessere sine egne følelser. Du 'vasket' han for en kort stund og fornøyelse, så løp han hjem til kona si, for det er henne han er 'trygg' på, selv om han ikke får det han trenger i ekteskapet. Det er en kobling og dynamikk her som virkelig ikke er bra. Mange sier de ikke har råd til å skille seg. Det er faktisk den største livsløgnen jeg hører. Med tanke på alt jeg vet og kan om de ulike prosessene, så vil jeg påstå at de har ikke råd til å bli i ekteskapet. Ikke om de vil ha livsglede og helsa si i behold ihvertfall. 4
Strigiformes Skrevet 5. mars #167 Skrevet 5. mars (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ingen? Anonymkode: 29331...aee Hun bedrar seg selv mest sannsynlig. Selvbedrag. Endret 5. mars av Strigiformes 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #168 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 23.55): Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det? Anonymkode: 93f36...85f Godt eksempel på hvordan folk alltid finner unnskyldninger for egen bedritne oppførsel og dårlige valg. Utroskap har kun én grunn: mangel på evne til å sette grenser for seg selv. Det er ikke andres feil at man er utro. Hvis partneren ikke er god nok, så snakker man om det og sier ifra om hva man trenger for å fortsette forholdet. Nytter ikke det, så avslutter man forholdet. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 8c755...e7a 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #169 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): ja, og da er elskerinnen ikke annet enn et høl uten ryggrad.... som ikke engang single vil ta i - men opptatte menn tar gladelig fordi det er et "spennende" høl Anonymkode: fdf1f...9a8 og hva er konemor da? Et "høl med ryggrad" som ikke tar eierskap i egen relasjon lenge før det går så langt at mannen skaffer seg sex utenom hjemmet? Anonymkode: 2dc8b...afd 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #170 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (23 timer siden): Svarer kun på overskriften: elskerinner er helt normale kvinner som forelsker ser i en attraktiv mann. Slutt å være bitter! Anonymkode: 86888...d4f Hilsen singel mann som hater kvinner (men håper på å selv en gang i tiden få oppleve å få både i pose og sekk - både kone og elskerinne). AnonymBruker skrev (22 timer siden): Det er mange frigjorte kvinner som liker å utkonkurrere andre kvinner. Du lever bare en gang, slå ut håret. Anonymkode: 0bb03...8a4 Akkurat det samme tenker/tenkte nok både Trump, Putin, Epstein og alle andre gærne folk. Det er fullt mulig å slå ut håret og leve livet uten å skade andre. Det finnes masse single menn som sikkert hadde elsket å bli konkurrert om, så hvorfor konkurrere om en gift eller opptatt mann? En singel mann kan ha flere kvinner, mens en gift/opptatt mann har én kvinne. Hvorfor er det gøyere å konkurrere ut én kvinne enn flere kvinner? Og dessuten: premien for å utkonkurrere en kvinne i et fast forhold er jo bare en mann som tydeligvis lett lar seg friste av andre kvinner. Hvorfor tenker ingen elskerinner over at hvis mannen går fra kona, så blir hun den nye kona som etterhvert blir kjedelig og hverdagslig? En ting er å være nyforelsket og blendet av kjærlighet og spenning, men å være så blind år etter år synes jeg er fascinerende. Jeg tror det skorter på både empati og intelligens. Anonymkode: 8c755...e7a 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars #171 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): og hva er konemor da? Et "høl med ryggrad" som ikke tar eierskap i egen relasjon lenge før det går så langt at mannen skaffer seg sex utenom hjemmet? Anonymkode: 2dc8b...afd Både konemor og gubbefar har ansvar for sin egen trivsel i et forhold. Er man ikke fornøyd, så har man selv ansvaret for å si ifra eller avslutte forholdet. Å søke sex og trøst hos andre mens man fremdeles er i forholdet løser ingenting. Det er bare en barnslig måte å hevne seg på partneren på. For å si det sånn: har man mistet alt av følelser for partneren, både seksuelt og romantisk, så vil utroskap bare være selvskading. Hvorfor i alle dager skal man bli værende hos en partner man ikke lenger vil være med? Hvis man fremdeles er glad i partneren sin men får for lite sex/intimitet, så er utroskap heller ingen løsning på problemet. Man får jo ikke mer sex/intimitet fra partneren ved å ha sex med andre, og ender bare med å såre partneren (som man er glad i) dypt. Det er forresten helt fjernt å bare anta at "konemor" ikke har nok sex med mannen. Det finnes nok av menn som lever livets glade dager med sex både hjemme og ute hos elskerinnen(e). Men når elskerinnene får følelser, må de trø til med tåredryppende historier om en følelsesløs kone som ikke gir dem sex lenger, og at de snaaaart skal gå fra kona. Utroskap er aldri greit! Lever du i et sexløst forhold og ønsker mer sex, slår du opp og går videre til en annen. Anonymkode: 8c755...e7a 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars #172 Skrevet 5. mars Strigiformes skrev (57 minutter siden): Mange menn sier hva som helst for å få et ligg. Det de ofte ikke forstår er at de 'selger' sjela si i prosessen. Kan ikke fatte og begripe at de synes det er verdt det, men det er nå så... Kan godt være at det han sa var sant, og det var det nok mest sannsynlig siden du fikk det så vondt etterpå. Han brukte deg til å prosessere sine egne følelser. Du 'vasket' han for en kort stund og fornøyelse, så løp han hjem til kona si, for det er henne han er 'trygg' på, selv om han ikke får det han trenger i ekteskapet. Det er en kobling og dynamikk her som virkelig ikke er bra. Mange sier de ikke har råd til å skille seg. Det er faktisk den største livsløgnen jeg hører. Med tanke på alt jeg vet og kan om de ulike prosessene, så vil jeg påstå at de har ikke råd til å bli i ekteskapet. Ikke om de vil ha livsglede og helsa si i behold ihvertfall. Det er forskjell på hva han trenger og hva han vil ha. Han får kanskje alt han trenger hjemme, men vil ha mer. Anonymkode: 06049...e3c
Strigiformes Skrevet 5. mars #173 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er forskjell på hva han trenger og hva han vil ha. Han får kanskje alt han trenger hjemme, men vil ha mer. Anonymkode: 06049...e3c Det vet du ingenting om.
Blåtrå Skrevet 5. mars #174 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Det er ikke lett for mannfolk å motstå utspekulerte kvinnfolk. Kvinner får det ofte som de vil. Anonymkode: d6519...f02 Fremdeles kvinnene sin feil….🤭 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #175 Skrevet 5. mars Si utroskap eller elskerinne til en kg-kjerring og piggene kommer ut og da er det den som skriver innlegget som er empatiløs . Sutt litt på den! Anonymkode: 86888...d4f
AnonymBruker Skrevet 5. mars #176 Skrevet 5. mars Hadde en av mine venner holdt på slik, så hadde jeg blitt flau og mistet respekten for de Anonymkode: 367da...9a9
AnonymBruker Skrevet 5. mars #177 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Godt eksempel på hvordan folk alltid finner unnskyldninger for egen bedritne oppførsel og dårlige valg. Utroskap har kun én grunn: mangel på evne til å sette grenser for seg selv. Det er ikke andres feil at man er utro. Hvis partneren ikke er god nok, så snakker man om det og sier ifra om hva man trenger for å fortsette forholdet. Nytter ikke det, så avslutter man forholdet. Så enkelt er det faktisk. Anonymkode: 8c755...e7a Enkelt å si,men vanskelig i praksis. Kan hende partneren er god nok, men den andre vil ha mer. Eller er redd for konsekvensene ved å innrømme at følelsene er borte og man egentlig vil ut av forholdet. Redd for å bryte ut og kanskje ende opp alene og ensom. Eller de tror gresset er grønnere på den andre siden, men vil teste det ut før de tar det endelige steget. Kjedelig viss gresset er like tørt som det man allerede har. Typisk menneskelig å være litt skeptisk for nye ting, forandring. Da er det lettere å beholde det man kjenner til og teste ut andre i hemmelighet. Simpelt ja, men det er nok slik for mange. Anonymkode: f8c0e...5d6
Umbreon Skrevet 5. mars #178 Skrevet 5. mars Ja, jeg synes egentlig man er det - i alle fall når det utvikler seg forbi en enkelt kveld og en enkelt feil. Jeg forstår at man kan forelske seg og at kjærlighet blender, men når man velger å bli noens elskerinne (eller elsker) så har man har jo hatt mange muligheter til å stoppe den relasjonen. Og man har valgt å ikke gjøre det. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #179 Skrevet 5. mars Hvorfor skal hun bry seg mer om hans kone og barn enn han gjør selv? Anonymkode: af1de...d75 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #180 Skrevet 5. mars Fullstendig mangel på empati er nok tvilsomt utelukkende basert på at man har sex med en man vet er i et forhold. Men ja, man beveger seg jo selvfølgelig i retningen dysossial personlighetsforstyrrelse/antisosial personlighetsforstyrrelse. Man vet altså at personen er gift. Man vet også hvilke konsekvenser både praktisk og emosjonelt ens egen handling kan få for et annet menneske. Allikevel velger man å gjøre det. Derfor er det Også et sadistisk element i tillegg til dysossialiteten i å være «elsker» med en som er gift. Man vet at handlingen kan få ekstremt negative konsekvenser, men velger allikevel å gjennomføre det og i tillegg opplever glede/tilfredsstillelse i å gjøre det. Man tilfredsstiller altså 3 av 5 kriterier for dysossial personlighetsforstyrrelse. Mangel på empati og likegyldighet overfor andres følelser. Ansvarsløshet og manglende respekt for sosiale normer, regler og forpliktelser. Tendens til å bortforklare egen atferd eller legge skylden på andre (ofte ektefellen til den man er elskeren/elskerinnn til) Gjør man det mer enn en gang, så tilfredstiller man også et fjerde kriterie. Nemleg manglende skyldfølelse og manglende evne til å lære av erfaring. Da er man altså svært nære å tilfredsstille alle kriteriene for det vi på folkemunne kaller «psykopati». Anonymkode: 124a4...4b5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå