Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag har jeg:

Støvsugd 1 etasje og trappa opp til 2 etg.

Rydda ut av oppvaskmaskinen og tørka av kjøkkenbenker.

Vanna mine 2 husfreder.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Så herlig med ferdig nytt kjøkken!

Hvordan syns du forresten 13 var på Zuma? Klarte du den greit? ;)

13 var kjempegøy!!! :ler: har lyst til å ta den igjen, jeg. Men det gikk så fort og greit, så jeg ble litt skuffa da det var slutt....... *addicted*

Jeg kjente dessverre ikke til hensikten for oppstarten av tråden, men har fått det med meg nå.

Det kunne sikkert virke som rutinene ikke er på plass i min iver etter å fortelle "hvor flink jeg hadde vært før helga", men som tidligere "Flylady-baby" bruker jeg endel av "verktøyene" deres for å holde huset noenlunde ryddig hele tiden (har droppet "Kelly Mission" + jobbe i soner pga passer ikke meg på nåværende tidspunkt).

Vi begynte faktisk med vårt eget utvalg fra Flylady vi oxo. Men jeg tror vi bare kom noen dager uti det før vi lagde vår egen turn på det hele. Rutinene våre er jo derfra. Synes selv det funker bra nå bare jeg er flink med rutinene. Det er liksom bare de små raske punktene som gjør at det ser ok ut fra dag til dag. Også blir det som sus sier, skippertak innimellom. Og DA skryter vi da!!! :ler:

Vanedis; selv om vi har som mål å ikke slite oss ut må du gjerne komme med sånne jobbelister igjen. Jeg blir faktisk inspirert av det, selv om jeg ikke har mulighet til å få gjort halvparten av det dere gjør en sånn dag. Det er uansett litt interessant å se hvor mye dere egentlig klarer i løpet av en dag. :)  Og noen dager har vi vel alle en skippertaksgreie, og da er det så deilig å komme innom her og skryte av seg selv!! :ler:

Monte; jeg var innom her kl. 7.15 i dag, hvor jeg da allerede hadde tatt en liten bit crispo...men faktisk fikk den en liten bismak når du satte dagens frist til kl. 16.30. Med huset fullt av snop, har jeg nå greid å rydde det vekk uten å ta en eneste bit til!!  :ironi:

Vi har vært ute på sosiale førjulsarrangementer hele helgen, så i dag prøver jeg å finne huset igjen.

Det viktigste for meg i disse juletider er som nevnt rutinene. Så lenge jeg har dem under kontroll, klarer jeg å få gjort andre ting innimellom. Har en syk unge i hus nå, så jeg får være litt mor en stund nå tenker jeg. ;)

sus, du ER verre enn meg du! Crispo kl 7 om morran??????? Da er ikke jeg igang med pepsimaxen engang (ventet til 8 idag ;) )

men hvis du lover å være flink resten av dagen så skal du slippe unna for denne gang!

Jeg har IKKE tatt noe godis idag!

Takk for svar, Sus! :)

Ja, det er kjekt å kunne skryte av seg selv av og til, og forhåpentligvis også inspirere flere enn man tar motet fra. ;)

Jeg er selv overrasket over hvor mye man egentlig får gjort, når man har ryddet hjemmet etter Flylady-prinsippene (kun beholdt det jeg er glad i og som brukes) + jobber etter ukentlig arbeidsliste, blir ikke så mye jobb når det er fast rutine ("ukentlig arbeidsliste" er også en rutine jeg tok med meg fra Flylady).

I dag har jeg kun "shinet" fort over kjøkkenet (stekeovnen står på pyrolyse - kjekk "oppfinnelse", filtrene i kjøkkenhetten er vasket, alle flater er ryddet og vasket. Gulvet på kjøkkenet og hallen kunne trengt seg en runde med støvsugeren, så jeg skal snart hente støvsugerslangen.). Ellers er huset enda ryddig og noenlunde rent.

Hva er pyrolyse??? Høres ut som noe for meg som digger alt som er enkelt! ;) Bittelitt lat, ja.......

Skrevet

God morgen!

Monte og Annie; jeg klarte å holde meg til kl. 16.45 i går!! :ironi: (men den timen før var laaang! :overrasket: ) I dag har jeg ikke spist noenting snop i det hele tatt!! Jeg føler meg sååå flink takket være dere!! :blomst:

Husarbeid: rutinene svikta litt i går kveld så da blir det litt å ta igjen i dag. :forvirret: Jeg må lære meg å ikke sluntra unna rutinene nå i disse adventstider. :sur: Ettersom jeg har lappekalender til ungene, krever også det litt ledig tid på kveldene og det er absolutt koseligst når det er ryddig rundt oss!

Alt som blir gjort utenom rutiner i dag blir bonus som jeg kan komme innom og fortelle om etterpå. ;)

I kveld når ungene er i seng skal vi forresten pakke inn litt flere julegaver til dem. Sånt er jo bare koselig! :gave::nissevink: Ha en fin dag!!

Hva holder dere andre forresten på med av husarbeid i dag? La meg få høre og bli litt inspirert!!

Skrevet

Husarbeidet i dag har bestått i å støvsuge og vaske klær. Og så har jeg bakt et slag med julekaker.

Så flink du er Sus! I morra skal du ikke ha noe før kl 16. ;)

Skrevet

Du er altså så flink Vanedis!! :klappe::klappe:

Jeg er nesten ikke hjemme for tiden, men tror jeg får en roligere helg så jeg får ta en innsats da. Da kommer jeg til å studere flylady og arbeislisten din litt mer. Flott med inspirasjon fra deg! Vi har også en ukeplan som Montezuma har gitt oss, den ligger nok litt mer på nivå for oss som ikke er så veeeldig huslige av oss! :ler: Du kan få vite mer om den her når jeg har litt bedre tid.

Nå må jeg ta litt klesvask, det er det viktigste når hele familien er ute og flyr fra det ene til det andre! ;)

Monte og Annie; jeg er kjempeflink med sjokoladen! I går tok jeg to små biter før kl. 16, men da hadde jeg en litt dårlig dag.... ;):ler: Jeg spiser litt mye på kveldstid enda, men håper suget gir seg etterhvert som jeg spiser mindre på dagtid. :)

Gjest Tigerjente
Skrevet

Så fin ukeplanen din var Vanedis!!

Når begynner du kveldsrutinene?

Gjest bamsemums
Skrevet

Må støvsuge idag, ellers har jeg allerede kjørt en maskin med klær, og har to til i vente.

Skrevet

Planen i dag er:

Kjøkkenet skal SKINNE!

Bli ferdig med klesvask

Støvsuge.

Skrevet

Hei allesammen!!

vanedis, planene dine er kjempefine! DEt høres ut som om du virkelig har system på rotet (bokstavelig talt! :) )

Sus, du har vært super m godisen!! Jeg har også erfart at med et mindre inntak blir suget mindre.

Idag har jeg:

- Badet , klippet og børstet hunden. Og selvfølgelig fønet, som er det beste han vet!!!

- Ruslet en tur i butikken

- Satt på en vaskemaskin

- Ryddet kjøkken og satt på oppv.maskinen

- Ryddet en diiiiiger hotspot!

Det som er igjen da er

- Steke opp en kilo medisterfarse

- Henge opp og brette klær

- Pakke

....før vi reiser til Hankø Fjordhotell!!! :hoppe:

Forøvrig er alle julegavene handlet og pakket inn!

Ha en fin dag, og fortell hva dere får gjort idag!

Gjest Tigerjente
Skrevet

I dag gjør ikke vi på så mye!

Prinsen er syk, og jeg er daff etter flere dager med lange kvelder.

Hadde tenkt å prøve å få rydda kjøkkenet litt, men ingenting haster. Også tenkte jeg at jeg sku ta meg tid til å scrappe litt senere i dag, bare sånn for kosens skyld.

Skrevet

Heisann!

da er mye av julebaksten unnagjort, + marsipansjokoladegodis, samt en iskrem som vi brått måtte lage pga eggeplommer til overs!

Mannen har laget middag (og servert frokost på sengen idag!!!) og hengt opp lit klesvask.

Jeg har ikke noe mer å gjøre idag jeg.... Selv kjøkkenet er ryddig og rent etter alt vi har laget idag!

Tror jeg skal gjøre som Tiger og sette med ned å scrappe litt ;)

Kan dere få meg til å ta alle rutinene imorgen? og gjerne gi meg en oppgave til

Skrevet

God morgen!! Så flink du har vært med julebaksten, monte!!

Jeg må ut på julehandel i dag i et forferdelig regnvær! :sur:

Litt rutinesvikt hos meg i går...det straffer seg alltid! :tristbla:

Monte: du går gjennom rutinene når jeg er på handel så sjekker jeg når jeg kommer hjem om du er i rute!!

Ekstraoppgave til deg: Sjekk opp følgende:

- har du kontroll over alle julegaver?

- har du kontroll over alle juleklær?

- har du kontroll over hva som skal handles inn av mat?

- har du mye flasker som bør pantes før jul?

- har du kontroll over julekortene?

Har du full kontroll over disse punktene, setter du deg ned med god samvittighet med Zuma, en god bok eller hva som helst! :)

Skrevet

Bra liste Sus.

- har du kontroll over alle julegaver? JA

- har du kontroll over alle juleklær? Vel....

- har du kontroll over hva som skal handles inn av mat? tja....

- har du mye flasker som bør pantes før jul? NEI

- har du kontroll over julekortene? Sånn nesten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...