Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Skrevet
Montezuma!!! :hoho: Bøyer meg i støvet og tar all skyld! :hoho:

Tenkte meg at denne gamle Azteker-kongen ville bli beæret over å låne meg navnet sitt :ler:

Søvnen tok meg i dag, så det har ikke blitt anet enn litt mer klaesvask etter at jegstøvsugde idag. men jeg er fornøyd. Litt er mer enn jeg har gjort på lenge.

På'n igjen imorgen, forhåpentlig mer uthvilt da.

Sus; ikke sjokkis før kl 15 imorgen heller! Jeg har dyttet imeg to negerboller (er det kanskje politisk ukorrekt å kalle dem det fortsatt??) idag, men det er alt!

God natt og god onsdag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God morgen!

Nå har jeg alerede spist egge og bacon til frokost m familien, fulgt barna til skolen, ryddet og vasket halve kjøkkenet (jeg hater slipe/skjærestøv!!!) og tatt litt mer klesvask! og ut og inn av oppvaskmaskinen.

Planene for resten av dagen er sove, slappe av, rydde litt på rommene oppe, pakke julegaver m mini og kanskje rydde og vaske mer på kjøkkenet.

Men først litt zuma!!!

Annie, jeg kommer aldri gjennom 12! bruker opp livene mine på 12-4 og 6, og dermed er det bare ett liv igjen på 12-7, og det holder ikke....... Hjelp!

Skrevet

Du får det til med ENDA mere øvelse.

Har kommet dit at jeg ikke mister liv gjennom alle brett og nivå, så nå konkurerer jeg med meg selv om å få kortest mulig tid på hvert brett. Om du trykker på "T" så ser du hvor mye tid du har igjen på hvert brett for å få bonus. Og har du mye tid igjen, så får du fort 20000 i bonus der også.

I dag skal jeg vaske vinduer. Det er bra vindusvaskevær. Så skal jeg stryke og henge opp gardiner.

Skrevet

God morgen!

Vindusvask, ja...det hadde vært fint med rene vinduer til adventslysene skal på plass. Får prøve å ta litt innvendig vindusvask, ettersom det visstnok skal bli regn i bøtter og spann her utover dagen :sur:

Ungene er ute av dørene, nå skal jeg rydde kjøkken og ta litt klesvask før jeg skal ut på handel. Har som mål å ha et ryddig hus å komme hjem til i dag... :sjenert:

Fikk tatt unna rutinene i går kveld, så da er det ikke så mye som trenger å ryddes.

Hm- ingen sjokkis før kl. 3 - skal prøve! (angret nesten litt på at jeg var så tidlig innom her i dag!! :ler: )

Skrevet

Bare pass deg, sus, jeg passer på sjokkisen din! :ler:

Annie, jeg har fått inntil 19000 i bonus iblant ;)

Vindusvask behøves absolutt her oxo. Men jeg tror jeg venter til mannen er ferdig med all jobb som støver. Kjøkkenvinduene kan man ikke se ut av nå...... kanskje i helgen!

Skrevet

Ferdig med det ene vinduet innvendig. Kunne nesten ikke se ut av det. Ha rsatt opp adventstaken der også. 2 dager fra eller til.....

Skrevet

Ååååh....enda 2 timer igjen.....avhengig, jeg?? Åneiiida!!! :forvirret:

Men jeg har kommet hjem til et ryddig hus i dag! Deilig!! :klappe:

Skrevet

Hittil i dag har jeg:

Tømt oppvaskmaskinen

Tørket klær

Vasket vinduene i 1 etasje innvendig og utvendig.

Hatt besøk.

Skrevet

Arbeidslista er lang, men nå er dagen i gang:

Vaskemaskina går, og jeg er i gang med å flytte ned pyntegjenstander for å gjøre klart til julepynten

Lista nedenfor er ting jeg håper å få gjort noe med i dag, rekker neppe alt, men ...

* Vaske vinduer

* Henge opp julegardiner

* Vaske vegger

STUEN

*Vaske vinduene

* Vaske gardiner

* Henge opp julegardinger

* Støvsuge gulvet inkl. under alle møbler

* Ta voksbehandling på skinnmøblene

* Vask gulvet inkl. alle møbler

* Vaske Pc-bord

* Tørk støv av lamper og bilder

* Vask rekkverket i trappen

* Tørke av tv/stereo + høyttalere

* Polishbehandle bordene

* Fjerne pynteting i hyller, vaske og legge ned

* Tørke peishylla

GANGEN

* Vaske trappene og gelender

* Tørke av lister

* Vaske lampene

* Vaske bak kommoden

* Ta ut matte i yttergangen, vaske gulv og legge på ny matte

SOVEROMMET

* Ta av sengetøy

* Tørke støv av lamper, nattbord og lister

* Vaske vinduer

* Vaske gulv

* Legge på julesengetøy

* Ta ned gardiner

* Henge opp julegardiner

BADET

* Vaske gulv og oppå skapet

* Vaske søppelbøtte og skittentøyskurver

DO

* Vaske rundt - kort og godt!

* Støvsuge boden

Skrevet

:overrasket::overrasket: Kamela; jeg blir helt stum av beundring!!

Jeg har også tenkt å vaske....litt, men jeg tror heller jeg kommer innom og rapporterer hva jeg har fått gjort....etterpå. ;)

MonteZUMA; hvor lenge må jeg klare meg uten sjokkis i dag???? Du hjalp meg veldig i går! Tusen takk! :klem:

Skrevet

Koser meg med det her, lista blir kortere.

Utførte oppgaver:

* Ta voksbehandling på skinnmøblene

* Tørk støv av lamper og bilder

* Vask rekkverket i trappen

* Tørke av tv/stereo + høyttalere

* Tørke peishylla

Gjestår:

KJØKKEN

* Vaske vinduer

* Henge opp julegardiner

STUEN

*Vaske vinduene

* Vaske gardiner

* Henge opp julegardinger

* Vaske Pc-bord

* Polishbehandle bordene

GANGEN

* Tørke av lister

* Vaske lampene

* Vaske bak kommoden

SOVEROMMET

* Ta av sengetøy

* Tørke støv av lamper, nattbord og lister

* Vaske vinduer

* Vaske gulv

* Legge på julesengetøy

* Ta ned gardiner

* Henge opp julegardiner

BADET

DO

* Støvsuge boden

Skrevet

Så flink du har vært på morrakvisten Kamela!!! Sier som Sus, jeg er stum av beundring. Og det er ikke ofte jeg er stum!!! :ler:

:overrasket:  :overrasket:  Kamela; jeg blir helt stum av beundring!!

Jeg har også tenkt å vaske....litt, men jeg tror heller jeg kommer innom og rapporterer hva jeg har fått gjort....etterpå. ;)

MonteZUMA; hvor lenge må jeg klare meg uten sjokkis i dag???? Du hjalp meg veldig i går! Tusen takk! :klem:

Jeg stepper inn som vikar for hu derre Zumaliadama. ;) Klarte du deg uten sjokkis frem til klokka 15 i går?, så klarer du 15.05 i dag. Bare som en liten utfordring.....

I går vasket jeg vinduer og klær. I dag er det soverommet vårt som står for tur. Skifting på sengen, rydding og burde finne noen gardiner jeg kan henge opp der. Skal ta vinduer i 2 etg i dag også forresten. Fikk så dreisen på det i går. :)

Skrevet

Deilig å se at det er flere i gang. Nå har jeg satt juleservice i oppvaskmaskina, og så må jeg ut et lite ærend. Kommer sterkt tilbake.

Skrevet

I gang er vel å dra det litt langt kanskje.,..., men jeg har planlagt hva jeg skal i dag i hvertfall.

Skrevet

Er ferdig med gamlestuevinduene. Julegardiner er hengt opp og adventstaken er satt på plass.

Skal ta med meg sentralstøvsugerslangen opp i andre etg og støvsuge, rydde og vaske der nå. Ikke nødvendigvis i den rekkefølgen...

Skrevet

Ene delen av stua er ferdig.

Alle vinduene i huset er vasket, og julegardiner er på plass der de skal være. Gardiner er vasket.

På tide med sengetøyskift

Gjenstår

STUEN

* Vaske Pc-bord

GANGEN

* Tørke av lister

* Vaske lampene

* Vaske bak kommoden

SOVEROMMET

* Vaske gulv

* Legge på julesengetøy

BADET

DO

* Støvsuge boden

Og jeg koser meg, hører på litt julemusikk til arbeidet :ler:

Skrevet

Åhhh, all grunn til å være stolt!

Nå har jeg lagt på rent på alle sengene, og soverommene er ferdig støvsugd og vasket

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...