Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

- har du kontroll over alle julegaver?

Ferdig kjøpt og pakket inn

- har du kontroll over alle juleklær?

Det har jeg ikke tenkt på enda........

- har du kontroll over hva som skal handles inn av mat?

Feirer julen borte. Eneste vi skal hoste er pinnekjøtt i romjulen, og det tar mannen seg av.

- har du mye flasker som bør pantes før jul?

Det gjorde vi for to uker siden. 6 søplesekker fulle!!!

- har du kontroll over julekortene?

Ferdig. Mangler bare å sette på frimerker og et par adresser.

Kom akkurat hjem fra et møte, har også handlet til middag m klubben imorgen. Nå får jeg straks en journalist på besøk, og så må jeg bake en kake til ikveld (skal være ledere på fritidsklubben til barna idag).

Må nok få litt tid på meg til å få andre ting gjort, som rutiner mm......

Ikke noe godis her idag. Åssen går det m deg sus????

Videoannonse
Annonse
Gjest bamsemums
Skrevet

Idag har jeg støvsugd hele huset, tørket støv i gangen, kjøkkene, og stuen. Hatt ute og ristet pleddene og trekket til voffen sin seng. Nå står badet for tur!!!!!!!

Skrevet

Må si dere er flinke alle sammen. Dere har mye bedre kontroll enn meg på det meste ser det ut for. Så nå må jeg sette igang jeg også! :sjenert:

Har fått handlet det meste av presangene som manglet i dag. Nå er det tid for rutiner....klesvask er det viktigste.

Monte; måtte du nå spørre etter sjokoladen min i dag... :sur: Jeg har faktisk vært ganske flink i mange dager nå, men akkurat i dag har jeg skeia litt ut igjen. Sitter med litt dårlig samvittighet nå når du spør. Skal skjerpe meg i morgen igjen. Godt noen passer på meg!! :ler:

Skrevet

God morgen!

Bamsemums, du er sååå flink! Du får jo stadig vekk tatt litt av et røsk!

Sus, ikke noe godis idag altså! Jeg passer på deg frem til kl 16!!!! :twisted:

Ikveld skal jeg ha klubbjenter her på middag og innvie mitt nye juleservise, så litt av hvert må gjøres her. Må nok ha en plan. Konser om 1. etg idag, for 2. etg kan jeg ta imorgen. Forslag til en plan (for oss alle sammen):

- Shine kjøkkensink

- Shine badesink

- En klesvask/bretting

- Hotspot

- Tømme søppel

- 15 min i hvert rom

- Støvsuge

Får jeg gjort alt dette skal jeg være fornøyd! Hva står forresten på ukeplanen idag sus? har ikke fått den opp på de nye kjøkkenskapene enda.......

Etter alt dette skal jeg begynne m maten. Burde gå bra dette her. Med litt hjelp fra dere......! ;)

Skrevet

God morgen!

Alle tiders jobbeliste, monte!! Akkurat det jeg trengte i dag for å få et spark bak!! Kommer til å følge den lista di i dag, alt utenom tar jeg som et pluss! ;)

Ukeplanen i dag sier barnerom og vanne blomster.

Sjokolade....har allerede tatt et par biter :forvirret: , men lover at jeg skal holde meg frem til kl. 16 fra nå av!! :hoppe:

Hva skal du forresten servere klubbjentene i kveld monte?

Vel, da får vi sette i gang folkens!! :husarbeid:

Skrevet
God morgen!

Alle tiders jobbeliste, monte!! Akkurat det jeg trengte i dag for å få et spark bak!! Kommer til å følge den lista di i dag, alt utenom tar jeg som et pluss! ;)

Ukeplanen i dag sier barnerom og vanne blomster.

Sjokolade....har allerede tatt et par biter :forvirret: , men lover at jeg skal holde meg frem til kl. 16 fra nå av!! :hoppe:

Hva skal du forresten servere klubbjentene i kveld monte?

Vel, da får vi sette i gang folkens!! :husarbeid:

FyFyFy, din sjokogris!!!! :frustrert: Du er MYE verre enn meg altså!!! Jeg har en liten Meller-karamell foran meg på pc-bordet. DEn har ligget der i tre dager! Det hadde ikke du klart, sus! :ler:

Barnerom tar jeg imorgen (kan du minne meg på det?). Vanne blomster skal jeg prøve å få til idag. Nå har jeg shinet sinker, kjøkken og bad, vasket opp i NY oppvaskkum for første gang! Har tømt søppel og holder på å brette klær.

Menyen idag er Eksprimentelle medisterkaker :ler: med baconsurrede asparges, røstipoteter og peppersaus. Til dessert er det hjemmelaget café au chocolateis med sjokoladegitter, krem og coctailbær.

Kjempeenkelt, for mye er gjort på forhånd :-)

Skrevet

- Shine kjøkkensink

FERDIG!

- Shine badesink

FERDIG!

- En klesvask/bretting

FERDIG!

- Hotspot

- Tømme søppel

FERDIG!

- 15 min i hvert rom

FERDIG!

- Støvsuge

Så langt har jeg kommet, samt at jeg har dekket bordet til ikveld. Skal ta en hotspot på kjøkkenet, sette frem litt mer julepynt, og la mannen få støvsuge ;)

Klarer ikke 15 min i hvert rom da. jeg rydder til det er ferdig jeg. Men det tar sikkert ikke mer enn 15 min alikevel....

Klokken er bare 11. jeg er VELDIG fornøyd med meg selv!!!

Ikke noe godis her enda. SUS???

Skrevet

Se det; rene vasker og ajoùr med klesvasken!! :klappe: Nå er jeg klar for en hotspot , støvsuging og 15 min. på hvert rom!

Jada, jada, jeg vet jeg er en sjokogris... :sjenert: Men nå har jeg ikke tatt en eneste bit siden du ga meg beskjed her!! Så det så!! :ler:

Neste gang jeg skal ha klubb, sender jeg en flybillett over til deg så kommer du hit og lager maten for meg, avtale?? :Nikke:

Skrevet
Se det; rene vasker og ajoùr med klesvasken!! :klappe: Nå er jeg klar for en hotspot , støvsuging og 15 min. på hvert rom!

Jada, jada, jeg vet jeg er en sjokogris... :sjenert:  Men nå har jeg ikke tatt en eneste bit siden du ga meg beskjed her!! Så det så!! :ler:

Neste gang jeg skal ha klubb, sender jeg en flybillett over til deg så kommer du hit og lager maten for meg, avtale??  :Nikke:

Ja, jeg kommer med en gang du knipser!!! :)

Du er veldig flink idag! Stå på!

Hvrdan er det med Annie og Seterjenta idag tro?

Skrevet

Jeg har:

Støvsugd hele 1 etasje

Kloret oppvaskkummen. (minner om rådet mitt å ha klor på en brukt JIF flaske ;) )

Ryddet MYE i "gamlestua"

Shinet kjøkkenbenken

Vasket kaffetrakteren og vannkokeren

I tillegg har jeg hatt besøk og nå holder jeg på å lage middag.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg har så lyst til å være med dere, for jeg får så mye inspirasjon av å lese hva dere gjør her. Men, jeg orker ingenting i dag. Prinsen har vært syk i en uke, og nå er jeg smitta. Så jeg tar bare det jeg orker. Og foreløbig er det å stå opp, spise frokost og drikke masse. Ellers har jeg sittet her, mens prinsen ser teletubbiene og elias om hverandre. Kjenner jeg er kjempetrøtt igjen.

Skrevet
Jeg har:

Støvsugd hele 1 etasje

Kloret oppvaskkummen. (minner om rådet mitt å ha klor på en brukt JIF flaske ;) )

Ryddet MYE i "gamlestua"

Shinet kjøkkenbenken

Glemte å si at jeg har brettet og ryddet på plass en diger haug med klær også.

Samt samlet diverse skittent tøy fra forskjellige rom.

Jeg har så lyst til å være med dere, for jeg får så mye inspirasjon av å lese hva dere gjør her. Men, jeg orker ingenting i dag. Prinsen har vært syk i en uke, og nå er jeg smitta. Så jeg tar bare det jeg orker. Og foreløbig er det å stå opp, spise frokost og drikke  masse. Ellers har jeg sittet her, mens prinsen ser teletubbiene og elias om hverandre. Kjenner jeg er kjempetrøtt igjen.

God bedring! :troest: Bli med når du er frisk igjen!! :)

Skrevet

God morgen!!

Tigerjente; håper du er i bedre form i dag?

Seterjente; så du var innom her såvidt i går - hvordan går det med dere?

Alle dere andre; noen som er klar for en liten innsats i dag? :ironi:

Jeg har noen timer helt barnefri nå (åh, det er deilig - må være såpass ærlig ettersom jeg har vært hjemme med syke unger osv. veldig lenge nå... ;) )

Nå har jeg som plan:

- ta en rask rydderunde inkl. rene vasker kjøkken og bad

- klesvask (er møkkalei av å tørke klær inne :sur: , men det hjelper å ikke være veldig på etterskudd uansett.. ;) )

- en hotspot

- gjøre klar klær osv. til i kveld da hele familien skal på en juleavslutning. (det er ofte litt kaotisk når alle skal ut dørene nypyntet samtidig... :ler: )

Og så skal jeg sette av en time til å bare kose meg i ro og fred med et ukeblad og kanskje en bitteliten sjokolade...? (har tjuvstarta litt på den, men nå pakker jeg den bort - lover!!)

Ha en fin dag!!

:nissevink::nissevink:

Skrevet

I dag skal jeg bake sjokoladekake og boller. Vurderer å lage ristopper også.

Så er det den evinnelige klesvasken da... og det må sikkert støvsuges her.

Har forresten tøm oppvaskmaskinen og satt på en klesvask, samt bretta sammen en ladning fra tørketrommelen.

Nå er første post på programmet dusjen!!

Sus: Ikke mer sjokolade før ETTER juleavslutningen. ;)

Gjest synseren
Skrevet

Jeg har allerede brettet sammen en hel del med klær og lagt de i skapet. Så har jeg en ting mindre å gjøre når jeg kommer hjem senere i kveld.. :tommelsmil:

Skrevet
Så har jeg en ting mindre å gjøre når jeg kommer hjem senere i kveld.. :tommelsmil:

Fantastisk formulert :klappe: - det er jo dette det hele dreier seg om - husarbeidet vil jo liksom ikke forsvinne selv om vi utsetter og utsetter....

Denne setningen skal jeg gjenta og gjenta og gjenta og gjenta......når jeg nå setter i gang.... :ler:

Skrevet
Jeg har:

Støvsugd hele 1 etasje

Ryddet MYE i "gamlestua"

Shinet kjøkkenbenken

Flott annie!

Jeg har så lyst til å være med dere, for jeg får så mye inspirasjon av å lese hva dere gjør her. Men, jeg orker ingenting i dag. Prinsen har vært syk i en uke, og nå er jeg smitta. Så jeg tar bare det jeg orker. Og foreløbig er det å stå opp, spise frokost og drikke  masse. Ellers har jeg sittet her, mens prinsen ser teletubbiene og elias om hverandre. Kjenner jeg er kjempetrøtt igjen.

Tigerjente! Å ta vare på seg selv er MYE viktigere enn hvordan det ser ut i huset. La huset forfale den neste uka om ikke du er i form. La andre ta seg av andre ting, og du tar deg av deg!

God bedring! :klem:

Sus, tror ikke jeg klarer å passe på deg uten Annie, for du er helt ramm på sjokisen!!! :ler: Selv dytter jeg i meg om kvelden for tiden, men tar ingenting hele dagen! litt flink da vel?

Planene mine idag blir nok utsatt til kvelden. Hatt en sliten hviledag, og litt dårlig. Skal jobbe et par timer ikveld, så etter det er jeg sikkert fit for fight igjen! Dette bør jeg gjøre idag?

- Klesvask

- Hotspot

- Barnerom

- Shine bad 2. etg

- Støvsuge 2. etg

Annie, jeg har begynt å spille på Gauntlet igjen siden alle banene nå er åpne for meg. Har nådd sun god på alle! Klarte Space helt til Jag 4 uten å miste liv! Men frem til det var det vanskelig. Visste jo ikke hvordan banen gikk siden jeg aldri hadde kommet helt frem til "avgrunnen"! hehe!

Gjest Tigerjente
Skrevet

Er i litt bedre form i dag, men jeg er mye værre i halsen.

Har fått gjort noe her i huset, men framdeles flyter det.

I morgen tenkte jeg at prinsen kunne få prøve seg i barnehagen igjen, for vi går hverandre på nervene, og det blir bare sutring av at vi begge går her hjemme å ikke gjør noe. Han er framdeles litt snuete, og hoster litt. Men feberen er borte i dag. Og blir han dårligere så kan de jo bare ringe meg.

Jeg er nødt til å jobbe meg inn noen rutiner, og i dag har jeg begynt med en ting om morgenen, og det er å trekke for gardinen, og re opp sengen med en gang jeg har stått opp. Det har jeg aldri gjort før fordi rommet så såpass bombet ut at hvis jeg hadde åpnet gardinene kunne noen se rotet :ler:

Jeg håper jeg kan klare å gjøre det hver dag frammover, og når jeg har gjort det i en uke, får jeg belønning, men jeg vet ikke helt sikker hva den belønningen er enda, noen som har noe tips?

Nå tar jeg det som jeg orker i dag, må ta litt klesvask, men det tar jeg senere når prinsen skal sovne, virker som om han sovner bedre når jeg er i etasjen.

Men, først, en kopp te og lussekatter...

Gjest Tigerjente
Skrevet

Hvordan ser ukesplanen ut?

Jeg orker ikke bla meg bakover i alle disse sidene for å lete..

Skrevet

SUS???!!!

Har du ukeplanen lett tilgjengelig? Har ikke lokalisert min her enda......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...