Montezuma Skrevet 17. januar 2007 #1221 Skrevet 17. januar 2007 God morgen dere!!! Det er en grunn for at jeg er så morgenfrisk og opplagt idag, og dete r at jeg sovnet fra alt igår - så nå er jeg hvertfall uthvilt! Jeg rakk bare å spille Raven, starte tørketrommelen (som ikke varmer i det hele tatt så why bother??), spise en hamburger og e snickers og kose hunden. Jeg som skulle koooosemeg med scrapping, csi og ta litt mer klesvask! Idag blir det 10 timer på jobb, så ikke noe inspirasjon fra denne kanten idag, folkens! Også er det jo sååååå fint i huset mitt nå! Åh, det må jeg si: mannen og Mini kom hjem fra trening i går så hadde de kjøpt blomst til meg!!! Godis sus??? Tror det er mye gnomsing hos deg, for du nevner det ikke! hahahahahaaaa en fin dag!!!
pellegrino Skrevet 17. januar 2007 #1222 Skrevet 17. januar 2007 Dere har virkelig stått på!!! Flinkaser, dere! Jeg fikk tatt ikke bare en, men to hotspoter i går. Også kjøpte jeg meg sånne halv-esker til å sette bladene mine i. Fra stuen bak sofaen klarte jeg å fylle opp 6 esker, også heiv jeg dobbelt så mye. En del ble lagt tilbake, men det var bare sånnt som godt kan ligge der i kurven der bake. Fil til og med tid til et par klesvask og tre tromlinger. Satt på plass litt klær. Engangsserviettene ble brukt, og jeg er i ferd med å spare til klorin-spruteflaske. Støvsugde til slutt i stua. Puh, jeg er riktig fornøyd! I dag har jeg satt på en klesvask og en tørketrommel. Shina kjøkkenet og rydda badet for skitne klær. Forsov oss bittelittegranne i dag, så det ble ikke mer. I kveld skal jeg: - sette på plass mer klær - klesvask - tromling - støvsuge resten av stuen - samle gjenglemt julepynt som ligger og slenger. Det skal på loftet. Ha en strålende dag
Sus Skrevet 17. januar 2007 #1223 Skrevet 17. januar 2007 Godis sus??? Tror det er mye gnomsing hos deg, for du nevner det ikke! hahahahahaaaa en fin dag!!! ← Snakk om å føle seg overvåket!! Men du har som vanlig helt rett igjen (sitter du med en glasskule foran deg, eller.... ....jeg bor tross alt veeeeldig langt fra der du bor, så du klarer hvertfall ikke å se meg!!) Lover å skjerpe meg!! Men det er vanskelig å være flink med alt på en gang... ...nå for tida er jeg nokså flink til husarbeidet hvertfall... Dagens mål: - rydde kjøleskapet (som jeg ikke fikk gjort i går) - brette klær - støvsuge - vaske kjøkkengulvet - handle (husk engangsservietter og en ny potteplante!) - rydde en skuff/hylle - kaste en ting -en hotspot Oi, den lista ble lang , men gubben er borte så da slipper jeg å bruke tida på ham hvertfall (men da får jeg heller ikke hjelp fra ham ) Vi får sette igang, og se hvor langt vi kommer tenker jeg. Ha en fin dag!
Sus Skrevet 17. januar 2007 #1224 Skrevet 17. januar 2007 Pellegrino; vi var visst her på likt i dag!! Høres ut som vi holder på med samme hotspot prosjekt, det er utrolig deilig å få begynt på de stablene!! Flinke vi er!! Halvesker - mener du de hvor du liksom "setter" bladene på høyde? Er de av plast eller papp? Må visst ut og kjøpe noe sånt jeg også, men vet ikke helt hva som er mest praktisk.
pellegrino Skrevet 17. januar 2007 #1225 Skrevet 17. januar 2007 Hei Sus, og god morgen De halv-eskene er sånne som stabler bladene "i stående stilling". Hehe, dette ser litt rart ut i skrevet form... Eskene kan stilles ved siden av hverandre, akkurat som store bøker. Når jeg vil ha et blad, trenger jeg ikke å åpne eksen, da den allerede er åpen øverst og halvveis ned på baksiden. Veldig grei måte å oppbevare blader på.
Sus Skrevet 17. januar 2007 #1226 Skrevet 17. januar 2007 Når jeg vil ha et blad, trenger jeg ikke å åpne eksen, da den allerede er åpen øverst og halvveis ned på baksiden. ← Unnskyld, men jeg klarte ikke la vær... uansett, tusen takk for godt tips!!
pellegrino Skrevet 17. januar 2007 #1227 Skrevet 17. januar 2007 Haha, den var jo litt god da :) Det går visst litt fort i svingene av og til....
Seterjenta Skrevet 17. januar 2007 #1228 Skrevet 17. januar 2007 Er det noe a la denne du tenker på? http://www.papyrus.no/PartDetail.aspx?q=p:266024;pl:2;c:397 Finnes jo i et utall typer, og de heter tidsskriftsamlere ikea har mange: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/serv...959&cattype=sub
pellegrino Skrevet 17. januar 2007 #1229 Skrevet 17. januar 2007 Ja, det stemmer. Jeg kjøpte mine på binders, og trodde jeg fikk dem kjempebillig (35 for en pakke på 3 stk), så jeg kjøpte 4 pakker. Jeg kunne liksågodt dratt til ikea (rett over veien!) og spart noen kroner.... Jaja, ryddig ble det ihvertfall!
Annie Skrevet 17. januar 2007 #1230 Skrevet 17. januar 2007 JEg har kjøpt en fin kurvboks som jeg har mine i. Kurven ser fin ut, og jeg setter de nedi, da ser jeg hvilket magasin jeg vil ha, og jeg slipper stabler
Montezuma Skrevet 17. januar 2007 #1231 Skrevet 17. januar 2007 hjelp, annie har huket meg på msn så jeg får ikke verken jobbet eller skrevet til dere!!! vil bare si at dere er flinke, at jeg oxo må kjøpe sånne bladting, og at NÅ LIGGER DU UNNA GODISEN SUS!! hehe! sett frem masse frukt du!
Sus Skrevet 17. januar 2007 #1232 Skrevet 17. januar 2007 NÅ HAR JEG SATT LOKK PÅ ALT SNOP, OG HAR TATT MIN SISTE SJOKOLADEBIT!! Men jeg trenger virkelig å bli passet på!!! Har en venn som skal slutte å røyke, så da fant jeg ut at da kan jeg slutte med snopet samtidig. Denne gangen skal det gå!! Annie; kurvboks - hvor har du kjøpt en sånn - og kan du beskrive litt mer hvordan den ser ut? Du må forresten slutte å lokke monte med på alt mulig - du vet jo hvor svak hun er i denne tasteverden!! Jeg er i gang å rydder, men hm....har mye igjen av lista mi fortsatt....men det er jo litt igjen av dagen også da.... *husarbeidet kaller* Snakkes!
Annie Skrevet 17. januar 2007 #1233 Skrevet 17. januar 2007 Kjøpte boksene på Jysk, skal se om jeg finner link etterpå.
Gjest Tigerjente Skrevet 17. januar 2007 #1234 Skrevet 17. januar 2007 Denne uken har jeg ikke fått gjort så mye. Er første morgenen på noen dager nå at jeg er "alene" i huset, og ikke alle mulig rare kompiser er på besøk! Det er jo kjekt da, men det blir gjort så lite av det. I tillegg har jeg fått så mye virus på pcen at jeg er heldig om jeg får meg på nett innimellom. Skal gjenninstalere windows, men må først brenne ut bildene mine, og da klikker pcen hver gang. I dag tenkte jeg å prøve å få rydda litt på badet.. Ta å vaske bosspannet. Og også badekaret. Også ser det ut til at jeg må rydde litt i stuen også, hører rykter om at vi får besøk igjen i kveld. Ang. snop, så gikk ikke det så bra som jeg hadde håpet, men det gikk MYE bedre enn jeg trodde. Han jeg har veddmål med ga meg lov til å kjøpe crispo hvis jeg delte med han.. Jeg endte opp med å spise en (1!!) bit!! Nei, jeg får vel begynne, kanskje jeg kaster meg på listene deres også etterhvert!
Annie Skrevet 17. januar 2007 #1235 Skrevet 17. januar 2007 HAr bretta 3 maskiner med tøy og tømt oppvaskmaskinen i dag. Må vel vaske noe mer snart...
Seterjenta Skrevet 18. januar 2007 #1236 Skrevet 18. januar 2007 Hvor er dere hen? Jeg har akkurat kommet hjem fra kontroll på sjukehuset (etterkontroll av meg selv). Jeg har fått i meg litt lunsj og snuppa sover i vogna ute. Så nå skal jeg støvsuge og rydde her, skal ha to bursdager på lørdag... :-/ Barneselskap med 12 10-åringer, og familieselskap etter det.. Noen som har tips til aktiviteter el l til 10-åringene?? Må forresten sette på en maskin med klær.. Vaska 3 igår.. Ha en fin dag alle sammen! (ps, Sus - du er kjempeflink!! skulle ønske jeg var like flink å bråkutte snopet...)
Montezuma Skrevet 18. januar 2007 #1237 Skrevet 18. januar 2007 (endret) NÅ HAR JEG SATT LOKK PÅ ALT SNOP, OG HAR TATT MIN SISTE SJOKOLADEBIT!! Men jeg trenger virkelig å bli passet på!!! Har en venn som skal slutte å røyke, så da fant jeg ut at da kan jeg slutte med snopet samtidig. Denne gangen skal det gå!! Annie; kurvboks - hvor har du kjøpt en sånn - og kan du beskrive litt mer hvordan den ser ut? Du må forresten slutte å lokke monte med på alt mulig - du vet jo hvor svak hun er i denne tasteverden!! Jeg er i gang å rydder, men hm....har mye igjen av lista mi fortsatt....men det er jo litt igjen av dagen også da.... *husarbeidet kaller* Snakkes! ← Jaaa, vil skylder på Annie for mine svakheter!! Har ikke vært mye tasting på en stund nå da. Det ble 12 timer på jobb igår, så idag er jeg en relativt apatisk arbeidstager :icon_neutral: Jeg vil oxo ha kurvboks til bladene mine! Aviskurven har nettopp tatt kvelden, og jeg har stabler med blader i flere skap og kott. Stå på med (mot) godisen, sus! Jeg unnet meg en sjokomuffins igår..... Også lurte Annie meg til å ta en røyk! Noen som har tips til aktiviteter el l til 10-åringene?? Må forresten sette på en maskin med klær.. Vaska 3 igår.. Ha en fin dag alle sammen! (ps, Sus - du er kjempeflink!! skulle ønske jeg var like flink å bråkutte snopet...) ← 10 åringer, ja...... Vi har bare hatt 10årsbursdag ute. Da var det i tillegg til grilling, ta bit av eple i vann og disko på terrassen. Tenker litt jeg. Nå lengter jeg bare til fritid på sofaen. Kommer sterkere tilbake når jeg blir våken igjen! Endret 18. januar 2007 av Montezuma
Sus Skrevet 18. januar 2007 #1238 Skrevet 18. januar 2007 Heisann! Det beste først: Snop: 0!!! Nå har jeg klart 26 timer uten en eneste sjokoladebit!! 10-åringer... *Erter o.l. på glass hvor de skal tippe hvor mange som er oppi. Dette gjøres skriftlig og en om gangen, så leser dere opp etterpå hva hver enkelt tippet. Liten premie til den som er nærmest. *Adjektivfortelling - pleier jo være morsomt uansett alder. *Hvis du har god plass kan de være i et rom og kaste tennisballer på bokser. Førstemann som får alle ned får lete etter godtepose (dersom de fremdeles har det). *"Maratontegning" à la stolleken. Del ut et ark til hver. Alle tenker lavt hva de vil tegne. Sett på musikk, når musikken stopper leverer alle sitt ark til den som sitter på venstre side som fortsetter tegningen (uten å vite hva det skulle bli) osv. osv. Husarbeid mitt består av å holde det noenlunde ryddig mellom hver gang noen skal kjøres hit og dit. Har fått handlet i dag, men det er stort sett alt. I går fikk jeg likevel tatt unna noen digre avishauger og fikk rydda kjøkken og bad skikkelig før leggetid. Kjøleskapet er også rent og ryddig. Kan ikke sluntre unna rutinene mine uansett: - rydde en skuff/hylle - kaste minst en ting - rene vasker kjøkken og bad (fikk kjøpt engangsservietter i dag) - sortere skittentøy - brette litt klær som henger til tørk Tror det holder for i dag.
Seterjenta Skrevet 19. januar 2007 #1239 Skrevet 19. januar 2007 Tusen takk for gode bursdagstips!! Det er første gang jeg skal ha 'ordentlig' barneselskap her, så jeg er fersk i faget (de har tidligere hatt det hjemme hos mamman sin) Igår fikk jeg gjort det jeg hadde satt som mål, støvsuge alle golv, og tillegg fikk jeg vaska alle golv i hovedetasjen!! Og vaska ei maskin med klær, og satt på oppvaskmaskina. (og laga tomatsuppe og pannekake til middag, det er det kjedeligste jeg gjør, for det tar så lang tid... ) Idag er det fysio som står først på programmet, så blir det handling, rydding og planlegging av morgendagen.. Sus - du er kjempeflink med snopet - jeg er superimponert! Tror jeg skal begynne å skjerpe meg jeg også nå altså!! (var igrunn ganske flink igår - det hjelper å holde seg i aktivitet! )
Sus Skrevet 19. januar 2007 #1240 Skrevet 19. januar 2007 Seterjenta; du har jo full kontroll!! Så flink du er!! Hørtes utrolig deilig ut å få vaska alle gulvene i en hel etasje samtidig...!! Ja, jeg må skryte litt av meg selv når det gjelder godterier. Har ikke rørt en eneste bit på snart to døgn!!! Har funnet ut at jeg må kutte helt, eller så nytter det bare ikke. Går rundt og skremmer meg selv med gebiss og sukkersyke, det hjelper faktisk litt... Nå har jeg vært på jobb og har noen få ledige timer helt for meg selv, lurer litt på hvordan jeg skal benytte dem best mulig... Frister jo veldig med sofa og en god bok, men jeg burde absolutt gjort noe innimellom. Jeg får kanskje ta i bruk 15 minutteren i dag. Følgende mål i dag: - rydde kjøkken og bad - vaske klær - rydde en hylle/skuff - kaste en ting (har allerede funnet en Lewis-bukse... ) - vaske minst et gulv - en hotspot Ok, da får jeg sette igang. Jeg trenger litt inspirasjon i dag, så kom igjen og fortell hvilke mål dere har i dag!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå