Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Heisann!

Det beste først: Snop: 0!!! Nå har jeg klart 26 timer uten en eneste sjokoladebit!! :hoppe:

10-åringer...

*Erter o.l. på glass hvor de skal tippe hvor mange som er oppi. Dette gjøres skriftlig og en om gangen, så leser dere opp etterpå hva hver enkelt tippet. Liten premie til den som er nærmest.

*Adjektivfortelling - pleier jo være morsomt uansett alder.

*Hvis du har god plass kan de være i et rom og kaste tennisballer på bokser. Førstemann som får alle ned får lete etter godtepose (dersom de fremdeles har det).

*"Maratontegning" à la stolleken. Del ut et ark til hver. Alle tenker lavt hva de vil tegne. Sett på musikk, når musikken stopper leverer alle sitt ark til den som sitter på venstre side som fortsetter tegningen (uten å vite hva det skulle bli) osv. osv.

Husarbeid mitt består av å holde det noenlunde ryddig mellom hver gang noen skal kjøres hit og dit. Har fått handlet i dag, men det er stort sett alt.

I går fikk jeg likevel tatt unna noen digre avishauger og fikk rydda kjøkken og bad skikkelig før leggetid. Kjøleskapet er også rent og ryddig.

Kan ikke sluntre unna rutinene mine uansett:

- rydde en skuff/hylle

- kaste minst en ting

- rene vasker kjøkken og bad (fikk kjøpt engangsservietter i dag)

- sortere skittentøy

- brette litt klær som henger til tørk

Tror det holder for i dag. :)

Du er skikkelig flink med godisen sus!!!! Stolt av deg altså!!!

Med den listen til seters bursdag, så tror jeg at jeg bare rest my case! D har snøring!

Seterjenta; du har jo full kontroll!! Så flink du er!! :klappe:  Hørtes utrolig deilig ut å få vaska alle gulvene i en hel etasje samtidig...!!

Ja, jeg må skryte litt av meg selv når det gjelder godterier. Har ikke rørt en eneste bit på snart to døgn!!! Har funnet ut at jeg må kutte helt, eller så nytter det bare ikke. Går rundt og skremmer meg selv med gebiss og sukkersyke, det hjelper faktisk litt... :ler: 

Nå har jeg vært på jobb og har noen få ledige timer helt for meg selv, lurer litt på hvordan jeg skal benytte dem best mulig... :sjenert:  Frister jo veldig med sofa og en god bok, men jeg burde absolutt gjort noe innimellom. Jeg får kanskje ta i bruk 15 minutteren i dag.

Følgende mål i dag:

- rydde kjøkken og bad

- vaske klær

- rydde en hylle/skuff

- kaste en ting (har allerede funnet en Lewis-bukse... ;) )

- vaske minst et gulv

- en hotspot

Ok, da får jeg sette igang. Jeg trenger litt inspirasjon i dag, så kom igjen og fortell hvilke mål dere har i dag! :)

Sender over inspirasjon jeg!

Idag har jeg egentlig bare ett mål, og det er å brette sammen et tonn med tørt tøy, før huset erobres av 5 håpefulle for helgen.

Ser så fint ut her; vi MÅ ha fått noen gode rutiner her og en tror jeg!

Jeg gikk (nesten) forbi en sjokoladebutikk m halv pris på smågodt igår, og kjøpte et tonn med lørdagsgodt (til de nevnte 5....). Klarte jo ikke å ligge unnaigår, så mannen gjemte hele posen. Så idag er jeg på o godis jeg oxo!

få høre hva du har gjort sus!!!

Annie? Seter? Tiger? pelle? Bamse? Andre?? Hvor er dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er heeeeeeer :)

Har det rett og slett for travelt på jobben for tida, og har liten tid til å sette meg nedpå her med dere.... jeg har ikke internett hjemme, så jeg bruker arbeidsgivers tid til å være på KG (fysjameg, altså).

Det har gått tregt med klesvasken de siste dagene. Jeg har ikke klart å ta av for de store høydene, og selv om vaskemaskinen går så blir ikke haugen noe mindre av den grunn. Jeg blir litt motløs, for å si det mildt. Og lei!

Det øvrige har jeg klart å holde på et noenlunde anstendig nivå, med støvsuging og flittig bruk av engangsservietter. Har ikke noen konkrete planer for helga mht. husarbeid, og tenker jeg kommer mest til å se på at huset blir skittent og rotete. Kan noen se få meg ut av denne tankegangen???

Og når det gjelder gotteri: har dere en konkurranse på gang om å spise minst mulig, eller? Det er ei stund siden jeg spiste noe, så på det området føler jeg meg ekstra flink ;) Bare ikke noen åpner en pose eller en plate med snop nå, så klarer jeg nok å¨fortsette med det...

Skrevet (endret)
Jeg er heeeeeeer :)

Har det rett og slett for travelt på jobben for tida, og har liten tid til å sette meg nedpå her med dere.... jeg har ikke internett hjemme, så jeg bruker arbeidsgivers tid til å være på KG (fysjameg, altså).

Det har gått tregt med klesvasken de siste dagene. Jeg har ikke klart å ta av for de store høydene, og selv om vaskemaskinen går så blir ikke haugen noe mindre av den grunn. Jeg blir litt motløs, for å si det mildt. Og lei!

Det øvrige har jeg klart å holde på et noenlunde anstendig nivå, med støvsuging og flittig bruk av engangsservietter. Har ikke noen konkrete planer for helga mht. husarbeid, og tenker jeg kommer mest til å se på at huset blir skittent og rotete. Kan noen se få meg ut av denne tankegangen???

Og når det gjelder gotteri: har dere en konkurranse på gang om å spise minst mulig, eller? Det er ei stund siden jeg spiste noe, så på det området føler jeg meg ekstra flink ;) Bare ikke noen åpner en pose eller en plate med snop nå, så klarer jeg nok å¨fortsette med det...

heisann!

Ikke prøv å ta all klesvasken på en gang. Vær fornøyd om du få unna et par maskiner pr dag. Det er din oppgave frmeover! En dag du er full av overskudd kan du heller ta et skippertak.

Hvis du må tenke at huset ditt skal bli skittent og rotete, så holder det å tenke i 5 minutter! Sånn, tiden er ute! Nå tenker du på hvordan du skal senke skuldrene og bare slappe av og kose deg i helgen! Levende lys, og fin musikk. Og kanskje får du lyst til å rydde en liten hotspot? Og kanskje får du lyst til å støvsuge litt kjapt før du tenner lys, så ser det enda koseligere ut? Hvis ikke lysten kommer, så gi F...! Ingen som dør av litt skitt, så det er ikke så farlig. Møkka går ingensteder, så den er der nste gang du kanskje får lyst å gjøre noe.

GLADE TANKER!!!!

Så flink du er m godis!! Det er ingen konkurranse her. men for vår egen helses skyld er vi nødt til å komme oss ut av "tusler hjemme og gomler hele dagen- loopen".

Endret av Montezuma
Skrevet

Jeg er her. Har brista en sene eller muskel i ankelen, så jeg gjør ikke husarbeid med god samvittighet. ;)

Det er aldri så ille at det ikke er godt for noe... :ler:

Skrevet

Huff da, du får sitte med foten høyt og planlegge alt husarbeidet som skal gjøres du da! :ler: God bedring!

Pellegrino; som monte sier; tenk positivt!! Sett deg veldig små mål, sånn at du blir overrasket dersom du klarer mer enn du hadde tenkt. ;)

I dag har jeg

- ryddet et skap på badet (kastet en haug med gammel hårspray osv.! :forvirret: )

- tatt 15 minutters rydding på badet og kjøkken

- fått ungene til å støvsuge og rydde resten :sjarmor: når jeg handlet...

- vasket en maskin med klær...

- vasket et vindu og kjøpt nytt Jif vindusvaskesystem - som jeg gleder meg til å prøve!

Godterier: 0 (har handlet gulrøtter, druer, melon, pærer osv. osv. for å ha noe å knaske på..... ;) , det hjelper så langt hvertfall!)

Skrevet

Til tross for fem barn og 10 timer Raven, så har jeg kommet i havn med brettingen!

Skrevet
Til tross for fem barn og 10 timer Raven, så har jeg kommet i havn med brettingen!

10 timer Raven!!!!? :overrasket::overrasket:

Annie; hvor er du???? Nå må du slutte å tipse monte om alle disse spillene, forstått?!?!?! :sur::ler:

I dag tror jeg at jeg tar husarbeidet litt på sparket. Det er tross alt helg....mine eneste mål i dag blir å rydde en skuff og kaste en ting. Ellers prøve å holde det noenlunde ryddig.

Været her gjør det totalt umulig å prøve det nye Jif vindusvaskesettet mitt hvertfall! :sur:

Ha en fin dag!

:klovn:

Skrevet
10 timer Raven!!!!? :overrasket:  :overrasket: 

Annie; hvor er du???? Nå må du slutte å tipse monte om alle disse spillene, forstått?!?!?!  :sur:  :ler:

I dag tror jeg at jeg tar husarbeidet litt på sparket. Det er tross alt helg....mine eneste mål i dag blir å rydde en skuff og kaste en ting. Ellers prøve å holde det noenlunde ryddig.

Været her gjør det totalt umulig å prøve det nye Jif vindusvaskesettet mitt hvertfall!  :sur:

Ha en fin dag!

:klovn:

haha! ikke så sinna da!!! :ler: DEt var bare 7 timer og 55 minutter effektiv spilletid, ti tross for at det hadde gått 13 timer før vi rundet det inatt. Alle like hekta, jeg og de 5! :ler:

Ikke så nøye på målene idag da! Jeg skal hente et nytt skap til soverommet i dag, så jeg har en liten ambisjon om å rive ned det gamle. Må tømme det først oxo. Får se om ånden kommer over meg :-)

Her er det forresten snøstorm, etter å ha hatt bare kulde og sol et par dager.

Skrevet
10 timer Raven!!!!? :overrasket:  :overrasket: 

Annie; hvor er du???? Nå må du slutte å tipse monte om alle disse spillene, forstått?!?!?!  :sur:  :ler:

:hoho:

Har sortert papir og plast og fått i korrekte sekker i dag. Oppvaskmaskinen har gått en runde, og vaskemaskinen står og går nå.

Etterpå skal jeg lage pizza og så er det lørdagskveld! :)

Skrevet

Lite med husarbeid i dag, men rydda en bitteliten skuff og kasta noe mer klær.

Satte på en tørketrommel osv. Her er det et "¤#%¤"% vær, så noe klestørk og lufting av sengtøy kan jeg bare glemme. Vinduene vasker seg selv, så jeg kan visst bare sprute på litt jif, så ordner været resten... ;)

Så over til dagens positive; Godterier?? Åneiiiida, jeg har vært like flink i dag!! Spiser vanvittig mye pærer og druer (det er nok en del fruktsukker her da... :overrasket: ) men pytt, pytt det er ihvertfall bedre enn alt dette godteriet. ;)

Ha en fortsatt deilig helg!!

:smoke::perebrus:

Skrevet

Flink frukt-frue, sus!!!

jeg har fått gjort det jeg hadde tenkt til idag! Takket være felles innsats!

Slapp løs en 15åring med slegge. Vips så var det gamle garderobeskapet på soverommet pinneved. Sittebenken på kjøkkenet like så!

Så vasket jeg gulv oppe, monterte nytt garderobeskap og har ryddet på plass mesteparten av klærne. Kjøkkenet kommer endelig til sin rett uten en sitteplass på tvers. Nå har vi langbord på langs, og dæven så digert det er her!!! :ler:

De store jentene stekte pannekaker til småttisene, mannen lagde pizza til resten, kjøkkenbenken er shinet og oppvaskmaskinen går.

5 små og en stor sover, jeg er sliten, men fornøyd! Og ute ligger snart en halvmeter snø!

Imorgen er det Disney on ice i spektrum!!!

Skrevet

Så flinke dere har vært!! :klappe:

I dag har jeg tatt tak i vaskerommet og om et par maskiner så er jeg ajour.. Har tatt 4 til nå.

Stua er ryddig, kjøkkenet likeså, 2 etasje snakker vi ikke om, badet burde vært tatt. Men jeg har vaska MYYYE klær!! :ler:

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg er her, men pcen min har klikka, så jeg får meg sjeldent på nett. Dårlig at det sku skje nå når jeg skal oversette flylady oppgavene denne uken. men, jeg får nok sikkert lånt meg en pc innimellom..

Ellers går det ikke så bra med husrydding ol. Tar litt og litt av det jeg orker i dag. så får jeg legge meg tidlig i kveld, og stå opp med friskt mot i morgen. (og muligens en termos med kaffe på sengekanten)

Skrevet

Fortell om det nye jif-vindusvaskesystemet! Funker det greit?

Jeg har gjort som jeg ble rådet: tatt det med ro, og hatt få husarbeidsmål. Jeg har fått gjort det jeg skulle, og takk og lov for det! Og takk for veldig bra tips :)

I dag har jeg shina kjøkkenet, redd opp alle senger og vaska toalettet. Inni og utenpå.

I ettermiddag/kveld skal jeg:

- lage middag, shine kjøkkenet

- frakte til fotballtrening, og være veldig ivrig tilskuer :)

- støvsuge huset

- trene

- SLAPPE AV!

Skrevet

Vinter hurra!!!! :hoppe:

Snøen som falt i helgen har blitt liggende. Nå er det et tykt helhvitt dekke ute, og på på toppen skinner sola!!!Det er såååå nydelig!!! :klem1:

jeg sitter inne og er glad!

Planen idag er å nyte livet i fulle drag, rydde opp etter helgens mange gjester, re opp alle sengene etc., og ta litt klesvask.

Kanskje gå en lang tur med hunden og høre det knitre under føtene!

Også har jeg en nystekeovn som må å plass (den gale er så møkkete nå, så jeg tenkte det var på tide å kjøpe ny! ;) )

Ha en fin fin dag!

tusler tilbake til Raven...oops!! :rodme:

Skrevet
(den gale er så møkkete nå, så jeg tenkte det var på tide å kjøpe ny!

.....bare måtte.... :ler: ....ser det for meg når den går ut gjennom dørene... :ler:

God morgen forresten!

Har vært mye borte, men i dag må jeg virkelig ta et av disse forferdelige skippertakene i heimen ettersom jeg får en del besøk fremover. Kan noen hjelpe meg med å snu ordet "skippertak" til noe positivt.... :overrasket: så blir jeg veldig glad.... :ler:

Hovedområdet mitt blir stua så dagens mål blir:

- vanne blomster og kaste de som ikke er fine lenger

- tørke støv i hele stua

- rydde litt generelt i huset

- vaske klær...mye klær igjen..

- rydde 3 skuffer og kaste 3 ting (ligger på etterskudd med forsettet mitt)

Tror jeg stopper her, så får vi heller se hva dagen bringer. Skal lage middag til 5 unger osv. så det blir vel en del avbrytelser tenker jeg ;)

Pellegrino; har ikke fått prøvd Jif-settet enda, og i dag er det så kaldt at jeg kan rett og slett ikke vaske vinduer på utsiden ;)

Er det flere som er med i dag eller? :ironi:

Forresten; jeg ligger fortsatt på 0 godterier!! :)

Skrevet (endret)

Dette har jeg gjort i dag:

Støvsugd 1 etg.

Satt på oppvaskmaskinen.

Rydda på kjøkken

Rydda stue

Hengt opp våte badeklær

Vaska vasken på badet

Spist frokost

Kjørt unger på skolen

Kløyvd og henta inn ved

Fyrt opp

Redd opp senga

Laget kaffe.

Endret av Annie
Skrevet

Jupp, jeg er her!!!

Så ehm.. dumt (kremt!) at du ikke har fått brukt det nye vindusvaskeutstyret ennå. Når kulda gir seg, er jeg spent på å høre hvordan det funka. Har sett på det i butikken, men har vært redd for å gjøre et bomkjøp. Til den prisen syns jeg det ville vært dumt om det ikke hadde vært bra.

Jeg fikk inspirasjon til å se over stueplantene mine i dag. Så det skal jeg gjøre når roen har lagt seg noen timer etter barne-tv. Jeg vet at flere av plantene er modne for resirkulering, og ettersom plantasjen har så mye billlige planter nå så tror jeg at jeg benytter meg av den ;)

Andre mål for dagen:

- støvsuge huset (det ble for mye å gjøre i går)

- vaske hele badet

Alt annet blir ren bonus!!!!

Ha en strålende dag, jenter :)

Skrevet
Dette har jeg gjort i dag:

Støvsugd 1 etg.

Satt på oppvaskmaskinen.

Rydda på kjøkken

Rydda stue

Hengt opp våte badeklær

Vaska vasken på badet

Spist frokost

Kjørt unger på skolen

Kløyvd og henta inn ved

Fyrt opp

Redd opp senga

Laget kaffe.

:overrasket::klappe::klappe: Du verden!! Når stod du egentlig opp i dag?? :overrasket: Så flink...jeg bøyer meg bokstavlig talt i støvet.... :ler:

Skrevet

Annie: går du på noe, eller? ;)

Du er jo helt rå!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...