Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 23.55):

Har du tenkt på at om denne stakkars «bedratte» kona, hadde vært der for han, denne fantastiske mannen. Kanskje han ikke hadde behov. Utroskap har ofte en grunn. Hvis kvinner hadde begynt å se, respektere og anerkjenne menn mer, hadde vi ikke hørt så mye om utroskap. Tenkt på det?

Anonymkode: 93f36...85f

Pisspreik. Jeg pleide å være en dørmatte. Underdanig dame som ikke visste at jeg kunne si nei til noe. Og trodde at jeg levde for å tjene mannen. De var likevel utro så ofte som mulig. Det er et behov for å ligge med flest mulig og føle seg ettertraktet som har vært det mine ekser har vært ute etter. Og de ville jo aldri gå ifra meg. Meg ville de ha for livet ut. Det var jeg som gikk hver gang.

Så slutt med det pisspreiket der.

Og hvis mannen ikke føler seg annerkjent eller respektert så må han gå som alle oss andre. Bare en dårlig unnskyldning. Han blir fordi han vil. Men samtidig er det spennende å ligge med hun andre også. Men han foretrekker konen på fast basis.

Anonymkode: 8322c...87a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, jeg har heller ikke påstått dette?  Jeg vil tro at de aller aller aller fleste elskerinnene er fullstendig klar over at de gjør noe galt, og har dårlig samvittighet for det - som jo er slik normale mennesker reagerer når man har gjort / gjør noe galt. Så har disse igjen en haug av forskjellige, individuelle grunner til at de likevel gjorde / gjør noe de vet er galt ( det kan være alt fra forelskelse, dårlig selvbilde, trenger spenning osv ). Det du siterer meg på handler ikke om disse. Det handler om noen som eksplisitt sier hun ikke bryr seg om hvordan det hun gjør direkte påvirker et annet konkret menneske direkte - selv om hun påstår å være et veldig empatisk menneske. Ser du ikke selvmotsigelsen i hennes utsagn? Hva er det du er uenig i av det jeg reagerer på her? 😊

Anonymkode: 067e8...706

Nå er jeg ikke så opptatt av at vi hele tiden skal argumentere mot hverandre her og at man må bastant være enig eller uenig og velge sider, jeg bare tilføyer noen tanker til resonnementet ditt. Som jeg synes passer inn i det du skrev og ikke er en direkte motsetning til det. 

Jeg ser selvmotsigelsen, jeg bare utbroderte litt og viste til hvorfor det ikke nødvendigvis trenger være så selvmotsigende. Jeg skjønner at en empatisk person kan for eksempel være utro. Så ser jeg iroinien i å påstå det rett ut i samme setning som man sier man driter i kona, men det er likevel ikke akkurat en umulighet. Jeg tror en del hadde blitt sjokkert over hvor mange mennsker de ser på som snille og gode på grunn av andre måter de er empatiske og sympatiske på, som har vært borti noe litt sånn moralsk guffent når det kommer til forhold.

Og litt på siden, men jeg synes også det kan være like selvmotsigende, når de som er veeeeeeeeeldig anti hevder det er pga deres enorme empati, samtidig som de viser null forståelse for at noen kan være elskerinner, og sågar omtrent mener de skal steines på torget.

Men det var ikke meningen med innlegget å slakte dine påstander og påstå det motsatte. Vi utveksler bare meninger her, det er jo ikke alltid en diskusjon må være argument-motargument. Siterte deg for å bygge litt videre på det du skrev, ikke fordi jeg ikke så poenget ditt.

Anonymkode: cbd1a...ea9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå er jeg ikke så opptatt av at vi hele tiden skal argumentere mot hverandre her og at man må bastant være enig eller uenig og velge sider, jeg bare tilføyer noen tanker til resonnementet ditt. Som jeg synes passer inn i det du skrev og ikke er en direkte motsetning til det. 

Jeg ser selvmotsigelsen, jeg bare utbroderte litt og viste til hvorfor det ikke nødvendigvis trenger være så selvmotsigende. Jeg skjønner at en empatisk person kan for eksempel være utro. Så ser jeg iroinien i å påstå det rett ut i samme setning som man sier man driter i kona, men det er likevel ikke akkurat en umulighet. Jeg tror en del hadde blitt sjokkert over hvor mange mennsker de ser på som snille og gode på grunn av andre måter de er empatiske og sympatiske på, som har vært borti noe litt sånn moralsk guffent når det kommer til forhold.

Og litt på siden, men jeg synes også det kan være like selvmotsigende, når de som er veeeeeeeeeldig anti hevder det er pga deres enorme empati, samtidig som de viser null forståelse for at noen kan være elskerinner, og sågar omtrent mener de skal steines på torget.

Men det var ikke meningen med innlegget å slakte dine påstander og påstå det motsatte. Vi utveksler bare meninger her, det er jo ikke alltid en diskusjon må være argument-motargument. Siterte deg for å bygge litt videre på det du skrev, ikke fordi jeg ikke så poenget ditt.

Anonymkode: cbd1a...ea9

Joda, jeg er ikke helt uenig med deg heller, men føler likevel vi snakker forbi hverandre 😊 Jeg tror også definitivt empatiske mennesker kan være utro, uten tvil. «Alle» mennesker gjør både gode og dårlige ting i løpet av livet sitt. Og svaret på hovedspørsmålet i tråden er selvsagt både ja og nei - de fleste har empati, men noen har ikke - slik som i resten av befolkningen.   Jeg mener generelt sett at utroskap prinsipielt er galt å delta i, så kan man selvfølgelig fra et menneskelig ståsted føle med de som havner i det pga en ulykkelig forelskelse, dårlig selvfølelse osv. Jeg kan lett føle med enkeltmennesker, selvfølgelig! Handlingen er likevel gal, og man hjelper ingen ved å unnslå det 😉 Jeg presiserer galt, ikke ulovlig. Det er selvfølgelig ingen som skal steines ( jeg forstod du mente billedlig) 😅. Å «kreve» at voksne mennesker tar ansvar for handlinger sine, og anerkjenner at de har gjort noe galt - er noe helt annet 😊 Selv om jeg ikke har vært utro, har jeg da gjort andre gale ting i løpet av livet. Poenget er jo at da har jeg hatt dårlig samvittighet etterpå, for jeg vet jo at selv om jeg har mine grunner for å prøve å rettferdiggjøre meg selv, så gjorde jeg noe som var galt. Da er det normalt å prøve å rette opp eller gjøre opp for seg, og der det ikke er mulig hverfall skamme seg i passende grad og ta lærdom. Det er ikke normalt å prøve å snu på det, og påstå at «offeret» ( i mangel av bedre ord) av handlingen fortjente det, eller kan takke seg selv. Eller bare si det ikke er mitt problem overhodet 😅 Det hadde ikke vært normal oppførsel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 13.56):

Nei, det er faktisk bare mannen som skal ta ansvar. Det er han som sitter på muligheten til å ødelegge (eller ikke ødelegge) forholdet. 

Det er HAN som tar det valget. Det er HAN som ødelegger. 

Anonymkode: a5a56...8ea

Basert på antall «likes» tyder det på at du med din mening, om at kun mannen har tvilsom moral, er i mindretall i denne tråden.

Anonymkode: b7865...46e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 23.03):

En venninne av meg er hodestups forelsket i en gift mann med flere barn. De har hatt et hemmelig forhold i lang tid, men mye kontakt i alle kanaler. Dette har vært gjennomførbart fordi de jobber sammen, og reiser mye (også i andre land). 

Hun sier hun har forsøkt å avslutte relasjonen mange ganger, men at følelsene er for sterke. Han har angivelig vurdert å forlate sin kone, men når alt kommer til alt så klarer han ikke å gjøre det. Jeg er litt lei av å høre om denne «fantastiske» mannen hun aldri kan få, men det som fascinerer meg mest er at hun tilsynelatende ikke har en eneste tanke for den stakkars bedratte kona og ungene hans, og hva som er konsekvensene av en rasert familie dersom de hadde fått vite om forholdet. Det er som de ikke eksisterer…. Dersom han hadde forlatt kona for henne så måtte hun jo ha forholdt seg til både henne og barna, de er en del av totalpakken hun hadde kjempet for.

Til og med jeg føler en slags medlidenhet, og jeg vet ikke en gang hvem kona er? Er dette vanlig at elskerinner glemmer at mannen egentlig har en annen familie hjemme? Venninnen min er egentlig svært oppegående og omsorgsfull. Hun er selv mor, og gikk gjennom et tøft brudd. Blir man virkelig å blendet av forelskelse at man ikke klarer å se forbi de rosa skyene? Lammes konsekvenstenkingen i forelskelsens rus? 

Anonymkode: 436a8...19e

De jeg vet av som har havnet i en slik rolle har ikke vært empatiløse, men utrolig sårbare , naiv og lettlurt . De tror jo oppriktig på at denne mannen ( som lurer sin kone ) er interessert i noe seriøst på sikt . Ender oftest opp med å bli lurt/ føle seg brukt . 

• Liker 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (4 minutter siden):

De jeg vet av som har havnet i en slik rolle har ikke vært empatiløse, men utrolig sårbare , naiv og lettlurt . De tror jo oppriktig på at denne mannen ( som lurer sin kone ) er interessert i noe seriøst på sikt . Ender oftest opp med å bli lurt/ føle seg brukt . 

Det er mitt inntrykk og. En jeg kjenner trodde oppriktig hun skulle få han. Han sa til og med at han skulle forlate samboeren sin. 

Husker hun ringte meg for hun lå og vred seg i smerter på gulvet!

Altså dette er jo farlig! 

Likevel så ville hun ha han.

Han klarte ikke og gå, og samboer hans ringte henne og kjeftet henne ut. 

Da er det gått altfor langt synes jeg....

Veldig glad for hennes del at det ikke ble de to, og idag er hun sammen med en mann som er så god for og med henne 🙌

Livet er ikke svart/hvitt...

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Det finnes helt klart mange av de ja. Og man får selvfølgelig vondt av de også, når de sitter med kjærlighetssorg - jeg unner ingen å ha det vondt ❤️ Det endrer ikke faktum at de også må ta ansvar for evt smerte og skade deres handling ( som var å innlate seg med denne mannen -uavhengig av grunn) har påført en uskyldig tredjepart. To ting kan være sant samtidig… 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (2 timer siden):

Det er mitt inntrykk og. En jeg kjenner trodde oppriktig hun skulle få han. Han sa til og med at han skulle forlate samboeren sin. 

Husker hun ringte meg for hun lå og vred seg i smerter på gulvet!

Altså dette er jo farlig! 

Likevel så ville hun ha han.

Han klarte ikke og gå, og samboer hans ringte henne og kjeftet henne ut. 

Da er det gått altfor langt synes jeg....

Veldig glad for hennes del at det ikke ble de to, og idag er hun sammen med en mann som er så god for og med henne 🙌

Livet er ikke svart/hvitt...

Jeg får også vondt av å høre om venninnen din, forferdelig å ha det sånn. Hun har jo havnet borti en riktig ufyselig type. Men at hun har blitt skjelt ut av kona, det er en ganske naturlig og forståelig konsekvens av handlingen hennes - så akuratt det synes jeg faktisk hun må tåle. «Du kan ikke stjele, men likevel bli overrasket eller fornærmet når folk kaller deg tyv.» ( dette mener jeg billedlig, jeg mener ikke at elskerinner bokstavelig stjeler menn). 

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg får også vondt av å høre om venninnen din, forferdelig å ha det sånn. Hun har jo havnet borti en riktig ufyselig type. Men at hun har blitt skjelt ut av kona, det er en ganske naturlig og forståelig konsekvens av handlingen hennes - så akuratt det synes jeg faktisk hun må tåle. «Du kan ikke stjele, men likevel bli overrasket eller fornærmet når folk kaller deg tyv.» ( dette mener jeg billedlig, jeg mener ikke at elskerinner bokstavelig stjeler menn). 

Det rare er at han er faktisk en av de som aldri har gjort noen fortred, og den man skulle trodd det minst om. 

Alle kan gjøre feil.

Hun har heldigvis idag fått den mannen hun så inderlig fortjener, uten og måtte gjøre seg fortjent til han👏👏👏👏

Heia kjærligheten 🙌

Endret av Strigiformes
AnonymBruker
Skrevet
Strigiformes skrev (12 minutter siden):

Det rare er at han er faktisk en av de som aldri har gjort noen fortred, og den man skulle trodd det minst om. 

Alle kan gjøre feil.

Hun har heldigvis idag fått den mannen hun så inderlig fortjener, uten og måtte gjøre seg fortjent til han👏👏👏👏

Heia kjærligheten 🙌

Det var bra 😊 Alle kan absolutt gjøre feil ja 😊 Godt hun er lykkelig i dag. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 20.34):

Dessverre blir enhver tråd om utroskap her inne på KG fullstendig latterlig rimelig kjapt, da alt generaliseres og fremstilles svart/hvitt. 
Virkeligheten har så mange fler nyanser, mens her inne dras alle utro menn, elskerinner og alle affærer/utroskap over en eneste diger kam. 
ALLE elskerinner er egoistiske høl, ALLE utro menn tenker kun med det de har mellom bena, ALLE forsmådde koner sitter hjemme med ungeflokken rundt seg og gråter og er helt uforstående og ikke minst uskyldige, INGEN menn forlater konene sine, det handler ALDRI om kjærlighet og forelskelse, og det blir ALDRI langvarige, fine forhold ut av det. 

Dere som roper høyest om dette i gjentatte innlegg, virker både bitre, grinete og fryktelig unyanserte. Det går på repeat i hver eneste tråd og man blir rimelig lei. 
Det virker som dere tror at hvis man sier en ting mange nok ganger, og høyt nok, så blir det sant. 

Hilsen kvinne midt i livet som vet av både egen og andres erfaringer at det dere roper om ikke alltid stemmer. 

Anonymkode: 663db...485

AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 20.41):

Som deg var jeg veldig svart-hvit på dette med utroskap.

Så var min mann utro. Jeg var jammen meg en elskerinne (først uten å vite om damene), men jeg sluttet ikke da jeg visste om dem heller…. Fordi det er så mange grunner.

Kall meg gjerne et høl, empatiløs og hore. Det er ikke verste jeg har hørt uansett, og jeg vet hvorfor ting var som det var.

Anonymkode: 09648...def

Vet ikke hvorfor du siterer meg her. 
Innlegget mitt gikk jo nettopp ut på at jeg mener at dette med utroskap IKKE er svart/hvitt. 
Og jeg har aldri kalt hverken deg eller andre her noe som helst.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.3.2026 den 20.51):

Kan du fortelle om din egen erfaring da? Hva er det som er så unyansert?
Det er forøvrig ingen her som roper, de bare skriver meningen sin på lik linje med deg. 

Anonymkode: 8c755...e7a

Jeg har som så mange andre opplevd utroskap på nært hold, både i egen familie i flere ledd og hos nære venner. 
Ingen historie er lik den andre. Utroskapen har oppstått, forløpt og endt på helt forskjellige vis. 
Noe har endt i hat, skam og tragedie mens andre affærer har endt i nye langvarige forhold og ekteskap med stor kjærlighet. 
Noen var brått og impulsivt utro bak ryggen på intetanende partner, mens andre søkte gradvis nærhet og bekreftelse etter mange år i elendige ekteskap som burde vært avsluttet for lengst. 
Felles for absolutt alle, etter min mening, er jo at det ekteskapet eller forholdet man var i burde vært avsluttet før man innleder noe nytt. 
Livet er ikke svart/hvitt, og det er heller ikke historier om utroskap eller elskere/elskerinner.

AnonymBruker skrev (På 4.3.2026 den 17.53):

Dette må være noe av det DUMMESTE jeg har lest på lenge 🤯 DU er jo bare tragisk....du eier faktisk ikke empati 🤬🤬 se deg selv i speilet et par ganger til 🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: fdf1f...9a8

Og jo, etter min mening er det en del roping i disse diskusjonene. Innlegg etter innlegg fra samme brukere som hamrer inn samme budskap igjen og igjen, uten nyanser. 
Alle har rett til sin mening, jeg sier ikke noe annet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig rart for meg å lese at så mange tror det handler om at elskerinnen er empatiløs og psykopat fordi hun klarer å stå i et forhold med en gift mann som 100% sannsynlig gjør det han kan for å holde på henne.

Det er ikke sånn at man enten har empati for alt her i verden, eller at man ikke har det. Hadde man skulle tatt inn over seg absolutt alt her i verden så hadde man blitt syk. Man er utstyrt med forsvarsmekanismer som gjør at man ikke tar alt inn over seg.

Du kan jo sammenligne det med neste gang du går forbi en tigger på gata som du velger å ikke hjelpe. Hun har et skilt med at hun har 3 barn hjemme hun prøver å gi mat. Du lager din egen historie om at hun sikkert egentlig ikke har 3 barn hjemme, hun er sikkert en del av en organisert kriminell organisasjon. Så du gir ikke penger. Du velger å gå videre. Du vet ikke om det er sant, men du kan ikke ta inn over deg og hjelpe alle du møter på i livet ditt. Det betyr ikke at du mangler empati, men du har forsvarsmekanismer som gjør at du kan velge hva du skal bry deg om og ikke.

Litt sånn er det å være elskerinne. Man er inne i en boble og en virkelighet som er veldig ekte for dem, sammen med et menneske de mest sannsynlig bryr seg veldig mye om og som gjør det de kan for å holde på relasjonen. De distanserer seg fra kona, tror på det han sier, klamrer seg den boblen de to har sammen. Det handler ikke om å mangle empati. Husk at i hennes verden og deres relasjon er han hennes kjæreste, selv om den virkelige verden er annerledes. Man skal ikke kimse av den bobla og virkelighetsflukten når det er så store offer og så mye følelser involvert. Hun kan fortsatt ha helt normale evner for empati, men hun prøver å overleve situasjonen hun også. 

Anonymkode: 9e427...0d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 7.3.2026 den 15.13):

Pisspreik. Jeg pleide å være en dørmatte. Underdanig dame som ikke visste at jeg kunne si nei til noe. Og trodde at jeg levde for å tjene mannen. De var likevel utro så ofte som mulig. Det er et behov for å ligge med flest mulig og føle seg ettertraktet som har vært det mine ekser har vært ute etter. Og de ville jo aldri gå ifra meg. Meg ville de ha for livet ut. Det var jeg som gikk hver gang.

Så slutt med det pisspreiket der.

Og hvis mannen ikke føler seg annerkjent eller respektert så må han gå som alle oss andre. Bare en dårlig unnskyldning. Han blir fordi han vil. Men samtidig er det spennende å ligge med hun andre også. Men han foretrekker konen på fast basis.

Anonymkode: 8322c...87a

Jeg er enig med deg.
Menn og kvinner som ønsker å være utro, vil være utro, uansett hvordan deres partner er. Det er dem som velger å ta det valget. Og å skylde på den som blir bedratt og si at dersom du hadde vært et bedre menneske så hadde dette ikke skjedd. Det er ondskapsfullt å si, og det er en person som man klarer seg uten i livet. 

Endret av Blått
  • Nyttig 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (14 timer siden):

Dette er mitt inntrykk også, både menn og kvinner som ender opp i sånne situasjoner. ❤️ Det er vanskelig å tenke klart når man er forelska og man vil gjerne tro på det som blir sagt.  

Skrevet

Hadde det ikke vært henne, hadde det vært noen andre. Hvorfor forholdet hans er så dårlig, hvordan kona er osv, vet vel ingen. 
men er jo ikke pga venninna di at de har det dårlig, det er jo pga de har det dårlig og ikke evner å gjøre noe med det , og fordi han er en idiot, at han har en elskerinne.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2026 den 23.03):

En venninne av meg er hodestups forelsket i en gift mann med flere barn. De har hatt et hemmelig forhold i lang tid, men mye kontakt i alle kanaler. Dette har vært gjennomførbart fordi de jobber sammen, og reiser mye (også i andre land). 

Hun sier hun har forsøkt å avslutte relasjonen mange ganger, men at følelsene er for sterke. Han har angivelig vurdert å forlate sin kone, men når alt kommer til alt så klarer han ikke å gjøre det. Jeg er litt lei av å høre om denne «fantastiske» mannen hun aldri kan få, men det som fascinerer meg mest er at hun tilsynelatende ikke har en eneste tanke for den stakkars bedratte kona og ungene hans, og hva som er konsekvensene av en rasert familie dersom de hadde fått vite om forholdet. Det er som de ikke eksisterer…. Dersom han hadde forlatt kona for henne så måtte hun jo ha forholdt seg til både henne og barna, de er en del av totalpakken hun hadde kjempet for.

Til og med jeg føler en slags medlidenhet, og jeg vet ikke en gang hvem kona er? Er dette vanlig at elskerinner glemmer at mannen egentlig har en annen familie hjemme? Venninnen min er egentlig svært oppegående og omsorgsfull. Hun er selv mor, og gikk gjennom et tøft brudd. Blir man virkelig å blendet av forelskelse at man ikke klarer å se forbi de rosa skyene? Lammes konsekvenstenkingen i forelskelsens rus? 

Anonymkode: 436a8...19e

Det går da  an å å gjøre lite empatiske handlinger uten å være empatiløs.

Anonymkode: cdd50...158

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2026 den 22.32):

Elskerinner er først og fremst empatiske, i motsetning til kona som lot mannen gå for lut og kaldt vann lenge nok til at han fant seg ei anna.

Anonymkode: 6208a...556

Du mener kvinner alltid har skylden?

AnonymBruker
Skrevet

Det er den som er utro som oppfører seg dårligst. 

Anonymkode: e3268...b2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...