Montezuma Skrevet 10. januar 2007 #1161 Skrevet 10. januar 2007 Uff, nå er det bråstopp her! Har tatt en hotspot, men kom ikke lenger, for nå er jeg så sliten. Må nok bare kaste inn håndkle og hvile da, ja! men jeg ser ikke bort ifra at jeg fortsetter i kveld.... var jo så godt igang nå sus, bare send julegodtet over hit du. Vi er nemlig helt tomme for julegodt - derfor klarer jeg meg så fint. Løsningen for deg er altså den samme - må ikke ha noe i skapene! Så da venter jeg på julegodtene dine jeg! Passe på det for deg vettu! Dere er flinke! ha en forsatt fin dag - og husk å bruk masse tid med barna idag! med Goood samvitighet!
pellegrino Skrevet 10. januar 2007 #1162 Skrevet 10. januar 2007 Takk for kjempetrivelige velkomsthilsener, det er deilig å bli møtt med en stor velkomstkomitè Du sier montezuma, at det er kjempeviktig å klare å følge rutinen. Kan ikke være uenig i det, vel. Problemet er vel det at jegikke har noen rutine. Her følger i innfallsmetoden til punkt og prikke! En annen side av problemet er også at min mann ikke tar sin del av husarbeidet, og jeg ser meg nødt til å ta alt for at det ikke skal flomme over av møkk og rot. Vel, det flommer visst over likevel. Men jeg prøver iallefall. Heltidsstilling, hund og griser (uff nei, barn/mann heter det visst ) tar tid.....
Seterjenta Skrevet 10. januar 2007 #1163 Skrevet 10. januar 2007 Velkommen Pellegrino! Er vel snart så jeg må 'reinnmelde' meg selv her... Synes dere har vært så flinke i det siste jeg! Jeg har tatt meg selv litt i nakkeskinnet de siste dagene, så jeg har fått bort all jula, vaska endel klær, og funnet igjen boden, som nesten ikke var til å gå inn i..... Etter en grundig opprydding og sortering så var det myyye som kunne kjøres på miljøstasjonen igår! Jippiiiii! Stolt av meg selv da ja! Ellers så går jo dagene til babykos, større barnkos, og dagligdagse ting.. Mathea er stor jente nå - 8 uker allerede!! Hjeeelp! Vi har begynt å planlegge dåpen, som skal være 25. febr. Skal bli litt flinkere til å følge med her inne altså, og til å lage rutiner her hjemme... Ha en fin kveld alle sammen! Lite oppdateringsbilde? Ja, jeg tar sjansen på å skryte litt til jeg
Montezuma Skrevet 10. januar 2007 #1165 Skrevet 10. januar 2007 Takk for kjempetrivelige velkomsthilsener, det er deilig å bli møtt med en stor velkomstkomitè Du sier montezuma, at det er kjempeviktig å klare å følge rutinen. Kan ikke være uenig i det, vel. Problemet er vel det at jegikke har noen rutine. Her følger i innfallsmetoden til punkt og prikke! En annen side av problemet er også at min mann ikke tar sin del av husarbeidet, og jeg ser meg nødt til å ta alt for at det ikke skal flomme over av møkk og rot. Vel, det flommer visst over likevel. Men jeg prøver iallefall. Heltidsstilling, hund og griser (uff nei, barn/mann heter det visst ) tar tid..... ← griser!?! jeg trodde virkelig at du hadde griser jeg nå. med hale! Også har du bae de samme husdyra som jeg har! Vel, min mann gjør masse ihuset da, så han må vel få lov å grise litt..... Men du, rutinene har vi listet opp for deg, så begynn med dem. Imorgen gjør du dette: - Shine oppvaskbenken - Shine vasken på badet - Sett på en vaskemaskin og heng opp/brett en some r ferdig - Rydd bort en hotspot (rothaug eller het flekk. Du vet den stabelen med avser, post, reklame osv som du hr liggende på et bord). Ta tiden, se hvor mye tid dette tar. Så setter du av akkurat så mye tid hverd ag til å gjøre akkurat dette. Du trenger for såvidt ikke gjøre dette samtidig. Legg gjerne en pakke med engangswipes på badet, s shiner du sinken der når du tar morgen el kveldsstellet. tar jo bare to minutter. Og når du venter på at barna skal få tumlet seg oppi sengen om kvelden, så finner du rene klær til neste dag imens. begynn m dette imorgen, og snart er det blitt rutine for deg oxo! DA kan vi komme med flere utfordringer! Vi har forresten en ukeplan oxo som vi kan legge ut. Den er i hovedsak delt opp i ett rom+en jobb pr dag. Grei å ha hvis du har xtra energi etter rutinene. Velkommen Pellegrino! Er vel snart så jeg må 'reinnmelde' meg selv her... Synes dere har vært så flinke i det siste jeg! Jeg har tatt meg selv litt i nakkeskinnet de siste dagene, så jeg har fått bort all jula, vaska endel klær, og funnet igjen boden, som nesten ikke var til å gå inn i..... Etter en grundig opprydding og sortering så var det myyye som kunne kjøres på miljøstasjonen igår! Jippiiiii! Stolt av meg selv da ja! Ellers så går jo dagene til babykos, større barnkos, og dagligdagse ting.. Mathea er stor jente nå - 8 uker allerede!! Hjeeelp! Vi har begynt å planlegge dåpen, som skal være 25. febr. Skal bli litt flinkere til å følge med her inne altså, og til å lage rutiner her hjemme... Ha en fin kveld alle sammen! Lite oppdateringsbilde? Ja, jeg tar sjansen på å skryte litt til jeg ← ÅÅåååååå ssååååååååå nyyyyyydeliiiig!!!!!!!!! HUSK at her er verdens beste barnevakt, og jeg har fri annenhver uke, så bare kom hit med matheamor!!!!
Gjest Tigerjente Skrevet 10. januar 2007 #1166 Skrevet 10. januar 2007 Seterjenta: Helledussen så herlig Mathea er! pellegrino: Velkommen hit til oss!! Jeg trenger en stige til alle klærne jeg. Ikke skittentøyet, men det som tar opp soverommet mitt. Det virker som om det formerer seg... Og jeg som hater å brette sammen klær. Men, i kveld har jeg satt opp en oversikt over hvordan jeg skal ta det. Litt etter litt, og kaste masse!!! Tror jeg begynner der i morgen, når jeg har litt fri fra prinsen. Å holde seg unna snopen går kjempebra!!! Jeg har ikke lyst på snop engang. Og blir jeg sulten utenom måltidene spiser jeg meg en frukt. Kaster meg på rutinene i morgen jeg, tror jeg. Er litt usikker på å ta på meg for mye, siden jeg prøver å jobbe inn rutiner på si, men det skader ikke å prøve. Nå skal jeg gå å finne klær til i morgen, rydde kjapt på badet, stelle og legge meg. Må vell kanskje lage klar kaffetrakteren også siden jeg må tidlig opp i morgen, uten noen andre her i huset
Sus Skrevet 11. januar 2007 #1167 Skrevet 11. januar 2007 God morgen alle sammen!! Seterjenta; nyyydelig jente du har!! Og så stor hun har blitt allerede!! Kos dere! Koselig at du kommer innom så vi får høre hvordan det går. Det begynner nok å bli litt viktig for deg også å komme inn i rutinene etterhvert, så la oss høre! Tigerjente; Jeg holder også på å kaste klær. Det er sååå deilig når de er borte og det begynner så vidt å bli litt plass i skapene igjen! Du er forresten helt super når det gjelder snop altså!! Fatter ikke at du klarer det, jeg... La oss få høre hvordan det går med rutinene hos deg også! Pellegrino; send grisene dine over til meg. Jeg har faktisk skikkelige grisebinger hvor de kan få være med likesinnede en stund! Kanskje det hjelper...? Uff, nei det var ikke pent sagt - men det er nokså fortvila situasjon å føle at en er den eneste som rydder etter seg i et hjem. Håper du får begynt såvidt på rutinene du også, det hjelper på en hektisk hverdag. Annie; hvordan går det med deg? Hvil deg med god samvittighet. Så lenge du har såpass kontroll at det kan komme uventede gjester, er det jo ingen sak! Men får du likevel litt overskudd i dag, bør du ta en liten kikk i kottet ditt. La oss høre hvor mye du får kastet der! Montezuma; Du stryker tøy i dag. Jeg fikk også en bråstopp på likt med deg i går, men var likevel kjempefornøyd. Handlet mat for over 2000 som jeg hadde god plass til i mitt ryddige kjøleskap! Etterpå var jeg skikkelig hønemor for 5 unger som fikk servert oppskårne grønnsaker på svære fat og senere skikkelig komle-middag som de virkelig satte pris på. Følte meg som en sunn, gammeldags husmor! Du ba oss å bruke god tid med ungene i går, og det gjorde jeg! Dere andre; la oss høre hvordan det går! Mine mål i dag: - vaske klær, vaske klær, vaske klær, vask..... - rydde en skuff eller en hylle - kaste minst en ting - rydde en hotspot - rene vasker kjøkken/bad Tror det holder ettersom jeg har så fryktelig mye klesvask som venter. Ha en fin dag!
pellegrino Skrevet 11. januar 2007 #1168 Skrevet 11. januar 2007 Aller først: til Seterjenta, så søøt Å, du koser deg sikkert kjempemasse hjemme nå om dagen, jeg blir nesten litt misunnelig. Syns jeg har fått utrolig mange fine (og humoristiske) tilbakemeldinger, tusen takk alle sammen. Jeg skal prøve å finne rutinen, men må samtidig få si at jeg syns dere virker mye flinkere og mer ivrig enn meg, alle sammen. Jeg er mest effektiv om morgenen, rett før jeg springer på jobb. Da kan jeg få gjort mye (i dag ble det støvsuging av trapper, stue og kjøkken. Satt på en vask med klær. Kjøkken og oppvaskmaskin ok: Alle benkeplater/spisebord er rydda, vaska og pynta. Vet ikke om jeg orker noe på ettermiddagen i dag. Men målet er uansett å få bretta alle klærne som er tørre, og henge opp to maskiner med rene klær. Klarer/gidder jeg det, er jeg mer enn fornøyd!!! I går ble forresten badet glitrende rent, takk for motivasjonen!!!
Sus Skrevet 11. januar 2007 #1169 Skrevet 11. januar 2007 Jeg skal prøve å finne rutinen, men må samtidig få si at jeg syns dere virker mye flinkere og mer ivrig enn meg, alle sammen. ← Bare for å si det med en gang; vi har skikkelig late perioder hele gjengen - men da hjelper det å komme innom her og få et spark bak! Må bare få si at alt det du har fått gjort i dag er helt beundringsverdig!! Jeg er ikke i nærheten enda - og jeg skal ikke på jobb engang! Så vi er absolutt ikke hverken ivrigere eller flinkere enn deg. MEN her inne er det lov å skryte av seg selv, derfor kan det kanskje virke sånn!
Annie Skrevet 11. januar 2007 #1170 Skrevet 11. januar 2007 Først: Velkommen Pellegrino! I går sov jeg nesten hele dagen og jeg tror jeg trengte det. I dag har jeg shina kjøkkenbenkene, lagt på duk på bordet og rydda i stua. Oppvaskmaskinen er også i gang. Skal snart ta meg en tur innom vaskerommet og sette på en vaskemaskin. Tror faktisk jeg skal vaske badet i dag. Det er min utfordring i dag. Fikk vanna planter i går, men det var jammen alt også i tillegg til å lage middag.
Montezuma Skrevet 11. januar 2007 #1171 Skrevet 11. januar 2007 god morgen! pelegrino, du feier jo over huset som en vind! tar av meg hatten for deg! syns ikke du trenger å gjøre noe mer idag altså! sus, ikke noe stryking her idag! hele dagen tilbringes i oslo, prøve kjoler, til legen, besøke venner mm. men jeg skal ta lit bretting av klær ikveld har jeg tenkt. fikk en sjokkis av mannen til tv igår kveld! fortjente det vel? også ble det en diger sjokomuffins inatt - men da hadde jeg vært på joggetur med voffen altså! okei, så var det det med vinning og spinning, men..... godt var det! Du var ordentlig superhusmor m barna igår, sus, og det er jo sååå flott! tenker de satt pris på det! (vel kansje ike nå, men om en 20-30 år vil de vel være glade for det vi gjorde for dem.....? ) ha en fin dag folkens! annie og Tiger; tar dere rutinene idag ihvertfall, og evt rydder en skuff? seter, kos deg m mathea!!!
Montezuma Skrevet 11. januar 2007 #1172 Skrevet 11. januar 2007 ha, her var vi visst ute i samme sekund annie! du har jo vært flink allerede! ha en fin dag du!
pellegrino Skrevet 11. januar 2007 #1173 Skrevet 11. januar 2007 Hvilke engangswipes er det du bruker til badet, montezuma? Kan de brukes til toalettringen også?
Annie Skrevet 11. januar 2007 #1174 Skrevet 11. januar 2007 Ang engangswipes. Jeg tror jeg har Ajax sine. Ikke helt sikker men, de er beregnet på bad. Bruker de til toalettet også. Det er der de er kjekkest syns jeg.
pellegrino Skrevet 11. januar 2007 #1175 Skrevet 11. januar 2007 Thanks! Drar på remaen i lunsjen, så slipper jeg å tenke på det i ettermiddag. Greit å ha dem liggende klar til jeg trenger dem. Det er sikkert ikke så lenge til, uansett!!!
Gjest Tigerjente Skrevet 11. januar 2007 #1176 Skrevet 11. januar 2007 Nå har jeg: * Gjort den nye rutina mi, opp re opp sengen og åpne gardinene.. * Vaske klær * Rydde en hot-spot (tok komoden i gangen. Nå er det så fint der nede, og jeg ble tilogmed kvitt en flaske tyrkisk pepper fra nyttårsaften som jeg ikke vet hvor jeg har fått ) * rydde en skuff (tok to skuffer i kommoden i gangen. Ble så inspirert etter å ha rydda oppå.) * kaste en ting. Har kasta mye, og jeg kommer til å kaste mer når jeg går løs på klærne. * vaskene på badet og kjøkkenet skinner. Jeg har også hengt opp bildene i gangen, som har ventet på å bli hengt opp siden august 05 Badet har jeg ikke vaska, siden jeg vaska det i går, men jeg har rydda litt for det er utrolig hvor fort det blir rotete der.. Nå spiser jeg mat, og når jeg er ferdig der skal jeg begynne på kleshaugene
pellegrino Skrevet 11. januar 2007 #1177 Skrevet 11. januar 2007 Hærlighet, jente.... går det an? Du er kjempeflink!
Sus Skrevet 11. januar 2007 #1178 Skrevet 11. januar 2007 Tigerjente; jeg bøyer meg i støvet...så flink du har vært! Hm...jeg har ikke vært særlig flink i dag Ble sittende med en bok (tok med ungene på biblioteket og lånte litt selv også) helt til jeg fikk vite at jeg skulle få besøk. Da fikk jeg farten opp for å si det mildt; fikk støvsugd sånn noenlunde hvertfall i første etasje. Har forresten ryddet en skuff med stearinlys i dag. Den inneholdt hele fargeskalaen, så det var deilig å få kasta mesteparten der. Nå flyter kjøkkenet etter middagen, og jeg har ikke vaska en eneste maskin med klær i dag! Ja, ja, jeg gleder meg over den ryddige skuffen og går igang med å rydde kjøkken nå. Det var hvertfall koselig med besøk! Dagen er enda ikke over, så jeg tenker rutiner helt til jeg legger meg - så får vi se! Hvordan har det gått hos dere andre?
Gjest Tigerjente Skrevet 11. januar 2007 #1179 Skrevet 11. januar 2007 Takk dere! Det hjelper på å få sånne gode ord. Men ikke tro dette skjer hver dag her i heimen!! Har endelig litt ork, etter flere dager med svime.. Og siden prinsen er med farmoren sin i dag, så utnytter jeg mulighetene! Nå har jeg satt på en ny maskin, støvsuget og moppa hele huset, og gått ut med bosset. Har vært flink i dag ja, men har jeg gjort det jeg skulle? NEI! Hvorfor ikke? fordi jeg utsetter og utsetter ting! Tror aldri jeg kommer til å få orden på klær og soverom jeg...
Montezuma Skrevet 12. januar 2007 #1180 Skrevet 12. januar 2007 God morgen folkens! Her skjedde det jammen mye igår! Dere var jo superflinke mens jeg fartet rundt i snøværet og svingte meg i den ene lekre kjolen etter de andre! Snøvær ja!! Endelig kom vinteren!!! Gjett om unger og bikkje er helt i 100! men for et styr å finne frem vintertøy igjen, som ikke har vært brukt mer enn 2 dager tidlig i høst. hehe, vi blir årstidsville her Thanks! Drar på remaen i lunsjen, så slipper jeg å tenke på det i ettermiddag. Greit å ha dem liggende klar til jeg trenger dem. Det er sikkert ikke så lenge til, uansett!!! ← Der fikk du jo svar av vikaren min! Et annet tips til deg for å gjøre ting enkelt: hver gang du har dusjet så drar du dampen av speilen med en nal. Da har du alltid fine rene speil på badet. Nalen har du liggende i et skap på badet så du slipper å gå for å hente den et annet sted. Nå har jeg: * Gjort den nye rutina mi, opp re opp sengen og åpne gardinene.. * Vaske klær * Rydde en hot-spot (tok komoden i gangen. Nå er det så fint der nede, og jeg ble tilogmed kvitt en flaske tyrkisk pepper fra nyttårsaften som jeg ikke vet hvor jeg har fått ) * rydde en skuff (tok to skuffer i kommoden i gangen. Ble så inspirert etter å ha rydda oppå.) * kaste en ting. Har kasta mye, og jeg kommer til å kaste mer når jeg går løs på klærne. * vaskene på badet og kjøkkenet skinner. Jeg har også hengt opp bildene i gangen, som har ventet på å bli hengt opp siden august 05 Badet har jeg ikke vaska, siden jeg vaska det i går, men jeg har rydda litt for det er utrolig hvor fort det blir rotete der.. Nå spiser jeg mat, og når jeg er ferdig der skal jeg begynne på kleshaugene ← Åh, Tigerjente, så flink du var i går! Kunne tenke meg å følge den listen din jeg, for det ee akkurat det samme som trengs å gjøres her.jaja, med unntak av Tyrkisk peppern, da! Har forresten ryddet en skuff med stearinlys i dag. Den inneholdt hele fargeskalaen, så det var deilig å få kasta mesteparten der. ← Ikke kast gamle stearinlys, da, mor! DE må du la barna få lov å støpe nye lys av! Det er jo så morsomt! Hvordan gikk det med godisen igår???? Tenker du tok helt av utover dagen jeg (Annie, passet du ikke på henne????) Jeg var flink helt til jeg kom hjem seeeent igår og fikk to digre sjokolademuffins av en venninne!! Men da var klokka 1 om natten, s jeg hadde jo holdt meg lenge da! Den andre skal jeg ta idag. Det er min panlagte synd Jeg skal ha litt rolig dag idag. begynner m litt Zuma, og innimellom når jeg får lyst, så følger jeg lista til Tiger fra igår. Tuddeluuuu!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå