Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Heisann dere nattedyr og alle andre! ;)

Pellegrino; du er bare flink! Veldig inspirerende å få lese om alt du får gjort! Fortsett med det, for det smitter!  :klappe:

Jeg har fryktelig travle dager akkurat nå, er en del bortreist innimellom osv. men satser på å komme sterkt tilbake etterhvert.

Uansett er det viktig å holde orden i hjemmet, og det viktigste hos meg er å få unna klesvasken. Noe som jeg strever skikkelig med i dag.... :tristbla:

Men ellers er første etasje veldig ryddig og fin akkurat nå, det er adskillig dårligere stelt med andre etasje, men det snakker vi ikke høyt om her... :sjenert:

Mine mål i helgen er:

- vaske et berg med klær...

- betale regninger o.l.

- holde det ryddig i første etasje

- støvsuge

Det får holde, det er tross alt helg! God helg folkens! :danse:

hei sus!

så flink du er som står på sånn, også i helgen! men som du selv sier, det er tross alt helg, så ikke glem å senke skuldrene og kos deg også! Men kanskje du koser deg og slapper av når du er bortreist? det er deilig å komme vekk og koble av!

Idag har vi vært hele dagen på Hurlumheihuset (lekeland på Kolbotn), så vi er passe slitne alle sammen! Holder på å lage middag nå, mens mannen legger laminat på soverommet. Også har vi kjøpt gulvteppe til stuen oppe idag.

jeg peser også med klesvasken for tiden. Det tar jo aldri slutt!

god helg alle ihop! :klem:

Annie, har du sett på Mystery game at det et spill som heter Montezuma??? :ler:

Men nå holder jeg på å laste ned Huntsville ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Annie, har du sett på Mystery game at det et spill som heter Montezuma??? :ler:

Men nå holder jeg på å laste ned Huntsville ;)

Tuller du?? :ler:

Skrevet

Ok, da holder jeg på med vaskemaskin nr. 5 i dag (ja, haugen med skittentøy var stooor!! :ler: )

Fikk tatt den hotspot'en, fått støvsugd og ryddet med god hjelp av min bedre halvdel i dag. ;)

Skrevet

Har fått støvsugd og rydda litt her i dag. Samt vasket en maskin med klær.

Det får holde for i dag. Tror forresten jeg skal sette på en vaskemaskin til og vaske filteret til vifta på kjøkkenet.

Skrevet

God morgen, dere.

Har hatt ei ok helg, uten de alt for store utskeielsene. I dag skal jeg se om jeg får bretta litt av klærne som ligger ferdig vasket og tørket. Også skal jeg prøve å gjøre noe med sluken på badet. Den er tett, og ingen kan bruke vann der før sluken er fiksa. Trodde mannen skulle fikse det i går, men han bare trakk på skuldrene, trakk på seg et fårete smil og gikk og la seg!!! For en fyr! Der sto ungene med sjampo i øyene og trengte å skylle seg. Gulvet (og alle klærne som lå der i påvente av å bli hengt opp) var fullstendig oversvømt, og både jeg og ungene var blitt ganske hysteriske. Men hjelp var der ikke å få... jeg gjengjeldte "tjenesten" med å unnlate å vaske hans klær, jeg unnlot å rydde hans tallerken fra matbordet osv. Barnslig, ja. Men jeg klarte ikke å la være. Jeg var ganske sur....

Håper denne dagen blir bedre ;)

Skrevet

Skjønner godt at du ble sur da ja! MENN!!! :sinna:

Trenger inspirasjon til å gjøre noe i dag. Vanna blomster i går, men burde tørke over vinduskarmer og vaske gulv i tillegg til å tømme oppvaskmaskinen og vaske mere klær.

Tror jeg må sette opp liste

Vaske vinduskarmer

Vaske gulv

Tømme oppvaskmaskinen

Shine kjøkken

Vaske klær

Legge bort klær

Skrevet

Jeg hadde nok reagert på samme måte som deg Pellegrino!!

Uff, kjett når det blir slik!

Håper han tar hintet..

Idag har jeg prøvd å få rydda litt i klærne her i huset... (mareritt)

Har pakka vekk de klærne som Mathea har vokst utav, lagt sammen alt som var tørt på 3 stativ, vaska to maskiner med klær, begynt å finne fram klær til meg og de to minste jentene, for vi skal reise til Molde på onsdag!! :D

Og så har jeg støvsuga kjøkken, stue og gang, lagt på sengetøy på to barnesenger, tatt av sengetøyet på vår seng og tatt oppvasken fra igår.....

Er inne i en periode med endel smerter, så det er ikke så mye jeg får gjort, men noen ganger må jeg bare bite tenna sammen og få tatt litt hvertfall..

Så resten av dagen får gå til middagslaging, litt rydding og en liten handletur til sverige.. (eldstejenta hans skal ha skidag på skolen, og har ikke lange nok ski!)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Hvor gjør dere av de klærne som er vaska og tørka, men ikke enda lagt sammen?

Trenger seriøst en forandrin i disse klesgreiene i huset her.. Begynner med å putte rene klær i en stor balje, også bare hoper det seg opp. En balje rekker til nesten to maskiner, men nå har jeg masse klær der, Og det flyter over.. De dagene jeg ikke er i form orker jeg ikke brette klærne og heller legger de i baljen som flyter over.

Også mister jeg all motivasjon når jeg ikke har plass i klesskapet mitt.

Skrevet

Bretter fortløpende jeg. Men er utrolig treg med å få det i skaper! Nå har jeg bretta, rene klær i trappa, i balje og IKEA bag oppe i andre etasje. Burde bare gå å gjøre det i grunn...

Skrevet

Takk for støtte! Dumme menn, ass!

Ferdig vaskede klær har en lei tendens til å samle seg opp her hos meg også. Haugen er gjerne tre-fire maskiner stor før jeg setter i gang med brettinga, og da har klærne blitt så skrukkete at de trenger å stykes i tillegg. Sløv ja, det er det jeg er! Jeg skal jammen meg prøve å være flinkere til å ta det fortløpende, slik som flinke-Annie. Er du med på det, Tigerjente?

I dag blir det derfor en del bretting/stryking av klær. Skal få alt på plass også. En hotspot (hele soverommet er en stor hotspot av klær, ting og tang, kanskje jeg begynner der). Holde badet reint og ryddig (hvordan klarte jeg meg uten engangsklutene og klorinsprayen før?).

Skrevet

Pellegrino; :klem: du får en sånn av meg. Gjett om jeg hadde blitt sur jeg også i ditt tilfelle! :frustrert:

Tigerjente; begynn med å rydde/kaste klær som du ikke bruker i skapene. Deretter går du løs på brettinga. Det er faktisk ganske fin jobb når en har god plass i skapene. ;) (og det sier jeg som har hengende 4 maskiner med klær som skal brettes... :ler: - men jeg har vært flink til å kaste i det siste, så nå er det plass til rene klær i skapene :) )

Jobbelisten min i dag sier følgende:

- rydde kjøkken

- brette klær

- sortere/kaste mest mulig på roterommet mitt... ;)

Tror det holder i første omgang.

Gjest Tigerjente
Skrevet

I går rydda vi på rommet til prinsen.. Fant ut at jeg kunne sortere i klesskapet hans litt. Så nå er det bare klær han bruker der inne.. Alt som var for lite og som vi uansett aldri brukte gikk ut. Det som er for lite skal i eskene i kjelleren, de skal jeg også sortere senere..

Så tok jeg å gikk igjennom alle klærne på rommet mitt. Sorterte alle klærne til prinsen i en balje, mine klær i en haug, og andre ting i en annen haug.

Så tok jeg med meg baljen og sorterte de klærne og la inn i skapet hans. Så nå er jeg så og si ferdig med hans.

Skal ta å gjøre meg ferdig på rommet hans i dag. Rydde i lekene også..

I dag har jeg trent, rydda litt på badet, og vaska klær. Nå skal jeg snart ned å se om maskinen er klar, sånn at jeg kan sette på en ny.

Så skal jeg gjøre som sus sier... Begynne først på de klærne som allerede er i skapet, og rydde de og sortere. Skal få ett ekstra skap av min far, som han ikke trenger lengre, så jeg skal gjøre plass til det også.

Lurer på om jeg skal prøve å få inn en ny rutine i februar, brette klær 15 min hver dag.. Og gjerne NÅR de henger på stativet.

Sånn, har endel å gjøre i dag, tror jeg begynner..

Skrevet

Vel, dagen er snart over og det var en gang i løpet av dagen at kjøkkenet var helt ryddig. Det er det definitivt ikke nå....så da er det bare å begynne på'an igjen.. :tristbla:

Klesvasken henger tørr på stativene sine og skriker etter å komme på plass i skapene sine, og her sitter jeg... :tristbla:

Vaskemaskinen er full av klær som skal hoppe over til tørketrommelen, men dette har jeg enda ikke klart å lære dem helt selv... :tristbla:

Nei, dette går ikke. Opp med humøret - bort med sjokolanden :rodme: og tvinge seg selv til å sette igang her... ;) Ny rapport følger senere... :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Korleis gikk det sus?

Syns du er superflink jeg. Noen må jo ha rydda kjøkkenet før det ble rotete, og hengt opp klærne før de ble tørre, og satt på vaskemaskinen..

Pellegrino: er du fortsatt sur?

Hvordan står det til i heimen?

Jeg har bretta litt klær i dag, men skal fortsette når greys anatomy begynner.

Skrevet
Korleis gikk det sus?

Syns du er superflink jeg. Noen må jo ha rydda kjøkkenet før det ble rotete, og hengt opp klærne før de ble tørre, og satt på vaskemaskinen..

Å, det var fine ord!! :smilyblomst: Nå er faktisk kjøkken, stue og gang ryddig. Klærne har jeg ikke begynt å brette, men kanskje vi kan brette litt sammen vi nå foran tv'en? ;) Du inspirerte meg faktisk til det nå!

Ellers har jeg fri jobb i morgen, så jeg får ta det jeg ikke rekker nå i morgen formiddag.

Ha en fortsatt fin kveld!! :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg har bretta, og holder enda på.. To store baljer er ferdig.

Skal gi meg når kongen av queens er ferdig. Så fortsetter jeg i morgen tror jeg.

Ha en god kvel du også.. :D

Skrevet

God morgen!

Tigerjente; du var kjempeflink til å brette klær i går! :klappe: Jeg var ikke så flink, så jeg har myyye igjen idag. Men jeg går på med friskt mot etter at jeg har rydda kjøkken.

Mine mål i dag:

- rydde kjøkken, stue, gang og bad

- brette klær

- vaske litt klær

- rydde to rothauger

- male en skapdør (tviler på at jeg får gjort det, men skriver det hvertfall opp... :sjenert: )

- rydde en hylle eller en skuff

- kaste en ting

Ha en fin dag! :husarbeid:

Skrevet

Mitt mål i dag er å tømme vaskerommet for skittentøy og tørke og legge på plass alt sammen.

Skrevet

Klarte en del maskiner med klær i går. Tromla mesteparten, og bretta pent sammen. Har ikke klart å få alt inn i skapene ennå ;) Det som ikke ble tromla henger fint på snora.

Ellers var badet fullstendig bomba da jeg kom fra jobb i går. Måtte trå til med støvsuging (sand, sand og atter sand) og vask fra topp til bunn. Nå er det bra igjen, heldigvis!

Kjelleren er ryddet og støvsugd, og soverommet er sånn noenlunde ryddig. Det er mye igjen der inne, så jeg må ta det gradvis.

Kjøkkenet var fint da jeg la meg, men det har vært noen oppe iløpet av natta og spist.... i mårrest var det ikke så rent og pent der lengre. Har fiksa det nå.

Dagens mål er :

- å vaske et par maskiner med klær, og få satt alt tørt inn i skapene.

- støvsuging av stue/trapper/gang

tigerjente: er ikke sur nå. jeg pleier vanligvis ikke å være det særlig lenge. men helt ok er det likevel ikke...

Skrevet

Det ble ingen støvsuging i går, jeg orka ikke dra fram støvsugeren. Tok heller en runde med kost og støvbrett de stedene det var hoppende hybelkaniner. Men i dag, da skal støvsugeren fram.

Kleshaugen er redusert til en brøkdel av hva den var, og i dag skal jeg vaske sånne ting som jeg ikke har så mye av. Èn fløyesbukse, for eksempel. Ett pledd. Det blir to maskiner. En del tromling blir det likevel, jeg ahr tre maskiner med håndklær/sengetøy som må tørkes.

Er dere vekke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...