Tarí Númenessë Skrevet 27. oktober 2006 #881 Skrevet 27. oktober 2006 Takk for det! Noen tips for å komme i gang med dette opplegget uten å lese alle 44 sidene?
Sus Skrevet 27. oktober 2006 #882 Skrevet 27. oktober 2006 Hei, så koselig med noen nye her inne!! Tarì: Har det litt travelt akkurat nå, men hovedsaklig går denne tråden ut på: Faste rutiner (som bør innarbeides skikkelig hver dag): - rene vasker på kjøkken og bad - ca. 20 minutt med klesvask (vasking, bretting eller det som trengs) - rydde en hotspot (rothaug) - legge frem klær til dagen etter Ellers har vi daglige utfordringer som hvem som helst her inne kan komme med forslag til. Den ene av oss her inne, montepulciano har en ukesplan som vi ofte tar utgangspunkt i. Den kan du få etterhvert. Men nå må jeg ta kveld så kommer vi sterkt igjen i morgen for skikkelig husarbeid-innsats!! Ha en fin fredagskveld, dere!!
Annie Skrevet 27. oktober 2006 #883 Skrevet 27. oktober 2006 Mitt tips er å sette på oppvaskmaskinen på kvelden og tømme den på morran. Men det er fordi jeg ikke jobber og har tid til det på den tiden. Rydde en hotspot og 15 minutters regelen er kjempegode tips også!
Tarí Númenessë Skrevet 27. oktober 2006 #884 Skrevet 27. oktober 2006 Da er tror jeg at jeg skjønner litt mer Så da er det å ha rene vasker på bad og kjøkken hver kveld. Dvs at oppvasken må tas har ikke oppvaskmaskin her, men det er jo bare å ta seg i nakken. Det må jo være deilig å stå opp til ryddig og ren kjøkkenbenk/vask. Spes når man er stressa og skal ut døra med unger og allt før øynene er opp I kveld tar jeg vasken på badet (og benken) og legger frem klær. Får begynne med resten i morra, er litt sent nå. Kjempe spennede dette her.
Gjest cathay Skrevet 27. oktober 2006 #885 Skrevet 27. oktober 2006 I dag har eg vaska 3 vaskemaskiner, laga middag, sett på ei oppvaskmaskin, hengt opp ein vask, laga vaflar, frukost m/barn til skule, hekla på sengeteppe, lest Dagbladet, lest i Bibelen, skrive ukehandleliste. Blandt anna.
Tarí Númenessë Skrevet 28. oktober 2006 #886 Skrevet 28. oktober 2006 Wow, Kathay, det er kjempe bra Må si du får gjordt mye i løpet av en dag! Jeg rakk å vaske benken/vaksen på badet før dem ringte meg fra jobbe.. Så nå sitter jeg her å planlegger husarbeid.. Kjempe normalt
Sus Skrevet 28. oktober 2006 #887 Skrevet 28. oktober 2006 Heisann! Har vært på shopping med unger på slep i dag, så nå er jeg ganske sliten..huset ser ikke ut - alt som er kjøpt skal jo prøves med en gang vi kommer inn dørene!! Så nå er jeg klar for 15 minutteren vår (til dere nye; vi setter stoppeklokka på 15 min. og jobber så lenge på hvert rom. Når klokka piper, går vi til neste rom og nye 15 minutter. Sånn holder vi på - 15 minutter pause for hver tredje økt! ) Da går faktisk husarbeidet ganske kjapt - utrolig hva en får gjort i løpet av 15 minutter! Forslag til neste utfordring; kast (eller gi bort) minst et par sko som aldri er i bruk lenger! God helg til dere alle!!
Gjest cathay Skrevet 28. oktober 2006 #888 Skrevet 28. oktober 2006 Kjempebra ide, den 15minuttarsen!! Den vil eg forsøka på eit anna tidspunkt på dagen..... Idag har eg gjort vekeshandelen, byrja strikka på ein vest, vaska ei maskin med tøy, laga varm lunsj, med å hengt opp bilder i stova, shina vask og speil på badet, stelt og lagt barn, m.m.
Tarí Númenessë Skrevet 28. oktober 2006 #889 Skrevet 28. oktober 2006 Så lurt det var med de 15 minuttene. Men jeg klarer ikke gå fra et halvferdig rom jeg da men å ta pause innemellom er jo ikke dumt.. I dag har jeg vasket opp tidenes oppvask, vasket badet og nå står brød-deigen å hever. Skal selvsagt shine vasken får jeg tar kvelden, men det blir det sis te jeg gjør før jeg legger meg, så er det helt fin i morra
Gjest cathay Skrevet 29. oktober 2006 #890 Skrevet 29. oktober 2006 Idag har eg satt på plass rein kjørl, satt på ny maskin, lagd middag, lagd sjokoladekake og bløtekake, vaska servant og speil og wc.
Annie Skrevet 29. oktober 2006 #891 Skrevet 29. oktober 2006 Har satt på vaskemaskinen og bytta ut stearin og telys her. Skal tørke klær og legge bort i skapet det jeg har vaska og det Prinsessa har hatt med seg i helgen. Samt vaske minst 1 maskin til. Mer gidder jeg ikke tror jeg. Jo forresten. Jeg har henta ved og fyrt opp her også. Noe måtte jeg kappe opp på saga til Sambo. Den har jeg bare prøvd 1 gang før, men jammen klarte jeg det også...
Sus Skrevet 30. oktober 2006 #892 Skrevet 30. oktober 2006 God morgen!! Annie; flott at du tar tak i vedkappingen selv!! Sånt er faktisk veldig morsomt å holde på med når en føler at en får det til! Hvorfor er det alltid gutta som skal ta seg av sånt.... :klø: Nå har jeg gått i flere uker og egentlig ikke fått gjort unna så mye i huset i løpet av dagene. Er litt skuffa over meg selv der, men skylder litt på høstmørket.. Men i dag føler jeg meg nokså klar igjen. Nå har jeg nøyaktig 5 timer uten barn i huset, så nå setter jeg igang. Tror ikke jeg vil sette så mange mål bortsett fra faste rutiner. Så får vi se etterpå hva som er blitt gjort. Ukeplanen i dag sier kjøkken.... Dagens utfordring: Rydd oppslagstavlen/kjøleskapdøren/kalenderen sånn at det blir god plass til å notere opp alt som skal skje utover mot jul... Ha en fin dag!!
Gjest cathay Skrevet 30. oktober 2006 #893 Skrevet 30. oktober 2006 Foreløpig har eg fyrt i ovnen, lagd og rydda frukost, vaska ein klesvask, bretta og lagt på plass klær.
Seterjenta Skrevet 30. oktober 2006 #894 Skrevet 30. oktober 2006 I morges tømte jeg klesskapet og kommoden min, la bort mammaklær som er for små, de mammaklærne jeg har lånt, sorterte sommerklær, klær som kanskje passer snart, te par-tre poser til Uff etc. Dette ga to ledige skuffer i kommoden, som lillemor skal få låne til jeg får kjøpt egen kommode til henne.. Også har jeg hangt opp 6 av de tolv nye gardinhøydene på stua... (så uvant å gå fra lyse lette sommergardiner til mørkere og tette høstgardiner..... nesten ekkelt) Skal se om jeg får tatt resten av gardinene nå, så blir det henting i barnehagen, middag, kanskje en handletur til sverige?? Får se. Ha en fin dag videre alle sammen!!
Annie Skrevet 30. oktober 2006 #895 Skrevet 30. oktober 2006 I dag har jeg ikke gjort stort, og ikke har jeg planer om det heller. Gidder faktisk ikke. Men i morgen, DA begynner et nytt og bedre liv..... Tror jeg....
Gjest Leiababe Skrevet 30. oktober 2006 #896 Skrevet 30. oktober 2006 I dag har jeg vaska hele huset, tatt inn ved og kjørt 3 klesvasker.. Dette er mer enn jeg vanligvis gjør, så er ganske fornøyd med meg selv
Annie Skrevet 2. november 2006 #897 Skrevet 2. november 2006 I dag har jeg støvsugd, vaska 2 maskiner med klær. Skal rydde det på plass nå straks. Har tørka støv. Det går lekende lett med Swiffer! Må vaske gulvene etterpå. De ser ikke ut!!!
Sus Skrevet 2. november 2006 #898 Skrevet 2. november 2006 Swiffer...å, sånn må jeg også huske å kjøpe! Jeg har vært ute og rakt løv osv. i dag. Deilig!! Nå kan vinteren komme her også! Ellers har jeg tatt unna litt klesvask og litt generell ryddings.
Montezuma Skrevet 3. november 2006 #899 Skrevet 3. november 2006 Hvor langt har dere kommet med Zumaen Monte? I dag ot et par dager til er jeg bortreist og er på besøk hos familien. Skal ikke gjøre husarbeid på noen dager!!!! ← Hei sveis! Jeg har bare kommet til nivå 11-4. Puh! Slet leeenge med 10-7. men nå er det altså midt på 11 jeg står fast. har dessuten ikke mer enn 508 000 poeng. har hatt lit zumafri - armen verket så forferdelig! - men nå er det igang igjen!!! Hei! Er det forsent å henge seg med her inne? Har ikke lest allt her, for å si det sånn, men synes det virket veldig fornuftig. ← Velkommen tari! De faste rutinene har du fått oppramset, det er en god ide å få disse skikkelig innarbeidet før du går videre. Men når de er unnagjort er det bare å slenge se på dagens utfordring. Selv er jeg blitt sløv selv på det faste, så her må det en skjerpings til! I dag har eg vaska 3 vaskemaskiner, laga middag, sett på ei oppvaskmaskin, hengt opp ein vask, laga vaflar, frukost m/barn til skule, hekla på sengeteppe, lest Dagbladet, lest i Bibelen, skrive ukehandleliste. Blandt anna. ← Å gurimalla, så effektiv du er!!! Kjempebra! Ja, folkens, nå titer jeg innom igjen. Som dere vet har høsten vært tøff for meg, så jeg har vært helt ute ganske lenge. Håper at det skal gå litt bedre fremover. Har fått dødsfall litt på avstand, og jeg har innsett at jeg må jobbe mindre. 50% var å gape over litt for mye, så jeg trapper ned litt fremover. I det siste har jeg slappet av, vært hjemme alene med 1-2 baqrn mens mannen har fått utfolde seg litt, vært på husmorferie, scrappet, sovet mye, og de to siste dagene har jeg jobbet. Nå er det noen dager fri, så jeg tenkte å være litt effektiv imorgen. Det er fredag og planen ser ut som følger: - Shine kjøkkensink mm - Hotspots - Klesvask - Støvsuge - vanne blomster - rydde stuen Det står også vaske vinduer på ukeplanen i tillegg til stue, men det vet jeg at jeg ikke orker. Så jeg begynner m denn i morgen, så får vi se om jeg har tid og krefter til noe mer. I såffall får dere gi meg en utfordring. Kanskje det bare blir Zumalia etterpå......
Montezuma Skrevet 3. november 2006 #900 Skrevet 3. november 2006 Seterjenta!!!! Har det kommet noe baby??????????? Monte venter spent
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå