Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (5 minutter siden):

Ja, men  vet jo ikke om han har mistet lappen tidligere. Sånt skrives det oftest ikke om. Men burde ha skrevet om  det iht den kjøringa,  siden det var noe han delte  på sosiale medier selv. 

Nei, det vet vi selvsagt ikke, selv om det i så fall hadde vært naturlig at dette kom frem. Om ikke da, hvert fall nå i fjor høst, når det ble klart at han mistet førerkortet. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
PusheenPusheen skrev (36 minutter siden):

Nei, det vet vi selvsagt ikke, selv om det i så fall hadde vært naturlig at dette kom frem. Om ikke da, hvert fall nå i fjor høst, når det ble klart at han mistet førerkortet. 

Men det gikk vel via helse

Skrevet
Krokenguri skrev (4 minutter siden):

Men det gikk vel via helse

Burde vært gjort tidligere uansett, noen burde vært ansvarlige for ham hvis han selv ikke klarte det. Ikke bare kunne han ha skadet andre, men det er jo åpenbart livsfarlog for ham selv også. Når man ser hvordan han kjørte, burde man ikke ventet med det synes jeg. I den artikkelen jeg linket til, så man bilen kjørt inn i et gjerde. Dette var også dokumentert på IG. Vet ikke om det var i sammenheng med råkjøringen han selv dokumenterte, eller om dette var en annen hendelse. Like fullt høyst uakseptabelt.

Screenshot hentet fra denne.

Screenshot_20250218_160610_Chrome.jpg

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
PusheenPusheen skrev (4 minutter siden):

Burde vært gjort tidligere uansett, noen burde vært ansvarlige for ham hvis han selv ikke klarte det. Ikke bare kunne han ha skadet andre, men det er jo åpenbart livsfarlog for ham selv også. Når man ser hvordan han kjørte, burde man ikke ventet med det synes jeg. I den artikkelen jeg linket til, så man bilen kjørt inn i et gjerde. Dette var også dokumentert på IG. Vet ikke om det var i sammenheng med råkjøringen han selv dokumenterte, eller om dette var en annen hendelse. Like fullt høyst uakseptabelt.

Screenshot hentet fra denne.

Screenshot_20250218_160610_Chrome.jpg

Den der stusset jeg  på tidligere. Om det er fra samme kjøretur eller om det er en annen. Sto vel ikke noe klart ang det

• Liker 1
Skrevet
Krokenguri skrev (3 minutter siden):

Den der stusset jeg  på tidligere. Om det er fra samme kjøretur eller om det er en annen. Sto vel ikke noe klart ang det

Ja, jeg fant ikke ut av det.

• Liker 1
Skrevet

En del av kritikken mot kronprinsparet tror jeg bunner ut i at de har vært så tett på MBH. Noe som HM sier i et intervju.
De har vært klar over at han bruker, har brukt kokain. 
De har vært klar over at han har vært voldelig mot partnere. 
De har vært klar over at han har fyllekjørt på eiendommen deres. 
De har vært klar over omgangskretsen hans med kriminelle 
De har vært klar over festing med HA medlemmer på eiendommen de såkalte Skaugumfestivalene.  

Til tross for alt de har visst.
Har de latt han bo gratis tvers over tunet på Skaugum. 
Gitt han lommepenger. 
Betalt regningene hans.

De har bare vært med og opprettholde status que

• Liker 22
  • Nyttig 11
Gjest Freydis
Skrevet
Junijulia skrev (15 minutter siden):

En del av kritikken mot kronprinsparet tror jeg bunner ut i at de har vært så tett på MBH. Noe som HM sier i et intervju.
De har vært klar over at han bruker, har brukt kokain. 
De har vært klar over at han har vært voldelig mot partnere. 
De har vært klar over at han har fyllekjørt på eiendommen deres. 
De har vært klar over omgangskretsen hans med kriminelle 
De har vært klar over festing med HA medlemmer på eiendommen de såkalte Skaugumfestivalene.  

Til tross for alt de har visst.
Har de latt han bo gratis tvers over tunet på Skaugum. 
Gitt han lommepenger. 
Betalt regningene hans.

De har bare vært med og opprettholde status que

Ja, de har virkelig vært med og sponset galskapen - både økonomisk og praktisk. 

Skrevet (endret)

Jeg tror ikke de ville blitt møtt med gjallende kritikk uansett hva de hadde gjort. Tvert imot. Men, det får man jo aldri svar på, fordi de har valgt det som er lettest - å ikke gjøre noen ting. 

Eller, nei. Det har gjort noe. De har kommet med noe som kan minne om hvite løgner; de har sagt at de kun har visst det Marius har fortalt dem, når de i realiteten har visst mer enn det. Det er ikke bare Marius som har fortalt dem ting. 

Endret av PusheenPusheen
Tilleggssetning
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
PusheenPusheen skrev (15 minutter siden):

Jeg tror ikke de ville blitt møtt med gjallende kritikk uansett hva de hadde gjort. Tvert imot. Men, det får man jo aldri svar på, fordi de har valgt det som er lettest - å ikke gjøre noen ting. 

Eller, nei. Det har gjort noe. De har kommet med noe som kan minne om hvite løgner; de har sagt at de kun har visst det Marius har fortalt dem, når de i realiteten har visst mer enn det. Det er ikke bare Marius som har fortalt dem ting. 

Som nevnt flere ganger før, så er det feil:

Så vi har visst om det Marius har fortalt oss og har visst om en del av disse problemkompleksene.

https://www.nrk.no/norge/kronprins-haakon_-_-har-visst-det-marius-har-fortalt-oss-1.17016863

• Liker 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

Som nevnt flere ganger før, så er det feil:

Så vi har visst om det Marius har fortalt oss og har visst om en del av disse problemkompleksene.

https://www.nrk.no/norge/kronprins-haakon_-_-har-visst-det-marius-har-fortalt-oss-1.17016863

Ja, du har rett, det stemmer.

Synes ikke det gjør saken noe bedre. De har visst mye, og likevel virker de nærmest overrasket og irriterte over at pressen til slutt valgte å skrive om det. Jeg synes, og vil alltid synes, at de har håndtert saken helt feil, fordi de har jo ikke håndtert den. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Junijulia skrev (3 minutter siden):

Og en del av disse problemkompleksene har vært partnervold. Noe som J opplyste dem om.

…og som de valgte å ignorere. Snakk om LALALA!

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg har liten tiltro til lommepengenes/Skaugums osv.store betydning i saken. Han har bodd der i begrenset periode mht.det som nå utspiller seg I straffesaken. 

• Liker 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Jeg har liten tiltro til lommepengenes/Skaugums osv.store betydning i saken. Han har bodd der i begrenset periode mht.det som nå utspiller seg I straffesaken. 

Han har rukket å gjøre mye faenskap i løpet av den begrensede perioden, da... Er derfor jeg er nysgjerrig på hvordan sikkerheten fungerer der borte. 

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Betydningen er at sponsingen bare fortsetter uten noen tegn på krav. 

Bidra til at ofrene får rettferdighet. 

Oppfør seg som folk. 

Og så videre... 

Men slike krav stiller dem ikke, bare overfører mye verdier til mannen. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (2 minutter siden):

Ok. Men i den perioden har kronprinsparet stått for livsopphold hans, og gjort han totalt avhengig av dem.

• Liker 10
  • Nyttig 10
Skrevet
Junijulia skrev (9 minutter siden):

Og en del av disse problemkompleksene har vært partnervold. Noe som J opplyste dem om.

Som sagt, så sa han ikke at han bare har visst det MBH har fortalt, som påstått utrolig mange ganger her inne. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Junijulia skrev (3 minutter siden):

Ok. Men i den perioden har kronprinsparet stått for livsopphold hans, og gjort han totalt avhengig av dem.

Jeg tror ikke du blir kvinnemishandler av det. 

• Liker 6
Skrevet
~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Jeg tror ikke du blir kvinnemishandler av det. 

Det jeg prøver å si, er at kronprinsparet bidrar ikke til å endre situasjonen ved å behandle en mann på 28 år som et barn.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet
Junijulia skrev (6 minutter siden):

Det jeg prøver å si, er at kronprinsparet bidrar ikke til å endre situasjonen ved å behandle en mann på 28 år som et barn.

De bidrar også til å representere en maktelite som «got his back». At disse kvinnene overhodet hadde mot til å gå imot ham er utrolig, ikke pga ham men de han kan støtte seg så tett inntil. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...