Gjest Gjest_kallamilla_* Skrevet 11. juli 2006 #541 Skrevet 11. juli 2006 Sus, du må ha en kjempefin ferie! Annie, lykke til med rotfylling i sept! Jaja, i dag har jeg fått besøk av søstera mi, så mye husarbeid i dagene som kommer blir det ikke, bortsett fra klesvask, oppvask, middagslaging og kjøkkenrydding. Men fikk vaska badet og støvsugd før hun kom, så det ser rimelig greit ut! Har mange store husarbeidsprosjekt fremover så kommer nok innom her for å hente inspirasjon etter hvert.
Annie Skrevet 11. juli 2006 #542 Skrevet 11. juli 2006 Jeg skal snart ut å grunne lister som skal være på rommet til prinsessa. Kjedelig, men skal vi bli ferdig med rommet hennes, så må jeg reagere. Så skal jeg vaske 1 fryseskap og 1 kjøleskap.
Sus Skrevet 23. juli 2006 #543 Skrevet 23. juli 2006 Hei, hei!! Er nettopp kommet hjem fra en deiiiilig ferie, men nå er det på'an igjen her hjemme. Målet mitt i kveld er å pakke ut og sortere klær klar til vask. Noen andre som burde ha gjort noe selv om det er sommer???
Annie Skrevet 23. juli 2006 #544 Skrevet 23. juli 2006 Har lakkert skrivepult, malt et bord og baksiden av 2 skapdører i dag. I tillegg har jeg vasket, tørket og brettet sammen et par maskiner med klær. Er fornøyd for i dag tror jeg.
Montezuma Skrevet 23. juli 2006 #546 Skrevet 23. juli 2006 Heisann! Vår fantastiske Tyrkia-reise er dessverre forbi.... Vi hadde det sååå deilig, at vi vil bare tilbake. Neste år, tenker jeg! Anbefaler ihvertfall pascha Bay på det varmeste! Hadde rimelig orden her etter at vi kom hjem. Fikk raskt pakket ut, vasket klær og ryddet huset. Så kom en frøken hjem fra tre uker på leir, samt at mini fikk overnattingsgjest. Så nå er det bomba igjen. jeg trenger nok et skikkelig spark for å få orden på dette , ja....... Noen som vil gi meg en liste jeg kan begynne på? Håper ellers at dere andre har en flott sommer også! klem, klem
Annie Skrevet 23. juli 2006 #547 Skrevet 23. juli 2006 Sett på en vaskemaskin og ta deg en kaffe for vel utført arbeide.
Montezuma Skrevet 23. juli 2006 #548 Skrevet 23. juli 2006 Sett på en vaskemaskin og ta deg en kaffe for vel utført arbeide. ← Da gjør jeg det!!! Tusen takk for en myk start!
Montezuma Skrevet 24. juli 2006 #550 Skrevet 24. juli 2006 Har funnet ut at litt er bedre enn ingenting. ← Nå har jeg faktisk både brettet en ladning og hengt opp en maskin til tørk! Det gjelder bare å komme igang, vettu!
Annie Skrevet 24. juli 2006 #551 Skrevet 24. juli 2006 Tror jeg skal få brettet kroppen under dyna jeg nå, og fortsette i morra. Ny dag nye oppgaver..... *sukk*
Montezuma Skrevet 24. juli 2006 #552 Skrevet 24. juli 2006 Tror jeg skal få brettet kroppen under dyna jeg nå, og fortsette i morra. Ny dag nye oppgaver..... *sukk* ← Da titter jeg innom og ser om du har noe mer til meg! Sov godt!
Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2006 #553 Skrevet 24. juli 2006 Måtte bare innom full fart for å få litt inspirasjon. Det er sommer og da bruker jeg ikke opp tiden min her inne, men et lite spark bak kan være greit å hente her. I går var jeg flink og fikk pakket ut alt etter ferien, og i dag har jeg vasket klær i store mengder. Jeg er ikke ferdig, men jeg fortsetter i morgen. Men jeg slurver litt med rutinene, og det er ikke gøy nå når det er fluer i luften... Hater fluer på kjøkkenet !!! ...derfor må jeg være veldig flink til å rydde hele tiden rundt vasken osv. I tillegg til vasken på badet. Så det skal jeg gjøre nå; vasken på badet og vasken på kjøkken!!! ....løpe....løpe.... Kommer sterkere tilbake senere, når været ikke er så fint som nå! Monte og dere andre; - rene vasker på bad og kjøkken - 20 min. klesvask - rydd en hotspot ....og nyt solen!!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 24. juli 2006 #554 Skrevet 24. juli 2006 ...glemte jo å si at det bare var meg.
Annie Skrevet 24. juli 2006 #555 Skrevet 24. juli 2006 I dag hr jeg malt skrivepult, 2 strøk og et bord, 2 strøk. Skal bare male skapdørene med tavlemaling i morra så er rommet til prinsessa nesten innflytningsklart. Må selvfølgelig vaske gulv og vinduer først, men det blir ikke før på onsdag tipper jeg. Skal finne frem gardinstoff, og måle hvor lange gardinene skal være og mulig begynne å sy dem i kveld. Skal uansett legge badetøy og håndklær på vask NÅ!!!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 24. juli 2006 #556 Skrevet 24. juli 2006 Koselig å høre fra deg igjen sus! Annie, du er jo racerflink! Oppussingsting er jeg IKKE god på om sommeren, altså! Men jeg har vasket og lagt vekk all klesvask, pakket ut etter Travelgirl, solgt en seng (så da fikk jeg ryddet og gjort rent under der oxo!), vasket badene og støvsuget hele huset!!! Imorgen tror jeg kanskje det blir så enkelt som å ta en badetur med kusinen min. Det fortjener vi! hehe! Ha en fin dag i solen folkens!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 27. juli 2006 #557 Skrevet 27. juli 2006 Hvordan går det hos dere? Nå skal jeg skryte litt av meg selv; jeg er faktisk helt ajour med klesvasken (siste klesvask var noen skibukser fra påsken... !!!) men nå er det heeelt ryddig på vaskerommet!! Annie; jeg blir sååå inspirert av å høre om deg som pusser opp inne!! Jeg sitter i solen og planlegger for fullt allerede, men selve arbeidet får vente til høsten... I morgen skal jeg: - handle matvarer - rydde en hotspot i stua - rydde badet - vaske kjøkkengulvet - brette rester av klesvask - kanskje vaske 1 kjøkkenvindu... - feire en bursdag!! Ha en flott fredag folkens!!
Gjest HusGjesten Skrevet 27. juli 2006 #558 Skrevet 27. juli 2006 Hei! Kan jeg få væ'me åå? Her er alt et kaos til stadig. Vi pleier å la alt "rase sammen" i løpet av uka, og ta en skikkelig shinings i helga. Det funker dårlig! Blir kjempefint når vi har rydda, men det varer (om vi er heldig) bare ut dagen. Har en hund her også som spiser/river/roter all papp/papir/plast hun finner utover hele huset også, så bare man ser inn i gangen så ligger det biter av ettellerannet strødd utover. Er kjempeflau over huset vårt! Det er ikke noe gøy å ha det sånn... Tror nok jeg også ville blitt mer motivert til å gjøre ting om vi gjorde det sammen Må si jeg bare har lest til side 4, og så hoppet jeg hit (så ut til at tråden har sklidd litt ut til feriesnakk..?), men håper dere fortsatt samarbeider med ryddinga! Har et lite forslag, hva med å sette: Mandag: oppvasken Tirsdag: Rydde stua Onsdag: Vaske klær, henge opp og brette klær Torsdag: "finpusse" huset Fredag: Støvsuge huset Lørdag: vaske gulv Søndag: Rydde/pusse kjøkkenet Ikke tenk på oppgavene i forslaget.. Klarer ikke tenke helt bra nå (vondt i hodet og overvarm), men poenget med forslaget tror jeg er ganske bra? En liten ting man skal prøve å få gjort hver dag. Noen her er hjemmeværende, andre er på jobb.. så med en "dagsplan" i stedenfor "timeplan" vil kanskje være lurt? Lettere å sammarbeide, og på slutten av dagen kan vi ha en "skryteaften"? Bare noen tanker fra meg
Montezuma Skrevet 27. juli 2006 #559 Skrevet 27. juli 2006 Velkommen skal du være, Husgjest!!! Alltid koselig med flere her! Vi har allerede en ukeplan. Dvs jeg hadde en gammel som Sus har adoptert, og hun minner oss stadig på hva som står på den :-) Send meg mailadresse i en pm, så skal jeg sende den til deg. Hvis du tar utgangspunkt i våre faste daglige rutiner, samt har ukeplanen i bunnen for større oppgaver, så er du på god vei. Rutinene våre rr supre, for når du gjør en liten ting, så får dulyst til å gjøre litt mer - fordi det blir så flott! Hver dag: - Shine sinken på kjøkken og bad (skrubb oppvaskkummen skikkelig én dag, så er den lett å shine de neste dagene. Ha engangsvåtservietter for bad og speil i skapet på badet, så er det lett og dra over mens du alikevel er der. ha også en nal liggende der og dra av speilet etter hver dusj, så er det alltid rent!) - 20 min klesvask (jeg tar ikke tiden; jeg tar enten å henger opp el bretter en maskin + sette på en ny). - Legge frem klær til neste dag (kjempegreit når man har mange som skal gjøres i stand om morgenen!) - Rydde en hotspot! Disse tingene tar max 5 min. Men husk: Det viktigste er at du ikke skal slite deg ut og føle at du bruker all din tid på husarbeid. Derfor er det så lurt å bruke fem min her og fem min der hver dag, så rekker det ikke å hope seg opp! Lykke til!
Montezuma Skrevet 27. juli 2006 #560 Skrevet 27. juli 2006 Og sus; så flink du er!!!! Kjempebra i sommervarmen! Og gratulerer så mye til bursdagsbarnet!!! Hvem av dere er det? (Lammene er jo ikke akkurat store nok til bursdag enda, men det blir et skikkelig bursdagskjør til våren!!! )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå