Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har sett litt på den andre Flylady tråden her på sida og ble veldig inspirert av den. Problemet er at de som holder til der har holdt på så lenge at de har innarbeidet rutiner allerede.

Derfor har jeg lyst til å få noen med meg til å begynne helt fra starten av. Nå har ikke jeg lest så mye ang. Flylady men vi kan vel utfordre hverandre likevel.

Noen som vil være med og har forslag om hva vi gjør i dag?

Endret av Arwen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg melder meg gjerne på, har tusen ting som burde vært gjort... Klesvask, oppvask, rydding, støvsuging osv.

Kjempekjekt å kunne gjøre dette "sammen" med noen. Blir litt morsommere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Da foreslår jeg at vi går løs på klesvasken først. Sorterer og legger på plass osv. Så treffes vi her når vi er ferdige. Ok? Førstemann ferdig....uff, jeg har forresten myyye som må brettes, men jeg setter i gang NÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Går ned de lange, bratte trappene ned til råkjelleren hvor vaskemaskina befinner seg. Skal vaske mørkt 60 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe i veien for å bli med i vår andre tråd heller altså... vi er ikke alle med rutinee på plass (mine er stadig vekk borte...) Og vi tar mer enn gjerne mot nye folk.

Bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh - jeg er ikke ferdig, men kanskje du Malama kan gi oss noen gode tips nå i begynnelsen så henger vi oss heller på i den andre tråden litt senere? Det må ikke være for avansert og for mye på en dag, da mister jeg motet... Nå springer jeg og bretter resten av klærne.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pimbila - du er jo kjempeflink som er ferdig allerede! Du får gruble over hva neste oppgave er mens du sitter og slapper av med god samvittighet til vi andre er ferdige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips for å ikke gjøre for my i begynnelsen:

http://www.flylady.com/pages/begin_babysteps.asp

HOLD deg til dette.

Klarer du det er du god!

(jeg har enda ikke klart å gjennomføre det der, jeg begynte 2. januar og har tillatt meg selv "pauser" der jeg blir stående på samme dag når jeg ikke kommer lenger fremover, og tror jeg har kommet til ca dag 20... )

Ikke prøv å begynne med for mye på en gang. Da klarer du ikke gjennomføre i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg kan sikkert henge meg på her jeg da... som er så elendig til å få igang rutiner....

Men, ikke vent på meg... jeg får ikke satt på vaskemaskina på noen timer, jeg er på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig!! Nå har jeg bretta og lagt på plass "to tørketromler", hengt opp en maskin med klær og tatt inn noen klær som hang ute og som må tørkes videre inne. Er nesten svett, jeg!

Malama, nå må du jobbe! Klesvasken tar du med en gang du kommer hjem! :ler:

Forslag til videre oppgaver? Jeg har tusen ting, men det kan være greit å bli satt igang av andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til videre oppgaver? Jeg har tusen ting, men det kan være greit å bli satt igang av andre...

Sjekk Kelly's Missions på nettsida til FlyLady. Der er det et rom (eller to) som er tema pr. uke, og en oppgave som skal gjøres på dette rommet hver dag. Veldig greit! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig jeg er helt rar, men de første 14 dagene er omtrent det samme som jeg gjør hver dag... Det meste er faktisk en selvfølge! Jeg trenger f.eks. ikke å bli minnet om at jeg skal dusje og kle på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger f.eks. ikke å bli minnet om at jeg skal dusje og kle på meg!

Ja, ikke sant! :ler: Som jeg skrev i den andre tråden, så synes jeg disse Babysteps ble litt vel "dillete", men ellers har Ladyen mye fornuftig å si.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest med sko

Synd denne tråden heter FlyLady for nybegynnere hvis dere egentlig ikke har tenkt å bruke filosofien hennes! Da kunne dere vel bare laget en inspirasjonstråd for husarbeide.

Vel, whatever.

Et godt utgangspunkt er å lese rundt på websiden for å finne ut hva dette egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke kan lese engelsk særlig godt, kan noen forklare meg litt hvordan dette funker? Tror dette kan være noe for meg om jeg får litt forklaring :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke kan lese engelsk særlig godt, kan noen forklare meg litt hvordan dette funker? Tror dette kan være noe for meg om jeg får litt forklaring  :sjenert:

Det er rett og slett et system for å få gjort alt husarbeidet uten å slite seg ut - man gjør litt om gangen, og litt hver dag. Så kommer det noen mail og minner deg på ting du skulle ha gjort. Men det er jo ikke noen ny oppfinnelse, ikke noe nytt for "gode husmødre" som allerede er organisert. Men noen av oss trenger litt veiledning for å få systemet på plass. Man lager seg nye vaner, målet er jo at man skal gjøre mesteparten på autopilot.

Sakset fra denne siden:

http://www.frustrertefruer.net/forum/index.php

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så genialt!! Kan jeg få være med? Står mitt oppi flytting nå, så det er ikke allt som lar seg gjøre da.. Men det høres skikkelig lurt ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...