Montezuma Skrevet 10. april 2007 #1401 Skrevet 10. april 2007 Sååå flink du har vært, Annie! Kjempebra! jeg var heldig og fikk besøk av hushjelpen idag! Det hadde jeg helt glemt, for hun pleier bare å være her ide periodene jeg jobber. Men da var vi jo to, så alt gikk unna som en vind. Hun støvsugde, vasket og pusset glass. jeg har: - tatt masse klesvask - Ryddet hele 2. etasje (4 rom og bad) - Tømt oppvaskmaskinen - Shinet kjøkkenet - handlet - Gått lang tur med hunden - Sovet en time - Vært hos legen ...og fått hjem storemor fra påskeferie :-) Imorgen skal jeg ta mer klesvask og rydde unna påskepynten
Gjest Tigerjente Skrevet 11. april 2007 #1402 Skrevet 11. april 2007 Jeg reiste på besøk i går jeg. Men, jeg fikk gjort alle oppgavene mine likevell, og jeg fikk bretta masse klær i gårkveld. Dagen i dag tar jeg også som det kommer. Tror jeg begynner med å rydde over overflater i stuen.
kamela Skrevet 11. april 2007 #1403 Skrevet 11. april 2007 Henger meg på deg, Tigerjente, og tørker litt støv i dag! Håper det står bra til hos deg!
Gjest Tigerjente Skrevet 11. april 2007 #1404 Skrevet 11. april 2007 åh, så kjekt å "sjå" deg igjen Kamela! Vi har det bra vi. Har bare vært så mye som har skjedd etter nyttår på både godt og vondt.
Gjest Tigerjente Skrevet 12. april 2007 #1405 Skrevet 12. april 2007 Tenkte jeg skulle kaste meg rundt litt nå. Begynner med å bytte om i vaskemaskinen. Det rene i tørketrommelen og ny vask på. Så skal jeg vaske over alle dører og lister, og kanskje olje dørhengslene. Også støvsuge.
Sus Skrevet 12. april 2007 #1406 Skrevet 12. april 2007 Jeg bør virkelig hive meg på her jeg også i dag. Har faktisk et nokså strøkent kjøkken med nyvaska gulv i dag - men lenger enn det har jeg ikke kommet... I stua ser det ut som det har vært snøbyger i hyller osv...Kanskje på tide med en liten støvtørkings...
Gjest Tigerjente Skrevet 12. april 2007 #1407 Skrevet 12. april 2007 Har; *sentrifugert vasken, siden vaskemaskinen min tydeligvis streiker.. *bytta om og satt på en ny maskin *rydda hele stuen, ordna tvgreiene som var over alt. *støvsuga godt under møbler o.l. Nå er det matpause
kamela Skrevet 13. april 2007 #1408 Skrevet 13. april 2007 I dag har jeg vasket vasken på kjøkkenet og moppet alle gulvene. Moppene er i vaskemaskin allerede. Dette var istedenfor dagens spasertur ut! Har noe tøy hengende ute som sikkert er tørt også, og så tror jeg det er tid for en liten butikktur! Hjemme hos oss blir det faktisk aldri det helt store kaoset (bortsett fra på vårt soverom ), helt utrolig egentlig. Noe av årsaken er sikkert at ungene har vokst fra leker, og de har sine ting på sine rom. Det eneste er tv-rommet, der er det litt filmer og spill utover av og til. Alle tar av etter seg når vi har spist, og setter rett inn i oppvaskmaskina. Etter frokost rydder hver og en opp etter seg selv. Avisene og søppelposer blir tatt med av den som går ut døra. I gangen har vi hver våre knagger - er det fullt så er det ikke plass til mer, og det er plass til 2 par sko fra hver i skostativet. Høres kanskje fryktelig ut, men hvis ungene skal ha 5 par i sirkulasjon, får de plassere resten på eget rom. Og det fungerer, det er jo det beste, og gangen slipper å se ut som en katastrofe.
Montezuma Skrevet 13. april 2007 #1409 Skrevet 13. april 2007 I dag har jeg vasket vasken på kjøkkenet og moppet alle gulvene. Moppene er i vaskemaskin allerede. Dette var istedenfor dagens spasertur ut! Har noe tøy hengende ute som sikkert er tørt også, og så tror jeg det er tid for en liten butikktur! Hjemme hos oss blir det faktisk aldri det helt store kaoset (bortsett fra på vårt soverom ), helt utrolig egentlig. Noe av årsaken er sikkert at ungene har vokst fra leker, og de har sine ting på sine rom. Det eneste er tv-rommet, der er det litt filmer og spill utover av og til. Alle tar av etter seg når vi har spist, og setter rett inn i oppvaskmaskina. Etter frokost rydder hver og en opp etter seg selv. Avisene og søppelposer blir tatt med av den som går ut døra. I gangen har vi hver våre knagger - er det fullt så er det ikke plass til mer, og det er plass til 2 par sko fra hver i skostativet. Høres kanskje fryktelig ut, men hvis ungene skal ha 5 par i sirkulasjon, får de plassere resten på eget rom. Og det fungerer, det er jo det beste, og gangen slipper å se ut som en katastrofe. ← Dette høres ut som en drøm! Akkurat sånn jeg prøver å ha det her oxo, men folket er fortsatt litt vel sløve........ Du har vært kjempeflink idag! Ikke glem å nyte solen litt! Hittil har jeg bare vært på sykkeltur med jentene til tannlegen (flotte tenner, null hull!!!), men planen er å - Rydde soverommet - Tømme oppvaskmaskinen - Klesvask - Lage meiddag ...før vi går på korøvelse i ettermiddag.
Annie Skrevet 13. april 2007 #1410 Skrevet 13. april 2007 (endret) I dag skal jeg Sette på oppvaskmaskinen Vaske klær og tørke Rydde litt Støvsuge Rydde vekk støvler i gangen etter siste snøfall Vaske og legge bort vintertøy Vanne blomster Rydde ut av oppvaskmaskinen Rydde bort tøy Endret 13. april 2007 av Annie
kamela Skrevet 13. april 2007 #1411 Skrevet 13. april 2007 Siden det med blank vask er en gjenganger her inne - synes ikke min ser så veldig blank og fin ut Noen som har vidundertipset for en helt vanlig vask i rustfritt stål?
Annie Skrevet 13. april 2007 #1413 Skrevet 13. april 2007 I dag skal jeg Sette på oppvaskmaskinen Vaske klær og tørke Rydde litt Støvsuge Rydde vekk støvler i gangen etter siste snøfall Vaske og legge bort vintertøy Vanne blomster Rydde ut av oppvaskmaskinen Brette tøy Rydde bort tøy ←
kamela Skrevet 13. april 2007 #1414 Skrevet 13. april 2007 Klor på sprayflaske er helt suverent. ← Takk for tipset! Er selvfølgelig helt tom for det akkurat nå. Nå er middagen spist og oppvaskmaskina satt i gang. Alt er ryddet vekk og kjøkkenet er blåst! Og vasken er ihvertfall ren om ikek så veldig blank.
kamela Skrevet 14. april 2007 #1415 Skrevet 14. april 2007 I dag har jeg brukt Diamant Weisser stein, et universalmiddel til brukt på det meste, og nå er vasken fin Har vasket inni dusjen i dag, og vaske dusjforhenget.
kamela Skrevet 16. april 2007 #1416 Skrevet 16. april 2007 Første runde i vaskemaskina er i gang, og kjøkkenvasken er blank og fin. Skal brette tøy og vaske mer tøy i dag, og så blir det vel en liten runde med å kaste unødvendigheter igjen. Er ihvertfall i gang, selv om det ikke skjer så mye.
Sus Skrevet 16. april 2007 #1417 Skrevet 16. april 2007 Så morgenfrisk og flink du er kamela!! Jeg må også ta en skikkelig innsats i dag. Får bare begynne i rolig tempo på kjøkkenet og arbeide meg videre fra rom til rom tenker jeg. Så får vi se hvor langt jeg kommer. Er for tiden jordmor for firbente så jeg må ha et lite forbehold etterhvert som jeg ser hvor mange nye verdensborgere som kommer til i dag. Ha en fin dag! Ps - jeg er ofte innom her og ser hvordan det går med dere andre, men jeg gidder rett og slett ikke å logge meg inn hele tiden - derfor er det litt sjelden at jeg skriver noe. Men det er ingen tvil om at jeg blir inspirert av dere til husarbeidet mitt her hjemme! Så stå på, jeg følger med!
Annie Skrevet 16. april 2007 #1418 Skrevet 16. april 2007 Her er det bare oppvaskmaskinen som er kjørt en gang i dag. Skal tømme den snart. Så må jeg vaske klær og legge bort. Og den daglige omgangen med støvsuger må også gjøres. Vanne noen blomster må jeg også gjøre, samt vaske kjøkkengulvet. Jeg har forresten vært og levert papir til innsamling også.
kamela Skrevet 16. april 2007 #1419 Skrevet 16. april 2007 (endret) Da har jeg vært på jobben en tur, og så er det bare å fortsette å pusle hjemme. Runde to i vaskemaskina er i gang. Er llitt nysgjerrig, jeg... hva er grunnen til den daglige omgangen med støvsugeren, Annie? Høres bare litt slitsomt ut Endret 16. april 2007 av kamela
Annie Skrevet 16. april 2007 #1420 Skrevet 16. april 2007 Av en eller annen grunn blir det utrolig stygt under salongbordet hver dag. Det har en tendens til å samle seg støv og bøss der. I tillegg så er det mye smuler langt kjøkkenbenken etterat ungene lager seg mat. Men støvsuging er myyyyye greiere nå etterat vi fikk sentralstøvsuger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå