Gå til innhold

Marius Borg Høiby

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Minner om at tråden kan bli stengt på natt, i helger og på røde dager ved høy aktivitet. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debatanter vil bli fjernet som avsporinger og ved høy gjentagelse vil vi vurdere innføring av kortere utestengelser for å holde fokuset på selve saken. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesisfikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler Marius Borg Høiby. Diskusjoner rundt kongehuset skal gjøres i egen tråder som allerede eksisterer, samme med Märtha Louise og Durek Verrett. Omtale av privatpersoner i Marius sitt liv er fortsatt ikke lov og vil bli fjernet. 

Fremhevede innlegg

Gjest Freydis
Skrevet
Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at det er vanlig i en debatt at den som kommer med en påstand også har dokumentasjon på dette. Du hevder at kronprinsparet skylder på pressen for MBHs kriminelle handlinger, dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på.

Hjelpe meg - det er nesten ikke til å tro.
Fikk du ikke med deg hva jeg bad deg gjøre? Se "Året med kongefamilien" - da forteller MM tydelig hvilken påkjenning det har vært med pressen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Rev. Revenge skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at det er vanlig i en debatt at den som kommer med en påstand også har dokumentasjon på dette. Du hevder at kronprinsparet skylder på pressen for MBHs kriminelle handlinger, dette vil jeg gjerne se dokumentasjon på.

Det var ikke det hun sa, men Nice try mtp stråmann.

Hun sa at de legger mer «skyld på pressen enn MBH». Hun sa ikke hva skylden innebærer. Dvs: ikke at de har skyld i MBH sine kriminelle handlinger men skyld i å bare være fæl, basicly. Det samme gjør jo MBH i sin offentlige «beklagelse» ; han har jo lært av mamma må vite :) 

• Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet
Rev. Revenge skrev (2 minutter siden):

Kronprinsessen skylder på at pressen har medført at det har vært en vanskelig tid, i stedet for å legge ansvaret på Marius for at det har vært vanskelig. 

• Liker 17
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Freydis skrev (4 minutter siden):

Hjelpe meg - det er nesten ikke til å tro.
Fikk du ikke med deg hva jeg bad deg gjøre? Se "Året med kongefamilien" - da forteller MM tydelig hvilken påkjenning det har vært med pressen.

Det du selv har skrevet og som jeg ønsker at du dokumenterer er at kronprinsparet skylder mer på pressen for Marius sine kriminelle handlinger.

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1787803-marius-borg-høiby/?do=findComment&comment=35653091

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Freydis
Skrevet
Rev. Revenge skrev (1 minutt siden):

Det du selv har skrevet og som jeg ønsker at du dokumenterer er at kronprinsparet skylder på pressen for Marius sine kriminelle handlinger.

Les hva folk skriver. Jeg svarer deg en gang til så gidder jeg ikke mer.
Jeg skrev at MM var mer opptatt av å skylde på pressen enn å legge skylden der den egentlig hører hjemme - hos sønnen. 

Jeg skrev IKKE at de skylder på pressen for hans handlinger. Ærlig talt. Du kan jo prøve å opptre LITT redelig, ihvertfall. 

Skrevet
lajlaj skrev (Akkurat nå):

Var hans mor der da han utøvde vold mot sin "kjæreste"?

Ja…(hva er det som skjer nå?)

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
TigerK skrev (5 minutter siden):

Kronprinsessen skylder på at pressen har medført at det har vært en vanskelig tid, i stedet for å legge ansvaret på Marius for at det har vært vanskelig. 

Amen! 

• Liker 8
  • Nyttig 7
Skrevet
Freydis skrev (1 minutt siden):

Les hva folk skriver. Jeg svarer deg en gang til så gidder jeg ikke mer.
Jeg skrev at MM var mer opptatt av å skylde på pressen enn å legge skylden der den egentlig hører hjemme - hos sønnen. 

Jeg skrev IKKE at de skylder på pressen for hans handlinger. Ærlig talt. Du kan jo prøve å opptre LITT redelig, ihvertfall. 

Hvis det var dette du mente, burde du ha skrevet det slik.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Freydis skrev (27 minutter siden):

Helt enig med deg.

Jeg for min del synes det er vanskelig å gi åpenlys støtte til et par som har valgt å tie og skyve folk fra seg. De legger mer skyld på pressen enn han som har gjort de kriminelle handlingene. 

De har fra dag 1 henstilt til advokatene og vært meget tydelige på at de ikke vil kommentere straffesaken, men la rettsapparatet ta seg av det. Det betyr selvsagt ikke det du skriver, men det jeg skriver og intet mer. Pressen er ikke en pågående straffesak og inngår ikke i førstnevnte. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
~ Ada ~ skrev (Akkurat nå):

De har fra dag 1 henstilt til advokatene og vært meget tydelige på at de ikke vil kommentere straffesaken, men la rettsapparatet ta seg av det. Det betyr selvsagt ikke det du skriver, men det jeg skriver og intet mer. Pressen er ikke en pågående straffesak og inngår ikke i førstnevnte. 

Det er vanskelig å akseptere, vet du.

• Liker 5
Skrevet

Det er skremmende at den offentlige debatten omkring dette «sakskomplekset» forsøkes tåkelagt så til de grader. Hva er det som foregår, egentlig? 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Rev. Revenge skrev (4 minutter siden):

Det er vanskelig å akseptere, vet du.

Ja det er det, fordi det hadde kostet dem særdeles lite å si: «vi tar avstand fra all type vold, har medfølelse med offeret i denne saken og tiltro til rettsapparatet» eller noe i den dur, som ville vise at de tok ett standpunkt.

Du vet:

rollemodeller , samlende.. alt det der som tilhører rollen som tilfører dem flere millioner i året..

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
TigerK skrev (3 minutter siden):

Det er skremmende at den offentlige debatten omkring dette «sakskomplekset» forsøkes tåkelagt så til de grader. Hva er det som foregår, egentlig? 

Dikting. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Gjest Freydis
Skrevet
~ Ada ~ skrev (1 minutt siden):

De hadde slett ikke behøvd å kommentere straffesaken. Som flere har etterlyst så kunne de sagt litt om hvordan det er å være foreldre når et av barna sliter. At de framover må tenke på familien og ta seg ekstra av hans søsken. De kunne selvsagt også sagt at de ser at det blir pratet om at han får penger fra de hver måned. Dette kan de si skal stoppe og at han fra nå skal ordne egen inntekt slik alle andre i hans posisjon må gjøre - jobb eller NAV - og betale skatt slik folk flest må. At de vil fortsette å jobbe for kvinner som er utsatt for vold i nære relasjoner - for dette er en alvorlig sak som trenger alt det fokus det kan få. De kunne også sagt noe om krisesenter og viktigheten av disse. 

Det er MYE de kunne sagt uten å nevne noe direkte om de forholdene han er siktet for. 

Skrevet
TigerK skrev (4 minutter siden):

Mye fri fantasi.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva MM svarer på når hun sier at det har vært beintøft og at pressen må ta ansvar for det enorme trykket, vet vi ikke. Spør NRK om mediekjøret har vært tøft for dem? Mest sannsynlig. Hun svarer iallfall ikke på hvem som har skylda eller mest skyld for at det har vært beintøft. 
(cirka 54 min ut i programmet). 

• Liker 3
  • Nyttig 4
Gjest Freydis
Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Hva MM svarer på når hun sier at det har vært beintøft og at pressen må ta ansvar for det enorme trykket, vet vi ikke. Spør NRK om mediekjøret har vært tøft for dem? Mest sannsynlig. Hun svarer iallfall ikke på hvem som har skylda eller mest skyld for at det har vært beintøft. 
(cirka 54 min ut i programmet). 

Men hun greier å få fram at det har vært beintøft med pressen. 

Ting forblir ikke ugjort fordi om pressen ikke informerer folket - det er ikke pressen som har gjort noe galt her. 

Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (9 minutter siden):

Ja det er det, fordi det hadde kostet dem særdeles lite å si: «vi tar avstand fra all type vold, har medfølelse med offeret i denne saken og tiltro til rettsapparatet» eller noe i den dur, som ville vise at de tok ett standpunkt.

Du vet:

rollemodeller , samlende.. alt det der som tilhører rollen som tilfører dem flere millioner i året..

For et salig rør. Tema var vel å legge skylden på MBH, ikke generelle uttalelser om vold, som er noe ganske annet. Vanskelig å ta det seriøst når det hopper fra det ene til det andre, legges til for eget forgodtbefinnende (eks.smiler under madrasskjøp dagen etter voldtekt..) og alt sammenblandes til én felles suppe.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
TigerK skrev (1 minutt siden):

Dette er veldig bekymringsfullt. Det begynner å tegne seg et bilde av en situasjon som er urovekkende på mange områder

Hæ? 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...