pellegrino Skrevet 23. januar 2007 #1261 Skrevet 23. januar 2007 Du verden!! Når stod du egentlig opp i dag?? Så flink...jeg bøyer meg bokstavlig talt i støvet.... ← Utrolig bra!!!
Annie Skrevet 23. januar 2007 #1262 Skrevet 23. januar 2007 Du verden!! Når stod du egentlig opp i dag?? Så flink...jeg bøyer meg bokstavlig talt i støvet.... ← Sto opp 07.50. 20 min etter jeg skulle vært oppe. Annie: går du på noe, eller? Du er jo helt rå! ← Lover at det ikke gjentar seg..
Seterjenta Skrevet 23. januar 2007 #1263 Skrevet 23. januar 2007 hehe, her er det full fart ser jeg! Flinke jenter!! Tror ikke det blir så mye gjort med meg idag, bare litt småplukk her og der. Ble oppringt fra barnehagen igår, Emily hadde magevondt og feber.. Hadde nok et snev av omgangssjuke, for ho vred seg i smerte hele ettermiddagen og kvelden.. Og veldig varm var ho.. Idag er ho bedre, har spist frokost, og har ikke feber lenger! Men siden det er -22 grader ute (og gnistrende flott vintervær) så har jeg avlyst fysio-timen min - ville ikke dra ungene ut i den kulda idag. Får vel grave litt i skap og fryser og se om jeg finner noe dugandes til middag Igår fikk jeg tatt en grundig opprydding etter helgas selskaper, vaska 4 maskiner med klær og støvsuga hele huset.. Tror jeg må prøve å få hengt meg på rutinene deres snart ja..... trege meg Ha en fin dag jenter! :-)
Sus Skrevet 23. januar 2007 #1264 Skrevet 23. januar 2007 22 kuldegrader! Brrrrr..... Nå har jeg strøkent kjøkken inkl. nyvaska gulv der.... Såååå får vi vel komme oss til neste rom tenker jeg......åååh...den sitter litt langt inne den arbeidslysten idag, men jeg tvinger den frem så godt jeg kan....
Sus Skrevet 23. januar 2007 #1265 Skrevet 23. januar 2007 Ok, da har jeg fortsatt et strøkent kjøkken (heldig med den ettersom jeg fikk en uventet "kjøkkengjest" i dag. ) Ellers har jeg fått rydda litt i potteplantene mine, bretta litt klær og rydda litt overalt. Godterier: 0 !!
Annie Skrevet 24. januar 2007 #1266 Skrevet 24. januar 2007 Nå har jeg bakt sjokoladekake. Dvs, jeg skal gå å lage glasuren nå.
Seterjenta Skrevet 24. januar 2007 #1267 Skrevet 24. januar 2007 Sjokoladekake midt på natta? Sus - du er kjempeflink med godisen din!! (henter inspirasjon, henter inspirasjon, henter inspirasjon, henter inspirasjon, henter inspirasjon, henter inspirasjon, henter inspirasjon, hjelper det tro?? ) Idag her jeg amma baby, hjulpet gubben å få tre store unger ut av huset, brukt startkabler på ene bilen, for den har stått i ro i nesten to døgn i -20 grader, satt på vaskemaskin, tent opp i ovnen, henta opp mer ved i korga, tatt inn ny sekk med ved i vaskerommet, bretta to stappfulle stativ med klær, tatt av sengetøyet på to barnesenger og vært litt på nett.. Nå er jeg sulten :-) Skal vaske en maskin til med klær etterpå, og kanskje få støvsugd litt her, og så skal jeg gå meg en god tur idag - endelig!! Emily er i bhg igjen idag, var helt fin i hele går. ps, også har jeg kasta en genser
pellegrino Skrevet 24. januar 2007 #1268 Skrevet 24. januar 2007 Jeg mista nesten pusten nå, seterjenta. Snakk om å svinge seg rundt og få ting gjort. I dag har jeg redd opp senger, ordna kjøkkenet etter gårdagens middag(!!!), satt på oppvaskmaskinen, forberedt middagen og hatt krisetiltak i kaninburet. Ja, de har surra noe veldig i buret i natt, og det måtte skikkelig opprydding til. Jeg er redd de skal fryse ihjel ute nå om dagen... I kveld blir det ikke så mye gjort... Badet ser så fint ut nå atte, så det skal få stå i fred ihvertfall til å mårra. Må vel henge opp en del vintertøy til tørking, og støvsuge stua igjen. Ved "smuler" bare så inni granskauen (oops, litt av et ordvalg ). Klarer jeg en maskin med klær er jeg strålende fornøyd.
Montezuma Skrevet 24. januar 2007 #1269 Skrevet 24. januar 2007 Men i allverden, som dere holder på da??????? Blir helt matt jeg....... .....bare måtte.... ....ser det for meg når den går ut gjennom dørene... Forresten; jeg ligger fortsatt på 0 godterier!! ← Ja den ovnen er klin gæærn!!! Noen ganger så blir staveleifer ganske morsomme...... Du er såååå flink med godisen, sus! jeg har ikke vært så veldig flink i det siste. Får et vannvittig sjokoladekick på kveldene! Dette har jeg gjort i dag: Støvsugd 1 etg. Satt på oppvaskmaskinen. Rydda på kjøkken Rydda stue Hengt opp våte badeklær Vaska vasken på badet Spist frokost Kjørt unger på skolen Kløyvd og henta inn ved Fyrt opp Redd opp senga Laget kaffe. ← Hhhaaaallllooooo!!!! Med de filletingene du tar med, så er det lett å få lang liste! Du imponerer ja, men ikke sååååå mye da! Jeg skal også klare å få lang liste! *litt misunnelig* Bare se her: - Stått opp - Gjort lekser med mini som vi glemte i går - Kledd på mini - Laget matpakker og frokost - Spist frokost - Laget en kanne med te - Gått til bussen - Vært hos legen - Kost med hunden - Dusjet - Vært på do - Sjekket mail HA! Var ikke DET mye på en formiddag kanskje?? Annie: går du på noe, eller? Du er jo helt rå! ← Annie går på det samme som meg; Det du ser er Ravenhearst-effekten, i tillegg til at vi begge er Zumatikere! For meg er det for øvrig heeelt normalt å bake midt på natta.. Okei, seriøst så har jeg noen planer idag. Det går ut på å rydde ferdig soverommet, ta mer klesvask, tømme oppvaskmaskinen og shine sinken, lage middag. Men jeg er litt trøtt, har litt vondt i hodet og litt vondt i arbeidslysten.... Så vi får se! Har vært flink de andre dagene da! Hva gjør dere idag??
pellegrino Skrevet 25. januar 2007 #1270 Skrevet 25. januar 2007 I tillegg til "det vanlige" tenker jeg at jeg skal klare å vaske noen maskiner med klær. Har ingen flere planer i dag. Er fornøyd med det jeg klarte å rekke i mårrest. Fant til og med fram strykejernet, og fikk strøket på en del navnelapper på ungenes klær. Støvsugde entrè, soveromsgang og trapp. Kjøkkenet ser bra ut, men fikk ikke tid til å re opp sengene. Regner med at det ikke blir noen krise i heimen av den grunn
Sus Skrevet 25. januar 2007 #1271 Skrevet 25. januar 2007 Pellegrino; så flott å høre at du er fornøyd med det du har gjort!! Det er jo akkkurat det som er målet her inne at vi skal være fornøyd med det vi har gjort, og ikke går rundt og irritere oss over alt det vi ikke har gjort... Jeg har fryktelig travle tider nå, i tillegg venter jeg en del besøk så i dag er jeg hjemme og prøver å få tatt unna noen hybelkaniner osv. Holder på å støvsuge, deretter har jeg som mål: - støvsuge resten av første etasje - vaske bad, gang og entrè - tørke litt mer støv - pusse litt glassflater gang/stue - rydde kjøkken og vaske litt fort over stekerom/komfyr Til dere spillegale; de arbeidslistene deres altså....- kose med hunden - gått på do!! Skjerp dere!!
Montezuma Skrevet 25. januar 2007 #1272 Skrevet 25. januar 2007 neimen, sus, så streng du er!!!! hehe, jaja, men du sier at målet er å være fornøyd m det vi har gjort, og jeg er egentlig fornøyd med å gjøre nesten ingenting! jeg tar en shining av benken og en klesvaskrøsk dann og vann, og ellers bare tusler jeg rundt og koser meg! Men jeg skal ok svinge meg litt rundt i helgen har jeg tenkt! kan ikke være spillegal så barna ser det! Men dere er kjempeflinke - stå på! men husk og ha det kosleig også da! dagens utfordring er å gjøre noe hyggelig med barna!
Annie Skrevet 25. januar 2007 #1273 Skrevet 25. januar 2007 Til dere spillegale; de arbeidslistene deres altså....- kose med hunden - gått på do!! Skjerp dere!! ← Var ikke jeg som hadde sånn tulleliste! Min var myyyyyyye finere enn Monte sin! Har bare rydda og laget middag i dag. Og hatt masse besøk og vondt i hue, men i morra.....
Montezuma Skrevet 25. januar 2007 #1274 Skrevet 25. januar 2007 Var ikke jeg som hadde sånn tulleliste! Min var myyyyyyye finere enn Monte sin! Har bare rydda og laget middag i dag. Og hatt masse besøk og vondt i hue, men i morra..... ← hallooooo! jeg siterer: - Lagd kaffe - spist frokost - fyrt opp hihi! håper hodet ditt er bedre! har hatt mye lokt i haudet selv i det siste. Idag våknet jeg skikkelig sausa og sååå lokt! Men etter å ha sovet resten av dagen så våknet jeg og var sååå fin! Og nå har jeg vært flink hele kvelden! har tatt masse klesvask, tømt og fyllt oppv.maskinen, ryddet kjøkkenet, betalt regninger, gjort stor handel på rema og ica, satt fler bilder i rammer, laget middag, sett på leksene til mini + masse annet småtteri. også hadde vi en koselig middagsstund, storemor og jeg, mens de andre var på trening. imrogen får vi vel gjøre en innsats til helgen dere? jeg har ihvertfall mer klesvask og et soverom og rydde ferdig........
Annie Skrevet 25. januar 2007 #1275 Skrevet 25. januar 2007 Klesvask! STØNN!! Det har plutselig samlet seg opp igjen gitt! Må gyve på i morra. Eller... kanskje jeg skal sette på en maskin før jeg legger meg?
pellegrino Skrevet 26. januar 2007 #1276 Skrevet 26. januar 2007 Har dere hodepine? Kan det tenkes at dere sitter for lenge foran skjermen iløpet av dagen/natta? Ekspertene sier at vi glemmer å blunke når vi spiller pc-spill, og vi dermed er mer utsatt for øyebetennelse, hodepine o.l. Noe til ettertanke??? Jeg tok tre maskiner med klær i går. Klarte også vask av toalett og baderomsbenk og vask. Takk for supert råd om ta klorin i en tom sprayflaske, og spraye vask/toalett med. Gjorde det i går kveld (etter alt vaske-strevet ), og det luktet fremdeles deilig på badet i mårrest. Selv mannen kommenterte det, han som vanligvis er døv-stum-blind når det gjelder husarbeid. Både det som må gjøres, og det som er gjort. Det ble en effektiv dag i går. Tok en skikkelig komfyrrens, så nå skinner den gamle komfyren som ei sol, inni som utenpå. Kjøkkenskapene er ryddet for plastposer og søppel, og parketten fikk seg en kattevask. Var ute med minsten for å lage snølykt og snømann. Gjett om det var trist i mårrest da, når vi så at alt hadde regnet bort iløpet av natta... til trøst skal vi ta med oss skøytene til kunstisbanen enten i kveld eller i morra, så får vi litt mer vinterkos likevel. I dag satt jeg på en klesvask før arbeid. Shina kjøkken og vasken på badet (igjen!), og fyrte opp i stua. I ettermiddag/kveld skal jeg fortsette med klesvasken, og bare det! Og bake kake til mannens klubbkveld. Stå på, dere. Det dere får gjort, smitter av på min arbeidslyst!!! Kan ikke være noe dårligere enn dere, sant!
Montezuma Skrevet 26. januar 2007 #1279 Skrevet 26. januar 2007 Har dere hodepine? Kan det tenkes at dere sitter for lenge foran skjermen iløpet av dagen/natta? Ekspertene sier at vi glemmer å blunke når vi spiller pc-spill, og vi dermed er mer utsatt for øyebetennelse, hodepine o.l. Noe til ettertanke??? ← jadda jaddda! er du nødt til å gni det inn da? men pelle, du har vært KJEMPEFLINK!!! Sover dere? Hallooooooooooooo? ← Jepp! Men har stått opp nå, venter på å våkne. må finne meg en tekopp.......
Sus Skrevet 27. januar 2007 #1280 Skrevet 27. januar 2007 Heisann dere nattedyr og alle andre! Pellegrino; du er bare flink! Veldig inspirerende å få lese om alt du får gjort! Fortsett med det, for det smitter! Jeg har fryktelig travle dager akkurat nå, er en del bortreist innimellom osv. men satser på å komme sterkt tilbake etterhvert. Uansett er det viktig å holde orden i hjemmet, og det viktigste hos meg er å få unna klesvasken. Noe som jeg strever skikkelig med i dag.... Men ellers er første etasje veldig ryddig og fin akkurat nå, det er adskillig dårligere stelt med andre etasje, men det snakker vi ikke høyt om her... Mine mål i helgen er: - vaske et berg med klær... - betale regninger o.l. - holde det ryddig i første etasje - støvsuge Det får holde, det er tross alt helg! God helg folkens!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå