AnonymBruker Skrevet 5. mars #201 Skrevet 5. mars Blått skrev (8 minutter siden): Mens menn som blir utsatt for utroskap syns det er koselig og vil gjerne at det skjer flere ganger 😌 Har ikke vært på manneguiden så det har jeg ikke kjennskap til. Anonymkode: 86888...d4f
Blåtrå Skrevet 5. mars #202 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det meste av psykiatrisk diagnostisering og personlighetsforstyrrelser er basert på observasjon av atferd/handlinger. Om man bevisst har sex med en annen under viten og vilje om at man praktisk og/eller emosjonelt skader et annet menneske, så skiller ikke dette seg fra annen type observerbar atferd. Enten det er selvisolasjon, utagering/voldsutøvelse, fravær av ivaretagelse av egen hygiene, oppsøkende risikoatferd, selvskading osv osv. Det er du som ilegger dette en følelsesmessig komponent. Du må klare å skille handlingene fra hva du selv måtte «syntes» eller «mene». Det er irrelevant. Fakta er at å være «elsker/elskerinne» til en gift person, pr def er å fremvise atferd i tråd med 4 av kriteriene for dysossial personlighetsforstyrrelse. Dette er høyst relevant når selve tema for tråden er om elskerinner er empatiløse. Anonymkode: 124a4...4b5 Ikke bland moral og alvorlige kliniske diagnoser. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #203 Skrevet 5. mars Blåtrå skrev (3 minutter siden): Ikke bland moral og alvorlige kliniske diagnoser. synes det er ganske interessant jeg - for NOE gæærnt er det i de som velger å bevisst la seg være elskerinner/elskere - og som i tillegg ikke føler et fnugg av empati eller samvittighet for de som de er med på å utsette for et traume. For meg, personlig, så sier det mye om hvem personen er innerst inne - og det er personer jeg ikke ønsker å ha i mitt liv iallefall - det er ikke personer som er til å stole på - eller er for svake til å kunne stole på Anonymkode: fdf1f...9a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #204 Skrevet 5. mars Dessverre blir enhver tråd om utroskap her inne på KG fullstendig latterlig rimelig kjapt, da alt generaliseres og fremstilles svart/hvitt. Virkeligheten har så mange fler nyanser, mens her inne dras alle utro menn, elskerinner og alle affærer/utroskap over en eneste diger kam. ALLE elskerinner er egoistiske høl, ALLE utro menn tenker kun med det de har mellom bena, ALLE forsmådde koner sitter hjemme med ungeflokken rundt seg og gråter og er helt uforstående og ikke minst uskyldige, INGEN menn forlater konene sine, det handler ALDRI om kjærlighet og forelskelse, og det blir ALDRI langvarige, fine forhold ut av det. Dere som roper høyest om dette i gjentatte innlegg, virker både bitre, grinete og fryktelig unyanserte. Det går på repeat i hver eneste tråd og man blir rimelig lei. Det virker som dere tror at hvis man sier en ting mange nok ganger, og høyt nok, så blir det sant. Hilsen kvinne midt i livet som vet av både egen og andres erfaringer at det dere roper om ikke alltid stemmer. Anonymkode: 663db...485 3 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars #205 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dessverre blir enhver tråd om utroskap her inne på KG fullstendig latterlig rimelig kjapt, da alt generaliseres og fremstilles svart/hvitt. Virkeligheten har så mange fler nyanser, mens her inne dras alle utro menn, elskerinner og alle affærer/utroskap over en eneste diger kam. ALLE elskerinner er egoistiske høl, ALLE utro menn tenker kun med det de har mellom bena, ALLE forsmådde koner sitter hjemme med ungeflokken rundt seg og gråter og er helt uforstående og ikke minst uskyldige, INGEN menn forlater konene sine, det handler ALDRI om kjærlighet og forelskelse, og det blir ALDRI langvarige, fine forhold ut av det. Dere som roper høyest om dette i gjentatte innlegg, virker både bitre, grinete og fryktelig unyanserte. Det går på repeat i hver eneste tråd og man blir rimelig lei. Det virker som dere tror at hvis man sier en ting mange nok ganger, og høyt nok, så blir det sant. Hilsen kvinne midt i livet som vet av både egen og andres erfaringer at det dere roper om ikke alltid stemmer. Anonymkode: 663db...485 Nettopp! Du satte bedre ord på det jeg tenker på og mener. Anonymkode: 86888...d4f
AnonymBruker Skrevet 5. mars #206 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dessverre blir enhver tråd om utroskap her inne på KG fullstendig latterlig rimelig kjapt, da alt generaliseres og fremstilles svart/hvitt. Virkeligheten har så mange fler nyanser, mens her inne dras alle utro menn, elskerinner og alle affærer/utroskap over en eneste diger kam. ALLE elskerinner er egoistiske høl, ALLE utro menn tenker kun med det de har mellom bena, ALLE forsmådde koner sitter hjemme med ungeflokken rundt seg og gråter og er helt uforstående og ikke minst uskyldige, INGEN menn forlater konene sine, det handler ALDRI om kjærlighet og forelskelse, og det blir ALDRI langvarige, fine forhold ut av det. Dere som roper høyest om dette i gjentatte innlegg, virker både bitre, grinete og fryktelig unyanserte. Det går på repeat i hver eneste tråd og man blir rimelig lei. Det virker som dere tror at hvis man sier en ting mange nok ganger, og høyt nok, så blir det sant. Hilsen kvinne midt i livet som vet av både egen og andres erfaringer at det dere roper om ikke alltid stemmer. Anonymkode: 663db...485 Som deg var jeg veldig svart-hvit på dette med utroskap. Så var min mann utro. Jeg var jammen meg en elskerinne (først uten å vite om damene), men jeg sluttet ikke da jeg visste om dem heller…. Fordi det er så mange grunner. Kall meg gjerne et høl, empatiløs og hore. Det er ikke verste jeg har hørt uansett, og jeg vet hvorfor ting var som det var. Anonymkode: 09648...def
Blåtrå Skrevet 5. mars #207 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): synes det er ganske interessant jeg - for NOE gæærnt er det i de som velger å bevisst la seg være elskerinner/elskere - og som i tillegg ikke føler et fnugg av empati eller samvittighet for de som de er med på å utsette for et traume. For meg, personlig, så sier det mye om hvem personen er innerst inne - og det er personer jeg ikke ønsker å ha i mitt liv iallefall - det er ikke personer som er til å stole på - eller er for svake til å kunne stole på Anonymkode: fdf1f...9a8 Interessant er ok, men å sette diagnoser på «å ikke angre, ikke tenke på kona, ikke ha empati for kona/fam, det blir piss. Skaff deg kunnskap, OG erfaring! 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #208 Skrevet 5. mars Blåtrå skrev (1 minutt siden): Interessant er ok, men å sette diagnoser på «å ikke angre, ikke tenke på kona, ikke ha empati for kona/fam, det blir piss. Skaff deg kunnskap, OG erfaring! og hva vet du om MIN erfaring?? uansett - sånne folk gidder jeg ikke ha i livet mitt - poooof rett i søpla Anonymkode: fdf1f...9a8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #209 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): synes det er ganske interessant jeg - for NOE gæærnt er det i de som velger å bevisst la seg være elskerinner/elskere - og som i tillegg ikke føler et fnugg av empati eller samvittighet for de som de er med på å utsette for et traume. For meg, personlig, så sier det mye om hvem personen er innerst inne - og det er personer jeg ikke ønsker å ha i mitt liv iallefall - det er ikke personer som er til å stole på - eller er for svake til å kunne stole på Anonymkode: fdf1f...9a8 Jeg er egentlig litt enig i dette. Jeg føler det er forskjell her. Et menneske kan i utgangspunktet mene at utroskap er galt, men pga forelskelse e.l bli revet med, rasjonaliserer for seg selv og tar et dårlig valg. Dette mennesket vil jo da ha dårlig samvittighet, og være klar over at det egentlig var galt. Hun/han er ikke et generelt dårlig menneske, men feilbarlig som vi jo er, og som gjorde noe galt. De som derimot er helt bastante på at de driter fullstendig i hvem som kan bli såret, og sier «hvorfor skulle jeg tenke på eller bry meg om et menneske jeg ikke kjenner? Det er ikke mitt problem», dette er mennesker av et annet kaliber…. Sånt tenker ikke vanlige mennesker, med «normalt utviklet sjelsevner» . Jeg sliter med å tro at noen helt oppriktig tenker dette er normal oppførsel. Anonymkode: 067e8...706 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #210 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): At piggene kommer ut med en gang og dere fremstår som bitre. Og at det er litt komisk. Anonymkode: 86888...d4f AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Utroskap er ikke det verste som kan skje. Og kjerringene trenger ikke bli mannehater pga det. Det tar liksom helt av, så ja: komisk og forutsigbart. Anonymkode: 86888...d4f Jeg skjønner ikke hvorfor du reagerer så sterkt på at folk har en annen mening enn deg. Hvorfor denne trangen til å definere andre som bitre, komiske kjerringer med piggene ute? Klarer du ikke diskutere saken uten å spekulere i personene som står bak innleggene? AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Dessverre blir enhver tråd om utroskap her inne på KG fullstendig latterlig rimelig kjapt, da alt generaliseres og fremstilles svart/hvitt. Virkeligheten har så mange fler nyanser, mens her inne dras alle utro menn, elskerinner og alle affærer/utroskap over en eneste diger kam. ALLE elskerinner er egoistiske høl, ALLE utro menn tenker kun med det de har mellom bena, ALLE forsmådde koner sitter hjemme med ungeflokken rundt seg og gråter og er helt uforstående og ikke minst uskyldige, INGEN menn forlater konene sine, det handler ALDRI om kjærlighet og forelskelse, og det blir ALDRI langvarige, fine forhold ut av det. Dere som roper høyest om dette i gjentatte innlegg, virker både bitre, grinete og fryktelig unyanserte. Det går på repeat i hver eneste tråd og man blir rimelig lei. Det virker som dere tror at hvis man sier en ting mange nok ganger, og høyt nok, så blir det sant. Hilsen kvinne midt i livet som vet av både egen og andres erfaringer at det dere roper om ikke alltid stemmer. Anonymkode: 663db...485 Kan du fortelle om din egen erfaring da? Hva er det som er så unyansert? Det er forøvrig ingen her som roper, de bare skriver meningen sin på lik linje med deg. Anonymkode: 8c755...e7a 1
Blåtrå Skrevet 5. mars #211 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (8 minutter siden): og hva vet du om MIN erfaring?? uansett - sånne folk gidder jeg ikke ha i livet mitt - poooof rett i søpla Anonymkode: fdf1f...9a8 Du har ikke elskerinne erfaring, da hadde du ikke slengt dritt om deg selv. du er heller den bedratte. Skaff deg elskerinne erfaring, så det blir litt mer balanse i hodet. Ingen er bedre eller verre.
AnonymBruker Skrevet 5. mars #212 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Dessverre blir enhver tråd om utroskap her inne på KG fullstendig latterlig rimelig kjapt, da alt generaliseres og fremstilles svart/hvitt. Virkeligheten har så mange fler nyanser, mens her inne dras alle utro menn, elskerinner og alle affærer/utroskap over en eneste diger kam. ALLE elskerinner er egoistiske høl, ALLE utro menn tenker kun med det de har mellom bena, ALLE forsmådde koner sitter hjemme med ungeflokken rundt seg og gråter og er helt uforstående og ikke minst uskyldige, INGEN menn forlater konene sine, det handler ALDRI om kjærlighet og forelskelse, og det blir ALDRI langvarige, fine forhold ut av det. Dere som roper høyest om dette i gjentatte innlegg, virker både bitre, grinete og fryktelig unyanserte. Det går på repeat i hver eneste tråd og man blir rimelig lei. Det virker som dere tror at hvis man sier en ting mange nok ganger, og høyt nok, så blir det sant. Hilsen kvinne midt i livet som vet av både egen og andres erfaringer at det dere roper om ikke alltid stemmer. Anonymkode: 663db...485 Enig! Flere av dine idoler, av dine venner, av dine foreldre og familie, har vært utro. Og flere av dine venner, familie, foreldre, nærmeste, kommer til å være det en dag. Kanskje til og med du. Så rull inn fordømmelsen. Utro/affærepartnere, er ikke av en annen rase, en annen hjerne, en lavere kaste. De er mennesker. Med sine gode og dårlige sider, som også du har. Og for å være helt ærlig - jeg synes noe av det skumleste, ekleste og mest psykopatiske, er mennesker som er kategorisk fordømmende. Man kler seg i moral og empati når man fordømmer elskerinnen. Men empati, handler om å klare å sette seg inn i andres følelser. Elskerinnen kan anklages for å ha lite empati med den bedratte. Men dere som fordømmer elskerinnen og bare ikke kan fatte og begripe at det er mulig, har jo per definsjon ikke empati heller. Dere mangler - ut fra egen innørmmelse- nøyaktig den samme evnen, dere anklager andre for å ikke besitte. Anonymkode: cbd1a...ea9 3 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars #213 Skrevet 5. mars Blåtrå skrev (3 minutter siden): Du har ikke elskerinne erfaring, da hadde du ikke slengt dritt om deg selv. du er heller den bedratte. Skaff deg elskerinne erfaring, så det blir litt mer balanse i hodet. Ingen er bedre eller verre. elskerinne erfaring - vil jeg ALDRI la meg selv synke til å få ..... jeg har for mye selvrespekt og integritet enn til å la meg synke så lavt.... Anonymkode: fdf1f...9a8 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars #214 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig! Flere av dine idoler, av dine venner, av dine foreldre og familie, har vært utro. Og flere av dine venner, familie, foreldre, nærmeste, kommer til å være det en dag. Kanskje til og med du. Så rull inn fordømmelsen. Utro/affærepartnere, er ikke av en annen rase, en annen hjerne, en lavere kaste. De er mennesker. Med sine gode og dårlige sider, som også du har. Og for å være helt ærlig - jeg synes noe av det skumleste, ekleste og mest psykopatiske, er mennesker som er kategorisk fordømmende. Man kler seg i moral og empati når man fordømmer elskerinnen. Men empati, handler om å klare å sette seg inn i andres følelser. Elskerinnen kan anklages for å ha lite empati med den bedratte. Men dere som fordømmer elskerinnen og bare ikke kan fatte og begripe at det er mulig, har jo per definsjon ikke empati heller. Dere mangler - ut fra egen innørmmelse- nøyaktig den samme evnen, dere anklager andre for å ikke besitte. Anonymkode: cbd1a...ea9 buhu - stakkars elskerinnen - jeeeez de fleste VET hva de går inn og gjør det med åpne øyne - det er ikke et fnugg synd på dere Anonymkode: fdf1f...9a8 1
Blåtrå Skrevet 5. mars #215 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): elskerinne erfaring - vil jeg ALDRI la meg selv synke til å få ..... jeg har for mye selvrespekt og integritet enn til å la meg synke så lavt.... Anonymkode: fdf1f...9a8 Men da må du ikke snakke ut i fra hva elskerinnene er og føler, du har ikke erfaring.
AnonymBruker Skrevet 5. mars #216 Skrevet 5. mars Blåtrå skrev (Akkurat nå): Men da må du ikke snakke ut i fra hva elskerinnene er og føler, du har ikke erfaring. jeg kan mene akkurat hva JEG mener om elskerinner - de er personer jeg ikke ønsker å ha i livet mitt....og jeg har kuttet ut venninner og venner på bakgrunn av hva de har fortalt og gjort.... de er tafatte personer som ikke er til å stole på.... i MIN verden - aldri - noen gang - vil en elskerinne som bevisst involverer seg med noen i et forhold ha min respekt.... Anonymkode: fdf1f...9a8 2
Blåtrå Skrevet 5. mars #217 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg kan mene akkurat hva JEG mener om elskerinner - de er personer jeg ikke ønsker å ha i livet mitt....og jeg har kuttet ut venninner og venner på bakgrunn av hva de har fortalt og gjort.... de er tafatte personer som ikke er til å stole på.... i MIN verden - aldri - noen gang - vil en elskerinne som bevisst involverer seg med noen i et forhold ha min respekt.... Anonymkode: fdf1f...9a8 Ja du har skrevet det noen ganger nå. Begyner vel å bli litt tynt i vennegjengen nå da kanskje.
AnonymBruker Skrevet 5. mars #218 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Det å være utro i løpet av et langt liv, er relativt vanlig. Og de har jo sine affærepartnere. Så du har vel nettopp stilt en diagnose på sikkert opp mot halvparten av verdens befolkning, alt ettersom hva man definerer som utroskap. Og andel med dyssosial personlighetsforstyrrelse, diagnostisert av de som i motsetning til deg faktisk vet hva de snakker om, ligger vel mer på rundt 1-4% av befolkningen. The math ain't mathin, som man sier. Det er DU som "synes" og "mener" her. Du har jo helt åpenbart null studiepoeng i psykologi, eller i noe annet som er i nærheten av vitenskapelig. Anonymkode: cbd1a...ea9 Spørsmålet handlet ikke om den som er utro, men om «elskerinnen». Mange som er utro tilkjennegir ikke til den de er utro med at de er gift. En normal oppfatning av «elskerinne» er ikke hun du ligger med en gang etter en kveld på byen. Ikke har jeg stilt noen diagnoser heller. Hvorfor lyver du om dette? Jeg stiller ikke diagnoser på internett. Ja. Selvfølgelig er andelen av mennesker med dysossial personlighetsforstyrrelse lav. Ikke har jeg diagnostisert noen her. Igjen, hvorfor lyver du? I motsetning til meg? Hva vet du om meg? Hva vet du om min utdannelse og mitt virke? Nå er jeg veldig spent på hvordan du vet hvem jeg er og hva jeg kan. Jeg er nære å kunne garantere at jeg har betraktelig mer «studiepoeng i psykologi» en deg. Men det vil vi jo aldri finne ut av. Jeg har nok år med studier og år i spesialisering til å vite det jeg trenger å vite. En av få ting alle jeg kjenner med dysossial/antisosial personlighetsforstyrrelse har til felles, er ukritisk seksualatferd der de ikke bryr seg om hvem de skader emosjonelt og konsekvensene for den personen. De bryr seg like lite om sin egen partner som vedkommende de evt har affærer med. Utroskap eller seksuell relasjon med noen som er i en annen relasjon, har langt høyere forekomst blant disse en i en normalpopulasjon for øvrig. For mange av disse er sex ofte er verktøy for oppnåelse av konkrete ting, ikke en romantisk relasjon tuftet på kjærlige følelser. Eneste gangene det gir mening å snakke om «psykopati» er i rettspsykologien. Som oppnevnt sakkyndig i feks tingretten eller i helsenemda vil det fra tid til annen dukke opp de sakene der dette er relevant, men da selvfølgelig ikke med «elskerinne» som tema. I rettssystemet er dette oftest relevant i voldtektssaker eller saker om vold i nære relasjoner, vurdering av tilregnelighet og vurderinger av gjentakelsesfare. Dyssosial personlighetsforstyrrelse fokuserer mest på adferd. Mens «psykopati» går dypere inn på mellommenneskelige og emosjonelle trekk. Det handler om mangel på skyldfølelse, dypere kynisme, overfladisk sjarme og evnen til å manipulere andre uten anger. Det er som nevnt tidligere disse trekkene som er relevant sett opp i mot trådstarters spørsmål og hvor en elskerinne automatisk krysser av på flere kriterier. Dette er udiskutabelt. Men der du kunne bidratt til en saklig diskusjon og holdt deg til tema, så velger du i din følelsesmessige ubalanserte tilstand heller personangrep og forsøk på avsporinger. Det er synd. Anonymkode: 124a4...4b5
AnonymBruker Skrevet 5. mars #219 Skrevet 5. mars Blåtrå skrev (10 minutter siden): Ja du har skrevet det noen ganger nå. Begyner vel å bli litt tynt i vennegjengen nå da kanskje. jeg satser på kvalitet fremfor kvantitet jeg 😉 i motsetning til veldig mange andre 😉 Anonymkode: fdf1f...9a8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #220 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (17 minutter siden): buhu - stakkars elskerinnen - jeeeez de fleste VET hva de går inn og gjør det med åpne øyne - det er ikke et fnugg synd på dere Anonymkode: fdf1f...9a8 Jeg skrev aboslutt ingenting som er noe buhu og stakkars. Jeg har ikke klagd noens nød. Jeg påpekte bare at sånne som deg, mangler evnen til å sette seg inn i andres følelsesliv, tanker og situasjon. Som er selve definisjonen på empati. Som du demonstrerer ganske godt her, med å ikke ha evnen til å lese og forstå det innlegget du siterer engang. Anonymkode: cbd1a...ea9 1 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå