Seterjenta Skrevet 1. februar 2007 #1301 Skrevet 1. februar 2007 Så flinke dere er!! Jeg lever herrens glade (og late) dager i Molde, er på besøk hos mamma og pappa! Vi kom med fly igår morges (måtte opp kl 03.50 for å rekke flyet.....) og skal være her til tirsdag formiddag. Mannen kommer oppover med bil i morgen, så vi skal ikke fly ned igjen. Ønsker dere ei god helg - kos dere!!
Gjest Tigerjente Skrevet 1. februar 2007 #1302 Skrevet 1. februar 2007 Jeg kan endelig se gulvet på rommet mitt!! Ikke mer klær der, fordi de er flytta Men nå har jeg plass til å få inn det nye skapet. Skal høre med pappa om vi kan hente det i morgen. Også støvsuga jeg nettopp, etter at jeg hadde shina hele kjøkkenet. Skulle bare ta med meg støvsugeren opp trappen, mens jeg støvsuga, sånn at jeg slapp å ta utav ledniningen og flytte den... Men da skjedde det fatale... Støvsugeren falt ned trappen.. den knuste, og nå virker den ikke mer.
Sus Skrevet 1. februar 2007 #1303 Skrevet 1. februar 2007 Sånn uflaks da tigerjente! Og du som har vært så flink!! Håper du får en ny støvsuger snart da. Så flott å høre at dere også har fått redusert kleshaugene til et minimum!! Det har faktisk jeg også gjort i dag. Gulvene er kjemisk frie for klær, og vaskemaskinen har surra hele dagen. De tørre klærne er bretta og lagt på plass, og jeg føler meg så vanvittig flink i dag!! Så mye annet enn det har jeg ikke fått gjort, men det gjør da ingenting. Oppvaskmaskinen er i gang, og det er nokså ryddig rundt meg - det er det viktigste. Godteriet er det litt verre med.... Ha en fin kveld!
Annie Skrevet 1. februar 2007 #1304 Skrevet 1. februar 2007 Har støvsugd 1 etasje i dag og vaska MASSE klær. Må brette og legge dem bort i morra. Ellers har jeg handla inn mat for en hel armè i går og i dag. Var tilbud på karbonader og medister farse så jeg kjøpte inn 5 kg karbonader og 3 kg medister. I morra skal jeg steke medister kaker og fryse ned. OM jeg finner plass i fryseren. Fyllte den nemlig opp med 5 kg kjøttdeig som jeg kjøpte i dag.... Så den pakka jeg i porsjonspakker som jeg klemte flate og fikk lagt i frysa.
Montezuma Skrevet 2. februar 2007 #1305 Skrevet 2. februar 2007 hei dere! Denne uken har jeg jobbet om dagen og scrappet om kvelden. Men huset er rent og mannen er flink å shiner sinken, så det er fullstendig levelig her! I helgen er det litt festligheter på gang, men jeg har alikevel ambisjon om å få unna klesvasken. Også har jeg visst funnet meg et nytt spill....................... Anniiiiiiiiieeeeeeeeee!!!!!!!!!! Men jeg tar gjerne en utfordring eller to dersom dere har noe på planen idag............så kanskje jeg ikke blir sittene her HELE dagen........................
Annie Skrevet 2. februar 2007 #1306 Skrevet 2. februar 2007 Er tilbake på mandag og klar for det nye spillet!! Har vaska klær til den store gullmedalje i dag. Nå skal jeg legge dem i skapet. God helg!!
Montezuma Skrevet 5. februar 2007 #1307 Skrevet 5. februar 2007 Er i rute m klesvasken! Har vært effektiv de timenejeg har vært hjemom i helgen! Gjør meg ferdig med den biten idag, samt at jeg må ta en generell ryddings her. Utover det blir det ikke gjort så mye mer, for mannne kommer ikke hjem idag, så jeg er alene m middag, lekser, FAUmøte mm.
Annie Skrevet 5. februar 2007 #1308 Skrevet 5. februar 2007 Har stekt opp 3 kg med medisterdeig i dag. Og det var det.... Burde sette på en vaskemaskin, men vet ikke om jeg gidder faktisk. Støvsuge også forresten... Men så var det denne giddegreia da. Mye triveligere å sitte her.
Sus Skrevet 6. februar 2007 #1309 Skrevet 6. februar 2007 Hei på dere! Jeg er hjemom igjen og trenger et hav av inspirasjon til husarbeid. Får besøk i morgen og huset bærer preg av at vi kun har vært innom nå og da. Jeg må: - pakke ut etter helgen - rydde kjøleskapet - vaske gang og yttergang - støvsuge stue - vanne og stelle blomster - tørke litt støv - bake boller - vaske og brette klær - betale regninger -handle osv. osv. osv. Dette bør jeg klare i løpet av i dag og morgendagen dersom jeg får et spark bak fra dere.....er det noen der ute....
Annie Skrevet 6. februar 2007 #1310 Skrevet 6. februar 2007 Her er en *spark* fra meg!! Må støvsuge og vaske klær i dag selv. Gidder ikke mer tror jeg....
Sus Skrevet 7. februar 2007 #1311 Skrevet 7. februar 2007 Annie; du må sparke litt kraftigere neste gang - effekten var litt for svak, men det hjalp hvertfall litt! Jeg har: - rengjort peisen (inkl. glassene) - ryddet kjøkken - ryddet kjøleskap - skrevet handleliste tjaaa...så var det vel bare resten igjen da... Da er det bare å stå på videre. Noen som er med i dag???
Gjest Tigerjente Skrevet 7. februar 2007 #1312 Skrevet 7. februar 2007 Kaster meg på å rydde litt på kjøkkenet i dag. 15 minutter der vil gjøre underverker, selv om det i overflaten er ganske ryddig der nå. Ellers går det i å vaske klær, vaske klær, vaske klær...
Annie Skrevet 7. februar 2007 #1313 Skrevet 7. februar 2007 Klær her også. Støvsuge Vaske gulv Rydde kjøkkenet. Eier ikke arbeidslyst i dag forresten, og det syns her. Så jeg må ta meg sammen i dag.
Montezuma Skrevet 9. februar 2007 #1314 Skrevet 9. februar 2007 Noen hjemme? jeg er hjemme igjen fra husmor"ferie"; dvs kosete dager m tantebebis! Og masse scrapping! Idag har jeg shinet sinken og bordet etter frokosten og startet oppvaskmaskinen. dvs at den må ryddes ut av idag også. Ellers skal jeg prøve å ta et rydderaid i resten av huset, en sånn 15 minutters her og der tenker jeg. Og et raid m litt klesvask siden "bermen"har vært hjemme alene noen dager..... Også må jeg sove litt! Noe mer som må gjøres idag? Hva skal dere?
Annie Skrevet 9. februar 2007 #1315 Skrevet 9. februar 2007 HAr rydda i første etasje i dag. Tatt av noen skinner for mye på den ene persienna i stua, og støvsugd. Nå er det så fint her atte
Gjest Tigerjente Skrevet 9. februar 2007 #1316 Skrevet 9. februar 2007 Har rydda hele huset i dag!!! Alle rom, og vaska badet og søvsugd. Mopping av gulvet tar jeg i morgen. Det gjorde virkelig underverker for meg å få nytt klesskap. Nå er nesten alle klærne i skapet, og ikke over hele gulvet. Også er det orden i selve skapet. :D
Sus Skrevet 12. februar 2007 #1318 Skrevet 12. februar 2007 Heisann! Tigerjente; jeg ble virkelig inspirert av å høre om det ryddige klesskapet ditt - så nå er jeg nesten i rute jeg også! Det henger haugevis av klær klar til bretting, så nå skal jeg rydde ut av skapene det som ikke blir brukt - før jeg legger på plass rene klær. Utrolig fort de vokser de ungene.... Ellers prøver jeg å holde huset noenlunde i sjakk - engangsserviettene er geniale på badet!! Litt omgangssyke i huset, og da er det utrolig viktig med rene bad!! Har ikke så store mål for tiden ettersom det er travle tider. Men prøver å tenke rutiner for å få flyt på hverdagen. Repetere, repetere: - rene vasker kjøkken/bad - min. 20 min. klesvask - rydde en hotspot - legge frem rene klær til dagen etter Har jeg glemt noe nå...? Er det forresten noen der ute??
Annie Skrevet 12. februar 2007 #1319 Skrevet 12. februar 2007 Jeg er her, men gjør ikke så mye husarbeid om dagen.... Har bare støvsugd, rydda og vaska klær i dag, men det er jo ting som må gjøres hver dag...
Montezuma Skrevet 16. februar 2007 #1320 Skrevet 16. februar 2007 Jeg er også sløv på husarbeidsfronten for tiden...... Eneste fornuftige jeg gjør er å jobbe litt, samt ta det jeg må av benker og klasvask. Ellers er det mye sløving og tid med barna. Og nå er et straks vinterferie, så da blir det masse snø og aking med egne barn og tantebarn på hytta!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå