AnonymBruker Skrevet 5. mars #221 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, i et livsløpsperspektiv og med fokus på flere arenaer. Ikke at man i ei setting er litt ego og et rævhol. Det er ikke nok til å fylle noen diagnose. Det er ikke noe fakta i det hele tatt. Det blir like teit som å si at noen per definisjon ppfyller de fleste kravene til å være narsissist fordi de oppførte seg kjipt mot ene eksen før/under/etter et brudd. Anonymkode: 157b6...56d Jeg har ikke diagnostisert noen. Jeg skriver det eksplisitt. Samtidig beskriver du enkelthendelser om handlinger utført i affekt. Det beskriver ikke den normale betydningen av «elskerinne» og jeg ser ikke relevansen i å sammenligne dette. Elskerinne brukes hovedsakelig om en kvinne som har et langvarig seksuelt og/eller følelsesmessig forhold til en person som er gift eller i et forpliktende forhold med en annen og brukes nesten utelukkende om "den tredje part" i et forhold. Det fordrer hemmelighold. Forholdet holdes skjult for partneren til den som er utro. Man kaller sjelden et "one-night stand" for en elskerinne; begrepet innebærer vanligvis en viss kontinuitet over tid og en ubalanse. Elskerinnen har ofte en uoffisiell status, mens den formelle partneren har den juridiske og sosiale statusen som «partner» Selve ordet er i dag negativt ladet og assosieres med svik. Så må man på et nettforum selvfølgelig ta høyde for at man opererer med ulike betydninger av samme begrep. Anonymkode: 124a4...4b5
AnonymBruker Skrevet 5. mars #222 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): jeg satser på kvalitet fremfor kvantitet jeg 😉 i motsetning til veldig mange andre 😉 Anonymkode: fdf1f...9a8 Saklig! Anonymkode: 29331...aee
AnonymBruker Skrevet 5. mars #223 Skrevet 5. mars Blåtrå skrev (59 minutter siden): Ikke bland moral og alvorlige kliniske diagnoser. Samtlige trekk og kjennetegn ved flere alvorlige diagnoser og tilstander kan forveksles med «moral». Samtidig er ikke «moral» noe du objektivt kan observere under en felles enighet, om ikke du og alle andre har en absolutt kristenmoral der gud er giveren av dine moralske koder. For alle andre er moralske verdier noe som har utviklet seg fra da de første menneskene gikk på jorden for å sikre overlevelse. Du kan si at å ha sex med en du vet er gift, er en umoralsk handling. Få vil være uenig. Du kan samtidig si at en som har sex med en du vet er gift, er å utvise manglende empati for konen til vedkommende. Umoral utelukker selvfølgelig ikke at handlingen i tillegg kan være et kriterie for en diagnose. Det er ikke enten eller. I din forståelse så kan man si at kriterier for en dysossial personlighetsforstyrrelse, er en rekke umoralske handlinger som sammenfaller, uten anger og empati. Anonymkode: 124a4...4b5
AnonymBruker Skrevet 5. mars #224 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Saklig! Anonymkode: 29331...aee haha - hvorfor var ikke det saklig??? hun mente jo at jeg ikke har venner igjen fordi jeg dropper alle tafatte folk ut av mitt liv... Anonymkode: fdf1f...9a8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #225 Skrevet 5. mars Det aller mest utrolige med diskusjonen her er hvor mange "elskerinner" som er her som så desperat forsøker å forsvare sitt eget "komplett fucked up life" Anonymkode: fdf1f...9a8 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars #226 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): haha - hvorfor var ikke det saklig??? hun mente jo at jeg ikke har venner igjen fordi jeg dropper alle tafatte folk ut av mitt liv... Anonymkode: fdf1f...9a8 Du får sitte som 70 åring, venneløs og sint da. Blir sikkert bra det, siden du er så prinsippfast. Anonymkode: 29331...aee
AnonymBruker Skrevet 5. mars #227 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det aller mest utrolige med diskusjonen her er hvor mange "elskerinner" som er her som så desperat forsøker å forsvare sitt eget "komplett fucked up life" Anonymkode: fdf1f...9a8 Hva mener du med elskerinner i hermetegn? Damer som bare later som de er elskerinner…? Anonymkode: 33dd8...7c8
Blåtrå Skrevet 5. mars #228 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Samtlige trekk og kjennetegn ved flere alvorlige diagnoser og tilstander kan forveksles med «moral». Samtidig er ikke «moral» noe du objektivt kan observere under en felles enighet, om ikke du og alle andre har en absolutt kristenmoral der gud er giveren av dine moralske koder. For alle andre er moralske verdier noe som har utviklet seg fra da de første menneskene gikk på jorden for å sikre overlevelse. Du kan si at å ha sex med en du vet er gift, er en umoralsk handling. Få vil være uenig. Du kan samtidig si at en som har sex med en du vet er gift, er å utvise manglende empati for konen til vedkommende. Umoral utelukker selvfølgelig ikke at handlingen i tillegg kan være et kriterie for en diagnose. Det er ikke enten eller. I din forståelse så kan man si at kriterier for en dysossial personlighetsforstyrrelse, er en rekke umoralske handlinger som sammenfaller, uten anger og empati. Anonymkode: 124a4...4b5 Du er veldig opptatt av å diagnostisere, er du psykisk syk selv?
AnonymBruker Skrevet 5. mars #229 Skrevet 5. mars er det ikke bittelitt trist å kjenne på at dere elskerinner ikke er verdt mer enn disse "spennende" møtene hvor dere gir det "mannen" vil ha? men han er ikke villig til å satse fullt og helt på dere? Han/Hun overøser dere med klisjeer av ting - dere lar dere åpent fange - og i tillegg kaller partneren som dere er MED på å bedra for kjærringer osv osv - men likevel - dere er ikke mer enn en kropp - lett tilgjengelig og "spennende" der og da - i det lange løp så er dere jo ingenting... for de fleste utro vil ikke ha dere som fast partner - de vet jo hvor enkle dere er Anonymkode: fdf1f...9a8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #230 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får sitte som 70 åring, venneløs og sint da. Blir sikkert bra det, siden du er så prinsippfast. Anonymkode: 29331...aee Ikke meg du siterer. Men jeg har heldigvis ikke så liten tro på menneskeheten, at jeg tror det er umulig å oppdrive en venninne i løpet av livet som aldri har vært utro 😂😂 Jeg er feks en av de 😇 og tror ikke jeg er noe spesiell på noen måte Anonymkode: 067e8...706
AnonymBruker Skrevet 5. mars #231 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med elskerinner i hermetegn? Damer som bare later som de er elskerinner…? Anonymkode: 33dd8...7c8 jeg setter " tegn fordi elskerinner HATER jo å bli kalt for det de er 😉 merkelig nok - de er jo i et eget lala land Anonymkode: fdf1f...9a8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #232 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): jeg setter " tegn fordi elskerinner HATER jo å bli kalt for det de er 😉 merkelig nok - de er jo i et eget lala land Anonymkode: fdf1f...9a8 Så omtenksomt av deg. 😂 Anonymkode: 33dd8...7c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #233 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du får sitte som 70 åring, venneløs og sint da. Blir sikkert bra det, siden du er så prinsippfast. Anonymkode: 29331...aee jeg er hverken sint eller venneløs - men jeg har min integritet i behold - og ekte venner Anonymkode: fdf1f...9a8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #234 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): jeg setter " tegn fordi elskerinner HATER jo å bli kalt for det de er 😉 merkelig nok - de er jo i et eget lala land Anonymkode: fdf1f...9a8 Hater elskerinner det? Er du elskerinne selv? Anonymkode: 29331...aee 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars #235 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så omtenksomt av deg. 😂 Anonymkode: 33dd8...7c8 takk Anonymkode: fdf1f...9a8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #236 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hater elskerinner det? Er du elskerinne selv? Anonymkode: 29331...aee dagens mest morsomme Anonymkode: fdf1f...9a8
Blåtrå Skrevet 5. mars #237 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ikke meg du siterer. Men jeg har heldigvis ikke så liten tro på menneskeheten, at jeg tror det er umulig å oppdrive en venninne i løpet av livet som aldri har vært utro 😂😂 Jeg er feks en av de 😇 og tror ikke jeg er noe spesiell på noen måte Anonymkode: 067e8...706 😂 det er nok litt mer vanlig og normalt enn ekstremistene tror, her inne🤭
AnonymBruker Skrevet 5. mars #238 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): dagens mest morsomme Anonymkode: fdf1f...9a8 Godt å vite at det finnes sånne som deg er empatiske nok til å sette hermetegn på elskerinnene-navnet, så de ikke føler seg hatet. Elskerinnene selv vet jo ikke hva empati er stakkars. 🙊 Anonymkode: 33dd8...7c8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #239 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Godt å vite at det finnes sånne som deg er empatiske nok til å sette hermetegn på elskerinnene-navnet, så de ikke føler seg hatet. Elskerinnene selv vet jo ikke hva empati er stakkars. 🙊 Anonymkode: 33dd8...7c8 det er faktisk litt "synd" på dem når tåka letter - men empati med dem har jeg iallefall ikke - de er jo bare lettlurte Anonymkode: fdf1f...9a8
AnonymBruker Skrevet 5. mars #240 Skrevet 5. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er faktisk litt "synd" på dem når tåka letter - men empati med dem har jeg iallefall ikke - de er jo bare lettlurte Anonymkode: fdf1f...9a8 aka - de finnes ikke synd på dem hehe Anonymkode: fdf1f...9a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå