Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Før klokka 9 i dag hadde jeg:

Støvsugd første etasje og trappa opp til 2.

Tømt oppvaskmaskinen

Smurt skolemat

Satt en bolledeig.

Rydda i stua

Nå står bollene i ovnen.

SKAL GJØRE

Sette på en vaskemaskin

Rydde på soverommet vårt.

Handle middag og lage den

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare presisere at jeg NORMALT IKKE er så flink!!! :ler:

Skrevet
Før klokka 9 i dag hadde jeg:

Støvsugd første etasje og trappa opp til 2.

Tømt oppvaskmaskinen

Smurt skolemat

Satt en bolledeig.

Rydda i stua

Nå står bollene i ovnen.

SKAL GJØRE

Sette på en vaskemaskin

Rydde på soverommet vårt.

Handle middag og lage den

:klappe::klappe::klappe::klappe:

Tror ikke jeg får gjort noe idag....skal til sverige en tur nå.

Skrevet

Heisann!

Vanedis; du er bare så utrolig flink altså!! :klappe: Det høres såå deilig ut å få kasta gamle leker osv. osv.

Annie; skal si du har stått opp på rett fot i dag!! For en innsats så tidlig på dagen!! :klappe:

Tigerjente; her er ukeplanen til motezuma som vi pleier å ta utgangspunkt i:

MANDAG:

Kjøkken

TIRSDAG:

Barnerom

Vanne blomster

ONSDAG:

Soverom

Skifte sengetøy

TORSDAG:

Stryke

Entrè

Pusse glassflater

FREDAG:

Stue

Vaske vinduer

HVER DAG:

Shine vasken kjøkken/bad

Klesvask

Rydde hotspot

Legge frem rene klær

Tror jeg har fått med det meste her...

Jeg har IKKE fulgt rutinene i dag... :tristbla: så her ser det ut deretter... :sur:

MEN jeg har bakt KOLAKAKER med ungene i dag, og de smakte aldeles nydelig!! :ironi:

Nå er ungene hos besteforeldrene en liten time, så jeg får prøve å ta en liten kjapp rydderunde i heimen. Kanskje en 15- minutters runde gjør susen.

Monte; hva gjør du egentlig i Sverige - handler kjøtt...???? :riste::ler:

Skrevet (endret)

Så flinke dere er!!!

Trenger desperat litt ryddevibber her...

Har ikke fått gjort så mye her i det soste, og mannen har mye jobb nå, så han er lite hjemme.. Det blir hektisk med to små alene, minstemor tar jo endel tid når ho er våken..

Men jeg KOSER meg altså! :)

Har bursdag i helga, så det er masse som skal gjøres før søndag ettermiddag. Må nok satse på lørdag og søndag.. Har fysioterapi i morgen formiddag og etter det skal jeg hente størstemor og kjøre henne til oslo. Der skal jeg også innom noen for å bytte julegaver.. Blir nok seint hjem..

Driver og skriver 'gjøre-liste' nå da, så vi får se, skal vel få det meste gjort håper jeg :)

Stå på jenter - dere er SÅ flinke!!

Her er forresten et lite skrytebilde da :)

post-5410-1166121708.jpg

Endret av Seterjenta
Skrevet

Jeg er ikke flink til å bruke den planen. :sjenert:

Så nydelig tulla er Seterjenta!! :klem:

Gjest Tigerjente
Skrevet (endret)

Det er jo nesten sånn min plan ser ut. Bare jeg har kjøkken på torsdager, for da må jeg rydde før jeg setter ut bosspannet, og før helgens shoppingtur på fredagen.

Og tirsdager har jeg bretteklær/stryke kveld mens jeg ser på tv.

Esj, dagen i dag har vært rar, og jeg har ikke fått gjort så mye som jeg skulle ønske.

Var en tur på shopping, og fikk kjøpt 1,5 julegaver da hvertfall. Også har jeg vært med min kjære å kjøpt bil. Men jeg skulle også ha rydda litt her hjemme. Får overnattingsbesøk i morgen, og gjesterommene ser ikke ut. Tenkte jeg skulle ta det ene nå mens jeg tok kjøkkenet, også tar jeg det andre utover kvelden og i morgen. Får bare se hvor langt jeg kommer.

Endret av Tigerjente
Skrevet
Monte; hva gjør du egentlig i Sverige - handler kjøtt...???? :riste:  :ler:

hehe, ja bl.a. Vi handler det meste i sverige vi. Unntatt brød og hygieneartikler ol. Har egentlig det meste i hus etter forrige handel, men manglet litt småtteri (måtte fylle på med godis bl.a......:rodme: ) også hadde jeg kjøpt et par julegaver der som jeg ville ha to til av. Også måtte vis elvsagt ha med litt vin, øl og akevitt (til mannen!).

Så flinke dere er!!!

Trenger desperat litt ryddevibber her...

Har ikke fått gjort så mye her i det soste, og mannen har mye jobb nå, så han er lite hjemme.. Det blir hektisk med to små alene, minstemor tar jo endel tid når ho er våken..

Men jeg KOSER meg altså! :)

Har bursdag i helga, så det er masse som skal gjøres før søndag ettermiddag. Må nok satse på lørdag og søndag.. Har fysioterapi i morgen formiddag og etter det skal jeg hente størstemor og kjøre henne til oslo. Der skal jeg også innom noen for å bytte julegaver.. Blir nok seint hjem..

Driver og skriver 'gjøre-liste' nå da, så vi får se, skal vel få det meste gjort håper jeg :)

Stå på jenter - dere er SÅ flinke!!

Her er forresten et lite skrytebilde da :)

skikelig, skikkelig nyyyydelig liten prinsesse!!!! (Når kommer dere??? :) )

Gjest bamsemums
Skrevet

Kanskje ikke akkurat husarbeide, men har vasket bilen idag, og støvsugd den innvendig.

Skrevet

God morgen!!

Seterjenta; ååh, jeg kjenner babylukta helt hit, herlig bilde!!

Dere andre; noen som er med i dag??

Det nærmer seg veldig jul... :overrasket: ...og jeg har som vanlig ikke full kontroll. Men det gjør ingenting faktisk. I år har jeg konsentrert meg om ungene i førjulstida og vi har hatt mange koselige ting i lappekalenderen som vi har tatt oss tid til istedenfor å bruke tida på husarbeid. I går kveld hadde vi skattejakt i mørket ute i naturen hvor de fant kopper osv. på hver post. På siste post drakk vi kakao osv. og koste oss skikkelig. :)

Mine oppgaver i dag:

- rydde kjøkken

- klesvask

- en hotspot

- skrive julekort

- prøve klær til ungene

Ha en fin dag! :nissevink:

Skrevet

Jeg har noen vinduer og speil som ikke virker lengre, så i dag er det ovedoppgaven. Så skal jeg lage kransekakedeig, som skal bakes ut i morra. Vaske gulvene burde jeg også ha gjort. Finne fram julepynt skal jeg gjøre også....

Har satt på en vaskemaskin, og det får holde for en liten stund....

Skrevet

vi kan jo ta et treff her hos meg?

så kan dere demonstrere teknikker for vindusvask og hvordan dere holder dusjkabinetta blanke og fine? :ler:

nå sover tøttemor på skuldra mi, så nå håper jeg det er natt her...

Skrevet

så kan dere demonstrere teknikker for vindusvask og hvordan dere holder dusjkabinetta blanke og fine?  :ler:

nå sover tøttemor på skuldra mi, så nå håper jeg det er natt her...

Eh..... :klø: ...... :sjenert: ......:hoho:

Gjest bamsemums
Skrevet

Idag har jeg fått gjort mye, støvsugd hele huset. Tørket støv-luftet på soverommet og skiftet sengetøy. tørket støv i stuen og gangen og voffen er badet og klippet til jul.

Skrevet
Monte, er du hjemme i mårra ??  ;)

Satt og ventet HELE tirsdag, jeg!!!!!! :ler:

så kan dere demonstrere teknikker for vindusvask og hvordan dere holder dusjkabinetta blanke og fine?  :ler:

Det er i orden. Siden jeg er så flink med babyer, så holder jeg Matheamor mens de andre viser deg teknikkene. Skikkelig grundig, så du til sist kan vise at du har lært hvordan det gjøres! Sitter fortsatt og holder baby jeg, da....... :ler:

Idag har jeg fått gjort mye, støvsugd hele huset. Tørket støv-luftet på soverommet og skiftet sengetøy. tørket støv i stuen og gangen og voffen er badet og klippet til jul.

Flott, Bamsemums! Det der er vel akkurat det jeg bør få gjort før søndag. Huset er stort sett greit, bare en ryddings, støvsuge/tørke støv, og ta frem resten av julepynten. Doggen ble badet og klippet for et par uker siden, så jeg føler litt at det kommer til å utgå..... :sjenert: I helgen skal jeg også steke opp et par kilo eksprimentelle medisterkaker (de ble så gode sist!), og bake en ny runde med kokosmakroner (alle er spist opp - nå blir det dobbel dobbel porsjon!).

Alle har nye julekjoler, så de skal bare henges frem.

Sus, godis??? Jeg er flink om dagen, lever på klementiner, epler og noen pepperkaker. Men om kvelden tar jeg heeelt av! Suuuper bananas oppi alt vi har av godis! :flau: Men nå er det jul, så eter vi alt vi orker! Så får vi heller være flinke neste år ;-)

5 timer igjen til juleferie! :hoppe:

En riktig god jul ønskes dere alle! Mine kjære hjelpere!

Takk for all hjelp i år, og håper vi kan fortsette samarbeidet neste år! Ikke glem rutinene i romjulen, så går det hele som en lek!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...