Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

jeg har det veldig bra i dag - det er dog ikke skittkasting - det er fakta

Anonymkode: fdf1f...9a8

elskerinner tror de er kjempespesielle - de er ikke det - de er bare tilgjengelige for en mann sitt ego og underliv

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

elskerinner tror de er kjempespesielle - de er ikke det - de er bare tilgjengelige for en mann sitt ego og underliv

For mannen er det tydeligvis verdt å risikere både kone og familieliv for litt ego og underliv, da 😊 

Anonymkode: 9e427...0d3

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

jeg har det veldig bra i dag - det er dog ikke skittkasting - det er fakta

Det er din versjon og din sannhet, og det er alt jeg vet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For mannen er det tydeligvis verdt å risikere både kone og familieliv for litt ego og underliv, da 😊 

ja, men elskerinnene er ikke mer "spesielle" av den grunn..... de er bare tilgjengelige og villige til å ofre sin egen integritet og selvrespekt

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (9 minutter siden):

Det er din versjon og din sannhet, og det er alt jeg vet. 

jeg må få lov til å si @Strigiformes Du er nyansert og klok i svarene her inne - noen ganger "litt" for nyansert hehe - men, jeg setter uansett stor pris på at du er her og setter et annet perspektiv på tingenes tilstand enn bare svar utfra følelser - som jeg har en tendens til å gjøre ut fra personlig erfaring 😉 men det er faktisk ikke mye som trigger meg mer enn svar som tilsier meg som den "bitre bedradde kjærringa" for elskerinnene skulle faktisk sett HELE historien - ikke bare han med det 3de benet sin "virkelighet" 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

ja, men elskerinnene er ikke mer "spesielle" av den grunn..... de er bare tilgjengelige og villige til å ofre sin egen integritet og selvrespekt

Du skjønner jo du og at det du sier ikke gir mening. Det er ikke slik at en gift person innleder en affære med et annet menneske kun basert på villigheten til den første og beste som er tilgjengelig. Den som velger å være utro, og spesielt over tid, risikerer hele sin tilværelse, økonomi og virkelighet for å få være med affærepartneren. Ikke narr deg selv til å tro at elskerinnen ikke betyr noe for han. Det er bare bitterhet og virkelighetsflukt som taler og henger ikke på greip.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønner jo du og at det du sier ikke gir mening. Det er ikke slik at en gift person innleder en affære med et annet menneske kun basert på villigheten til den første og beste som er tilgjengelig. Den som velger å være utro, og spesielt over tid, risikerer hele sin tilværelse, økonomi og virkelighet for å få være med affærepartneren. Ikke narr deg selv til å tro at elskerinnen ikke betyr noe for han. Det er bare bitterhet og virkelighetsflukt som taler og henger ikke på greip.

og ikke narr deg til å tro at elskerinner ikke er noe annet enn tilgjengelig høl da , det finnes kanskje spesielle tilfeller - men i de aller fleste tilfeller så er ikke mannen villig til å forlate det han har....ergo: tilgjengelig....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

og ikke narr deg til å tro at elskerinner ikke er noe annet enn tilgjengelig høl da , det finnes kanskje spesielle tilfeller - men i de aller fleste tilfeller så er ikke mannen villig til å forlate det han har....ergo: tilgjengelig....

og ofte så er han ikke engang villig til å fortsette etter at han har blitt single - for det var 99% pga spenningen sin skyld, og sitt eget ego....

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er alltid elskerinnen som blir taperen, dessverre. Dette er det gjort mange studier på. I begynnelsen så kan man få en egoboost fordi man tror man blir valgt over konen, han risikerer alt osv. Men gradvis skjønner man at det er jo en selv som ikke blir prioritert, som ikke kan velge når man skal treffes, som må skjules osv, som faktisk ikke har en ekte relasjon.

Dette gjør at veldig mange elskerinner får dårlig selvfølelse og en psykisk knekk. Og så er det en del som har dårlig selvfølelse i utgangspunktet,  noe som gjør at man kanskje synes man ikke fortjener en egen mann og derfor tar til takke med smuler.

Det finnes kvinner som har kastet bort 10-20 år av livet sitt, for å ende opp alene til slutt. De fleste forhold varer imidlertid mellom 6 måneder og 2 år. Og så tar det slutt.

Så empati er nå en ting, og nei, mange har ikke det når egne behov kommer først, men av hensyn til seg selv burde elskerinnen komme seg ut av dette forholdet. For det ender aldri bra.

Anonymkode: 4d9d9...660

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

jeg må få lov til å si @Strigiformes Du er nyansert og klok i svarene her inne - noen ganger "litt" for nyansert hehe - men, jeg setter uansett stor pris på at du er her og setter et annet perspektiv på tingenes tilstand enn bare svar utfra følelser - som jeg har en tendens til å gjøre ut fra personlig erfaring 😉 men det er faktisk ikke mye som trigger meg mer enn svar som tilsier meg som den "bitre bedradde kjærringa" for elskerinnene skulle faktisk sett HELE historien - ikke bare han med det 3de benet sin "virkelighet" 

Jeg har ikke sansen for svartmaling bare. 

Det er ikke å nyansere, for meg er det en holdning jeg ønsker selv å ha, og denne er jeg så bevisst på som jeg kan klare. 

Alle kan svare slik de selv vil. Dømmer ingen. Jeg bare sier ifra om det jeg ser. 

Jeg er ikke moderator på KG, og jeg har ikke tenkt å bli det heller 😂

Om man er bitter så er det en erkjennelse i forhold til at man er ikke ferdig med det.

Det kan man jo gjøre noe med hvis man vil. 

Alle mennesker har den muligheten om de vil. Enten for eget maskineri eller i samarbeid med et annet menneske. 

Jeg har gått mye i terapi for å lære og forstå meg selv og få innsikt i ulike perspektiver, problemstillinger og utfordringer, for det interesserer meg.

Lærer stadig noe nytt jeg og. Det er jeg veldig takknemlig for.

Hva er virkelighet?

Er det en illusjon eller den opplagte sannhet?

Jeg elsker å filosofere over slike spørsmål.

Tusen hjertelig takk for en hyggelig tilbakemelding. Det setter jeg veldig stor pris på 🙌

Mine følelser har ingenting på KG å gjøre.

De egner seg ikke på trykk 😆😆😆

Endret av Strigiformes
  • Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Nesj, ble bare alt for glad i feil mann. Og han ble alt for glad i meg. Men han er mer glad i kona og livet med henne. Og det kan jeg på et vis forstå. Han vet hva han har med henne og har egentlig aldri vært misfornøyd med det.

oh lord - "han ble alt for glad i meg men ville være med kona si" jeeez - wake up - du var et tilgjengelig ligg....du fantes ikke spesiell i det hele tatt faktisk -bare tilgjengelig

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ja, og da er elskerinnen ikke annet enn et høl uten ryggrad.... som ikke engang single vil ta i - men opptatte menn tar gladelig fordi det er et "spennende" høl

Hvor har du det fra at ikke single vil ha dem? Nå drar du på litt med bitterhet. Single vil nok også ha elskerinner, men tilfeldigvis så er det et gifte svin som også vil ha dem og som muligens jobber hardere enn single for å få dem? Eller elskerinne og gift man blir forelsket i hverandre, eller rett og slett kun kåte på hverandre. Mange muligheter.

Anonymkode: 9d520...8e2

AnonymBruker
Skrevet

Som mannen velger å risikere kone og barn for? Så litt spesielle er nok disse elskerinnene for gifte menn , eller?

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

oh lord - "han ble alt for glad i meg men ville være med kona si" jeeez - wake up - du var et tilgjengelig ligg....du fantes ikke spesiell i det hele tatt faktisk -bare tilgjengelig

Dette var veldig spesielt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som mannen velger å risikere kone og barn for? Så litt spesielle er nok disse elskerinnene for gifte menn , eller?

Ja det kan man jo virkelig lure på...

Kan ikke fatte og begripe at han tør.

AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke sansen for svartmaling bare. 

Det er ikke å nyansere, for meg er det en holdning jeg ønsker selv å ha, og denne er jeg så bevisst på som jeg kan klare. 

Alle kan svare slik de selv vil. Dømmer ingen. Jeg bare sier ifra om det jeg ser. 

Jeg er ikke moderator på KG, og jeg har ikke tenkt å bli det heller 😂

Om man er bitter så er det en erkjennelse i forhold til at man er ikke ferdig med det.

Det kan man jo gjøre noe med hvis man vil. 

Alle mennesker har den muligheten om de vil. Enten for eget maskineri eller i samarbeid med et annet menneske. 

Jeg har gått mye i terapi for å lære og forstå meg selv og få innsikt i ulike perspektiver, problemstillinger og utfordringer, for det interesserer meg.

Lærer stadig noe nytt jeg og. Det er jeg veldig takknemlig for.

Hva er virkelighet?

Er det en illusjon eller den opplagte sannhet?

Jeg elsker å filosofere over slike spørsmål.

Tusen hjertelig takk for en hyggelig tilbakemelding. Det setter jeg veldig stor pris på 🙌

Mine følelser har ingenting på KG å gjøre.

De egner seg ikke på trykk 😆😆😆

jeg tror ingenting her inne er hverken illusjoner eller opplagte sannheter 😉 alle her svarer nok ut fra egne erfaringer og "sannheter" - det jeg synes er trist er at så mange tenker mest på sitt eget (noen ganger destruktive) ego - fremfor å ta et steg til siden og si til seg selv: er dette meg?, er dette noe som kan skape en fremtid for meg selv?, er dette noe jeg kan se tilbake på med stolthet? osv.... jeg håper folk kan se litt lenger enn sitt ego og sin egen nesetipp.... og spesielt utroskap: uansett om man er den som er utro, eller om man er den som bidrar til at noen kan være utro - vær snill og se perspektivet i hva dere er med på. Det er godt mulig at mannen uansett vil være utro - men for egen selvrespekt og integritet så skulle jeg ønske flere tenkte seg om flere ganger...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

og ofte så er han ikke engang villig til å fortsette etter at han har blitt single - for det var 99% pga spenningen sin skyld, og sitt eget ego....

Å ha for stort ego er virkelig ikke bra. Det straffer seg selv det.

AnonymBruker
Skrevet

Alle som aktivt deltar i en familieoppløsning/skilsmisse/brudd mellom andre er empatiløse, enten de er menn eller kvinner! 

Anonymkode: f40dd...346

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Men igjen, det er jo ikke akuratt kvalitetsmenn som oppfører seg slik i utgangspunktet. Så at disse mennene tar tvilsomme avgjørelser er ikke uventet. At noen kvinner faller for noen som er i stand til å oppføre seg slik, er ikke et kvalitetsstempel for hverken han eller henne… 😂

Anonymkode: 067e8...706

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det?

Anonymkode: 93f36...85f

Hallo, Svart Hvitt! Velkommen til 2026. Det har skjedd mye siden 40-tallet. 

Du sier utroskap ofte har en grunn..pg der er vi enig. Jeg tror også ting skjer av en grunn. Men jeg ble litt usikker. For mener du egentlig at utroskap har én grunn? For du følger jo med «hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap».

Mener du dette er grunnen da? At kvinner (i flertall?) må skjerpe seg? 

Mener du at utroskap kan skyldes på andre enn en selv?

Og hvorfor «bedratt»? Er det feil ordvalg å bruke på en som blir...bedratt? 

Anonymkode: 5fa30...4fe

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...