Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Et annet tips til deg for å gjøre ting enkelt: hver gang du har dusjet så drar du dampen av speilen med en nal. Da har du alltid fine rene speil på badet. Nalen har du liggende i et skap på badet så du slipper å gå for å hente den et annet sted.

Så smart!! Det skal jeg gjøre når vi får nytt stort bad med stooort speil!! :)

Hvordan gikk det med godisen igår???? Tenker du tok helt av utover dagen jeg  ;)   (Annie, passet du ikke på henne????) :overrasket:

Jeg var flink helt til jeg kom hjem seeeent igår og fikk  to digre sjokolademuffins av en venninne!! Men da var klokka 1 om natten, s jeg hadde jo holdt meg lenge da! Den andre skal jeg ta idag. Det er min panlagte synd ;)

Jeg skal ha litt rolig dag idag. begynner m litt Zuma, og innimellom når jeg får lyst, så følger jeg lista til Tiger fra igår.

Tuddeluuuu!

:hoppe:

Jeg var ikke på nett :sjenert:

Har funnet en ny besettelse. :hoppe: Zuma har gått i dvale. :Hehe:

Endret av Annie
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte helt å skrive at jeg har satt på tørketrommelen og bretta klær på morran. Nå blir det kaffe, KG og en runde med Ravenhearst!! (Du burde ikke prøve det Monte! ;)

Skrevet

Det ble ikke noe klesrutiner p meg i går... etter trening var jeg så klar for sofaen at jeg bare ble sittende der med "tv'n i fanget". At mannen masserte mine svette føtter var også så deilig at jeg ikke fikk reist meg fra sofaen før det var dusj- og leggetid. Normalt er det selvfølgelig dusjing rett etter treninga, men jeg var visst litt ekstra bedaglig av meg i går. Må prøve å ta det igjen i kveld. I mårrest forsov jeg meg, så jeg harikke engang fått rydda kjøkkenet etter frokost. Jeg har altså kommet skjevt ut i dag (og i går kveld), men ettermiddagends planer er følgende:

- brette/stryke to fulle klessnorer med klær

- henge opp to maskiner med klær og sette på ny maskin

- tørke av benk på badet og toalettet med mine nye engangskluter

- bære ut alt av skittentøy

- bruke nalen på mine skitne stuevinduer. De blir ikke tørre i regnværet og stormen, men mye av skitten forsvinner ihvertfall

Også kan jeg ta helg! Blir lite husarbeid i helga, men skal prøve å holde alle bordfalatene rene og ryddige.

God helg, alle sammen!

Skrevet

God morgen!

Så flott med masse inspirasjon fra dere så tidlig på dagen!

Fikk ikke gjort så veldig mye i går, men rutinene ang. rydde en skuff og kaste en ting følger jeg nøye. Og når jeg først kaster en ting, er det ikke så vanskelig å kaste en ting til osv. Begynner faktisk å få ganske god plass i skapene etterhvert.

Mine mål i dag:

- vaske klær

- rydde en hostspot

- rydde en skuff

- kaste minst en ting

- rene vasker kjøkken/bad

- vanne blomster

Ang. været; vil absolutt ikke høre om den nydelige snøen til monte! :sur: Her regner det i bøtter og spann og jeg er lut lei av å aldri få tørke sengtøy ute!! :frustrert: Pellegrino; forresten lurt å ta de skitne vinduene - slipper å skylle dem hvertfall! :ler:

Ang. snopet; ha-ha lurte dere (kanskje mest meg selv.. :tristbla: ) i går. Så på "sunt og godt" (eller hva det het) på tv2 i går - det kunne nesten vært meg...men det største "problemet" er at jeg ikke legger på meg av alt godteriet. Derfor har jeg liksom ikke den helt gode grunnen til å stoppe... :forvirret: Men det er jo ingen tvil om at det går ut over formen generelt når jeg tenker litt fornuftig da. Og ønsker meg vel ikke akkurat gebiss til jul heller, da... :overrasket: Skal skjerpe meg i dag!!

Hvordan gikk det med kjolene monte? Og forresten; hvordan gjør dere når dere støper om gamle lys...?

Annie; du våger ikke å nevne nye spill for monte!!!! :frustrert: Nå har hun endelig begynt å bli seg selv igjen her på siden, og hva blir det neste nå....MONTERAVEN... ;):ler:

Tigerjente; begynn med å kaste et plagg om dagen - det smitter av seg selv til flere plagg om dagen - og vips: du har full kontroll over klærne dine! Lover! (holder på midt i det samme kaoset selv, men endelig har jeg funnet en metode som virker. Tving deg selv til å kaste litt om gangen!)

Seterjente og dere andre; hvordan går det?

Skrevet
Annie; du våger ikke å nevne nye spill for monte!!!! :frustrert:  Nå har hun endelig begynt å bli seg selv igjen her på siden, og hva blir det neste nå....MONTERAVEN... ;)  :ler:

Seterjente og dere andre; hvordan går det?

Har ikke sagt nesten noenting jo!! :hoho:

Har ikke kommet noe lengre enn hit. Eller jo, jeg har fyrt opp i peisen, og tent levende lys rundt meg, og de skal man jo ikke gå i fra, så derfor MÅ jeg bare sitte her og passe på dem.... :ler:

Skrevet

Ok, da har jeg:

- rydda 3 skuffer i seksjonen

- rydda bort et kaffeservise som jeg aldri bruker

- kasta noen finklær

Nå skal jeg:

- vanne blomster

- rydde en hotspot

- vaske klær...

Sett i gang med meg!! :forvirret:

Skrevet

Her er det litt kaos nå.. prøver å få gjort mest mulig på kortest mulig tid.. og da ender jeg med å gå rundt meg selv, og havne her som dere ser..

Skal få besøk i morgen ettermiddag, så jeg har fått et puff til å komme i orden her. Men så skal vi til Oslo i ettermiddag, pia mi skal til pappan sin, og vi andre skal til smart-club og ikea. Så det blir nok seeeen kveld.. (tar 1t 45 min å kjøre)

Har vaskemaskin nr 3 igang nå, og kjøkkenet er i ferd med å se respektabelt ut. Neste blir stua, og så skal jeg støvsuge hele huset. Det er målet som helst skal nås før lillesnuppa våkner igejn.. :-/

jaja

Dere er flinke, og jeg SKAL skjerpe meg!!

Ha en fin dag - og ikke minst, ei god helg!

Skrevet

Seterjenta; du har jo vaska 3 maskiner med klær og så sier du at du må skjerpe deg!?! Jeg synes du er kjempeflink jeg!!

Jeg har gjort følgende siden sist:

- vannet blomster

- ryddet en stor hotspot

- kastet en hel søppelsekk med barneklær, duker og div.!!

Nå MÅ jeg vaske klær....men det er så lite fristende når jeg må tørke alt inne - det høljer ned som aldri før her! :sur: Liker ikke å tørke alt i tørketrommelen heller. Vurderer å skaffe meg et tørkeskap. :forvirret:

Skrevet

Ja, generelt så :)

Har faktisk vasket 4 fulle maskiner, og ei med gubbens vinterjakke!

Har rydda ferdig kjøkkenet, vaska benkene og bordet, rydda nesten ferdig på stua og støvsugd hele 1. etg.

Om 20 min reiser vi for å hente storesøster i barnehagen, så skal vi hente gubben på jobb, og så drar vi til tigerstaden!

ha en fin kveld alle sammen, og KOS dere i helga!

-S-

Skrevet

Hva tørker du i trommelen egentlig?

Jeg synes det er så mye det står kryss over det tegnet på, så jeg tørker bare håndduker jeg nå.. (har aldri hatt trommel før, så jeg er ny i gamet.. Håper jeg ikke har tatt feil av tegna/symbola da.. :ler: )

Skrevet

Jeg synes det er så mye det står kryss over det tegnet på, så jeg tørker bare håndduker jeg nå.. (har aldri hatt trommel før, så jeg er ny i gamet.. Håper jeg ikke har tatt feil av tegna/symbola da.. :ler: )

Jeg bruker også tørketrommelen stort sett bare til håndklær o.l. Når ungene var små tørka jeg også bodyer o.l. i den, for de krympa ikke noe særlig.

Har hatt trommelen i noen år, men liker best å henge klærne til tørk på vanlig måte. Har aldri prøvd å tørke bukser, gensere o.l. jeg heller... ;)

Bortsett fra dunjakkene da. De blir kjempefine når du putter to tennisballer i tørketrommelen samtidig. Da blir dunet "banket" etter hvert som de tørker, og de blir helt som nye!

Gjest Tigerjente
Skrevet (endret)

Jeg bruker trommelen til 60 graders klær som regel.

Men, det er sjeldent jeg bruker den, for jeg bruker den bare når jeg skal vaske mange maskiner for dagen.

I dag har vært en daff dag. Opp sent, kompiser kom på besøk i går kveld, og når vi endelig skulle legge oss våkna lille prinsen!! Så klokka ble 4 før jeg sovna, også var det opp 8, kjapt i barnehagen med prinsen å hjem å sove igjen :sjenert:

Har i det minste vaska to maskiner med klær, rydda skapet på badet + de resterende skuffene i gangen som jeg ikke tok i går. Etter at prinsen kom hjem fra barnehagen har vi bare kost oss, lekt masse og laga kake til oss selv.

Nå blir det litt sent i dag også ser jeg. Skal snart i seng nå, bare rydde litt overflater på kjøkken/stue og gjøre klar en maskin med klær til i morgen.

Kaste ett klesplagg for dagen skal jeg klare, tror jeg. Begynner i morgen. Må klare det vel? Hvis jeg klarer å finne noen klær da...

Endret av Tigerjente
Skrevet

Tørker nesten alt i trommel jeg. Med mindre det er ull forresten. Og bukser til Prinsessa som begynner å bli korte, det tørker jeg på stativ, for da holder de litt til ;)

Vaska skjortene til Sambo sist. Det sto at de ikke skulle i trommelen, men de ble så fine så! :)

Skrevet
Så smart!! Det skal jeg gjøre når vi får nytt stort bad med stooort speil!! :)

Jeg var ikke på nett :sjenert:

Har funnet en ny besettelse. :hoppe: Zuma har gått i dvale. :Hehe:

ehemmmmm...... eh... jeg bare lurer litt....eh.... nei...det var vel ikke noe viktig........

Glemte helt å skrive at jeg har satt på tørketrommelen og bretta klær på morran. Nå blir det kaffe, KG og en runde med Ravenhearst!! (Du burde ikke prøve det Monte! ;)

Åh....eh......R-A-V-E-N *noterer*

oj, hei eh, nei det var jo ingenting...... :rodme:

Hvordan gikk det med kjolene monte? Og forresten; hvordan gjør dere når dere støper om gamle lys...?

Annie; du våger ikke å nevne nye spill for monte!!!! :frustrert:  Nå har hun endelig begynt å bli seg selv igjen her på siden, og hva blir det neste nå....MONTERAVEN... ;)  :ler:

:klø: Forstår IKKE hvorfor du sier sånt Sus??? Hva får deg til å tenke sånn om meg???? :overrasket:

*hvisker* Annie, hvor finner jeg Raven-U-know-what-I-mean??? Hysj!!!

Eh, støpe lys ja: Sorter lysene etter farge, hiv dem i en kjele og smelt dem. Fisk opp alle vekene. Bruk melkekatonger, heng en veke i midten av kartongen (kartongen kan klippes ned etter ønsket høyde på lyset), veken kan henge på en tynn pinne, grillspidd el. Hell oppi stearin, vent til det stivner og hell oppi et lag m en annen farge. Du kan også pynte lyset ved å legge ting som stener skjell el nedi stearinen før den stivner.

Tørker alt jeg, unntatt penkjoler og strikkede plagg ol. Ellers går resten i trommelen. Men nå er det sååå innmari dårlig varme i trommelen vår. Noen som vet hva som kan være galt m den?

Jeg fikke n litt dårlig dag i dag, så jeg har ikke gjort noen verdens ting! :klø:

Kjole, sus: Fant en nydelig kjole!!! men må sjekke hva bruden synes. skrev om den på Bryllup under kjole til forlover. kan maile deg bilder!

Skrevet
ehemmmmm...... eh... jeg bare lurer litt....eh.... nei...det var vel ikke noe viktig........

Åh....eh......R-A-V-E-N *noterer*

oj, hei eh, nei det var jo ingenting...... :rodme:

:klø:  Forstår IKKE hvorfor du sier sånt Sus??? Hva får deg til å tenke sånn om meg???? :overrasket:

*hvisker* Annie, hvor finner jeg Raven-U-know-what-I-mean??? Hysj!!!

:legrine:

Du burde ikke, jeg har brukt 6 timer på det i dag!!! :overrasket::sur:;):ler:

Skrevet
:legrine:

Du burde ikke, jeg har brukt 6 timer på det i dag!!!  :overrasket:  :sur:  ;)  :ler:

okei, nå MÅ jeg! :murvegg:

Skrevet

hjelp annie! jeg skjønner ikke åssen jeg spiller!

Skrevet

:sur::sur: å nei!!!! prøvetiden er ute!! :sur::sur:

Har du koden annie??? og jeg som ikke engang klarte å få bilen til å tenne gassen!!!! :sur::sur::sur:

Skrevet (endret)
Sambo lastet ned spillet, men det er ikke helt lovlig... Endret av Annie
Skrevet
hjelp annie! jeg skjønner ikke åssen jeg spiller!

Sambo lastet ned spillet, men det er ikke helt lovlig...

Nei, dere spillegale mennesker altså!!! :sprettoy:

Se å komme dere vekk derfra og gjør noe fornuftig!! :eeeh:

I dag har jeg:

- gått løs på mer sortering og kasting av rot (har et helt rom fullt...men det begynner å vise litt gulvflate igjen nå... :ler: ) Utrolig hva jeg har samlet på og som jeg har hatt tro på at jeg kommer til å få bruk for igjen! ;)

- satt på en maskin med klær

Det var visst alt...nå skal jeg rydde i huset og vaske mer klær.

Dere da? :ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...