Annie Skrevet 4. september 2006 #641 Skrevet 4. september 2006 I dag er det lite å gjøre faktisk. Har vasket en maskin med klær, har brettet sammen en annen, og nå skal jeg putte tøy i tørketrommele. Sinkene skal klores og vaskes så de skinner!
Montezuma Skrevet 4. september 2006 #642 Skrevet 4. september 2006 Ferdig med sinkene Annie? Nå har jeg funnet igjen hele kjøkkenet mitt etter helgens galskap! Nå skal jeg henge opp it mer klær til tørk, og så skal jeg begynne å få på plass diverse møbler so fortsatt står som langbord i hagen. Er du igang igjen sus?
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 4. september 2006 #643 Skrevet 4. september 2006 Ok, hm.....jeg duppa litt av på sofaen jeg..... litt søvnmangel etter helgen - men nå er jeg på plass igjen. Altså, nå skal jeg: - henge opp en maskin med klær - brette mer klær - rydde oppslagstavla
Annie Skrevet 4. september 2006 #644 Skrevet 4. september 2006 Har ikke tatt sinken enda, men klærne er klare til å legges i skap og skuffer. Skal helle Klorin over på en tom Jif flaske. Kjempesmart når jeg vasker i sinken, for da blir det et passe tynt lag som fjerner misfarge og evt lukt.
Montezuma Skrevet 4. september 2006 #645 Skrevet 4. september 2006 Har ikke tatt sinken enda, men klærne er klare til å legges i skap og skuffer. Skal helle Klorin over på en tom Jif flaske. Kjempesmart når jeg vasker i sinken, for da blir det et passe tynt lag som fjerner misfarge og evt lukt. ← å, det var et godt tips! Tusen takk! *løper for å finne sprayflaske*
Annie Skrevet 4. september 2006 #646 Skrevet 4. september 2006 Her gjelder det å hjelpe hverandre med råd og tips for å få hverdagen og husarbeidet til å gå lettere.
Montezuma Skrevet 4. september 2006 #647 Skrevet 4. september 2006 Jeg måtte gi meg på ettermiddagen her. Ble så sliten. Så jeg token time på sofaen før vi alle dro ut og hadde koldtbordpiknik på stranden. Kjempedeilig! Nå er jeg mer enn sliten, så nå er det bare tv og sofa. Resten av pliktene gjør jeg imorgen. Men nå er det jo ryddig overalt, så det blir annet småtteri da :-)
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 4. september 2006 #648 Skrevet 4. september 2006 .....jeg måtte også gi meg, men oppslagstavlen er hvertfall ryddig!! Nå er det snart nattings her, får ta en ny innsats i morgen!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 5. september 2006 #650 Skrevet 5. september 2006 God morgen, folkens!! Ny dag, nye muligheter!! Dagens mål: - brette resten av klærne - sortere skittentøy - få orden på en voksende hotspot - betale regninger - pakke ut resten fra helgen... - enkel rydderunde gjennom alle rom Noen som har forslag til dagens utfordring???
Montezuma Skrevet 5. september 2006 #651 Skrevet 5. september 2006 God morgen, folkens!! Ny dag, nye muligheter!! Dagens mål: - brette resten av klærne - sortere skittentøy - få orden på en voksende hotspot - betale regninger - pakke ut resten fra helgen... - enkel rydderunde gjennom alle rom Noen som har forslag til dagens utfordring??? ← God formiddag!!! Det var godt du kom nå, for jeg har ikke helt arbeidslysten enda...... Men nå skal jeg begynne på din liste samt fortsette på den fra igår. Mine gjøremål blir da: - Klesvask - Hotspot - Betale regninger - Shine sinkene - Rydde utenpå kjøleskapet Og den aller koseligste jobben, som jeg sparer til slutt: Rydde gavebordet mitt etter helgen! Da setter jeg igang. men det kommer til å gå sakte altså...... Forresten; ukeplanen sier kjøkken+vanne blomster! Der fikk du utfordringen din!
Seterjenta Skrevet 5. september 2006 #652 Skrevet 5. september 2006 Jeg tror jeg skal prøve å få vaska litt vinduer idag... Har bare 27 vinduer i huset, så jeg får ikke tatt alle på en gang liksom... Og huset er helt nytt, og de hersens sprossene som sitter på utsida er så sinnsykt harde å få av og på første gangen! Men, nå SKAL jeg prøve. Mål for dagen: Utsida og innsida av 3 kjøkkenvinduer, innsida av 7 stuevinduer (har vaske de utvendig for ikke så lenge siden) og inn- og utsida av de 4 vinduene på loftstua... Da har jeg å gjøre på idag, hvis rygg og bekken holder...
Montezuma Skrevet 5. september 2006 #653 Skrevet 5. september 2006 Jeg tror jeg skal prøve å få vaska litt vinduer idag... Har bare 27 vinduer i huset, så jeg får ikke tatt alle på en gang liksom... Og huset er helt nytt, og de hersens sprossene som sitter på utsida er så sinnsykt harde å få av og på første gangen! Men, nå SKAL jeg prøve. Mål for dagen: Utsida og innsida av 3 kjøkkenvinduer, innsida av 7 stuevinduer (har vaske de utvendig for ikke så lenge siden) og inn- og utsida av de 4 vinduene på loftstua... Da har jeg å gjøre på idag, hvis rygg og bekken holder... ← Heisann! Du har jammen nok av vinduer! Klarer du målet for idag er du jammen meg Dagens Vindusvasker!!! Stå på, men ikke ta deg helt ut, da! jeg er ferdig med klesvasken! *tusler videre på listen.....*
Montezuma Skrevet 5. september 2006 #654 Skrevet 5. september 2006 Da skinner det i sinker og benker, mikro og komfyr her!!! for meg! Nå har jeg bare igjen å rydde på kjøleskapet og vanne blomster. Ettrpå skal jeg bare slappe av og kose meg! Hvordan går det med dere???
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 5. september 2006 #655 Skrevet 5. september 2006 ....ok....skal vi se.... Ferdig med: - vanne blomster - rydde kjøkken - sortere regninger... - sortere skittentøy - pakke ut resten etter helgen.. Nå må jeg: - ta ut av oppvaskmaskinen - brette resten av klærne (ikke mye igjen nå!) - rydde litt sko og div. i gangen - sette på en maskin med klær - planlegge dagens middag ....arbeidslysten sitter litt langt inne i dag, men det hjelper virkelig å ha dere her!!
Seterjenta Skrevet 5. september 2006 #656 Skrevet 5. september 2006 Jeg er ferdig med alle vinduene på kjøkkenet og stua!! I tillegg har jeg fått støvsuga bak begge sofaene og pussa alle glassdørene i seksjonen på stua! Lita nett-pause før jeg går igang med vinduene på loftstua! Fornøyd med meg selv idag ja
Seterjenta Skrevet 5. september 2006 #657 Skrevet 5. september 2006 Middag ja... der sa du noe, har glemt å ta opp fra fryseren! Veldig inspirerende med en slik tråd, at jeg ikke har besøkt den før!!
Montezuma Skrevet 5. september 2006 #658 Skrevet 5. september 2006 Da sier jeg bare: Mission accomplished!!! Jeg er altså ferdig med absolutt alle gjøremål! Gjett om terrassen er min resten av dagen, for der steker solen som aldri før! Jeg har tatt av litt ekstra her idag, nå går nemlig vaskemaskinen med sofatrekk og duker! Dere er kjempeflinke, jenter! Seterjenta, du imponerer virkelig med vinduene dine! Sus, ikke stress! Vær fornøyd med det du har gjort. Det andre går ingen steder, så det kan du bare stryke ut ti en annen dag! Klem, Montepu
Seterjenta Skrevet 5. september 2006 #659 Skrevet 5. september 2006 Så flink du har vært Montepu!!! Du fortjener så absolutt terrassen nå! Strålende vær her hos meg også, men det blåser småramp!! Nå er jeg ferdig med de vinduene jeg hadde bestemt meg for, burde nok tatt noen soveromsvinduer også, men kjenner kroppen sier ifra nå.. Men, som sagt målet nådd, og jeg kan også slappe av resten av dagen med god samvittighet
Annie Skrevet 5. september 2006 #660 Skrevet 5. september 2006 Himmel så flinke dere er. Har tømt oppvaskmaskinen, laget pannekakerøre, handlet og rydda på kjøkkenbenken i dag jeg. Resten har jeg tilbrakt på sofan.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå