Sus Skrevet 23. november 2006 #981 Skrevet 23. november 2006 Jeg rydder og rydder og rydder og rydder i dag...nå begynner det å bli ganske bra her. T.o.m. ungene er med og rydder i dag. Skittentøyhaugen er som et fjell men den er ferdigsortert og venter på tur. Dagens utfordring: Begynn å planlegge finklær til jul!
Montezuma Skrevet 23. november 2006 #982 Skrevet 23. november 2006 her har hele dagen gått med til jobb og shopping i sverige + rydde på plass varene etterpå. I tillegg til mat fikk jeg kjøpt et par julegaver og kalenderting til barna. Å finne 48 billige og nyttige småting er ikke lett, men nå er jeg et godt stykke på vei! Fredage skal jeg sove lenge Så bør jeg brette og henge opp klesvask - er et lass av rene klær her nå! Og så bør jeg få ryddet litt mer på kjøkkenet. Ser ikke ut etter at vi bytet innredning. Benken er fortsatt ikke ferdig, så jeg har ikke fått alt på plass enda. Hvordan går det m rutinene hos dere andre?
Annie Skrevet 23. november 2006 #983 Skrevet 23. november 2006 I dag har vi flytta inn i den nye stua vår, så endelig er det håp for at jeg får tatt et tak i resten av huset også. Det har lidd stort lenge nå, men nå er vi ferdige. Bare små ting igjen.
Sus Skrevet 24. november 2006 #984 Skrevet 24. november 2006 Hvordan går det m rutinene hos dere andre? ← Måtte du nå spørre om akkurat det...!! Vel, i går klarte jeg faktisk å holde dem sånn noenlunde. Det var deilig å stå opp til rene vasker osv. Så nå skal jeg ta fatt på rutinene våre med en gang så jeg slipper å tenke på det utover dagen. Klar til å: - rene vasker og ryddige benker kjøkken og bad - klesvask, minst 20 minutter - rydde en hotspot (....har vi flere rutiner...?) Ellers skal jeg i dag: - ta en ringerunde som jeg har utsatt lenge og som jeg gruer litt for.... - pakke klær til prinsessa som skal på leir - kikke innom et soverom som skal tapetseres, men hvor arbeidet har stoppet opp.. Tror det holder for i dag, jeg... Annie; det høres utrolig deilig ut med ny stue - blir rent misunnelig her jeg. Hvor stor stue har du nå? Drømmer om en diger stue her også med plass til et kjempestort juletre, en diger peis og minst to sofagrupper...
Annie Skrevet 24. november 2006 #985 Skrevet 24. november 2006 Den nye er 35 kvm. Vi kunne ikke bygge større med forenkla byggeskjema. (husker ikke hva det heter) Vi kunne uansett ikke bygge større, for da hadde det blitt VELDIG mye dyrere med å måtte ha entrepenør osv. Under 50 kvm totalt går på forenkla, og vi klarte det akkurat. Måtte ha et soverom til også nemlig så da gikk det akkurat. Så endelig har ungene hvert sitt rom!! Det anbefales!!! Det er ikke plass til 2 salonger der eller spisestue. Dvs, vi har stort kjøkken og skal ha spisestua der. Men det er veldig deilig å ha en ren, ny og ikke minst ryddig stue!! Slippe å tenke på å vaske rundt der i hvertfall.
Seterjenta Skrevet 24. november 2006 #986 Skrevet 24. november 2006 GRATULERER med ny stue Annie!! Sikkert kjempedeilig! Så flinke dere er å stå på for tiden jenter! Jeg får ikke gjort stort (Nyter å ha verdens beste unnskyldning )
Montezuma Skrevet 24. november 2006 #987 Skrevet 24. november 2006 Det høres ut som en drøm med ny stue, Annie! Nesten som å flytte inn et nytt sted :-) Kjempegøy, det er jeg sikker på! Sus, det er vel et par rutiner til..... Men det eneste jeg kommer på nå er å legge frem klær. Jeg har gjort INGENTING idag! Sovet lenge og kost meg m en god kopp te jeg fikk av storemor her. ellers sittet pal på denne stolen..... Lurer på om jeg skal flytte baken inn i stuen, for da kan jeg brette noen tonn m klær mens jeg later meg....... Har vært så fryktelig sliten så lenge nå, så jeg har vært dårlig til det meste. Men jeg skal få redusert arbeidsførhetsgraden nå, slik at jeg kan orke å fungere hjemme også. Da kan det nok hende at jeg klarer å følge med dere superhusmødre igjen Ha en super helg! Og seterjenta; du bare kooooser deg!!!!
Seterjenta Skrevet 24. november 2006 #988 Skrevet 24. november 2006 (endret) Og seterjenta; du bare kooooser deg!!!! ← Vær du sikker!! Riktig god helg til alle sammen!! Endret 24. november 2006 av Seterjenta
Montezuma Skrevet 27. november 2006 #991 Skrevet 27. november 2006 For et nydelig lite Seternissenøste! Idag er det jobb, men imorgen skal jeg prøve å slenge meg på dere andre igjen. Begynner vel m rutinene, og så skal jeg prøve den 15 minutter'n. Da burde jeg få gjort litt! hvis jeg klarer å la zuma være lit...... 12-7 er så jæ.... vanskelig!!! men jeg klarer det NESTEN!
Sus Skrevet 28. november 2006 #992 Skrevet 28. november 2006 God morgen!! Er vi klare for en liten innsats i dag, dere? Jeg må skjerpe rutinene igjen, og må til med en 15 minutters runde i heimen i dag. Mine mål bortsett fra rutiner i dag er å jobbe litt mer med lappekalender og planlegging/pakking av julepresanger. Jeg har alltid vært sent ute med presangene før, så jeg håper å få det unnagjort litt tidligere i år... Har allerede bestilt mange på nettet og var på handletur i går, så jeg er hvertfall godt i gang.. I går leste jeg en "husmoradventskalender" her på KG, men jeg finner den ikke igjen i dag. ...for dere som har sett den - jeg prøver for fullt å få unnagjort litt nå mens jeg kan for å slippe å havne oppi de punktene som stod der..
Annie Skrevet 28. november 2006 #993 Skrevet 28. november 2006 Har ikke sett den, men den burde ha vært limt inn her! Har så vondt i ryggen i dag. HAr hatt det siden lørdag. Kjennes ut som veer bak på ryggen under bhen. Det har pleid å gå over i løpet av dagen, og da skal jeg skifte på sengene og begynne å rydde ferdig i gamlestua.
Sus Skrevet 28. november 2006 #994 Skrevet 28. november 2006 Annie; det høres virkelig ikke godt ut å skifte på sengene med vondt i ryggen. Du må være forsiktig!! Nå har jeg hatt en 3 x 15 minutters her. Nå holder jeg på med en 15 min. pause før det er på'an igjen. Jeg fikk tatt nesten ferdig kjøkken, en runde med klesvask og vaska i dusjen. Så nå skal jeg bruke resten av pausen min til å bestemme hva som trengs mest å gå løs på videre.. Monte; har du stått opp eller....? Du lovte du skulle jobbe litt sammen med oss i dag! Seterjente; nusselig nissejente altså!!! Kos deg, tida går så altfor fort når de er så små... Husarbeid kan du gjøre når ungen blir større..! Bare for å ha sagt det; jeg aner ikke hva Zuma er for noe - og jeg skal absolutt ikke gå inn for å finne ut hva det er heller!!! Hver med sitt, jeg sliter noe skikkelig med den sjokoladen for tida...
Montezuma Skrevet 28. november 2006 #995 Skrevet 28. november 2006 hei og hopp! Jeg er våken, ja. Kom akkurat hjem fra behandling. jeg har absolutt planer om å henge med idag, men jeg har hatt en dårlig start på dagen, og er ikke helt islag enda. men en liten slapp av først, så skal jeg også sette igang m 15 minutterne. På kjøkkenet behøves nok mer enn 15 minutter, for mannen kappet benkeplater igår, så det er et tykt støvlag på absolutt alt her! Den adventshusmortingen skulle jeg gjerne sett på! Når det gjelder julen, så har jeg fått kjøpt alle 48 kalendergavene, og igår satt mini og jeg og pakket inn 4 bæreposer m julegaver. Så vi er igang ja! Annie, ta det rolig m ryggen din idag! Gjør heller noe som ikke krever så mye bevegelse. Sus, ikke noe sjokkis nå før kl. 15!!!!!
Annie Skrevet 28. november 2006 #996 Skrevet 28. november 2006 Ryggen er bra nå. Det kommer nok tilbake i kveld, men det får vi ta da. Nå har jeg begynt med BÅDE hotspot på kjøkken og å isolere rundt det ene vinduet i gamlestua.
Montezuma Skrevet 28. november 2006 #997 Skrevet 28. november 2006 Alt hva du får til, Annie! *bøyer meg i støvet* (Og det er det nok av her ) jeg har brettet og lagt vekk alle rene klær, og ryddet hele stuen. Tar en støvsugings nå, og deretter skal jeg driste meg igfang på kjøkkenet. Får jeg gjort dette er jeg fornøyd idag, og venter m de andre rommene til imorgen.
Sus Skrevet 28. november 2006 #998 Skrevet 28. november 2006 Først nå oppdaga jeg at du har bytta navn, monteZuma!!! Treig, jeg?? Åneiiida!!! Klarte å holde meg til kl. 3 med sjokoen, men da tryna jeg oppi posen igjen!! Men det hjalp det sparket du ga meg, fortsett gjerne med det!! Jeg fikk tatt unna to omganger med 15 X 3 minutters så da var jeg ganske fornøyd med meg selv når ungene kom hjem. Deretter tok jeg med alle ungene ut på tur i det fine været så nå er de så rødkinna og god atte! Nå skal jeg ta fatt på rutinene igjen og forhåpentligvis stå opp til et ryddig hjem i morgen tidlig. Det trengs å ha litt orden på rutinene nå når det nærmer seg desember....
Annie Skrevet 28. november 2006 #999 Skrevet 28. november 2006 Montezuma!!! Bøyer meg i støvet og tar all skyld!
Annie Skrevet 28. november 2006 #1000 Skrevet 28. november 2006 Har fått isolert rundt vinduet. Nå MÅ jeg gå å ta den ENE hotspoten som i løpet av ryddinga har blitt til 4!!! Hvordan klarer jeg det???? :klø:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå