AnonymBruker Skrevet 4. mars #61 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tullete å si at elskerinnen har null ansvar, hun er da delaktig i å ødelegge andre menneskers liv. Anonymkode: 9657b...2b4 Nei. Det er MANNEN(eller den utroe part) som har ansvaret for å ikke ødelegge forholdet sitt! Anonymkode: a5a56...8ea 5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #62 Skrevet 4. mars Jeg kan bare snakke for meg selv, ikke for alle andre elskerinner. jeg har ingen følelser knyttet opp til min elskers kone som i at jeg syns synd på henne etc. Hun er stort sett blokket ut. Men jeg har ikke følelser for mannen heller. Vi har sex, og det er det. men jeg er en utpreget empat ellers, varm, følsom, setter meg lett inn i andres følelser osv. Har mye empati. Anonymkode: 4ed64...2e3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #63 Skrevet 4. mars Margit777 skrev (2 timer siden): Han skal ha i pose og sekk pluss litt spenning i hverdagen. Mange ganger er det ikke noe særlig problemer i ekteskapet engang. Bare jug for å få sympatimus fra ei som tror hun skal få redde en mann. Han blir nok hos kona 😄 Tja det er jo begrenset hvor ofte vi middelaldrende menn kann tømme oss i døgnet. Kanskje noen topptrente supermenn kan ha sex marathon med ei elskerinne og så senere på kvelden gjenta det med kona. Men vi må være realistiske her… at det ikke er vanlig. Gir du mannen din anerkjennelse, respekt og ikke minst viser at du ser på han som aktuell på seksuell vis. At han føler seg begjært, da er utroskap lite sannsynlig!!! Anonymkode: 93f36...85f 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #64 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Nei. Det er MANNEN(eller den utroe part) som har ansvaret for å ikke ødelegge forholdet sitt! Anonymkode: a5a56...8ea Mannen er ansvarlig for å ødelegge forholdet ja, men elskerinnen må også ta ansvar for at hun gjør noe som er moralsk forkastelig. Anonymkode: 9657b...2b4 5
AnonymBruker Skrevet 4. mars #65 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mannen er ansvarlig for å ødelegge forholdet ja, men elskerinnen må også ta ansvar for at hun gjør noe som er moralsk forkastelig. Anonymkode: 9657b...2b4 Nei, det er faktisk bare mannen som skal ta ansvar. Det er han som sitter på muligheten til å ødelegge (eller ikke ødelegge) forholdet. Det er HAN som tar det valget. Det er HAN som ødelegger. Anonymkode: a5a56...8ea 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #66 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det er faktisk bare mannen som skal ta ansvar. Det er han som sitter på muligheten til å ødelegge (eller ikke ødelegge) forholdet. Det er HAN som tar det valget. Det er HAN som ødelegger. Anonymkode: a5a56...8ea For deg er der sånn, jeg ser anderledes på det. At du bruker store bokstaver vil ikke endre på det Anonymkode: 9657b...2b4 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars #67 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For deg er der sånn, jeg ser anderledes på det. At du bruker store bokstaver vil ikke endre på det Anonymkode: 9657b...2b4 En utenforstående vil aldri kunne ødelegge noe. Det er umulig. Det kan ikke være ansvar der - for hun/han har ingen påvirkningskraft uten den utroe parts tillatelse. Og da vil det være tillatelsen slm er problemet. Jeg kan bare ikke forstå at dere mener det er elskerinnens ansvar, all tid det kun er den utroe parts handlinger som kan gjøre skade mot forholdet. Anonymkode: a5a56...8ea 2 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #68 Skrevet 4. mars Det er 100% mannen sitt ansvar. Og som singel kvinne, som disse mennene lyver. Skremmende hvor langt de kan gå. Ene løy om at kona var død. Hun levde. Jeg har aldri hatt noe forhold til noen av de, fordi jeg har gjennomskuet de. Men jeg var i et forhold med en mann i 6 mnd, før jeg fant ut at han var gift. Grunnet jobb, så han henne kun annenhver helg. Til meg sa han at han besøkte sine syke foreldre. Og vi var jo mye sammen, og han var aldri på telefonen. Jeg avsluttet det med en gang jeg fant det ut. Men har jo full forståelse for at det kan være for vanskelig for en annen. Anonymkode: 70c78...1da 1 3
Rotemor Skrevet 4. mars #69 Skrevet 4. mars Hvis man er hodestups forelsket er man da ikke empatiløs! Det henger ikke sammen. Tåpelig 1 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #70 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En utenforstående vil aldri kunne ødelegge noe. Det er umulig. Det kan ikke være ansvar der - for hun/han har ingen påvirkningskraft uten den utroe parts tillatelse. Og da vil det være tillatelsen slm er problemet. Jeg kan bare ikke forstå at dere mener det er elskerinnens ansvar, all tid det kun er den utroe parts handlinger som kan gjøre skade mot forholdet. Anonymkode: a5a56...8ea Det jeg mener er at elskerinnen må stå til ansvar for at hun gjør noe som er moralsk forkastelig, ikke at hun har ansvaret for mannens forhold går til gokk, det har han. Anonymkode: 9657b...2b4 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars #71 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvis ingen tok denne mannen "i havn", ville han mest sannsynlig ha gått fra kona, som jo hadde vært det beste. Anonymkode: 68f3a...a16 Nei, da hadde han jo ikke fått sex og andre fordeler som han vil ha. Anonymkode: 157b6...56d
DoorKnob Skrevet 4. mars #72 Skrevet 4. mars Selvfølgelig bærer den utro parten det største ansvaret her, men å påsta at elskerinnen/elskeren ikke medvirker til å begå urett, er jo åpenbart sinnssykt. 6
AnonymBruker Skrevet 4. mars #73 Skrevet 4. mars DoorKnob skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig bærer den utro parten det største ansvaret her, men å påsta at elskerinnen/elskeren ikke medvirker til å begå urett, er jo åpenbart sinnssykt. Det kommer an på hva man ser på som uretten her, om det handler om konkret handling eller om noe grunnleggende i mannens karakter. Anonymkode: 157b6...56d
AnonymBruker Skrevet 4. mars #74 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sier litt om deg som menneske når du grabber til deg noe som ikke er ditt. Spesielt når det går utover andre uskyldige mennesker. Da mangler man bittelitt empati. Anonymkode: 68f3a...a16 Grabbe til seg? Det er jo MANNEN som er UTRO som grabber til seg, det elskerinnen gjør er ikke noe som "går ut over" hans uskyldige familie - det er noe mellom de to, HAN er den som har alt ansvar for sin familie og grabber til seg 🤦♀️ du skriver nesten som en bedratt part.. Anonymkode: 2dc8b...afd 2 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars #75 Skrevet 4. mars Går ut i fra at ingen mener at fordi man er singel har man null ansvar for hvordan man oppfører seg mot andre? Man skjønner jo at hvis man velger å gå inn i et forhold med en gift mann så vil man gjøre andre vondt. Anonymkode: 9657b...2b4 10
DoorKnob Skrevet 4. mars #76 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Går ut i fra at ingen mener at fordi man er singel har man null ansvar for hvordan man oppfører seg mot andre? Man skjønner jo at hvis man velger å gå inn i et forhold med en gift mann så vil man gjøre andre vondt. Anonymkode: 9657b...2b4 Ja, det er helt groteskt å lese hvilke holdninger folk har her inne. 7
AnonymBruker Skrevet 4. mars #77 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg kan bare snakke for meg selv, ikke for alle andre elskerinner. jeg har ingen følelser knyttet opp til min elskers kone som i at jeg syns synd på henne etc. Hun er stort sett blokket ut. Men jeg har ikke følelser for mannen heller. Vi har sex, og det er det. men jeg er en utpreget empat ellers, varm, følsom, setter meg lett inn i andres følelser osv. Har mye empati. Anonymkode: 4ed64...2e3 Hvorfor er der sånn tror du. Du/dere ka potensielt ødelegge liv med utroskapen? Snakker dessverre av egen erfaring…. Jeg blir aldri den samme igjen etter å ha blitt bedratt av min ektemann. Barna våre har også fått store problemer med tillit og relasjoner, både til sin far og andre…. Det ble forresten slutt mellom eksen og elskerinnen, og ingen har klart å finne ny kjærlighet. I vår historie er det bare tapere. Anonymkode: 436a8...19e 4 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars #78 Skrevet 4. mars DoorKnob skrev (39 minutter siden): Selvfølgelig bærer den utro parten det største ansvaret her, men å påsta at elskerinnen/elskeren ikke medvirker til å begå urett, er jo åpenbart sinnssykt. Hvis elskerinna skal ta del av ansvaret må også kona ta del av ansvaret for hennes bidrag til dynamikken, hva en det måtte være! Anonymkode: 93f36...85f 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #79 Skrevet 4. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hun gir da blaffen i kona hans, han gir jo fullstendig faan selv. Anonymkode: 52a8b...2bf Karma biter de hardt begge to. Enten blir det oppdaget eller så får de samme mot seg selv igjen senere i livet. Fy skam på begge to. Anonymkode: 9b0b0...f2b 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars #80 Skrevet 4. mars SPOCA skrev (4 timer siden): Ja, det fremstår for meg som at de mangler litt empati. Ja, det er den som er utro som har mest skyld, men jeg mener helt klart at den part som er med på leken også har en del skyld. En elskerinne er ikke uskyldig. Og jeg klarer ikke å forstå at man kan få seg til å velge å være elskerinne, som igjen gjør at man da bidrar til utroskap. For meg er det helt uforståelig. Enig Enten mangler de vett i skallen eller det ligger noe i personligheten som gjør at de velger slik de gjør. Hos enkelte kvinnfolk og mannfolk går det nesten sport i å forføre folk som er opptatt. De har en slags egosentrisk følelse av at de er så fantastiske og mye bedre enn konen eller mannen som blir bedratt. En slags erobring. Da driter de at noen blir såret eller en familie blir ødelagt. De tenker kun på seg selv. Andre igjen blir faktisk forelsket og mister helt gangsynet. Og da hjelper det ikke hva alle andre sier. Til den dagen realiteten kicker inn og sorgen er stor fordi mannen eller dama valgte å bli i ekteskapet likevel. Dette har skjedd i alle år og vil skje i fremtiden også. Folk er forskjellige og har ulike etiske og moralske retningslinjer de lever etter. Tenker at så lenge du selv holder din sti ren, så får andre folk sørge for seg selv. Jeg hadde bare sagt stopp til venninnen når hun forteller om erobringen hennes, sagt at jeg gidder ikke å høre noe mer om det. Vi kan heller snakke om noe annet, for dette kan vi være enige om at vi er uenige. Anonymkode: f8c0e...5d6 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå