Sus Skrevet 3. januar 2007 #1121 Skrevet 3. januar 2007 Monte; bare ikke prøv deg!!! Den troikaen skal ligge der til i kveld, etter middag - som dessert!! Ok, jeg har spist 2 smørbukkarameller + en snickers i dag... Men da har jo jeg brukt opp kvoten min i dag.....tror jeg tar meg en brødskive jeg.... Kom nettopp inn dørene, og huset ser ikke ut! Tror likevel jeg begynner med skuffen jeg, blir liksom litt inspirert av å gjøre noe jeg ikke gjør hver eneste dag...håper jeg!
Montezuma Skrevet 3. januar 2007 #1122 Skrevet 3. januar 2007 Gi den til en kollega! ← God ide, hadde jeg bare hatt kollegaer........... Monte; bare ikke prøv deg!!! Den troikaen skal ligge der til i kveld, etter middag - som dessert!! Ok, jeg har spist 2 smørbukkarameller + en snickers i dag... Men da har jo jeg brukt opp kvoten min i dag.....tror jeg tar meg en brødskive jeg.... ← Visst var jeg flink, ja!!! Troikaen ble fortært i dette øyeblikk, kl,. 23.30! Sus, du får en ny sjanse imorgen, men failer du da så blir det sanksjoner! Hehe, vi prøver igjen! Jeg sliter med rutinene her. Det blir bare jobb+lage og spise middag, litt tid m barna og så: men, men, jeg trenger det , så da får det bare være. bare en dag til på jobb så har jeg fri,. Dere får stå på dere andre så lenge!
Montezuma Skrevet 4. januar 2007 #1123 Skrevet 4. januar 2007 God morgen! :bukke: Idag har vi hatt en strålende morgen, med deilig frokost bestående av bl.a. laks og eggerøre! Nå har jeg dessuten vært litt flink med rutiner; jeg har satt på en maskin, brettet klær, shinet sinker og benker, ryddet badene forøvrig, og ryddet litt på et barnerom + stuen oppe! Så nå tror jeg at jeg stikker på jobb - og så kan jeg sovne med god samvittighet når jeg kommer hjem igjen! Ha en fin dag alle sammen! Klem, Monte
Annie Skrevet 4. januar 2007 #1124 Skrevet 4. januar 2007 Har spist laks og eggerøre til frokost jeg også i dag! Har rydda litt på kjøkkenet, tømt oppvaskmaskinen og satt inn nytt der. Laget frokost til Prinsessa som er 9 år i dag og vekket henne med mat på senga. DET var stas det!!
Sus Skrevet 4. januar 2007 #1125 Skrevet 4. januar 2007 God morgen! Eggerøre og laks....åh jeg er sulten. Fikk uventa besøk før jeg var ferdig med å spise frokost i dag Heldigvis hadde ungene og gubben rydda og støvsugd stua i går når jeg var på møte, ellers pleier det å være et mareritt for meg å få uventa besøk... Forsettene mine holder enda; i går rydda jeg skuffen med oppvaskkluter (kasta de styggeste). Ellers kasta jeg to gensere som jeg aldri bruker. Så fornøyd! I dag skal jeg: - vaske mer klær - rydde en hotspot - rydde en skuff eller skap - kaste en ting - sortere bort klær som er for små for ungene Godterier.... Uff, i går var en forferdelig dag igjen! Jeg er håpløs - men prøver på nytt i dag...
Montezuma Skrevet 4. januar 2007 #1126 Skrevet 4. januar 2007 Lykke til m godisen sus! Vi følger med deg vettu!
Montezuma Skrevet 4. januar 2007 #1127 Skrevet 4. januar 2007 Sus, hvordan går det m godisen? Du prøver vel ikke å unndra dine synder her? Har dere hatt en fin dag, alle? Grattis m 9åringen! Håper hun får en fin dag!!!
Gjest Tigerjente Skrevet 4. januar 2007 #1128 Skrevet 4. januar 2007 Jeg er så snopesyk!! Og det blir jaggu ikke bedre av å lese her inne.
Montezuma Skrevet 5. januar 2007 #1129 Skrevet 5. januar 2007 Da er dagen vel overstått, og jeg har ikke tatt meg en eneste godis! Tigerjente, du skal jo IKKE bli snopesyk her, du skal få lyst til å la være......... Sus, jeg mistenker at du har syndet idag, for du ble så stille utover dagen......? Mini kom til meg idag og sa at "mamma, nå har vi en konkurranse, og det er om å gjøre at ikke du spiser godteri før på lørdag!" Siden jeg var så flink på morgenen idag, har jeg bare sovet ikveld. GIKK hjem fra jobb da, så jeg har fått litt trim. Men nå har jeg satt på en vaskemaskin, og tenkte å henge opp en. Så forsøker jeg meg med rutinen igjen imorgen. Også skla jeg på laaaaang tur med voffsen imorgen! Må en kjapp tur innom jobben, og da passer det bra å gå med han. Natti! PS! Seterjenta, går det bra m dere?
Gjest Tigerjente Skrevet 5. januar 2007 #1130 Skrevet 5. januar 2007 Tigerjente, du skal jo IKKE bli snopesyk her, du skal få lyst til å la være......... ← Ja, jeg vet. Men siden dere snakker om snop ofte, så får jeg så mange ideer til hva jeg kan spise (eller egentlig ikke spise) og siden jeg da ikke får lov til å spise snop før til påske, så blir jeg så inmarig snopesyk.
Montezuma Skrevet 5. januar 2007 #1131 Skrevet 5. januar 2007 Ja, jeg vet. Men siden dere snakker om snop ofte, så får jeg så mange ideer til hva jeg kan spise (eller egentlig ikke spise) og siden jeg da ikke får lov til å spise snop før til påske, så blir jeg så inmarig snopesyk. ← IKKE FØR PÅSKE?????????? jeg hadde flunka øyeblikkelig! Klarer jo ikke holde meg til neste lørdag engang! men lykke til! Har blirr noen små gelefigurer på meg idag. men det er ikke min skyld!!! Det var pga den ungen som satt en halvfull ÅPEN pose med Supermix i kjøleskapsdøren!!! Kan jo ikke regne med at jeg har godisimmuniteten på topp når jeg ser i kjøleskapet etter laks og egg! Overhodet ikke min feil - jeg ble overrumplet!!! Jeg jobber meg gjennom rutinene idag, og ligger suverent an! Så nå er jeg klar for to utfordringer: Skifte sengetøy og rydde på Master bedroom, og å rense smykker! jeg er igang! Er dere?
Annie Skrevet 5. januar 2007 #1133 Skrevet 5. januar 2007 HAr støvsugd... og det var det. Selvom myyyye skulle vært gjort.
Sus Skrevet 5. januar 2007 #1134 Skrevet 5. januar 2007 Sus, jeg mistenker at du har syndet idag, for du ble så stille utover dagen......? ← Snakk om å føle seg overvåket!! Men du har som vanlig helt rett, jeg flippa helt ut i snopet i går... Men i dag har jeg vært flink!! Tyggis og en drops...det må være lov vel...? Men å holde seg helt til påske... ...det står det jammen respekt av dersom du klarer det tigerjente!! Jeg må bare innse at jeg aldri blir arbeidsløs ang. husarbeid her i huset... Har vært på salg i dag, så nå flyter det klær og div. handleposer rundt om. Kjøpte forresten nye puter og sengtøy i dag, så nå skal noe av det gamle kastes! Men først må soverommet tapetseres før jeg skal belønne meg selv med nye deilige sengsett! Men jeg er veldig fornøyd med forsettene mine *skryte av meg selv nå* : I går kasta jeg masse barneklær (synes det er vanskelig å kaste barneklær, så jeg la igjen det fineste ihåp om å få gi det til noe veldedig en gang), to adventsstaker, div. julepynt og noen flasker parfyme o.l. Fikk rydda en hylle på badet og en skuff med lyspærer i dag! Nå må jeg ta litt papirarbeid og rydde litt, før jeg setter meg i sofaen forhåpentligvis uten snop etter at ungene er i seng... Ha en fin kveld!
Gjest Tigerjente Skrevet 5. januar 2007 #1135 Skrevet 5. januar 2007 Takk for lykkeønskninger. Det værste med det er at det ikke bare er snop, det er popcorn/potetgull og BRUS!! all brus! Men, jeg har klart meg i 6mnd uten cola før, så dette klarer jeg sikkert. Å skifte sengetøy gjorde jeg på tirsdag, så det blir det ikke noe av i dag. Men, jeg kan ta en balje, og fylle opp med klær, sette meg opp i stua å brette. Da blir det mer plass på soverommet. Men hvor jeg skal gjøre av de brettede klærne vet jeg ikke. vi har ikke plass i klesskapet vårt mer. Og, hvordan renser man egentlig smykker? Det har jeg aldri gjort før tror jeg.. Støvsuget har jeg og gjort i dag Men, det hjalp jo ikke så mye når det kom en liten våt prins full i sand hjem fra barnehagen. men men. Juletreet har jeg tatt bort i dag, og de fleste nissene er samla på boden, for gjennomgang og sortering. Samt at juledukene er i vask. Den lille morgenrutinen min holder enda. Jeg er så stolt. Er vel første gang jeg har holdt så lenge på en rutine jeg "påtivnger" meg selv. To dager til, også er det ny. Tror jeg skal innføre å rense huden morgen å kveld, med følgende krem, sånn at jeg får det ordentlig inn i systemet.
Montezuma Skrevet 6. januar 2007 #1136 Skrevet 6. januar 2007 HAr støvsugd... og det var det. Selvom myyyye skulle vært gjort. ← var det zuma som lokket isteden? hehe! Snakk om å føle seg overvåket!! Men du har som vanlig helt rett, jeg flippa helt ut i snopet i går... Men i dag har jeg vært flink!! Tyggis og en drops...det må være lov vel...? Jeg må bare innse at jeg aldri blir arbeidsløs ang. husarbeid her i huset... Har vært på salg i dag, så nå flyter det klær og div. handleposer rundt om. Kjøpte forresten nye puter og sengtøy i dag, så nå skal noe av det gamle kastes! Men først må soverommet tapetseres før jeg skal belønne meg selv med nye deilige sengsett! Men jeg er veldig fornøyd med forsettene mine *skryte av meg selv nå* : I går kasta jeg masse barneklær (synes det er vanskelig å kaste barneklær, så jeg la igjen det fineste ihåp om å få gi det til noe veldedig en gang), to adventsstaker, div. julepynt og noen flasker parfyme o.l. Fikk rydda en hylle på badet og en skuff med lyspærer i dag! ← Tyggis og en drops er ok! Men du skjønner selv at du må passes på, hva??? Du er kjempeflink m rydding og kasting om dagene! Supert! Men pass så ikke du stiller så høye krav nå. Vi skal ikke slite oss ut vettu. Hovedsaken er at det ser rimelig greit ut til daglig slik at vi kan bruke mesteparten av tiden vår på oss selv og våre håpefulle. Ja, jeg vet at jeg gjentar meg selv, men det er så viktig!!!! Heldigvis har jeg begynt å lære, så idag ble det både et langt spabad, en hvil på sofaen, Ringenes herre og en 4 timers tur! Takk for lykkeønskninger. Det værste med det er at det ikke bare er snop, det er popcorn/potetgull og BRUS!! all brus! Men, jeg har klart meg i 6mnd uten cola før, så dette klarer jeg sikkert. Og, hvordan renser man egentlig smykker? Det har jeg aldri gjort før tror jeg.. ← Jeg har bare trøbbel med ren godis, ikke annet snacks. Og ikke drikker jeg cola, bare pepsi max. Men det er ikke bra i lengden det heller når det blir for store mengder. Vi får bare være gode moralske støtter for hverandre så smuldrer forhåpentlig vanen etterhvert! Smykkene tar jeg veldig enkelt med et hvitt pulver ca 1 ts i en liter kokende vann. La smykkene ligge i et minutt ca, så ser du møkka renner av! Etterpå skal de bare skylles i rent vann og tørkes med ren myk klut (gamle svarte sølvskjeer må gnis godt!). Nå e de hælg! Kos dere!!!
Sus Skrevet 6. januar 2007 #1137 Skrevet 6. januar 2007 Heisann! Monte; helit enig i at vi ikke skal slite oss ut på husarbeid - men forsettet mitt dreier seg kun om en enkelt skuff/hylle e.l. Det er det første jeg tar hver morgen nå, og gleder meg storveies over alle de ryddige skuffene jeg skal putte noe oppi i løpet av en dag! I dag har jeg rydda en skuff på badet , og plutselig var den bare halvfull den også! Jeg har kasta en gryte, en lewis-bukse, barnesmekker og noen puter. Er sååå fornøyd! Har nesten ikke spist snop i dag!! I dag har resten av familien vært veldig flinke til å hjelpe med husarbeid, så nå skal jeg dusje og stæsje meg litt før vi skal ut og kose oss i kveld. Ha en flott helg folkens!!
Sus Skrevet 8. januar 2007 #1138 Skrevet 8. januar 2007 Hvordan går det med rutinene folkens??? Og godisen...????
Sus Skrevet 8. januar 2007 #1140 Skrevet 8. januar 2007 Rutinene går til helv.... Godisen er god! ← Da er vi to!! Men nå skal jeg rydde en skuff foran tv-en mens jeg gomler så søtt på mitt snopefat..... så får vi se om vi klarer å ta en skjerpings i morgen!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå