Montezuma Skrevet 8. september 2006 #701 Skrevet 8. september 2006 HAr ikke gjort en dritt... MEN NÅ! nå skal jeg begynne også! Har lenge stirra på støvsugeren og den vant! Nå skal jeg bruke den også. ← Øh, velkommen etter! *litt ovenpå nå*
Sus Skrevet 8. september 2006 #702 Skrevet 8. september 2006 Denne gang skal jeg faktisk skryte litt av dere!! Annie; hvor langt fikk den støvsugeren deg avgårde i dag?? Du må avlegge rapport før jeg godkjenner det hele!! Jeg for min del ble litt forstyrret av en utrolig bra mail (ikke fra Brad Pitt, men fra monte faktisk, tusen takk- den var herlig!!) Ellers har jeg hatt en fordel av at gubben okkuperte dataen i forbindelse med jobbing, så da bare måtte jeg gjøre husarbeid jeg også. Selv om den satt litt langt inne også hos meg i dag....må innrømme det, jada. Jeg fikk gjort følgende: - bretta 2 maskiner med klær - satt på ny maskin - rydda kjøkken (som forøvrig må ryddes på ny nå etter mat..) - redd opp senger og rydda litt generelt over de fleste rom - skrevet et viktig brev Er kjempefornøyd, jeg!! Snop....bittebittebittelitt bare....hvertfall ingen røyk selv om det faktisk hørtes litt fristende ut akkurat nå..
Montezuma Skrevet 8. september 2006 #703 Skrevet 8. september 2006 Denne gang skal jeg faktisk skryte litt av dere!! Annie; hvor langt fikk den støvsugeren deg avgårde i dag?? Du må avlegge rapport før jeg godkjenner det hele!! Jeg for min del ble litt forstyrret av en utrolig bra mail (ikke fra Brad Pitt, men fra monte faktisk, tusen takk- den var herlig!!) Ellers har jeg hatt en fordel av at gubben okkuperte dataen i forbindelse med jobbing, så da bare måtte jeg gjøre husarbeid jeg også. Selv om den satt litt langt inne også hos meg i dag....må innrømme det, jada. Jeg fikk gjort følgende: - bretta 2 maskiner med klær - satt på ny maskin - rydda kjøkken (som forøvrig må ryddes på ny nå etter mat..) - redd opp senger og rydda litt generelt over de fleste rom - skrevet et viktig brev Er kjempefornøyd, jeg!! Snop....bittebittebittelitt bare....hvertfall ingen røyk selv om det faktisk hørtes litt fristende ut akkurat nå.. ← Kjempebra, sus!!! Vi kan visst hvis vi vil! Eller faktisk bare om én av oss vil! Tusen takk for inspirasjonen ihvertfall. Nå har jeg satt igang en oppvaskmaskin, og så ligger det en hotspot på kjøkkenbordet her. Den kan vente, for nå får jeg snart besøk av en tidl. kollega. God hælg! PS! Annie...? Annie...??? Har du gjemt deg under støvsugeren nå da!!!
Annie Skrevet 8. september 2006 #704 Skrevet 8. september 2006 Har støvsugd, rydda en hylle i bokhylla, rydda i stua. Skal finne bøtte og vann og vaske vindusposter nå.
Montezuma Skrevet 8. september 2006 #705 Skrevet 8. september 2006 Har støvsugd, rydda en hylle i bokhylla, rydda i stua. Skal finne bøtte og vann og vaske vindusposter nå. ← Kjempebra! Flink du oxo!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 8. september 2006 #706 Skrevet 8. september 2006 Flink du er Annie!! Nå skal jeg henge opp en maskin med klær, ta ut av oppvaskmaskinen og rydde bittelitt. Burde ha vaska kjøkkengulvet, får se hva jeg gidder.. Etterpå skal jeg ut og kose meg i noen butikker sammen med ungene.
Annie Skrevet 8. september 2006 #707 Skrevet 8. september 2006 Har vasket: Vindusposter, bilder, lampeføtter, UNDER peisovnen, oppå micro'n, dører, TV, TV-benk, ALT jeg fant ut som trengtes en vask, fikk en omgang nå. Burde tatt gulvene, men tror de skal få vente til i morra. Nå skal jeg hente klærne som er i tørketrommelen og brette sammen og legge bort det. Deretter skal jeg skifte på sengene før jeg tar en dusj!
tuji Skrevet 8. september 2006 #708 Skrevet 8. september 2006 Her har jeg ikke lagt igjen spor før, men nå må jeg stolt fortelle at jeg har lagd en toukersplan for husarbeidet, så fra nå av skal huset være plettfritt til enhver tid! Øh...tror jeg.
Gjest Tanita Skrevet 8. september 2006 #709 Skrevet 8. september 2006 Har hengt opp klær, og satt på en ny maskin med klær. Skal Vaske kopper Rydde bordet i stua Brette sammen klær Rydde andre klær og legge/henge på plass i skapet Vanne plantene
Montezuma Skrevet 8. september 2006 #710 Skrevet 8. september 2006 Her har jeg ikke lagt igjen spor før, men nå må jeg stolt fortelle at jeg har lagd en toukersplan for husarbeidet, så fra nå av skal huset være plettfritt til enhver tid! Øh...tror jeg. ← Har hengt opp klær, og satt på en ny maskin med klær. Skal Vaske kopper Rydde bordet i stua Brette sammen klær Rydde andre klær og legge/henge på plass i skapet Vanne plantene ← Så koselig at dere henger med oss! har dere fått med dere våre daglige rutiner? Det er noen småting som - hvis de gjøres hver dag - bare tar ca 5 minutter, men har veldig stor effekt i heimen. - Rydde hotspot - Shine sinken på bad og kjøkken - En runde klesvask - Legge frem klær til neste dag Gjør vi dette + en utfordring el to i tillegg, så blir det aldri riktig ille, og vi slipper å bruke hvert eneste løedige minutt til husarbeide. (Vi kan spise godis og spille wiper isteden! ) Holder det med faste rutiner imorgen, folkens, eller skal vi ha en utfordring oxo? jeg skal ihvertfall spille spill med folka mine, og vi skal ut å kjøpe dåpsgave.
Gjest Gjest_Sus_* Skrevet 9. september 2006 #711 Skrevet 9. september 2006 God morgen folkens!! Noen som er klare til en bitteliten innsats selv om det er helg?? Jeg må, enten jeg vil eller ei.... Jeg var nemlig ikke særlig flink til å shine vasker o.l. før jeg la meg i går - og det straffer seg i dag. Jeg har ikke store mål i dag siden gubben er bortreist og det er mange unger i hus, men litt bør jeg da få gjort likevel. Har et lite håp om å få iverksatt ungene litt også i dag. Skulle gjerne hatt en liten utfordring, det pleier ofte å hjelpe på arbeidslysten. Noen som har et lite tips?? Pliiiise!!! Ellers må jeg: - vaske klær - rydde kjøkken - sortere skittentøy - få unna litt kontorarbeid - rydde litt ute på verandaen osv. Det står ingenting på ukeplanen i dag siden det er lørdag, men kom igjen med en liten utfordring. Jeg trenger et spark bak i dag!! I dag står det ingenting på ukeplanen, men
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 9. september 2006 #712 Skrevet 9. september 2006 ....å, ja det står visst ingenting på ukeplanen i dag....hvis det var noen som ikke fikk det med seg....huffameg så svimete jeg er!!
Annie Skrevet 9. september 2006 #713 Skrevet 9. september 2006 I dag er det ikke mye som skal gjøres. Burde ta en omgang med støvsugeren etter filmkveld med popcorn her i går Så har jeg bretta sammen klær som skal ryddes vekk, sengen skal jeg re opp, pappekser i kjelleren har jeg begynt å brette sammen, så det er klart til å kjøres vekk og den gamle sofaen som vi skal ha i 2 etg er støvsugd.
Montezuma Skrevet 9. september 2006 #714 Skrevet 9. september 2006 Jeg har faktisk kastet bort en hel dag! har sovet lenge, ligget i sengen og lest, fikk en tekopp servert mm. Ellers har vi vært i butikken, kjøpt dåpsgave + mat og lørdagsgodis! Sus; jeg skjønner ikke hvordan du kan ha så mye å gjøre dag! Du har jo holdt på som ei piska mus hele uken! Nei, du får ingen utfordring i dag. Sett deg ned, kos deg med barna, les en bok og spis litt godis fra kjempelate Monte (som har barn og mann i sving med woking her idag)
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 9. september 2006 #715 Skrevet 9. september 2006 Høres ut som du har hatt en deilig dag, monte!! Jeg har fått gjort unna målene mine i dag. Og ja, jeg har fått gjort en del denne uka, men jeg har utrolig mye å ta igjen også. Men nå begynner jeg endelig å komme litt i rute igjen. Været er bedre i dag, så det var deilig å være litt ute. Godisen har jeg kost meg med samtidig med husarbeidet. Det er jo lørdag!! Men nå skal jeg bare kose meg. Når ungene er i seng skal jeg se en fohåpentligvis god film, spise godterier og kanskje ta meg en liten baileys før jeg kryper under dyna med en god bok. Men i kveld skal vasken på kjøkken og badet ryddes før leggetid. Det er ikke morsomt å stå opp til rot på oppvaskbenken. Dette pleier jeg og mannen gjøre sammen på kvelden - det er bare så kjedelig når jeg er alene... Satser på nye utfordringer på mandag, da!! Ha en deilig helg!!
Annie Skrevet 9. september 2006 #716 Skrevet 9. september 2006 Muliig jeg er rar, men å rydde på kjøkkenet er noe jeg fktisk sparer til morgenen etter. Å tømme oppvaskmaskinen og rydde mens kaffetrakteren går er faktisk bare kos. Hadde forøvrig mange planer i dag, men har ikke gjort noen av dem. Har prioritert å være sammen med Prinsessa på 8 år.
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 11. september 2006 #717 Skrevet 11. september 2006 Ok, folkens!! Klar for ny uke og ny innsats?? I dag står det kjøkken på ukeplanen så vi kan kanskje ta en liten ekstra innsats der? Jeg foreslår at vi vasker komfyren litt ekstra i dag. Ellers er det atter kaos i heimen min... Forstår ikke hvor alt dette rotet kommer fra, jeg som er så flink.. Kan det kanskje ha noe med at vi er 5 rotekopper i dette huset som ikke er så flinke til å legge på plass etter oss...? Dagens oppgaver: - Kjøkkenet skal være strøkent med en ekstra ren komfyr - Vaske og brette klær til en er noenlunde ajour i kleshaugen.. - Bittelitt kontorarbeid Resten av dagen skal brukes ute da det er nydelig vær her!!
Annie Skrevet 11. september 2006 #718 Skrevet 11. september 2006 Kjøkkenet ser veldig bra ut, og komfyren er heldigvis ren, men jeg skal ta og vaske ventilatorgitteret og sjekke om filteret bør skiftes. Har satt på en vaskemaskin og har balja full med klær som skal legges på plass.
Gjest Montepu Skrevet 11. september 2006 #719 Skrevet 11. september 2006 Ok, folkens!! Klar for ny uke og ny innsats?? I dag står det kjøkken på ukeplanen så vi kan kanskje ta en liten ekstra innsats der? Jeg foreslår at vi vasker komfyren litt ekstra i dag. Ellers er det atter kaos i heimen min... Forstår ikke hvor alt dette rotet kommer fra, jeg som er så flink.. Kan det kanskje ha noe med at vi er 5 rotekopper i dette huset som ikke er så flinke til å legge på plass etter oss...? Dagens oppgaver: - Kjøkkenet skal være strøkent med en ekstra ren komfyr - Vaske og brette klær til en er noenlunde ajour i kleshaugen.. - Bittelitt kontorarbeid Resten av dagen skal brukes ute da det er nydelig vær her!! ← Monte er på jobb, men Monte er med!!! var nemlig såå effektiv før jobb imorges at jeg tok kjøkkenbenker og sinker ol etter frokost. Før jeg GIKK på jobb - 45 minutter! Må ta en hotspot på kjøkkenet når jeg kommer hjem. Stekeovnen kan stå der i dri... sin! Det er et heldagsprosjekt. Men jeg skal brette noen klær som er tørre, og (omsider!!!) kle på den siste sofaen! Og kanskje skifte sengetøy - hvis ikke jeg sparer det til imorgen! Også er det jo Akutten ikveld!! Idag har jeg spist en skive til frokost og ett eple. Godis : 0 Sus...???
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 11. september 2006 #720 Skrevet 11. september 2006 monte da....alltid må du mase etter den godisen min akkurat på sånne dager som i dag!! Javelda, en hel melkerull i løpet av formiddagen!! Men, jeg har vært flink husmor: - Kjøkkenet er strøkent - Komfyren skinner UTENPÅ (ikke stekeovnen, den tar jeg en dag senere!) - Full kontroll på klesvasken - Har støvsugd gang og soverom oppe. Nå er det stua sin tur. Og så har jeg vært litt dyrlege i dag for en stakkars firbent... Nå skal jeg støvsuge, spise litt , ta meg av minstemann og ut og kose oss i det fine været.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå