Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Gjest Leiababe
Skrevet

I dag har jeg faktisk fått gjort noe. Har det med å utsette ting i det lengste, men i dag måtte jeg rett og slett gjøre noe.

Så, i dag her jeg altså:

Vaska og hengt opp et par klesvasker

Støvsugd hele huset

Vaska gulv i stue+kjøkken

Vaska bad og toalett

Jøss, var ikke så galt jo :danse:

Da er det middagen igjen, men det er egentlig bare kos i dag. Er jo freddan ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flink du har vært , leiababe!!! Kjempebra for en fredag det der :-)

Jeg laget kjøttkakemiddag for to dager og har vært på korøvelse med barna. Resten av min ambisiøse plan vil nok strekke seg utover kvelden......

Sus?

Skrevet

Ja, ja, ja jeg er her! :ironi::ler:

Innom såvidt en time for meg selv før jeg må ut og hente noen unger igjen. Familien er spredt rundt om hele helgen på forskjellige arrangementer, og jeg sliter virkelig med å ta inn husarbeidet når jeg er hjemom.

Men nå tar jeg en liten sjokoladebit og setter musikk og stoppeklokke på.

Klar, ferdig.... :husarbeid:

Skrevet

Hei hei

Oppdaterer meg på hvor flinke dere er!

Her går det trått om dagen..

Jeg har vært småsjuk og hanglete i 4 uker nå, så arbeidslysta er ikke på topp. men jeg må prøve å ta et tak idag likevel.

lillesnuppa sover ute i vogna og gubber fikser bil, så da bøøøør jeg være litt fornuftig da...

Skrevet

Burde støvsuge og vaske gulvet her, men jeg tror jeg støvsuger og heller tar ei fille og vasker vekk de synlige flekkene. Skal sette på en vaskemaskin også.

Skrevet

Hei og hoppe!

her gjøres det jo litt overalt! Igår var jeg litt flink ute i den deilige vårsolen. Ryddet og kastet, vasket utemøbler, brant litt rask, feide terrassen og vasket tre digre vinduer utvendig (kan ikke åpnes, ut og frem med stigen,...). Også lagde vi tacopizza og hadde deilig, fredlig voksenkveld med barna på hver sin tur.

Har hatt besøk idag, stekt vafler og ikke gjort så mye fornuftig. Men jeg klarer å holde klesvasken igang alikevel, så det sdtopper ikke helt opp.

Nå skal jeg være hjemmeværende alenemor i tre dager, så da kan det være greit å ha felles mål og moralsk støtte.......

Noen som vil sette opp en mandagsliste for oss?

Skrevet

Fikk visst ikke gjort noe i dag jeg... Har bare satt på oppvaskmaskinen. I morra må jeg ta meg sammen!

Skrevet

Hupp!

jeg var så i farten her igår jeg, at jeg glemte å komme innom!

I min galskap har jeg satt igang med å pusse opp flyrommet i kjelleren. En overraskelse til mannen min! han er sååååå nysgjerrig! :ler:

Så jeg er altså alenemor, husmor og maler om dagen! men det går fint, syns jo det er moro å gjøre noe for den snille mannen min. Og barna oppfører seg som engler. Og innimellom rydder jeg litt i huset, bretter litt klær osv., og storemor er sååå flink til å hjelpe til her. I går shinet hun kjøkkenet for meg.

Idag tar jeg det litt rolig, men skal fortsette i flyrommet, rydde bort en haug med klær i stuen oppe og kose meg mer med barna mine.

Hvis dere andre er innom; rutiner + 15 min på hvert rom, samt vaske et vindu. Eller fem!

Skrevet

Flyrom?? :overrasket: Modellfly eller....? Uansett, du er jo bare kjempeflink, tenk så glad mannen din blir! :klappe:

Jeg har endelig noen få timer før jeg må ut dørene igjen, og i dag vasker jeg!!

Hvorfor??

FORDI; i natt hadde jeg en fryktelig drøm hvor jeg drømte jeg fikk uventet besøk av noen fjerne slektninger som nesten aldri er her. De er veldig pertentlige og var utrolig skuffet over at jeg omtrent ødela slektsnavnet deres med å ha det så uordentlig i huset mitt.... :overrasket::ler:

Så nå holder jeg på å vaske på badet, kjøkkenet er ryddig, klærne er bretta og jeg har minstemann i sandkassen så jeg får stå klar med sopekosten når han kommer ramlende inn... ;)

Ha en fin dag folkens!!

Tar speilene først, så får jeg ha vinduet i tankene foreløpig. ;)

Skrevet
Flyrom?? :overrasket:  Modellfly eller....? Uansett, du er jo bare kjempeflink, tenk så glad mannen din blir!  :klappe:

Jeg har endelig noen få timer før jeg må ut dørene igjen, og i dag vasker jeg!!

Hvorfor??

FORDI; i natt hadde jeg en fryktelig drøm hvor jeg drømte jeg fikk uventet besøk av noen fjerne slektninger som nesten aldri er her. De er veldig pertentlige og var utrolig skuffet over at jeg omtrent ødela slektsnavnet deres med å ha det så uordentlig i huset mitt.... :overrasket:  :ler:

Så nå holder jeg på å vaske på badet, kjøkkenet er ryddig, klærne er bretta og jeg har minstemann i sandkassen så jeg får stå klar med sopekosten når han kommer ramlende inn... ;)

Ha en fin dag folkens!! 

Tar speilene først, så får jeg ha vinduet i tankene foreløpig. ;)

Ja, her går det i modellfly i alle retninger!!! mannen min, eksen min og en annen kompis av dem BOR nærmest i det rommet - når ikke de er ute på flystripa! :ler:

(Minimor her trodde faktisk at han ene kompisen bodde i kjellern vår på ordentlig før, for han var ALLTID der! :ler::ler: )

Vet du, sus, med slike slektninger hadde jeg latt det være verst mulig i huset bare på trass! Jaja, vi får nesten håpe de kommer på ordentlig da, når du er så flink!

Skrevet
Ja, her går det i modellfly i alle retninger!!! mannen min, eksen min

:overrasket:

og en annen kompis av dem BOR nærmest i det rommet - når ikke de er ute på flystripa! :ler:

(Minimor her trodde faktisk at han ene kompisen bodde i kjellern vår på ordentlig før, for han var ALLTID der! :ler:  :ler: )

:hoho:

Skrevet

Har satt på en tørketrommel og oppvaskmaskin i dag. Samt rydda på kjøkken og litt i stua. Må vel fram med støvsugeren i dag også. Skjønner ærlig talt ikke hvordan det kan bli så mye bøss på gulvet??!!!

Skrevet
Ja, her går det i modellfly i alle retninger!!! mannen min, eksen min og en annen kompis av dem BOR nærmest i det rommet - når ikke de er ute på flystripa! :ler:

(Minimor her trodde faktisk at han ene kompisen bodde i kjellern vår på ordentlig før, for han var ALLTID der! :ler:  :ler: )

Vet du, sus, med slike slektninger hadde jeg latt det være verst mulig i huset bare på trass! Jaja, vi får nesten håpe de kommer på ordentlig da, når du er så flink!

Jasså, du har fulle kjelleren av mannfolk, du!! :ler: For en herlig kommentar fra minimor! :)

Ja, nå skinner hvertfall gjestedoen, så jeg får stenge dem inn der dersom de kommer uventet i dag! :ler: Men det var en drøm - de er ikke såå fæle i virkeligheten - tror heller det var underbevisstheten min som sa fra at det kanskje var på tide med litt husarbeid! :ler:

Skrevet

Hallois!

Ingen som trenger et skippertak i heimen til helgen eller??

Her hos meg er nå kjøkkenet strøkent.

Går videre til neste punkt - klesvask!! :) Men jeg trenger litt motivsjon fra dere, så kom igjen og fortell hva dere holder på med! :ironi:

Skrevet

Skal bort på :kaffe: får ta huset etterpå. Det skal i hvertfall støvsuges her!

Skrevet

Ta en :kaffe: for meg også, for nå har jeg ikke tid til å sette meg ned! ;)

Badet er ryddig (men burde absolutt hatt en gulvvask.. :sjenert: ), vaskemaskin, oppvaskmaskin og tørketrommel står og surrer så nå får jeg fortsette ryddingen på soverommene. Og så må det pakkes litt til dem i familien som skal bort i helgen.

Skrevet

Har dere gått i hi eller??

I dag må jeg:

Rydde kjøkken

Rydde stue

Støvsuge nede

Støvsuge oppe

Rydde soverommet vårt

Rydde soverommet til Prinsessa

Tørke tøy

Brette tøy

Rydde bort tøy

Handle

Lage middag

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Hmm... Kanskje jeg skal prøve å henge meg på denne tråden? Så kaaanskje jeg får gjort noe fornuftig også, ikke bare sitte på KG :P

Det jeg må gjøre i dag (meen tar det vel i løpet av idag og imorra, og kanskje torsdag):

Brette tøy

Legge bort tøy

Plukke bikkjemøkk i hagen

Støvsuge

Vaske gulv

Tørke støv

Rydde på terassen

Rydde stua

Rydde i håndkle- og sengetøyskapet

Rydde i klesskapet mitt

Klippe klørne på bikkja

Aiaiai... Det var ei kjeeempelang liste :( Kanskje jeg får litt mere motivasjon hvis jeg får stryki litt flere enn den ene? Får prøve...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet (endret)

Okei... Jeg fikk en god idé... Har ganske mye som skulle vært gjort før helga, og siden jeg sannsynligvis er en av de lateste i verden, så legger jeg inn en laaang liste som jeg kan krysse av etterhvert :P

Det jeg må gjøre før helga:

Vaske tøy

Brette tøy

Legge bort tøy

Plukke bikkjemøkk i hagen

Støvsuge

Vaske gulv

Tørke støv

Rydde på terassen

Rydde stua

Rydde i håndkle- og sengetøyskapet

Rydde i klesskapet mitt

Klippe klørne på bikkja

Kjøpe søplesekker så jeg kan rydde i skapene

Rydde i kjelleren

Koste i kjelleren

Rydde innkjørselen

Klippe hekken (hvis vi fortsatt har hekkesaksa her, må spørre kjære)

Vaske kjøkkenet

Vaske badet

Rydde og vaske i gangen (ink. legge vekk vintersko)

Vanne blomster

Støvsuge sofaen

Rydde lillerommet

Vaske dusjforhengene

Tømme aske i peisen

Skifte sengetøy

Ja... Detta går aldri bra... Huff...

Noen som har en oppmuntring til meg?

Edit: Kommer stadig på nye ting som må gjøres :(

Endret av Pia 30.08.08
Gjest Tigerjente
Skrevet (endret)

Annie; Ja, jeg har gått i hi! Har hvertfall følt at jeg ikke har fungert helt opptimalt i det siste, og av den grunn ikke lagt ut lister her fordi jeg bare blir deprimert.

Men i dag har jeg:

Levert prinsen i barnehagen

rydda soverom x2

rydda badet

rydda gangen

støvsuga 1.etage

skifta på sengene

vaska klær

bretta klær

henta prinsen igjen, og kost med han, han er nemlig syk.

Nå i dag får jeg se hva jeg får gjort. Det spørs om prinsen sover, eller trenger oppmerksomhet. Men det jeg trenger å gjøre er:

rydde litt i stuen

Tørke støv i stuen

rydde kjøkkenet

brette og vaske klær.

Endret av Tigerjente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...