Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Gjest Tigerjente
Skrevet

I dag har jeg handla masse.

Vaska kjøkken og bad, og lagt på alle fire og vaska gulvet.

HOS KJÆREStEN!!!

:ler: mannfolk altså...

til belønning fikk jeg "ferietur" og grillmat. Vi har vert her ute siden søndag nå, og blir til i morgen. Det er så deilig og rolig og fredelig her ute.. Ikke rart turister reiser land og strand for å komme hit.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes festlig ut å få lov til å vaske for andre :ler:

Da er onsdagen i gang her.

Dagens første maskin er i gang!

Skrevet

Oppvaskmaskinen er tømt og vaskemaskinen er i gang.

Har :dusje: også. Det burde jo egentlig også telle som husarbeid?? :ler:

Skrevet

Heisann!

mandag ryddet vi hele huset, inkl rommet til mini (detr esulterte i tre fulle søplesekker med leker plassert i kjellern). Alle sammen hjalp til!

Tirsdag brukte vi hele dagen i Botanisk hage med familie og venner og kaker! På kvelden shinet jeg kjøkkenet og vasket kjøleskapet.

Idag har jeg jobbet, brettet klær, satt på en maskin, stekt pannekaker, skrevet ønskeliste sammen mini, luket litt, drept røde dyr som eter opp gladioler og liljer og byttet ut vintertøy med sommertøy i skapet til Storemor (hun sa det er akkurat som julaften hver gang hun får opp klærne fra i fjor!).

Imorgen skal jeg jobbe, shine kjøkkenet, henge opp og vaske mer klær og kanskje vaske utemøblene. Også planlegge bursdagen sammen Mini!

Skrevet

I går fikk jeg rensa akvariet, noe jeg har grua meg til i noen uker allerede.... Men hadde fått tips om hevert, og det funka så fint, at nå kan jeg gjøre det en gang i uka :)

I dag har jeg

Tømt oppvaskmaskinen

Vaska 4 maskiner med klær

tørka og bretta 3 samt lagt bort 1

Lagt bort klær etter turen i helgen

Rydda i gangen utenfor vaskerommet

Rydda vekk vintertøy og sko

Godt fornøyd med dagen! :)

Sus: Jeg har ikke støvsugd i dag!!!! :overrasket::ler:

Skrevet

Så flink du har vært idag Annie!

Jeg kom nettopp fra jobben, og skal passe barn for en venninne ikveld, så det blir ikke mye av det jeg hadde tenkt å gjøre.... men manne har hengt opp klesvasken og jeg skal se Prison Break! hø........

Gjest Tigerjente
Skrevet

Jeg har fått meg JOBB!!!

Er så lykkelig. :D

I dag blir det bare det vanlige, litt rydding, vasking av klær, og sånn. Ikke noe spesielt egentlig.

Skrevet

Gratulerer Tigerjente!! :hoppe:

I dag har jeg støvsugd, rydda på kjøkkenet, i stua og på soverommet. Har vanna blomster, drukket kaffe med naboen og laget lunsj. Vaska klær og tømt oppvaskmaskinen.

Snart skal jeg handle og lage pizza.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Tusen takk Annie..

Siden jeg er lite oppfinnsom i dag, kopierer jeg rett og slett deler av listen din Annie.

Må;

*vaske klær,

*tømme oppvaskemaskinen og fylle i nytt,

*støvsuge

*vanne blomster

*gjøre klart klær, ytterklær, veske, barnehageransel, og mat til i morgen

*spise meg noe kvelds

*overflate rydding på kjøkken, stue, gang og bad. (er ikke så mye i hvert rom)

kommer innom å raporterer om en stund. Setter på 45 min på moben, og får se om jeg bruker så lang tid før jeg tar pause.

Gjest Tigerjente
Skrevet

Må;

*vaske klær,

*tømme oppvaskemaskinen og fylle i nytt,

*støvsuge

*vanne blomster

*gjøre klart klær, ytterklær, veske, barnehageransel, og mat til i morgen

*spise meg noe kvelds

*overflate rydding på kjøkken, stue, gang og bad. (er ikke så mye i hvert rom)

Jeg fikk satt ut bosspannet til henting også.

Og, lagt fram klær til prinsen.

Så jeg har ikke så mye igjen å gjøre. Men nå er det kvelds. Spiser opp rester fra helgen.

Skrevet

HAr jeg gjort noe i dag? Nei det tror jeg faktisk ikke. Har bare rydda litt overfladisk.

Skrevet

Vaskerommet mitt er helt tomt!! :hoppe: Jeg har hyller med sånne sammenleggbare kurver som jeg sorterer skittentøyet i, og alle kurvene er nå helt tomme så det er nesten ekkolyd der inne!! :ler: Men det ligger litt klær og flyter etter ungene nå, så jeg får begynne å fylle opp igjen.

Ellers var jeg utrolig effektiv ang. overflaterydding hele sist uke og det var deilig ettersom vi har hatt besøk i massevis hele uka.

Støvsugingen går nå nesten av seg selv (takket være Annie), og det var deilig å få uventet besøk og slippe og være flau over hybelkaninene som før kom hoppende frem fra de mest uventede steder... særlig de gangene jeg hadde besøk... :ler:

Nå har jeg noen timer for meg selv før jeg må jobbe litt så min liste ser sånn ut i dag:

- rydde kjøkken

- sortere skittentøy

- brette resten av klærne

- ta inn de klærne som ble hengende ute i regnet :sur:

- hotspot

- legge ned bunaden til prinsessen

- overflaterydding

- handle

Tigerjente; gratulerer med ny jobb!!

Monte sin ukeplan sier kjøkken i dag, så dersom noen trenger en utfordring så ta en ekstra innsats i kjøleskapet!

Skrevet

Det er rart det der med støvsuging Sus. Nå er det nesten ikke husarbeid engang. Det må jo bare gjøres, akkurat som man må ha kaffe osv..

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne i dag. Har en gang i 2 etasje som må tas skikkelig, en gang nede her trenger samme prosess. I tillegg burde jeg vært ute og raket.

Jaja. Que sera sera...

Skrevet

Godt noen jobber mens jeg er på jobb :)

Har en vaskemaskin og noen gulv som venter på meg når jeg kommer hjem.

Skrevet

Ja, ja Annie - fikk du raket i dag eller? Kamela - hvordan gikk det med gulvene dine?

Jeg ligger på et solid etterskudd og skal prøve å få tatt et lite skippertak nå før leggetid.

Natta folkens! :sove:

Skrevet

God morgen, folkens!

Grattis med jobb, Tigerjente!

Annie, og sus, dere har stålkontroll på støvsugingen, skjønner jeg! Så da lar jeg dere holde på med det i fred ;)

Ukeplanen min, Sus, den har fortsatt ikke kommet opp igjen etter at jeg bytet kjøkken i vinter. Kan du ta en oppramsing av den her igjen tror du? Så minner jeg om daglig rutiner:

- Rydde en hotspot (haha, det ble først "horsepot" :hoho: )

- 20 min klesvask

- Shine sinken på bad og kjøkken

- Legge frem klær til neste dag

Jeg begynner med dette idag jeg, må få inn disse rutinene godt igjen, for de har sluppet litt. Ellers har jeg holdt det generelt ryddig her en stund nå. Har nettopp hatt tre intense klesvaskdager, men nå er det bare å brette sammen to stativer som er fulle med rene klær, for nå er det ekko i vaskerommet her oxo!

Dessuten har jeg bakt masse, og er nesten helt klar til Mini sin bursdag på fredag!

Har oxo tenkt å jobbe litt ekstra idag - dersom været holder seg, ellers vil jeg bare kose meg inne! I ettermiddag er det dugnad!

Men dere, hvor har det blitt av Seterjenta??? Fikk hun nok med en baby til og orker ikke mer husarbeid? ;) Noen som vet?

Ha en fin dag da dere!

Skrevet

Mange som sitter med bena på bordet om dagen :hoho:

Har en vaskemaskin i gang, og skal henge opp den og brette tørt tøy.

Gulvene ble tatt i går.

Skrevet

Orker i allefall ikke være her inne.... Husarbeid er ikke favoritten om dagen.. MEn det er snart tomt på vaskerommet, oppvaskmaskinen må tømmes, middag må lages, planter vannes, osv osv osv...

Skrevet

Hei igjen!

Jeg fikk gjort unna alt jeg skulle igår, gitt! I tillegg til at jeg jobet tre timer i kiosken på dugnaden igår kveld.

Idag er det fortsatt litt klær å brette, shine sinkene med tilhørende ryding rundt, litt smårydding i gang ol. Mannen vasker og støvsuger, og jeg skal pynte kakene som Mini skal ha med på skolen imorgen.

Også er det å krølle meg oppi sofaen til prison Break!!

Skrevet

hei igjen!

Idag er det storinnrykk av bursdagsgjester her, men jeg er helt i rute og sitter og slapper av!

Skal bare bruke dagen på å lage tog av sjokoladepuddingen, og tenkte jeg skulle bake noe ekstra å ha i frysen - siden jeg nå har det så rolig alikevel.

Hvordan er dagen hos dere andre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...