Gå til innhold

Utfordringstråd for husarbeide.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Sånn skritteller vil jeg også ha!! For en god idè!! Hvor mye koster en sånn dings? Synd at jeg bor så langt fra sånne butikker, for jeg skulle gjerne hatt en sånn akkurat nå! Da blir det nok fart på ryddinga tenker jeg....men 10000 til dagen....da må du virkelig være her og inspirere meg, tuji!! :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De skal visstnok ha noen til 100 kr på apoteket, men her var det utsolgt. Jeg kjøpte min for 300 kr på en sportsbutikk. Den teller til og med kalorier...

Skrevet (endret)

Jeg har også en, bestilte den fra en nettbutikk i sverige..

http://www.maxpuls.se/product_info.php?cPa...products_id=256

Men jeg bor så nære grensa så jeg fikk den sendt poste restante dit, så slapp jeg unna den 200,- regelen hos tollen..

Det er veldig inspirerende med slik, men de fleste teller ikke de første fem stega fra hver gang du har stått i ro (f.eks, henger opp klær eller annen småjobbing hvor du går bare litt og litt) derfor 'går' du gjerne mer enn de teller. Hvis noen skjønte hva jeg mente nå ;)

Og så anbefaler jeg å kjøpe en med en tilsvarende ekstra festestropp som på den jeg har, for da henger den ikke bare i klipset. Det er så lett å slå borti den når en holder på hjemme, og den skal bare en agng i golvet så er den ødelagt...

Før jeg fikk bekkenløsning brukte jeg å gå en 5-6 km i skogen de dagene jeg hadde fri, og det tilsvarte rundt 3000 skritt... Så 10000 er en del!! ;)

Lykke til jenter

Endret av Seterjenta
Skrevet

Har ikke fått tak i skritteller enda, men må prøve å få gjort en innsats i dag uansett. Flere som henger seg på?

Det er fredag, og jeg har et håp om å rett og slett ta en god gammeldags utvask av huset i dag.... :forvirret:

Målet i dag; huset skal være så bra at det kan komme uventede gjester langveis fra uten at jeg trenger være flau over rot og støv...skal jeg klare det må jeg starte nå!!

Tror jeg begynner med 15 minutteren i dag også jeg! ;)

Skrevet

Jeg skal støvsuge litt her og der, og bake masse godt til å ha i fryseren.

Skrevet

Bakte gjorde jeg i går. I dag skal bursdagsselskapet som var i går vaskes ut. I tillegg får vi besøk av søsteren min og nevøen min i morra og da må det vaskes her. Hun har ikke vært her enda, og da burde det se respektabelt ut.

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Tja....kan ikke si jeg har kommet særlig langt enda. Men jeg har handlet, så nå kan jeg snart begynne på resten. :sjenert:

Hva baker dere Annie og tuji? Hørtes deilig ut med en fryser fyllt med hjemmebakst. Dere er jammen flinke altså!! Pannekakene mine venter fortsatt på å bli stekt, men oppskriften ligger fremme og jeg skal ta ungene med på dette så snart alle er samlet og vi har litt rolige tider.

Seterjente - du har en mage å passe på; kos deg med den og ikke tenk på husarbeidet. Legg deg i badekaret hvis du har - ingenting er som å ligge å se på sparkene i vannoverflaten...blir nesten helt misunnelig jeg. Synes det var flott å gå gravid, men jeg hadde ingen plager. Håper det går bra med deg?

Skrevet

Jeg har boller i ovnen!

De er fylt med vaniljekrem, og neste ladning har jeg puttet sjokoladebiter i.

Etterpå blir det pizzahorn :)

(Føler meg litt flink nå)

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet
Jeg har boller i ovnen!

De er fylt med vaniljekrem, og neste ladning har jeg puttet sjokoladebiter i.

Etterpå blir det pizzahorn  :)

(Føler meg litt flink nå)

Tror jeg stikker bortom deg litt, jeg!! :ler:

Har fått rydda litt, men det viktigste i dag var å få trøsta lille prinsesse på 6 år som var lei seg etter skolen idag. Ikke alltid like greit å være liten å ikke få være helt med på leken... :tristbla: Så vi satt på et litt støvete kjøkkengulv og tørka på tårer og trøsta så godt vi kunne... ;) Støvet kan vente, men det kan ikke prinsessene våre. ;)

Skrevet

Sus: Jeg bakte sjokoladekake for 2 dager siden. I går bakte jeg kanelboller og vanlige boller. Skal til venninnen min etterpå og hente epler og bake eplekake i morgen kanskje?

Skrevet
Så vi satt på et litt støvete kjøkkengulv og tørka på tårer og trøsta så godt vi kunne... ;)  Støvet kan vente, men det kan ikke prinsessene våre. ;)

VELDIG ENIG!!! :)

Skrevet
Seterjente - du har en mage å passe på; kos deg med den og ikke tenk på husarbeidet. Legg deg i badekaret hvis du har - ingenting er som å ligge å se på sparkene i vannoverflaten...blir nesten helt misunnelig jeg. Synes det var flott å gå gravid, men jeg hadde ingen plager. Håper det går bra med deg?

Takk for et fint tips!

Tror jammen jeg skal gjøre det en dag, men det får bli i neste uke, når jeg har litt alenetid på dagtid igjen.. Vi har boblebad, men jeg og mannen har bare brukt det en gang etter at vi flytta hit (i påska......)

Ellers er det forholdsvis bra med meg, tusen takk sus!!

Hadde en søvnløs natt, men har holdt meg litt i aktivitet med lett møbelmontering, litt rydding og tacolaging.. Når jeg vel satte meg ned i ettermiddag kom trøttheten skikkelig sigende, så det spørs vel hvor mye jeg får med meg på tv ikveld... ;)

I helga har vi masse planer, ta med ungene på platelansering på et kjøpesenter i nærheten (svogeren min og bandet skal slippe plate og spille litt), så dansegalla på kvelden (de skal spille der også), og Tufte-kamp på stadion på søndag!

Ungene har ikke hørt om Tufte, men de gleder seg veldig til å se på fotballkamp de! (Seriekamp for bys-laget etterpå da) ;)

Altså - ingen jobbing hjemme i helga, bortsett fra å stryke ei skjorte for mannen;)

GOD HELG alle sammen!

Gjest Gjest_sus_*
Skrevet

Hallo folkens! Ny uke, nye muligheter! :)

Minsten har vært borti dataen her, så nå har jeg så små bokstaver at jeg ser nesten ingenting her. Det hjelper ikke å stille skriftstørrelsen, noen som har vært borti dette noen gang? Uansett, da trenger jeg ikke sitte her hele dagen... :ler:

Tips til utfordring i dag, anyone??

Jeg har fått rydda kjøkken og går nå videre fra rom til rom. Ligger totalt på etterskudd med klesvasken, så den må prioriteres i dag.

Hvordan går det hos dere?

Skrevet

Lillejenta er hjemme med feber i dag, så her blir det ikke gjort så mye husarbeid.

Skrevet

Jeg har vært hos fysio idag, med beskjed om å ta det rolig noen timer, så ingen store aktiviteter her. Har satt på ei vaskemaskin (må sette på ei til etterpå), fyrt opp i peisen og skal pakke inn julegaver nå!

(reiser til hjembyen min på torsdag, og siden termin er i november så ville jeg ha klar alle gaver som skal dit opp, når likevel skal hjem i bryllup nå. ) Ellers så har jeg noen finklær jeg må justere litt så de passer til min enorme mage, så det blir nok hovedaktivitetene idag!

Skrevet
Lillejenta er hjemme med feber i dag, så her blir det ikke gjort så mye husarbeid.

God Bedring! Ikke kjekt når de små er syke!!

:klem:

Skrevet

I dag MÅ jeg begynne med huset!! Hele huset skal ryddet til bunns og vaskes. Tak og vegger. Skal rense teppet på soverommet vårt også, så jeg har egentlig ikke tid til å sitte her. Må bare drikke opp kaffen min..... :sjenert:

Gjest bamsemums
Skrevet

Jeg har støvsugd idag, og vasket en del på kjøkkenet. Holdt for idag det... :forvirret:

Skrevet

HAr ikke gjort noenting i dag. Har vondt i hodet, og skal fortsette å ligge på sofan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...