Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal til Vestfold i dag, så jeg må rydde litt her, samt pakke.

Støvsugde godt i går så det gidder jeg ikke, oppvaskmaskinen er tømt, og vaskemaskinen går. Blir ikke så galt detta serru ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Støvsugde godt i går så det gidder jeg ikke

Er du alvorlig syk - trodde støvsugeren nesten var en del av deg og ditt velbefinnende :ler:

Har tatt inn all klesvasken, og handlet middag. Ikke noe mer på programmet i dag, tror jeg!

Skrevet

En dag jeg ikke trenger å støvsuge er en laaangt bedre dag enn en dag jeg må støvsuge.. :ler:

Skrevet

Så greit og bra det høres ut hos dere! Virker som flere av oss kan gå en fin og rolig helg i møte!

Skrevet

Eneste husarbeid som er utført siden sist, er middagen, men det er vel mer hygge enn plikt!

Men i morgen er det mandag, og da er det helt sikkert nye utfordringer!

Skrevet

Ja, Kamela og dere andre, da er det ny uke og nye utfordringer!

Dagens utfordring:

Gjør klart mest mulig av 17.mai klærne!

Selv har jeg som mål å få stryke bunadskjortene i dag.

Ellers er mine mål:

- overflaterydding

- brette klær

- ordne opp i mine digitale bilder sånn at jeg får plass til å ta litt flere bilder snart... :forvirret:

- handle

Tror det holder for i dag, ja! ;)

Gjest Tessmira
Skrevet

I dag må jeg henge meg på her igjen, er såå daff. Men siden det regner er det greit å passe på å få gjort litt inne.

Har satt på vaskemaskin, bare den blir ferdig skal jeg:

legge i sammen klær som henger til tørk

henge opp igjen klær

sette på tørketrommel

vaske på badet

og rydde bort ting som ligger litt strødd rundt omkring.

Hmm, prøver meg på det her først jeg ;)

Lykke til, til meg selv :sjarmor:

Gjest Tessmira
Skrevet

Jippi, har faktisk klart å gjøre alt på lista mi :-D

Gjest Tigerjente
Skrevet

jeg føler jeg ikke har tid til noe lenger.

Men, i morgen har jeg fri, og i dag har jeg "lovet" meg selv å bruke en stund (nesten 2timer) på rydding her.

Begynner kl 8, med:

* vaske klær

* 15 min kjøkken

* 15 min stue

* 15 min bad

også tar jeg det som det kommer..

Skrevet

Hvordan går det tigerjente og dere andre?

Jeg holder på med stryking osv. til i morgen. Det er første gang i historien at jeg er så tidlig ute.... :ler:

I dag har jeg:

- STØVSUGD

- overflaterydda

- vasket og hengt opp en maskin med klær. Neste er snart ferdig

Nå skal jeg:

- ordne resten av klærne til 17.mai

- bake en kake

- til frisøren med et par unger

- ordne bildene på fotoapparatet sånn at jeg får plass til flere i morgen..

Skrevet

Br du sa Sus, jeg må lade kamerabatteriet og videobatteriet.

Så skal jeg støvsuge og overflaterydde, samt sjekke klærne til i morra og handle inn til smørbrød som skal has med på skolen i morra.

Skrevet

Her var det jammen skjedd litt forandring, ja! Hm, hvor er det blitt av alle smilene mon tro....får lete senere.

17.mai er vel overstått og jeg har sunket litt ned i sofaen i etterkant med gode bøker. Det har gått litt på bekostning av husarbeidet, så nå må det gjøres en innsats her.

Dagens mål:

- klesvask

- hotspot

- støvsuge

- rydde kjøkken

- overflaterydding

Burde ha vaska badet, men det gidder jeg rett og slett ikke! :-)

Skrevet

HAr stort sett vaska tøy i 2 dager, men nå er det snart tomt også! :juhu:

Fikk handla noen planter og plantet ute i dag, så nå er det fint der også.

I morra fortsetter jeg kampen inne på vaskerommet, men nå SER jeg at jeg vinner!! :ler:

Skrevet

Heisann!

Hvordan går det med kampen på vaskerommet ditt Annie?

Hos meg er det faktisk jeg som er vinneren for tida også. T.o.m. 17 mai klærne henger rene i skapene!! Er sååå stolt over meg selv!! :klappe::ler:

MEN - i dag flyter det litt igjen her.

Det som henger mest over meg er VINDUSVASKING..... :tristbla:

Derfor blir mine mål i dag:

- overflaterydding

- en hotspot

- maks 20 min klesvask

- vindusvask....

Ååh, må forresten skryte litt mer av meg selv her...kjøkkenvasken skinner som aldri før etter en skikkelig omgang jif!! :tommel:

Montepulciano - er du her eller har du reist til babyen?

MÅ bare fortelle deg at fra 2. mai (ja, du leste riktig! :sol: ) har jeg omtrent ikke spist snop!!! Hvordan ligger du og dere andre an der...?? :popcorn:

Skrevet

Åja, du sier forresten noe om planter ute....de er handlet inn men står fortsatt i posene så jeg må vel legge det til på lista i dag tenker jeg...

Skrevet

Jeg vant over vaskerommet, men nå kommer det til å vinne over meg noen dager. Har fått tennisalbue, og skal ta det med ro noen dager. Passer utrolig dårlig, siden jeg får besøk av en KG venninne for første gang i helgen...

Gjest Tessmira
Skrevet

I dag må jeg prøve å få gjort litt igjen, kommer kanskje noen slektninger på besøk i helga. Så er greit det ser litt ut her ;)

I dag skal jeg ordne i chinchilla buret og skifte ut sand i kattedoen.

Henge opp klær og sette på ei ny vaskemaskin.

Skure benkene på kjøkkenet så de skinner igjen.

Tørke støv på stua.

Rydde bort noen ting som ikke trenger å stå fremme, er så fult alle steder her..

Da setter jeg i gang jeg..

Skrevet

Tessmira; har du fått ryddet bort mye av det du ikke vil ha stående framme? Kaster du disse tingene eller stabler dem inn overalt sånn som meg...? ;) Jeg har kastet nesten alle potteplantene mine i dag - var så møkkalei av gamle, halvvisne planter som bærer preg av for lite stell..også kjøpte jeg noen nye isteden så nå ble det så fint atte! :sol:

ANNIE; god bedring med albuen din!! :klem: Så koselig det hørtes ut med besøk av KG venninne!!

Nå kommer dagens selvskryt:

Jeg har ENDELIG fått brukt mitt nye JIf vindusvaskesett. Det fungerte kjempebra!! Har aldri hatt så rene vinduer før!! Gubben lurte litt på hvorfor det var så lyst i stua når han skulle hvile middag idag.... :ler:

Ellers har jeg full kontroll i vaskerommet, men nå er kjøkkenet helt bomba så jeg får løsrive meg og ta en runde der.

Skrevet
ANNIE; god bedring med albuen din!! :klem: Så koselig det hørtes ut med besøk av KG venninne!!

JA jeg gleder meg villt! Albuen er bedre i dag takk :juhu: :klem: Har fått tatt over litt med støvsugeren og tømt oppvaskmaskinen. Kjenner at jeg ikke skal overdrive, så det får bare gå sin gang. Må ta huset skikkelig før helgen, for da kommer jo besøket mitt. :hoppe:

Nå kommer dagens selvskryt:

Jeg har ENDELIG fått brukt mitt nye JIf vindusvaskesett. Det fungerte kjempebra!! Har aldri hatt så rene vinduer før!! Gubben lurte litt på hvorfor det var så lyst i stua når han skulle hvile middag idag.... :ler:

Ellers har jeg full kontroll i vaskerommet, men nå er kjøkkenet helt bomba så jeg får løsrive meg og ta en runde der.

Funker det JIF greiene bra altså? Bedre enn Zalo og salmiakk?

Gjest monte
Skrevet
Heisann!

Hvordan går det med kampen på vaskerommet ditt Annie?

Hos meg er det faktisk jeg som er vinneren for tida også. T.o.m. 17 mai klærne henger rene i skapene!! Er sååå stolt over meg selv!! :klappe::ler:

MEN - i dag flyter det litt igjen her.

Det som henger mest over meg er VINDUSVASKING..... :tristbla:

Derfor blir mine mål i dag:

- overflaterydding

- en hotspot

- maks 20 min klesvask

- vindusvask....

Ååh, må forresten skryte litt mer av meg selv her...kjøkkenvasken skinner som aldri før etter en skikkelig omgang jif!! :tommel:

Montepulciano - er du her eller har du reist til babyen?

MÅ bare fortelle deg at fra 2. mai (ja, du leste riktig! :sol: ) har jeg omtrent ikke spist snop!!! Hvordan ligger du og dere andre an der...?? :popcorn:

Heisann! ja,jeg er selvsagt hos babyen!!! han er jo bare helt herlig og vi koser oss masse!!!

her i syd er det nydelig sol, varmt ;over 30 grader og vi har det toppers med fine turer, god mat og litt shopping!jentenemine har selvsagt sendt med meg sine oensker fra Disney store.......

her inne var det store forandringer, men det maa jeg sette meg inn i senere. jeg reiser rett paa tur med en gang jeg kommer tilbake til norge,saa jeg forsvinner herfra enda en god stund. men det ser ut til at dee er flinke nok for moi aussi! oensker dere fine dager alle sammen!

au revoir!!!

bisou, montepu

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...