Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Kollontaj skrev (2 minutter siden):

Hva MM svarer på når hun sier at det har vært beintøft og at pressen må ta ansvar for det enorme trykket, vet vi ikke. Spør NRK om mediekjøret har vært tøft for dem? Mest sannsynlig. Hun svarer iallfall ikke på hvem som har skylda eller mest skyld for at det har vært beintøft. 
(cirka 54 min ut i programmet). 

«Pressen må ta ansvar for det enorme trykket».. mhm.. Okey..

Nøyaktig hva hun svarer på er egentlig irrelevant.
Det blir Latterlig komisk at hun skal snakke om hvem som «må ta ansvar»for hva,  all den tid: « ro-ro-rooo din båt» (og trillebår) - når det gjelder henne selv og den kriminelle sønnen.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klink skrev (Akkurat nå):

Hæ? 

Det er bekymringsfullt at det ikke er mulig å diskutere en alvorlig hendelse som innbefatter Norges mektigste familie, uten at det skal lede til massive angrep på personer, tåkelegging etc. Hva er årsaken til det?

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

For et salig rør. Tema var vel å legge skylden på MBH, ikke generelle uttalelser om vold, som er noe ganske annet. Vanskelig å ta det seriøst når det hopper fra det ene til det andre, legges til for eget forgodtbefinnende (eks.smiler under madrasskjøp dagen etter voldtekt..) og alt sammenblandes til én felles suppe.

Der fikk du poengtert godt.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Freydis skrev (12 minutter siden):

De hadde slett ikke behøvd å kommentere straffesaken. Som flere har etterlyst så kunne de sagt litt om hvordan det er å være foreldre når et av barna sliter. At de framover må tenke på familien og ta seg ekstra av hans søsken. De kunne selvsagt også sagt at de ser at det blir pratet om at han får penger fra de hver måned. Dette kan de si skal stoppe og at han fra nå skal ordne egen inntekt slik alle andre i hans posisjon må gjøre - jobb eller NAV - og betale skatt slik folk flest må. At de vil fortsette å jobbe for kvinner som er utsatt for vold i nære relasjoner - for dette er en alvorlig sak som trenger alt det fokus det kan få. De kunne også sagt noe om krisesenter og viktigheten av disse. 

Det er MYE de kunne sagt uten å nevne noe direkte om de forholdene han er siktet for. 

Men det var jo ikke dét du skrev. Du skrev "...enn å legge skylden på han som har gjort de kriminelle handlingene. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Gjest Freydis
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Men det var jo ikke dét du skrev. Du skrev "...enn å legge skylden på han som har gjort de kriminelle handlingene. 

Ja - mener du (som henne) at det er pressen som er skyld i den knallharde tiden de har vært gjennom?

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Tråden vil forbli stengt til i morgen tidlig pga høy aktivitet.

Forumansvarlig

Skrevet
Freydis skrev (16 timer siden):

Ja - mener du (som henne) at det er pressen som er skyld i den knallharde tiden de har vært gjennom?

Litt vanskelig å ta dette seriøst. Hørt om det ene utelukker ikke det andre? At flere ting kan være krevende samtidig, eller flere gode ting kan være gode samtidig? Det er ikke noe motsetningsforhold mellom at tiden har vært tøff pga. det sønnen har gjort og er siktet for og at tiden også har vært krevende med det høye medietrykket. Jeg kan faktisk driste meg til å finne et tredje forhold (!!) som sikkert også har vært krevende: Lungesykdom. Kanskje er det også et fjerde, femte...? 

Det er ikke slik at det vi ikke snakker offentlig om ikke finnes eller er noe vi ikke bryr oss om, og motsatt - det vi snakker om, er det eneste vi bryr oss om og er opptatt av - slik det synes å bli konkludert med her. Jeg fatter ikke dette behovet for å begrense virkeligheten til svart/hvitt, enten/eller. De har sagt de ikke vil uttale seg om sønnen (som var tema, ikke generelle uttalelser om vold) og har stått fast ved det. Det betyr ikke at den tøffe tiden kun skyldes pressedekningen og ikke det sønnen har gjort. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)

Jeg konstaterer at folk fortsatt vil dra denne debatten over i ett spor. At alt skal handle om MBH, selv om MM har brytt inn i minst en voldsom krangel, blitt varslet om vold med bevis av to ex'er, og har foret avkommet med 20.000 i måneden, betalt hans regninger og gitt han et hus som den Norske stat nå betaler ca 30.000kr ekstra for per måned fordi den ikke bidrar til vedlikeholdet på Skaugum i henhold til avtalen med staten.

Jeg konstaterer at de som argumenterer for at man ikke skal kritisere MM og HM her, ofte bruker uttrykk som 'det går an å ha flere tanker i hodet samtidig', som innlegget over her refererer til. Vet dere hva? Det går faktisk an å ha to tanker i hodet samtidig om MBH og hans foreldre og enablere også.

Ja, alt MBH har gjort er hans feil, det betyr absolutt ikke at andre ikke har gjort feil i denne situasjonen også. Inkludert MM og HM, politiet og hoffet. 

Eller som Ada så fint skriver;

~ Ada ~ skrev (25 minutter siden):

Jeg fatter ikke dette behovet for å begrense virkeligheten til svart/hvitt, enten/eller.

Å stikke hodet i sanden for realitetene i hvordan denne situasjonen har blitt som den har blitt hjelper ikke alle MBHs ofre, lys og luft inn i alle de mørke krikene i denne saken kan hjelpe til å forhindre at lignende folk med makt gjentar denne situasjonen med andre ofre.

Endret av 1600
  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)

Mulig dette har vært lenket til tidligere i tråden, men så er det også sånn at en god ting ikke kan sies for ofte: 

Anne Holt hadde et fornuftig innlegg på Facebook om "Mariusgate" og MM/HM og deres taushet.

Fra Nettavisen, hvor også selve facebookinnlegget  kan leses: https://www.nettavisen.no/kjendis/anne-holt-mener-kongehuset-er-i-en-skvis-i-hoiby-saken-der-uansett-mediestrategi-vil-fore-til-kritikk/s/5-95-2143100

Sånn ellers: hva de faktisk har gjort og uttrykt overfor MBH, og hva de har kjent på i sammenheng med denne saken vet vi fint lite om.

Endret av Malum
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
1600 skrev (23 minutter siden):

Jeg konstaterer at folk fortsatt vil dra denne debatten over i ett spor. At alt skal handle om MBH, selv om MM har brytt inn i minst en voldsom krangel, blitt varslet om vold med bevis av to ex'er, og har foret avkommet med 20.000 i måneden, betalt hans regninger og gitt han et hus som den Norske stat nå betaler ca 30.000kr ekstra for per måned fordi den ikke bidrar til vedlikeholdet på Skaugum i henhold til avtalen med staten.

Jeg konstaterer at de som argumenterer for at man ikke skal kritisere MM og HM her, ofte bruker uttrykk som 'det går an å ha flere tanker i hodet samtidig', som innlegget over her refererer til. Vet dere hva? Det går faktisk an å ha to tanker i hodet samtidig om MBH og hans foreldre og enablere også.

Ja, alt MBH har gjort er hans feil, det betyr absolutt ikke at andre ikke har gjort feil i denne situasjonen også. Inkludert MM og HM, politiet og hoffet. 

Å stikke hodet i sanden for realitetene i hvordan denne situasjonen har blitt som den har blitt hjelper ikke alle MBHs ofre, lys og luft inn i alle de mørke krikene i denne saken kan hjelpe til å forhindre at lignende folk med makt gjentar denne situasjonen med andre ofre.

Hvis du skal sitere meg her, bør det nok heller være i en sammenheng som f.eks "Mette-Marit smiler under madrasskjøp med Marius Borg-Høiby, men er samtidig dypt fortvilet over den svært alvorlige situasjonen."

• Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest Freydis
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 time siden):

Litt vanskelig å ta dette seriøst. Hørt om det ene utelukker ikke det andre? At flere ting kan være krevende samtidig, eller flere gode ting kan være gode samtidig? Det er ikke noe motsetningsforhold mellom at tiden har vært tøff pga. det sønnen har gjort og er siktet for og at tiden også har vært krevende med det høye medietrykket. Jeg kan faktisk driste meg til å finne et tredje forhold (!!) som sikkert også har vært krevende: Lungesykdom. Kanskje er det også et fjerde, femte...? 

Det er ikke slik at det vi ikke snakker offentlig om ikke finnes eller er noe vi ikke bryr oss om, og motsatt - det vi snakker om, er det eneste vi bryr oss om og er opptatt av - slik det synes å bli konkludert med her. Jeg fatter ikke dette behovet for å begrense virkeligheten til svart/hvitt, enten/eller. De har sagt de ikke vil uttale seg om sønnen (som var tema, ikke generelle uttalelser om vold) og har stått fast ved det. Det betyr ikke at den tøffe tiden kun skyldes pressedekningen og ikke det sønnen har gjort. 

Jeg forholder meg til det folk sier - og sønnens grusomme handlinger ble ikke nevnt med et ord - kun pressen. 

Gjest Freydis
Skrevet
1600 skrev (56 minutter siden):

Ja, så må du huske å lese mellom linjene - men kun dersom det er til fordel for kronprinsparet.

Skrevet
Freydis skrev (30 minutter siden):

Jeg forholder meg til det folk sier - og sønnens grusomme handlinger ble ikke nevnt med et ord - kun pressen. 

Hvis du så programmet, vet du at årsaken til dette ble redegjort for av advokat Jon Wessel-Aas. Hvis de fikk direkte spørsmål om pressen (man hører ikke spørsmålet), er det naturlig å svare på det. Antakelig er det kommunisert på forhånd at de ikke ønsker å svare på direkte spørsmål om etterforskning og selve saken, det har vært deres strategi hele tiden jmf det Wessel-Aas sier. Det avklares heller ikke i programmet om hvorvidt de svarer på spørsmål om pressens atferd (slik det vises flere klipp fra) eller pressens dekning av saken eller begge deler.  

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Freydis skrev (50 minutter siden):

Åpenbart ikke. 

• Nyttig 5
Gjest Freydis
Skrevet (endret)
~ Ada ~ skrev (5 minutter siden):

Åpenbart ikke. 

Åpenbart neivel!

Endret av Freydis
Skrevet
Malum skrev (1 time siden):

Mulig dette har vært lenket til tidligere i tråden, men så er det også sånn at en god ting ikke kan sies for ofte: 

Anne Holt hadde et fornuftig innlegg på Facebook om "Mariusgate" og MM/HM og deres taushet.

Fra Nettavisen, hvor også selve facebookinnlegget  kan leses: https://www.nettavisen.no/kjendis/anne-holt-mener-kongehuset-er-i-en-skvis-i-hoiby-saken-der-uansett-mediestrategi-vil-fore-til-kritikk/s/5-95-2143100

Sånn ellers: hva de faktisk har gjort og uttrykt overfor MBH, og hva de har kjent på i sammenheng med denne saken vet vi fint lite om.

En god påminnelse. Det tenker jeg viser egentlig hvordan de fleste egentlig tenker om situasjonen. Folk generelt er forståelsesfulle samtidig som det mener de rette instansene bør ta seg av vurderingen av slike alvorlige saker og hvilke straff som blir riktig når den tid kommer. Man kan lete med lupe og prøve å finne sine egne subjektive sannheter om hvorfor og hvordan folk gjør som de gjør, men det gjør ikke ting mer sannferdig av den grunn. 

Fornuft og refleksjon er grunnleggende kognitive prosesser som gjør det mulig for mennesker å analysere komplekse situasjoner, forstå sammenhenger og fatte beslutninger basert på mer enn bare umiddelbare følelser. Det har lenge blitt diskutert i kognitiv psykologi og filosofi hvordan fornuften opererer i menneskers tankesett. Det er godt kjent hvordan de kognitive stadiene utvikles og via disse former individets evne til å se flere perspektiv, trekke logiske slutninger og forholde seg til abstrakte konsepter. Daniel Kahneman beskriver dette godt i «Thinking, fast and slow» hvordan mennesker har en evne til å bruke raske, intiutive vurderinger, men at det er refleksjon og dypere analyse som skaper mer balanserte og rasjonelle vurderinger. 

Mennesker som har evne til refleksjon, som blant annet kan skille sak og person og som både ser kontekst og konsekvenser, har en mer helhetlig forståelse av komplekse situasjoner. Slike personer vil være mer tilbakeholdne med å dømme andre, fordi de forstår at handlinger skjer innenfor ulike sammensatte faktorer 

Når kritikken og beskyldningen blir urimelig, er det basert på intuitive og emosjonelle vurderinger. Dette er også kjente mekanismer fra sosialpsykologien og attribusjonsteorien, og det blir enklere å projisere skyld og skam. 

Metakognisjonen virker å være fraværende og til dels ukjent i denne tråden, men jeg tror det handler om et knippe mennesker i det store og hele bildet. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Krokenguri skrev (40 minutter siden):

Kan legge til at de sier, vi kan ikke uttale oss om saken pga de involverte,  også marius.  Så at de ikke uttaler seg ikke bare pga marius, men at det er feil å gjøre det iht  de utsatte  her også. Og de henviste også i året med kongefamilien. At denne historien er marius sin. Og ikke deres.  Evnt en historie han må fortelle om noen skal fortelle

Men kjære vene, folk er da ikke interessert i «Marius sin historie». Vi er interessert i kronprinsparets reaksjon på alt dette! 

Marius som person er helt uinteressant. Han er bare en taper som slår og voldtar kvinner, og som for tiden etterforskes av påtalemyndigheten - og forhåpentligvis blir dømt.

Det er kun fordi han er sønn av kronprinsessen og medlem av kongehuset at vi i det hele tatt diskuterer ham. Vi lurer jo på hvordan i all verden dette kunne skje og hvorfor ikke noen har grepet inn før. Men mest av alt savner vi et klart standpunkt fra kronprinsparet der de tar sterk avstand fra både rus, vold og overgrep, samtidig som uttrykker sin støtte til ofrene. Ingen. - ingen -  etterspør kommentarer til selve etterforskningen eller Marius sin historie.

Jeg skrev veldig  tidlig i denne tråden at jeg syntes det var så merkelig at de ikke uttrykte sjokk og sorg da han ble arrestert. Jeg spekulerte (jepp!) i at den eneste grunnen til det måtte være at de IKKE var så sjokkert, fordi de var fullt klar over dette. Det stemte gitt.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 19
Skrevet (endret)
Morgan Le Fay skrev (1 time siden):

Men kjære vene, folk er da ikke interessert i «Marius sin historie». Vi er interessert i kronprinsparets reaksjon på alt dette! 

Marius som person er helt uinteressant. Han er bare en taper som slår og voldtar kvinner, og som for tiden etterforskes av påtalemyndigheten - og forhåpentligvis blir dømt.

Det er kun fordi han er sønn av kronprinsessen og medlem av kongehuset at vi i det hele tatt diskuterer ham. Vi lurer jo på hvordan i all verden dette kunne skje og hvorfor ikke noen har grepet inn før. Men mest av alt savner vi et klart standpunkt fra kronprinsparet der de tar sterk avstand fra både rus, vold og overgrep, samtidig som uttrykker sin støtte til ofrene. Ingen. - ingen -  etterspør kommentarer til selve etterforskningen eller Marius sin historie.

Jeg skrev veldig  tidlig i denne tråden at jeg syntes det var så merkelig at de ikke uttrykte sjokk og sorg da han ble arrestert. Jeg spekulerte (jepp!) i at den eneste grunnen til det måtte være at de IKKE var så sjokkert, fordi de var fullt klar over dette. Det stemte gitt.

Men kjære vene da, dette handler da om marius og ikke mora hans. I så måte svært uinteressant og irrelevant   hva hun mener. Hun har utrykt bein tøft, også at de ikke kommer til å blande seg i noen straffesak og uttale seg om noe i den retningen før på et senere tidspunkt.  Og det er tydeligvis  svært vanskelig å respektere. 

Når de uttaler seg om han ,uttaler de seg også indirekte om hans ofre. Og det er  sagt også av respekt for dem, så kommer de ikke til å gi noen uttalelse  på dette tidspunktet. I tillegg  enkelt å si noe som kan tolkes iht å blande seg i en pågående  sak. Og da kan vi begynne å snakke skandale. Til og med ofrene hans må ha med seg advokat  på intervju, så de ikke sier noe som de ikke  har lov å snakke om. Også maser og maser om at de to som Ikke har en dritt med denne  saken å gjøre utover å være pårørende, skal uttale seg  på andres vegne.  Makan

Skjønner ikke denne iveren til å legge skylden over på en mamma, når en kynisk ovrgriper klarer å gjøre sine gjerniger helt på egenhånd.  Han er en voksen mann, (27ÅR) Kjære vene, jeg var yngre enn han når jeg stiftet familie.  Så en på 27 år har da vel gor polkker 100% ansvar for egne handlinger. Så da forventer jeg at han absolutt fint klarer å ta ansvarfor sine egne handlinger.  Uten å dra inn kreti å pleti. Verden er urettferdig skjønner jeg, da det er mer fokus på moras skyld i denne tråden og hets av henne. Han denne tråden handler om  evnes knapt iht hvilket ansvar han har.

Så hvilket ansvar tenker du narius har iht det han har gjort, og hva bør han gjøre? Flrste tenker jeg er å be oftene og damilien sin om unskyld, for hviljen dritt han har dratt alle sammen i. Men sikkert kjempegøy å kaste flere stener til byrden å kjøre hets og henge ut de rundt han istedenfor.  

Ikke ett innlegg her ser jeg noen nevner hva han bør uttale seg om. Ei heller fokus på hans ansvar. Det er visst hennes feil at han slår og voldtar, han har jo fått for mye, og blir ikke konge stakkar. Bullshit , kaller jeg det

Hvem tror du ofrene hans klandrer mest iht voldtekter og vold? Tror du de tenker mer på mora eller han som utførte det?

Helt utrolig at man kan  miniminere en gjerningsmann til de grader du gjør her. Visste ikke at forvaret av maris satt så dypt, at han ikke  engan wr interessant i egen sak

Endret av Krokenguri
Manglet tekst
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Snurrevippen skrev (2 timer siden):

En god påminnelse. Det tenker jeg viser egentlig hvordan de fleste egentlig tenker om situasjonen. Folk generelt er forståelsesfulle samtidig som det mener de rette instansene bør ta seg av vurderingen av slike alvorlige saker og hvilke straff som blir riktig når den tid kommer. Man kan lete med lupe og prøve å finne sine egne subjektive sannheter om hvorfor og hvordan folk gjør som de gjør, men det gjør ikke ting mer sannferdig av den grunn. 

Fornuft og refleksjon er grunnleggende kognitive prosesser som gjør det mulig for mennesker å analysere komplekse situasjoner, forstå sammenhenger og fatte beslutninger basert på mer enn bare umiddelbare følelser. Det har lenge blitt diskutert i kognitiv psykologi og filosofi hvordan fornuften opererer i menneskers tankesett. Det er godt kjent hvordan de kognitive stadiene utvikles og via disse former individets evne til å se flere perspektiv, trekke logiske slutninger og forholde seg til abstrakte konsepter. Daniel Kahneman beskriver dette godt i «Thinking, fast and slow» hvordan mennesker har en evne til å bruke raske, intiutive vurderinger, men at det er refleksjon og dypere analyse som skaper mer balanserte og rasjonelle vurderinger. 

Mennesker som har evne til refleksjon, som blant annet kan skille sak og person og som både ser kontekst og konsekvenser, har en mer helhetlig forståelse av komplekse situasjoner. Slike personer vil være mer tilbakeholdne med å dømme andre, fordi de forstår at handlinger skjer innenfor ulike sammensatte faktorer 

Når kritikken og beskyldningen blir urimelig, er det basert på intuitive og emosjonelle vurderinger. Dette er også kjente mekanismer fra sosialpsykologien og attribusjonsteorien, og det blir enklere å projisere skyld og skam. 

Metakognisjonen virker å være fraværende og til dels ukjent i denne tråden, men jeg tror det handler om et knippe mennesker i det store og hele bildet. 

Godt innlegg! 👏🏻

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Men kjære vene da, dette handler da om marius og ikke mora hans. I så måte svært uinteressant og irrelevant   hva hun mener. Hun har utrykt bein tøft, også at de ikke kommer til å blande seg i noen straffesak og uttale seg om noe i den retningen før på et senere tidspunkt.  Og det er tydeligvis  svært vanskelig å respektere. 

Når de uttaler seg om han ,uttaler de seg også indirekte om hans ofre. Og detmed sagt også av respekt for dem, så kommer de ikke til å gi noen uttalelse  på dette tidspunktet. I tillegg  enkekt å si noe som kan tolkes iht å blande seg i en pågående  sak. Og da kan vi begynne å snakke skandale. Til og med ofrene hans må ha med seg advokat  på intervju, så de ikke sier noe som de ikke  har lov å snakke om. Også maser og maser om at de to som Ikke har en dritt med denne  saken å gjøre utover å være pårørende. 

Skjønner ikke denne iveren til å legge skylden over på en mamma, når en kynisk ovrgriper klarer å gjøre sine gjerniger helt på egenhånd.  Han er en voksen mann, (27ÅR) Kjære vene, jeg var yngre enn han når jeg stiftet familie.  Så en på 27 år har da vel gor polkker 100% ansvar for egne handlinger. Så da forventer jeg at han absolutt fint klarer å ta ansvarfor sine egne handlinger.  Uten å dra inn kreti å pleti. Verden er urettferdig skjønner jeg, da det er mer fokus på moras skyld i denne tråden og hets av henne. Han denne tråden handler om  evnes knapt iht hvilket ansvar han har.

Så hvilket ansvar tenker du narius har iht det han har gjort, og hva bør han gjøre? Flrste tenker jeg er å be oftene og damilien sin om unskyld, for hviljen dritt han har dratt alle sammen i. Men sikkert kjempegøy å kaste flere stener til byrden å kjøre hets og henge ut de rundt han istedenfor.  

Ikke ett innlegg her ser jeg noen nevner hva han bør uttale seg om. Ei heller fokus på gans ansvar. Det er visst hennes feil at gan slår og voldtar, han har jo fått for mye, og blir ikke konge stakkar. Bullshit , kaller jeg det

Hvem tror du ofrene hans klandrer mest iht voldtekter og vold? Tror du de tenker mer på mora eller han som utførte det?

Helt utrolig at man kan  miniminere en gjerningsmann til de grader du gjør her. Visste ikke at forvaret av maris satt så dypt, at han ikke  engan wr interessant i egen sak

Hjelpes, selvsagt er det Marius som ene og alene har skylden for disse overgrepene. Ingen har da sagt noe annet. Men dette håndteres jo nå av politiet, og hva annet kan jeg si enn at det er groteske ting som kommer frem og at jeg håper inderlig han blir dømt. Det er egentlig ikke så mye å diskutere. Andre må gjerne diskutere detaljene i overgrepene, straffeutmåling osv. 

Man legger vel ikke skylda på moren hans om man etterspør en REAKSJON på dette. Det er tross alt vårt kommende kongepar det dreier seg om her, og de reagerer i hytt og vær på mye annet som skjer. Det er de som har offisielle roller, det er de som skylder folket sitt noe.

Nå kommer det jo også frem at de har visst om mye av dette uten å tilsynelatende reagere. Og ja, jeg mener folk som står rundt en overgriper og VET, de har faktisk et ansvar. Ikke skyld, men de har et ansvar for å forsøke å stoppe det.

Saken setter hele monarkiet i et ganske grelt lys. Hvilke andre pårørende blir varslet om pågripelse og slipper å få politiet inn på eiendommen? 

• Liker 15
  • Nyttig 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...