Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Da har jeg fått rydda soverommet (bortsett fra kleshaugen til gubben....den får han ta selv! :tommel: stakkars.. :ler: )

Men nå fikk jeg lyst til å pusse opp soverommet i samme sleng. Har ti år gammel grusom tapet med sterke farger samt furumøbler som er olja eller noe sånt.

Trenger tips!!!! Har lyst til å male seng, kommode, nattbord osv. Er det mye arbeid med grunning osv.? Fargetips mottas med takk!! :)

Det er forresten blitt mye lettere å dra frem støvsugeren etter å ha blitt kjent med deg, Annie!! Nå har jeg støvsugd to dager på rad, tror det er rekord! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Da har jeg fått rydda soverommet (bortsett fra kleshaugen til gubben....den får han ta selv! :tommel: stakkars.. :ler: )

Men nå fikk jeg lyst til å pusse opp soverommet i samme sleng. Har ti år gammel grusom tapet med sterke farger samt furumøbler som er olja eller noe sånt.

Trenger tips!!!! Har lyst til å male seng, kommode, nattbord osv. Er det mye arbeid med grunning osv.? Fargetips mottas med takk!!  :)

Tror jeg ville valgt noe lyst. Hvitbeise møblene f.eks og male veggene i en kaffe latte farge. Ha en lett liftgardin i vinduet. Og selvfølgelig en lystett rullgardin under.

Det er forresten blitt mye lettere å dra frem støvsugeren etter å ha blitt kjent med deg, Annie!! Nå har jeg støvsugd to dager på rad, tror det er rekord! :ler:

Så bra!! :klappe: For ordens skyld, jeg var ikke så flink før jeg fikk sentralstøvsuger, men nå går det som en lek :)

Skrevet

Er forresten ferdig med å støvsuge ;)

Skrevet

Maskina ferdig hengt opp.

Satt på en ny med hansker og luer, og tror at vinteren er over :)

Tror jeg skal forsøke å støvesuge teppene i stua i dag siden støvsugeren allerede er oppe.

Skrevet

Siste klesvask hengt opp, tepper støvsuget sånn nogenlunde ihvertfall...

Det er dagens innsats.

Skrevet

ENDELIG har jeg fått lagt på plass tøyet jeg har hatt ferdig bretta. At det skal være så vanskelig å bære det opp og få det i skap er helt utrolig! :sur:

Men nå er det gjort!! :hoppe:

Skrevet (endret)

Flink jente, Annie :klappe:

Dagens første maskin er satt i gang. Skal vaske tøy, og tørke litt støv, det er det jeg kommer på i farten.

Endret av kamela
Skrevet

Må vaske kjøkkenet og sitter og samler krefter og inspirasjon.... skap og skuffer ser ikke ut utvendig!! Pluss at ventilatoren må tas et tak.

Skrevet

Ventilatorer er ikke morsomme :(

Dagens andre maskin er i gang.

Har kjøpt meg Jif moppesett i dag og fuktmopp, håper det fungerer bra!

Skrevet

Ventilatoren her er ikke så ille faktisk. Det er filter i som jeg kan vaske og rammen rundt putter jeg i oppvaskmaskinen. Det var bare det med tiltaket da.

Ser at støvsugeren må fram i dag også... og så MÅ jeg vaske gulvet her, samt skifte på senga vår. Tok Prinsessa sin i går.

Skrevet

Tatt av podens sengetøy (vi forsov oss, han bruker å gjøre det selv) og puttet i maskina. Det blir dagens tredje maskin. Må henge opp de to som er ferdige.

Skrevet
Tøyen hengt opp!

Tøyen nå igjen? :hoho:

Klarte ikke dy meg... :ler:

Her har det begynt å regne, synd for det var så fint i morges.

Skrevet (endret)

Skriver så mye feil for tida, helt ute av trening. Hvordan i alle dager skal det gå når jeg skal begynne å jobbe igjen?

Begynte akkurat å regne her også, på mine ganske rene vinduer....

Skal henge opp dagens siste klesvask, har plass under tak så det blir ihvertfall ikke våtere.

Endret av kamela
Skrevet

Nå skal jeg gå å skifte på senga!!!! *trampe*

Skrevet

Kg er mye mer interssant enn det nye moppesettet, må bare krype til korset og innrømme det.

Så nå skal jeg i løpet av 5 minutter logge meg av og skru av hele pc`n!

Frem med moppen og så en liten tur ut!

Skrevet

Enig med deg Kamela, dette er mye mer morsomt enn all slags husarbeid i grunn... :ler:

Dagens mål

Skifte på senga vår

Vaske klær

Tørke og rydde bort

vaske ventilatorfilter

vaske kjøkkenskap og skuffer utvendig

støvsuge

konferansetime på skolen

gå ut med søppel

handle og lage middag

Gjest Tigerjente
Skrevet

Nå har jeg i hvertfall fått medisin, og da jeg kom hjem i sta hadde jeg mega lyst til å rydde i stuen. Prinsen helte nemlig lekekassen sin ut på gulvet før han reiste, og i dag er ryddedagen for sånt. Men, jeg må se det litt ann. Lurer på om jeg kanskje er nødt til å ta en runde klesvask det har jeg ikke gjort siden lørdag. Kjenner jeg merker litt savn, spesiellt i prinseklær.

Skrevet

Så hyggelig at det går fremover med deg, Tigerjente!

I dag har jeg så langt bare ett prosjekt og det er å brette sammen TØY!

(ikke noe Tøyen i dag :hoho: )

Skrevet

:hoho:

Har laaaang liste fra i går, får se hvor mye som blir gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...