Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her er det bare jul, jul og jul! ikke mye husarbeid, bare en rask shining melom hver gang det kommer gjester. Men vi har vært borte noen kvelder også, og det har blitt mye god mat! Nå smeller det rundt ørene her,så mye tyder på at en nyttårsaften nærmer seg.....

Godt nyttår alle sammen!!!

Skrevet

Har ikke gjort en dritt her etter julaften. Bare tatt over med støvsugeren og tømt oppvaskmaskinen som har gått i ett!! Nå har det roet seg og i dag fikk jeg rydda og shina litt igjen, så nå ser det bra ut her.

Godt nytt år alle sammen og takk for det gamle!! :klem:

Skrevet

Hei på dere igjen!

Har vært en del bortreist i ferien, så husarbeidet mitt har dreid seg om oppvask og pakking av klær. Nå står gangen full av bager igjen så jeg må gå igang med å pakke ut i dag. Det har vært deilig med ferie, samtidig som jeg kjenner det skal bli godt med hverdag igjen.

ER DET NOEN SOM HAR FORSLAG TIL NYTTÅRSFORTSETTER (skrives det sånn... :klø: ) INNEN HUSARBEID??

Mine fortsett må bli:

FORTSETT NR. 1:Å rydde/vaske en skuff, ELLER et skap, ELLER en hylle pr. dag. Hvor som helst i huset. Tror jeg må ha det sånn at jeg kan jobbe meg inn noen dager med å ta en hel skuffeseksjon på en dag... :ler:

Ellers skal jeg bli myyyye flinkere til å kaste ting som ikke blir brukt. Huset fylles til randen, og jeg klarer ikke å kaste noe som helst.... :tristbla: Med andre ord:

FORTSETT NR. 2: Kaste en ting pr. dag. Liten eller stor spiller ingen rolle.... ;)

GODT NYTTÅR!!

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg tenkte prøve å begynne på blanke ark på mandag (eller tirsdag da :P) og innføre en og en ny rutine. Ta neste når jeg føler meg klar, eller neste uke, og belønne meg selv med litt velvære eller kos hvis jeg klarer det i en uke. På den måten tror jeg, elelr håper jeg at jeg får tid til å innføre nye rutiner, og at jeg blir motivert til det. sammtidig tar jeg meg selv i nakkeskinnet, og belønner meg selv, det er jeg nemlig ikke så veldig flink til ellers.

Så på mandag begynner jeg, da skal jeg stå opp i skapelig tid, trekke for gardinene og re opp sengen hver dag. Belønningen blir ett godt bad på søndagskveld..

Skrevet

Rydde en hylle eller skuff hver dag hørtes veldig bra ut. Og ikke mer enn at det går ann å gjennomføre også.

Skrevet

Hei, hei!

Håper dere alle sammen har hatt en fin nyttårsfeiring! :)

Jeg er klar for et nytt år med nye utfordringer og har allerede gjort unna forsettene for i dag. :klappe: Dvs. jeg rydda et lite kjøkkenskap som inneholder alt fra te til sjokoladesaus... ;) . Deretter kasta jeg et grusomt teservise som jeg vant på en utlodning en gang og som aldri er blitt brukt.

Tigerjente: jeg prøver å henge meg på den rutinen med å re opp senger. Så spørs det om det blir noe bad på meg til freddan... :ler:

I morgen rydder jeg ut jula og ellers er det som vanlig klesvask som står øverst på programmet her hos meg.

Håper dere kommer innom med litt inspirasjon!

Ha en fin kveld! :)

Skrevet

Rydder du ut jula allerede nå??

Venter til 20 dag jul jeg, hvolket er 13 januar. Liker å ha jula en stund. :sjenert:

I dag har jeg rydda huset, og fått vasket et par maskiner med tøy og tørket det. I morra må jeg vaske gulvene. De ser ikke ut!!

Skrevet
Rydder du ut jula allerede nå??

Venter til 20 dag jul jeg, hvolket er 13 januar. Liker å ha jula en stund. :sjenert:

Ja, jula ryddes ut i dag eller i morgen. Pynter til jul lille julaften, men blir faktisk lei hele julestæsjet nokså raskt jeg... Synes det er deilig når det er ute, ryddig og rent på en måte.

Mine mål i dag:

- rydde et skap i stua som inneholder alt fra duker til spill og div.

- kaste en ting (kanskje et klesplagg)

- rydde en hotspot

- vaske klær

- re senger

- evt. rydde bort julepynten (dersom ungene synes det er greit... ;) )

Ha en fin dag! :)

Skrevet

Fin avatar du har forresten, Annie! Hvor finner du sånne? Jeg har prøvd og prøvd, men klarer ikke å legge inn de bildene jeg har lyst til å ha. Går det an å forminske bilder en vil ha som avatar? :forvirret:

Skrevet

Godt nyttår alle sammen!!!

Dere starter hakket mer embisiøse enn meg..... her jeg sitter med verdens tyngste øyelokk på jobb!

Jeg har som første pri å komme ordentlig godt inn i våre gamle faste rutiner igjen. Det skled helt ut etter en stund, så det går ikke lenger noe automatikk i det. Så det må jeg få til aller først! De gamle rutinene våre er vel disse:

- Shine sinken

- Shine badesinken

- Klesvask

- Legge frem klær til neste dag

- Rydde en hotspot

Og en til rutine: Ingen godis før barna er i seng!!! :sjarmor:

Når jeg har gjort dette hver dag til det er en vane igjen - DA er jeg klar for nye rutiner!

Gjest Tigerjente
Skrevet

Opp i dag og redde opp sengene, og trakk for gardinene. Følte meg så bra!! Jeg klarte det derrimot ikke i går, men det har sine grunner.

Julen blir her ett par dager til, men jeg har rydda den sånn noenlunde bort fra storegangen. Fikk noe fine stearinlys-staker og en skål til jul, som ikke egentlig helt passer i stua, men som nå har fått plass i gangen. Jeg var uansett lei det som var der fra før.

Sus: Du kan laste ned ett gratis program som heter PIXresizer, det kan du bruke til å forminske bildene dine med, og det er veldig lett å bruke.

Skrevet
Fin avatar du har forresten, Annie! Hvor finner du sånne? Jeg har prøvd og prøvd, men klarer ikke å legge inn de bildene jeg har lyst til å ha. Går det an å forminske bilder en vil ha som avatar? :forvirret:

Jeg googlet etter avatars og fant denne. Syns den var så fin, og den representerer den nye meg. Jeg skal strekke ut en hånd....

Skrevet

Annie og tigerjente: tusen takk for gode tips ang. avatar! Jeg tar en dansende variant i kveld, så bytter jeg nok etterhvert når jeg får litt bedre tid til å studere de forskjellige. :) Dere kan jo forresten prøve å danse i takt; kjempegod oppvarming til husarbeidet vårt!! :ler:

I dag har jeg ryddet skapet mitt. Fikk kasta et vinstativ, en duk og et gløggservise som aldri har blitt brukt. :klappe:

Monte; jeg henger også litt etter med de faste rutinene våre (fint du ramser dem opp!). Men jeg må ha litt nye utfordringer i tillegg ellers kjenner jeg det hele blir litt kjedelig... :tristbla: og da blir jeg lat.... :sur:

Noen som har forslag til en liten utfordring i morgen?

Når det gjelder godiser, holdt jeg meg helt til kl. 17.10 i dag!! (men det var vel kanskje mest fordi jeg verker i ei tann sånn innimellom og dessuten har jeg spist noe hemningsløst mye snop i juleferien... :grine: )

Spiser litt i kveld, men man må jo ta det hele litt gradvis, eller så får vel kroppen sjokk! ;)

Skrevet

Så fin avatar du har nå da Sus! Har lyst på en som beveger seg jeg også, men finner ikke noen jeg vil ha...

I morra må jeg bake. IGJEN! Prinsessa blir 9 år på torsdag og de pleier å ha med seg noe på skolen. Blir vel en sjokoladekake tenker jeg. Den er "bankers"

Skrevet

God morgen!

Annie; sjokoladekake er alltid bankers, ja! Men har ungene virkelig med seg kake e.l. på skolen hos dere? Hos oss ordner heldigvis lærerne med noe selv, f.eks. vaffelsteking e.l. Men så er ikke jeg særlig glad i å bake heller da... :forvirret:

Mine mål i dag:

- rydde bort julepynten (ungene ville det skulle stå til i dag..)

- haugevis av klesvask

- rydde en hotspot

- rene vasker før jeg går en liten tur på jobb

- rydde et skap/hylle eller skuff

- kaste en ting

Ha en fin dag! :plystre:

Skrevet

Her har ungene med seg noe ja. Is eller kake er det mest vanlige.

I dag må jeg nødt til å støvsuge her. Har ikke gjort det på flere dager. Og så har jeg visst en full oppvaskmaskin som venter på meg....

Gjest Tigerjente
Skrevet

Mine planer i dag.

* Trening

* skure badekar, vask og toalett

* henge opp dusjforheng

* vaske klær

* betale regninger ++

* rydde litt i kjelleren

* i butikken

Har gjort:

* trent

* stått opp, redd opp sengen og trukket for gardinene.

* kontorarbeid

* vasket klær

Skrevet

Hjelp, folkens!!!! Sus?!

Kjeder meg på jobben og har en Troika i veska! :forvirret:

Hjeeelp, gi meg styrke!!!!! :overrasket:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...