Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg burde ta en skjerpings i morra, for Sambo har invitert gjester hit. Må hive ut jula i hvertfall, så får vi se på resten....

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan går det med rutinene folkens??? :ironi:  Og godisen...???? ;)

Hvilke rutiner???? :sjenert:

Hø! Vi gjør litt småtter i i huset alle 4 så det ser rrimelig greit ut. mann og barn begynte å fjerne julen idag. Jeg sover mest om dagen, er oppe om natten og suser mye. Men mesteparten av tiden min går til kjoletitting nå! Bruden "min" har nettopp vært i Norge, så jeg har fått veldig gnist til å finne forloverkjole nå!!!

Ellers har jeg en slags "ny vår" nå fordi jeg føler meg friskere enn noen gan, og begynner derfor å se en ende på elendigheten. Så derfor går jeg egentlig bare rundt i en sky av tilfredshet og nyter hvert sekund som jeg bare koser meg! :dagens-rose: Så jeg tror egentlig at jeg bare fortsetter med det en stund til, jeg!

Skrevet

Så flott at du føler deg friskere Monte!! :klem:

Satt nettopp og så den dokumentaren på tv2 :tristbla: , da blir virkelig husarbeidet bagatellmessig. Men vi får snu det dit hen at vi faktisk er heldige som er oppegående og i stand til å gjøre husarbeid i det hele tatt!! :forvirret:

Jeg fikk faktisk rydda ut av to skuffer i seksjonen i løpet av tv-programmet så jeg er fornøyd tross alt i dag. :ironi:

Skrevet

I dag er jula rydda vekk. Så nå gjenstår endel rydding og vasking. Venter på viljen bare....

Skrevet

Takk for klemmen, Sus!

Koser meg idag også,jeg! Men har lyst til å gjøre ting i heimen idag. Må bare gå til en behandlingstime nå, så er det hjem igjen og lage middag, og så skal jeg trå til litt etterpå! Men jeg er veldig heldig, for mann og barn har virkelig trådt til her i det siste! Kom inn på badet oppe istad og lurte på hvorfor det virkelt så veldig forandret...... Kom på at det "manglet" noen kjempehauger m skittentøy! :ler: mannen har innvadert avskerommet, så her går virkelig ting av seg selv! :)

Godis idag: 0!

Skrevet

I tillegg til fjerning av juletre og støvsuging i dag, har jeg vasket 3 maskiner med klær, skal brette sammen 2 nå. Handlet og har laget middag.

Og glemt at jeg skulle vært på behandling i dag....

Skrevet

Jeg har virkelig fått den store *kaste alt jeg ikke bruker* ånden over meg for tida. Nå står det 3 fulle søppelsekker + masse større ting og venter på transport til søppeldynga.

Har i tillegg fått unna masse papirarbeid og rydda en overfylt skuff i dag.

MEN, har jeg vasket klær og gjort andre rutiner......?? :riste: Åneida, men det gjør ingenting, det kan jeg ta i morgen! Har heller ikke vært veldig flink ang. snop, men jeg kan jo ikke gå rundt og være flink hele tiden heller. Poenget er at tilgangen til snop har vært litt mindre, og dermed sparer jeg litt mer på det jeg har... ;)

Monte; send over gubben hit etterpå - kanskje han klarer å trylle bort mine skittentøyskurver også!! :ler:

Annie; man glemmer da ikke at man skulle vært på behandling.... :ironi: Men du har min fulle forståelse likevel, det merkes på alderen, det skal ærlig innrømmes! :ler:

....hvor la jeg nå den huskelappen nå igjen....? ;)

Ha en fin kveld folkens!

Skrevet

Huskelappen hang på kjøleskapet... :sjenert:

Skrevet

Sus, vi egentlig ikke dele mannen min m noen! men OK, jeg tar han med når jeg kommer og skal lage mat til venninnekveld hos deg, og når jeg skal kose med bæ-ene dine! ;)

Men en porsjon sjokoladepudding og et stykke ostekake skal vel ikke stikkes under en stol............ :rodme:

Så derfor stappet jeg det nedi magen!!!!!! :Hehe:

Skrevet

God morgen folkens!

Idag er jeg veldig klar for å gjøre en innsats, og håper dere er med meg!

Er dere med på denne listen idag:

- Rutiner: Klesvask, shine kjøkken og bad, hotspot

- Sus-rutiner: kaste en ting og rydde en skuff el et skap

- Rydde utenpå kjøleskapet

- Stryke klær (må gjøre rent strykejernet først jeg)

- Gå en lang tur

Stter igang nå jeg!

NB! Når du har labben på snopen, sus; gå å ta deg en gulrot isteden! ;)

Skrevet

God morgen!

Så flott at du er klar i dag monte! Hm..jeg lukkker forsiktig igjen non-stop posen, tar blikket bort fra sofaen og prøver å henge meg på lista di i dag!! Jeg er trøtt som en dupp i dag, men det føles absolutt bedre dersom huset ser noenlunde ut. Er jeg flink, skal jeg belønne meg selv med en god lur på sofaen etterpå! :ler:

Starter med å finne gullerøttene, jeg.. ;)

Skrevet
God morgen!

Så flott at du er klar i dag monte! Hm..jeg lukkker forsiktig igjen non-stop posen, tar blikket bort fra sofaen og prøver å henge meg på lista di i dag!! Jeg er trøtt som en dupp i dag, men det føles absolutt bedre dersom huset ser noenlunde ut. Er jeg flink, skal jeg belønne meg selv med en god lur på sofaen etterpå! :ler:

Starter med å finne gullerøttene, jeg.. ;)

Åååååå, så flink du er!!! :klappe: Kjempestolt av deg! :kose:

Gjett om du skal få lur idag, ja! Også skal du få glede deg til ikveld etter at barna har sovnet, forda skal du belønnes med halvparten av nonstoppen!!!!!

Sett fyrstikker i øynene og sett igang sus! :husarbeid:

Skrevet

Oi!! Der var jeg på nippet til å lure meg unna allerede, men her var jo du og passet på, så da får jeg nok ta litt til tenker jeg!! :ler: Trenger virkelig noen som passer på meg i dag! :)

Nå har jeg:

- satt igang oppvaskmaskinen

- rydda karusellskapet på kjøkken

- kasta et heslig flanellsengsett!

Nå skal jeg:

- rydde ferdig kjøkken

- rydde kjøleskapet

- skrive handleliste

- handle

- vaske klær

Deretter håper jeg å få en bitteliten lur før det kommer 5 unger ramlende inn dørene... ;)

Skrevet

Slipper forresten å rydde utenpå kjøleskapet - det er innebygd - så der slapp jeg lettvint unna, gitt! :ler:

Skrevet
- Rutiner: Klesvask, shine kjøkken og bad, hotspot

- Sus-rutiner: kaste en ting og rydde en skuff el et skap

- Rydde utenpå kjøleskapet

- Stryke klær (må gjøre rent strykejernet først jeg)

- Gå en lang tur

Ferdig med klaesvask og kjøkken. har tatt HELE kjøkkenet altså! Det er sååå strøkent her nå, og det er jo sååå deilig! Ser mitt nye kjøkkene i dets virkelige prakt!

ALL jul er borte, gardiner og rubler og stubler. Litt tomt her, men deilig og lyst oxo.

Oi!! Der var jeg på nippet til å lure meg unna allerede, men her var jo du og passet på, så da får jeg nok ta litt til tenker jeg!! :ler:  Trenger virkelig noen som passer på meg i dag! :)

Nå har jeg:

- satt igang oppvaskmaskinen

- rydda karusellskapet på kjøkken

- kasta et heslig flanellsengsett!

Nå skal jeg:

- rydde ferdig kjøkken

- rydde kjøleskapet

- skrive handleliste

- handle

- vaske klær

Deretter håper jeg å få en bitteliten lur før det kommer 5 unger ramlende inn dørene... ;)

hei, du har jammen kommet lenger enn meg sus! men jeg har gjort en GRUNDIG jobb på kjøkkenet mitt da. Og dete r STORT! :sjenert:

Hvordan ligger du an m godis vs. gulrøtter? Her er det fortsatt o godis, men en kyllingfilet m bacon ligger i pannen, klar til å bli lunsjen min! :)

Hvor er dere andre idag??? Annie?

Skrevet

Får jeg henge meg på her?

Jeg har ikke mange gode rutiner på husarbeid... Siden jeg misliker det så sterkt, utsettes det meste til det bare må gjøres. Ja, dere vet kanskje hva som menes med det....

Har denne uken prøvd å være flink, og i mårrest fikk jeg ryddet vekk klær fra badet, lagt alle skitne barne-, manne- og dameklær i skittentøyskurven. den er mer enn full nå, snart trengs klatreutstyr for å balansere ennå mer oppi :(

Støvsugde bad, korridor og gang, og i ettermiddag/kveld skal jeg prøve å få badet vasket. Er usikker på om jeg har kapasitet til mer, når jeg ser bort fra de "vanlige" tingene med middagslaging, oppvask, leksehjelp, trening og sofakos.

Velkommen til meg???

Skrevet

Jeg har ikke mange gode rutiner på husarbeid... Siden jeg misliker det så sterkt, utsettes det meste til det bare må gjøres. Ja, dere vet kanskje hva som menes med det....

Har denne uken prøvd å være flink, og i mårrest fikk jeg ryddet vekk klær fra badet, lagt alle skitne barne-, manne- og dameklær i skittentøyskurven. den er mer enn full nå, snart trengs klatreutstyr for å balansere ennå mer oppi :(

Støvsugde bad, korridor og gang, og i ettermiddag/kveld skal jeg prøve å få badet vasket. Er usikker på om jeg har kapasitet til mer, når jeg ser bort fra de "vanlige" tingene med middagslaging, oppvask, leksehjelp, trening og sofakos.

Velkommen til meg???

Ja, gjett om du er :velkommen::velkommen: !!! Så koselig at du vil være med!! Høres ut som du passer perfekt her inne, vi er alle av den typen som utsetter og utsetter....men jeg kan love at det blir bedre av å bli dratt i gang av de andre her. I dag f.eks. var jeg på full fart mot sofaen da montezuma fikk tak i nakken på meg og satt meg i gang med husarbeidet. :ler:

Klatreutstyr til skittentøyskurver trengs også her snart, men nå konsentrerer vi oss om å tenke positivt om hva vi HAR gjort istedenfor hva vi burde gjøre i tillegg... ;)

Helt ærlig synes jeg du har vært kjempeflink i dag!! Du må absolutt ikke sette deg flere mål enn å vaske badet i dag. Som du sier; de vanlige tingene tar tid på ettermiddagen. Du skal være kjempefornøyd med det du allerede har fått gjort i dag!! :klappe:

Vi holder på å jobbe inn noen rutiner her for å slippe disse evindelige skippertakene, kan jo nevne de her:

- prøve å holde vasken på badet og kjøkken rene hele tiden

- ca. 20 min. klesvask hver dag

- rydde en liten hotspot (rothaug)

- legge frem klær til neste dag

hm..har jeg husket alle mon tro...? :forvirret:

Jeg har innført en liten rutine for meg selv i tillegg: kaste en ting + rydde en hylle eller skuff pr. dag... :)

Gleder oss til å høre mer fra deg!

Skrevet

Velkommen til meg???

Du er veldig velkommen, pellegrino! Vi er nok i samme båt allesammen!

jeg joiner sus på alt hun sa til deg. Videre vil jeg bare understreke hvor viktig det er å følge rutinene. De tar bare få minutter, men de gjør SÅ mye! Får du unna dem hver dag, så slipper du å vasse rundt i irritasjonsmomenter. Så start med dette, pellgrin, så ser du straks resultater.

Som sus sa, ta badet idag, og så setter du på en vaskemaskin.

Nå har jeg ryddet badene, pusset speil og shinet sinkene. Så er jeg litt usikker på om jeg skal fortsette nå med en hotspot og så stryke klær, eller om jeg heller skal gjøre noe mer for helheten her, og ta 10 min på hvert rom....???

Kom med råd mens jeg går og kaster noe da :)

Skrevet

Monte; du går løs på en hotspot og stryker klær. Høres ut som du har vært så flink til å rydde at 10 min. på hvert rom blir rett og slett unødvendig! :klappe: :klappe: Etterpå går du en lang tur og koser deg resten av dagen!

Pellegrino; du gjør som monte sier - setter på en maskin med klær i dag, så finner vi to klatreutstyret frem til i morgen og tar en skikkelig klesvaske-dag da! Avtale?

Jeg har også fått rydda kjøkkenet veldig bra i dag, t.o.m. rydda og vaska litt inni kjøleskapet så nå er det faktisk god plass til jeg skal ut og handle! Deilig!

Ellers måtte jeg ta en rask runde ang. vasken på badet - kan jo ikke sluntre unna rutinene her! :)

Når det gjelder snopet, klarer jeg ikke å holde meg helt - det ligger litt for mye igjen i skapene fra jula... :forvirret: men det går rette veien hvertfall! :)

Skrevet
Hvor er dere andre idag??? Annie?

Jeg fant sofan når ungene hadde gått på skolen og våknet for 20 minutter siden! :overrasket::sur:

Skal fortsette med vask av klær i dag. Burde hatt et dypdykk inn i kottet og kastet mye der også. Skjønner ikke hvordan vi skal få plass til julepynten sånn som det er der nå nemlig!

Er fryktelig ute av form når det gjelder husarbeid. Har hverken ork eller giddalyst, men klarer allikevel å holde det forholdsvis bra her. Det KAN komme gjester uten at jeg får panikk, og da har jeg kommet langt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...