Montezuma Skrevet 16. februar 2007 #1321 Skrevet 16. februar 2007 Hei igjen! har itt å gjøre idag, og tenkte jeg kunne ta det her med dere. Da er det mer sannsynlig at ting faktisk blir gjort........ Vi må vel begynne med rutinene våre........*hva var det igjen* - shine sinker - klesvask - hotspot ....er det jeg kommer på. I tillegg synes jeg vi skal: - re senger - vanne blomster - rydde/kaste i kjøleskapet - fylle en sekk m klær vi kan gi bort og så må jeg pakke mine egne klær og pakke bilen. 0 godis idag! men klokken er jo bare 9....... Er dere med eller?????? klem
Annie Skrevet 16. februar 2007 #1322 Skrevet 16. februar 2007 Går for å sette på en vaskemaskin. Burde rydde i rommet mellom gangen og vaskerommet, men tror jeg må få med Sambo på det prosjektet. Skal sette på oppvaskmaskinen og vanne blomster. *plutselig tilbake*
Montezuma Skrevet 16. februar 2007 #1323 Skrevet 16. februar 2007 Da har jeg shinet kjøkkenet tømt oppvaskmaskinen satt på tørketrommelen pakket ferdig pakket bilen (FULLT!) laget te og pakket sekken til kjøreturen dusjet luftet hunden vannet blomster redd opp senger lagt en søplesekk full m barneklær som vi stopper innom og leverer til noen tanteunger etterpå godis: 1 liten salmiakklakris
Montezuma Skrevet 16. februar 2007 #1324 Skrevet 16. februar 2007 Alt er ferdig! Og jeg har tilogmed fått med fem min på øyet...... God helg alle sammen :-)
Annie Skrevet 16. februar 2007 #1325 Skrevet 16. februar 2007 Flinke dama! Har vært på shopping jeg.... MYYYYE morsommere enn å vaske og rydde...
Gjest bamsemums Skrevet 22. februar 2007 #1326 Skrevet 22. februar 2007 Idag står støvsuging av hele huset for tur, pluss noe klesvask.
pellegrino Skrevet 22. februar 2007 #1327 Skrevet 22. februar 2007 Det ser ut til at det går litt tregt med tråden nå om dagen, og jeg har heller ikke vært den ivrigste av oss her inne. På husarbeidsfronten prøver jeg å gjøre en liten innsats om mårran før ungene går på skolen, og ettermiddagene blir som regel fylt opp av andre gjøremål. Det er det samme som går igjen uke etter uke, så jeg syns jeg gjentar meg selv mye i denne tråden. Forslag til nye rutiner?
Gjest Tigerjente Skrevet 23. februar 2007 #1328 Skrevet 23. februar 2007 Jeg er lite motivert for noe som helst for tiden egentlig. Sikkert dette kalde mørke vinterværet som er her som gjør det. Nå har vi fått litt snø, så da blir det kanskje bedre. Min mor har vært på besøk denne uken, og vi skulle liksom kaste, rydde og pusse opp. Til nå har vi vel kasta en pose fra kjelleren, rydda bort tre kasser babyklær og tenkt på å ommøblere stuen. Uken gikk ikke helt som vi ville, siden vi fikk en uventet "ulykke" i familien. Planen min i dag er å rydde stue, kjøkken og gang. Støvsuge alle gulvene nedover, inklusiv vaskerommet der jeg har sagd ved. Også skal jeg putle på i kjelleren. Har fått mye bort, men har enda mer igjen. Kasser med babyklær, leker og andre ting jeg bare har satt bort der. Hadde vært litt kjekt å kunne se reolen med alle bøkene i igjen. Lager meg en kopp kaffe og setter igang.
Annie Skrevet 23. februar 2007 #1329 Skrevet 23. februar 2007 I dag har jeg rydda ut av den ene gangen vår. Den blir stort sett brukt som bod, og det er fryktelig upraktisk iom at jeg må gjennom den for å komme til vaskerommet. Nå derimot er det stor plass der Så var det bare å rydde vekk alt jeg tok ut derfra... Har støvsugd her og tømt oppvaskmaskinen og rensa filteret i akvariumet. Og dett var dett...
Montezuma Skrevet 23. februar 2007 #1330 Skrevet 23. februar 2007 heisann! Mange som mangler inspirasjon og arbeidslyst for tiden, men dere gjør jo faktisk litt alikevel. Vær fornøyd med alt dere får unna! Hovedsaken er at dere har det bra! Jeg har vært dårlig på rutiner lenge nå, men ser jo at jeg stadig gjør litt på sparket her og der, så det går jo sin gang....... Nå har vi bare vinterferie og koser oss!!! Kommer plutselig tilbake! God helg! klem
Sus Skrevet 24. februar 2007 #1331 Skrevet 24. februar 2007 Heisann! Nå har jeg kommet hjem fra en deilig vinterferie og er klar til å gjøre en innsats i huset. Dagene er lysere og jeg merker at arbeidslysten kommer igjen. Når det gjelder nye rutiner, må jeg tenke litt over det.... :klø: Kanskje vi skal hente frem ukeplanen til monte igjen og ta utgangspunkt i rutinene våre fra den? Ettersom det er lørdag i dag er det kun de hverdagslige rutinene som gjelder, men mandag sier kjøkken så da tar vi en ekstra innsats der. Hva med å vaske viftefilteret, kjøleskapet e.l.? Hva trengs mest hos dere på kjøkken? Ellers vil jeg foreslå en rutine om å ta en rask runde gjennom hvert soverom så tidlig som mulig på dagen. Samle sammen evt. skittentøy og gi beskjed til vedkommende om hva som bør ryddes på hvert enkelt sitt rom i løpet av dagen. I dag skal jeg: - vaske klær - betale regninger - pakke ut etter vinterferien - vaske over vasker /speil på badet - handle ...og ta en sjekkerunde på hvert soverom. (misforstå meg rett her!! ) Hmmmm.....får opp feil med min BBkode - åpningstagger møter ikke antall nummer for lukkningstagger. Hva i all verden betyr dette??
Annie Skrevet 24. februar 2007 #1332 Skrevet 24. februar 2007 Støvsugern har vært i bruk, det samme gjelder vaskemaskin og tørketrommel. Har vanna noen blomster også. Og bretta sammen tøy. Må legge det på plass etterpå.
Montezuma Skrevet 1. mars 2007 #1333 Skrevet 1. mars 2007 Heisann! Imorgen skal jeg farte rundt i oslo hele dagen, så jeg kommer ikke til å være hjemme. Derfor har jeg vært flink her for et par dager! Hele huset er vasket o ryddet, ikke skikkelig nøye ryddet overalt, men det er til å bo i. All klesvasken er tatt. har siste rest hengende til tørk nå. Kjøkkenet er shinet, benk og bord. Oppvaskmaskinen er nettopp ferdig og skal bare tømmes. Dagens middag holder til imorgen oxo. De av dere som er hjemme imorgen kan jo først ta rutinene, og deretter gå løs på noe dere skulle ryddet opp i for leeenge siden. En stooor hotspot, et skap, et kott el. Som "hevn" kan dere jo slenge tilbake en utfordring på fredag! ha en fin dag alle sammen!
Annie Skrevet 1. mars 2007 #1334 Skrevet 1. mars 2007 NADA husarbeid i dag. Reiste bort i går i stedet... Men jeg tømte vaskerommet for tøy, bretta og la på plass før jeg reiste. Samt satte i gang tørketrommelen.
Montezuma Skrevet 2. mars 2007 #1335 Skrevet 2. mars 2007 Håper du koser deg på tur, Annie!!! Idag blir listen som følger: - Shine kjøkkenbenken - Brette vekk siste runde klesvask som har hengt siden onsdag.... - 10-15 minutter på hvert rom - En halvtime på øyet - lage middag - Scrappe!!!!!!!
Sus Skrevet 2. mars 2007 #1336 Skrevet 2. mars 2007 Heisann!! I dag skal jeg ha god gammeldags utvask til helgen, derfor har jeg ikke tid til å skrive mer her nå!! Kommer innom senere. Ha en fin dag!!
Annie Skrevet 7. mars 2007 #1337 Skrevet 7. mars 2007 (endret) Det har skura og gått litt her i det siste. Men i dag har jeg skrevet liste over ting som må gjøres. Svigers kommer på besøk i dag. Derfor må det gjøres noe... Tømme oppvaskmaskin Brette tøy Legge bort tøy Rydde kjøkken Rydde stue Sette på en vaskemaskin Støvsuge Vaske gulver Vanne planter Bake en kake UTGÅR, finner noe i frysa i stedet. Handle middag STØNN! Jeg har MYE igjen! Endret 7. mars 2007 av Annie
Sus Skrevet 9. mars 2007 #1338 Skrevet 9. mars 2007 Flott at du holder liv i tråden Annie!! Har du fortsatt svigers på besøk? :kaffe: Forrige fredag skrytte jeg over meg da jeg hadde planer om å vaske ut i heimen...og ikke har jeg fått hentet det inn i løpet av uka heller Men i dag har jeg noen timer for meg selv, så nå må jeg sette i gang her. Tror jeg begynner på kjøkkenet, jeg.... Mine mål: - rydde kjøkken - rydde stue - rydde pc-bordet - sortere skittentøy - brette klær - støvsuge Dagens utfordring: GJØR EN TING DERE HAR UTSATT LEEEEEENGE!!! Ha en deilig fredag folkens!! Håper det er noen her inne... *nå setter hvertfall jeg igang her* - og når kvelden kommer skal jeg sette meg i sofaen i et ryddig hjem med et deilig glass med
Gjest Tigerjente Skrevet 9. mars 2007 #1339 Skrevet 9. mars 2007 Dagens utfordring: GJØR EN TING DERE HAR UTSATT LEEEEEENGE!!! ← Den utfordringen tar jeg.. Jeg skal til legen i dag. Skal ta opp endel ting, bla annet noe jeg med vilje har utsatt i lengre perioder. (nærmere ett år) det er ingenting som er alvorlig, men om jeg kan få hjelp i det, kan jeg få det bedre med meg selv. Vi er syk her. Både jeg og ungen. Så det har ikke blitt gjort så mye her i heimen den siste uken nei.
Sus Skrevet 9. mars 2007 #1340 Skrevet 9. mars 2007 Flott at du tar utfordringen tigerjente!! Håper dere blir friske snart begge to! God bedring!! Ferdig med kjøkkenet!! (hvor jeg har ryddet ALT på benkene (har mye benker hvor hele familien har en tendens til å slenge fra seg alt mulig! ), ryddet kjøleskapet, ryddet oppslagstavla, vannet plantene osv). Nå må jeg gå til pers i stua....ser ikke ut!! Håper jeg ikke får uventet besøk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå