Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Gjest Tigerjente
Skrevet

Hei Pia30.08.08!!

Begynn i det små.. ta en og en ting. Ikke tenk at du har kjempemye å gjøre.

Gjør som vi her gjør. Begynn med å vaske klær og kanskje vaske vasken på kjøkkenet ditt. Så kommer du tilbake her å skryter over deg selv:p

Videoannonse
Annonse
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Hehe, joa har faktisk fått unna litt da... Selv om jeg har juksa litt med lista, for jeg hadde allerede plukka bikkjemøkk før jeg skrev den :P Men har da hvertfall tatt meg av klærne som hang til tørk, rydda terassen, vanna blomster og fått klipt klørne på bikkja... Er hvertfall en begynnelse, så får vi se hvor langt jeg kommer før jeg gir opp for dagen eller kjære kommer hjem fra jobb klokka 22.00, alt etter hva som kommer først :sjenert:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet (endret)

Skreiv likegodt ny helgeliste jeg, for måtte bare legg på ting hele tida på den andre, og så bytta vi plutselig side.

Det jeg må gjøre før helga:

Brette tøy

Legge bort tøy

Plukke bikkjemøkk i hagen

Tørke støv

Rydde på terassen

Rydde i håndkle- og sengetøyskapet

Rydde i klesskapet mitt

Klippe klørne på bikkja

Kjøpe søplesekker så jeg kan rydde i skapene

Vaske kjøkkenet

Vaske badet

Rydde og vaske i gangen (ink. legge vekk vintersko)

Vanne blomster

Rydde lillerommet

Tømme aske i peisen

Fylle igjen grøfta i hagen (ikke gjort det, men det var umulig å få til for ei svak lita jente :) ... Mannen får gjøre det)

Vaske ytterdøra

Rydde stua

Støvsuge sofaen

Støvsuge

Vaske tøy

Vaske gulv

Vaske dusjforhengene

Skifte sengetøy

Men nå synes jeg at jeg har vært flink altså... :stolt:

Edit: Huff, synes nesten jeg legger til mer enn jeg stryker over :forvirret: Men jeg synes fortsatt jeg har vært flink ;)

Edit: Wow, jeg er skikkelig i slaget idag altså... Tror ei sånn liste var det som skulle til for å få rompa mi opp av stolen :)

Edit igjen: Phu, tror ikke jeg har gjort så mye på en dag siden... ehh... vel... aldri kanskje?

Edit once again: Pia stolt :)

Endret av Pia 30.08.08
Gjest Tigerjente
Skrevet

Syns du har vært utrolig flink jeg!!!

Og, jeg også skriver opp ting jeg har gjort å stryker over. Er så deilig å vite at det er gjort.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Syns du har vært utrolig flink jeg!!!

Og, jeg også skriver opp ting jeg har gjort å stryker over. Er så deilig å vite at det er gjort.

Jepp... Men når det bare er jeg som kan se det er jeg så flink å skulke unna :ler: Men når det står her så får jeg liksom litt mere "press" på meg :)

Skrevet (endret)

:velkommen: Pia!! Så koselig at vi er flere her!! :)

Men for en innsats du gjorde i går da...!!! :overrasket::klappe: Jeg mister pusten aldeles! Jeg skal jammen skrive en laaaaang liste jeg også dersom det hjelper så bra! :ler:

Vil bare først minne om de faste rutinene vi har på denne tråden som vi prøver å holde oss til for at hverdagen skal gå sånn noenlunde:

- holde vaskene på badet og kjøkken skinnende rene hele tiden

- 20 min. klesvask pr. dag

- rydde en hotspot (rothaug)

- legge frem rene klær til neste dag

Ellers har monte (hvor er du monte??????) en ukeplan som vi ofte tar utgangspunkt i.

Vi har også en 15 minutters rydderunde pr. rom når det er helt krise.

15 min x 3 deretter 15 minutter pause før det er på'an igjen.

Ok, min liste i dag er som følger (innen kl. 12.30 for da vil jeg ut i det fine været!)

- rydde kjøkken (som ser helt bomba ut... :tristbla: )

- rydde badet

- sortere skittentøy

- brette klær og legge på plass

- rydde stua

- rydde gangen oppe

- støvsuge soverommet

- vaske badet...

- rydde litt på et av barnerommene

- betale regninger

Nå er klokka litt over ett og jeg har bare disse to punktene igjen, men de utsetter jeg - for nå vil jeg ut i solen!! :trene:

Ja, jeg må være utrooolig effektiv for å klare dette på 3 timer - så her må jeg brette opp ermene med en gang.

Pssst - hvordan får dere til å stryke ut på lista etterhvert som dere får noe gjort?? :sjenert::hoppe:

Endret av Sus
Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Pssst - hvordan får dere til å stryke ut på lista etterhvert som dere får noe gjort?? :sjenert::hoppe:

[s] og [/s]

:)

Idag skal jeg:

- Henge opp klær

- Legge sammen klær

- Legge vekk klær

- Gå hvertfall en times tur med bikkja

- Børste over bikkja

- Vaske raskt over bad

- Vaske raskt over kjøkken

- Rydde litt over stua

Det så mye ut :forvirret: Men er jo egentlig ikke det da...

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Idag skal jeg:

- Henge opp klær

- Legge sammen klær

- Legge vekk klær

- Gå hvertfall en times tur med bikkja

- Børste over bikkja

- Vaske raskt over bad

- Vaske raskt over kjøkken

- Rydde litt over stua

Sånn, da var mye gjort allerede :) Legger nok kanskje på litt mer når jeg nærmer meg slutten av lista!

Nå skal jeg hvertfall ut og gå en tur med lille pelsdotten min! (ooog ta min (forhåpentligvis) siste røyk!)

Skrevet

JEg har 2 dager med husarbeidsfri. Bortsett fra handling og matlaging. Har besøk, og da gidder jeg ikke ;)

Skrevet
Ellers har monte (hvor er du monte??????) en ukeplan som vi ofte tar utgangspunkt i.

jeg er her - som jeg alltid er! MEN: 15 varme grader og sol på terrassen gjør noe med meg......... eller med pc'n. Den blir veldig lite fristende der den stør veldig innendørs! :forvirret:

Hjelp som dere står på! Tydelig at litt nytt blod i gjengen setter fart på folk! :ler:

Den uken som har gått har jeg jobbet, og da er det ikke krefter ijen i kropen til noe annet. På frdag var det veldig sovedag for å samle meg litt igjen. På lørdag gikk jeg fra sengen og ut i solen, og ble sittende pal til jeg måtte inn og stelle meg til fest. Så var vi på fest til sånn omtrent når minstemann våknet i morges...... :overrasket: Så søndagen har vært sløv.

men dere, som vanlig *stolt* ser det ikke ille ut her. Storemor og mannen har blitt utrolig flinke til å ta tak i det daglige. Brette klær, shine kjøkkenet osv. Og Mini er jo like stolt hver gang hun går for å rydde gangen og sier høyt så alle hører det at "dette var nemlig julegaven til mamma fra meg!" :hjerter_rundt:

Klesvasken kommer jeg meg også gjennom, men når påsekn begynner for alvor om et par dager, så har jeg et par halvstore prosjekter som venter.......

(Påske til fjells må visst vike for modellflyene).

C U!

Skrevet

I morra skal jeg (om jeg ikke er fyllesyk drikker :vin: nå nemlig :ler: )

Vaske og tørke støv

Sette på plass påskepynt

Og sikkert dykke litt på vaskerommet.

Skrevet

Er bare innom og hilser på, heihei

Jeg er sjelden inne på forumet for tiden, men har ikke glemt dere. Syns dere er flinke, jeg!

God påske!

Skrevet

god morgen, folkens! Håper alle har hatt en deilig påske!!!

Trodde ikke jeg skulle klare å våkne i dag etter en veldig seeeeeen natt! har følelsen av at jeg nettopp har lagt meg..... :sove: Det har noe med piler og ballonger å gjøre.... (nei, sus, ikke kjeft på Annie, det er ikke hennes skyld denne gangen! :ler: ) Men her sitter jeg altså, og gleder meg over at våren ser ut til å ha kommet tilbake, etter et voldsomt snøfall de siste dagene. Stakkars tulipaner og krokuser!

Tanken er at jeg skal få gjort litt her i dag, da, etter å ha vært fryktelig slapp de siste ukene. Er det noen som er med? Enten skal jeg ta to rom pr dag + klesvask, eller så må jeg ta en sånn 15 min i hvert rom. Eller er det noen som har en liste klar for idag? Sus, hva sier ukeplanen?

Håper det er noen andre her idag, for jeg tror jeg trenger litt motivasjon for å holde det gående utover...........

Tamtitam!

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg er med..

Klesvasken er allerede bytta om fra vaskem. til tørk og ny er satt på. De klærne som hang på stativet er bretta og lagt på plass.

Jeg har ikke noen god plan i dag, må ta det jeg orker siden jeg framdeles går på antibiotikaen. Men jeg tenkte jeg skulle begynne med 15 min på kjøkkenet, shine over vasken, rydde inni oppvm. Også skure komfyren, det trengs...

Skrevet

Supert, Tigerjente!!!

Da begynner jeg nå med en vaskemaskin, så tømmer jeg oppvaskmaskinen og shiner kjøkkenet!

ANNIEEEEE!!!! jeg vet du er der, så bare sett igang du oxo! :frustrert:

Skrevet

I dag må jeg fjerne påskepynt, og tørke over vinduskarmene. Støvsuge må jeg sikkert også. Samt vaske klær. Og rydde bort klær.

Skrevet

Oppvaskmaskinen har jeg forresten tømt. Det er det første jeg gjør hver morra. God vane å ha. Ingen kaffe på morran før oppvaskmaskinen er tømt.

Skrevet

Ah, good girl, Annie!

Påskepynt ja, der sa du noe! Men jeg tor kanskje jeg venter litt m det, for Storemor er ikke hjemme fra påskeferie enda. Syns det skal stå til hun kommer hjem.....

Skrevet

Titt tei!!

Nå, hvordan har det gått i dag folkens?? Fikk dere gjort noe eller...? Det ble så stille her utover dagen... :ironi:;)

Jeg har vært veldig stille her inne jeg også i det siste. Har vært bortreist, ja - men nå er jeg hjemme og huset flyter igjen... :tristbla:

MEN - jeg har vært med ungene og rydda rommene deres skap for skap og skuff for skuff. Dvs. jeg har lagt frem en skuff om gangen og så har de tatt ryddinga selv. Jeg har lært dem at de må klare å kaste noe dersom de skal overleve i fremtiden... :overrasket: (og det sier jeg som har sånne problemer med å kaste ting selv! :ler: Egentlig rart at jeg er blitt så gammel som jeg er! :sjenert: )

I morgen har jeg store planer om å rydde og vaske ut myyyye her i huset. Pakke ut resten fra påsken osv. Klarer jeg det? Tja, med litt hjelp fra dere så går det nok bra tenker jeg! Så kom igjen, gi meg litt inspirasjon folkens!! :trene:

Skrevet

Dagens oppgaver

Tømme oppvaskmaskin

Støvsuge

Rydde kjøkken

Hente unger på skolen

Handle

Vaske klær

Brette klær

Rydde bort klær

Rydde gangen

Rydde stua

Reklamere på salongbordene

FAU møte

JIPPI!!!! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...