Gjest Gjest-Lise Skrevet 15. juni 2006 #501 Skrevet 15. juni 2006 Det var meg over altså.. glemte bare å skrive navnet mitt.... Til nå har jeg: Brettet sammen og lagt bort alle klærne på tørkestativet. Vasket 1 vaskemaskin , nr 2 står å durer nå. Tømt oppvaskmaskinen, fylt inn på nytt. Tørket av kjøkkenbenken. Den har vært ryddig siden i går Ryddet sofaen og sofa bordet. Skiftet duk. Swiffet stuegulvet Føler meg flink jeg
miss77 Skrevet 15. juni 2006 #502 Skrevet 15. juni 2006 OBS! Ikke vært innom tråden siden 31.05 Har gjort litt siden da altså Fikk vasket hele kåken før forrige helg. Er i full gang med dagens 3. vask Har også fått vasket bilen + støvsugd innvendig, vanna blomster og rydda litt. Satser på å bli ferdig med klesvasken og ryddinga i dag. Må få vasket disse hersens plagga som ikke tåler annet enn håndvask óg Lite taktisk å ikke kikke på vaskelappen før man kjøper klær Støvtørk og gulvvask står for tur i mårra.
Montezuma Skrevet 17. juni 2006 #503 Skrevet 17. juni 2006 Hei, hei alle sammen!!!!! Hei, Kan jeg få lov til å være med dere? Her hjemme hersker det kaos i alle rom. Trenger virkelig oppstramming altså!!!!! Henger etter med rydding, vasking,klesvask osv osv. Er slik at jeg overhodet ikke vil ha besøk fordi jeg ikke tør å slippe noen inn her... *huff* ← har ikke mye lyst til å slippe noen inn her eller skulle gjerne vært med deg men er litt lat i kveld og resten av uka skal jeg jobbe og sambo inn på sykehuset så da får det se sånn ut til søndag så da må mange bli med ? ← Hjertelig velkommen til dere nye! Vi behøver flere til å sparke oss igang...... jeg har ikke gjort en tøddel hele uken, for jeg har vært pleier hos en venn som kom hjem nyoperert på mandag. Så jeg har bare passet på, medisinert, vært på apoteket og handlet osv. Jaja, jeg fikk jo gjort litt alle timene pasienten lå og sov da. Vasket hele leiligheten hans og alt som fantes av klesvask der i huset! Men vel hjemme var det ikke mye som var gjort mens jeg hadde vært borte. Så jeg fikk et kick i går kveld, ryddet alle rom og hotspoter unntatt kjøkkenet, vasket 6-7 maskiner med klær og vasket badene. Men nå er jeg slliiiiteeeennn......! Imorgen skal jeg gjøre litt på kjøkkenet før jeg pakker gaver og flyr avgårde i selskap til 4 stk bursdagsbarn. Til uken jobber jeg, men skal prøve å få gjort litt alikevel. da behøver jeg en liten utfordring hver dag.......... Dere nye kan jo begynne der vi andre tok fatt: Få inn gode rutiner for å shine sinken, ta litt klesvask, rydde hotspots og legge frem klær til neste dag. Husk hva vi lærte i begynnelsen , jenter. Gode dagige rutiner sparer oss for de store takene! Fortsatt god helg!
Montezuma Skrevet 18. juni 2006 #504 Skrevet 18. juni 2006 Den effektive formiddagen forsvant, gitt! Vi hadde barnefri fra igår, så uten en lyd i huset sov vi heeele dagen!!! men etter koselig bursdag med grilling og alle mine herlige tante-barn, fikk jeg et kick når jeg kom hjem. Så nå har jeg hengt opp en klesvask, ryddet masse rot og spots i spisestuen og ryddet hele kjøkkenet! Salong, begge bordene, benker og spoter! Nå er det natta og jobb imorgen, men jeg skal titte innom for en utfordring når jeg kommer hjem imorgen. Jeg har et par til dere da: Rydde gangen og vaske bad
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 19. juni 2006 #505 Skrevet 19. juni 2006 Heisann!! For en fantastisk venn du må være monte; som tar deg av nyopererte venner og vasker både klær og hus for dem!! Ettersom det har vært mye jobbing i det siste tok vi med ungene på en overraskelsestur i går. Kjempekoselig, men det var ikke så veldig koselig å komme hjem til et bokstavlig rotete og skittent hjem!! Derfor passer utfordringene dine i dag perfekt. Jeg har rydda kjøkken, bad og gang så nå er det vasking som står for tur.....ikke alltid så effektivt med en 2-åring rundt beina som vil gjøre alt det som jeg gjør...men jeg skal få det gjort i løpet av dagen. I tillegg til å rydde gang og vaske bad kan vi rydde en skuff eller et skap på badet. Ha en flott dag alle sammen!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 19. juni 2006 #506 Skrevet 19. juni 2006 .....eh....har ikke fått gjort en #¤&%¤ i dag, jeg!!!! Eneste jeg har gjort er å spise massssse crispo (stoooooore plater!!) og lekt med guttungen (joda, jeg har vaska litt klær forresten) Begynte så bra med å rydde alle rom klar for vasking, men en mister litt gnisten når sånne småtroll vil hjelpe til med alt mulig.... Jeg trenger virkelig et realt spark til i morgen!!! Kan noen hjelpe en stakkars husmor i nød???!!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 19. juni 2006 #507 Skrevet 19. juni 2006 såså, sus! 2åringen synes nok det har vært en hel suuuuper dag, når ikke du har fått gjort andre ting! Og det er jo de små vi er her for, er det ikke? Og crispo'n; hrmpf, jeg skal IKKE kjefte.... fant nemlig en "bøtte" full av svenskegodt som jeg hadde glemt.....ehemmmm....Og så var det Akutten på tv, og så....eehhheeee! Case closed! Idag har jeg bare slappet av og lest ut en bok etter jobb, lagde enkel middag (laks og eggerøre mm), så har jeg brettet og ryddet bort en klesvask. og nå tror jeg at jeg vil gå og legge meg med en kopp te og lese mer! Sus, begynn med disse rutinene imorgen: - Hotspot - Shine sinken Deretter vasker du bad og gulv. Puss litt glasshyller eller vindu om du har noe ork til overs. Sjekker innom imorgen jeg! Ha en fin tirsdag!
kallamilla Skrevet 20. juni 2006 #508 Skrevet 20. juni 2006 Sus, jeg er i akkurat samme situasjon som deg........ I dag må jeg ta meg sammen og få gjort det jeg skal. Vi reiser på ferie torsdag , og før det har jeg tenkt til å: - vaske og rydde vaskerommet - vaske, støvsuge ogt rydde kjøkken og stue - vaske ut av kjøleskapet - rydde og støvsuge soverommene - vaske badene - støvsuge gangene - pusse vasken på kjøkkenet (skikkelig altså....) - støvsuge og rydde kjellerstuen/datarommet - pakke - stryke - vaske resten av klærne og legge dem sammen Hjelp!!!! Klarer jeg dette? Begynner med å: - vaskemaskinen og tørketrommelen går allerede! - vaske og rydde vaskerommet - støvsuge kjellerstua Klarer jeg dette på en halvtime? Jeg prøver og kommer inn og rapporterer etterppå! Of you go!
Sus Skrevet 20. juni 2006 #509 Skrevet 20. juni 2006 Tusen takk for inspirasjon, monte og kallamilla!! Jeg er allerede i gang!! Kallamilla, så flott at du også står på i dag!! Jeg er med deg utover dagen, det er sååå mye mer inspirerende å holde på med husarbeid når jeg vet vi er flere samtidig!! Lykke til videre, jeg kommer innom når jeg er ferdig med neste oppgave!! Hittil i dag har jeg gjort følgende: - ryddet og vasket kjøkkenet (inkl. gulv) - ryddet gangen - satt på vaskemaskin Nå skal jeg: - vaske badene - vaske gangen og trappa - rydde stua Det får holde i første omgang. Snakkes snart!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 20. juni 2006 #510 Skrevet 20. juni 2006 Hvordan går det med deg kallamilla? Du har vel ikke tid til å komme innom her engang tenker jeg! Nå skal jeg til frisøren med ungene, men jeg er såååå fornøyd med meg selv denne formiddagen. Har vaska kjøkken, gang, trapp, badene og inngangen så nå er det så rent og pent atte. Speilene skinner, så nå er det stua neste men det får bli senere. Stå på!!
Gjest monte Skrevet 20. juni 2006 #511 Skrevet 20. juni 2006 Kjempebra, kallamilla og sus!!!!!! Dere er virkelig noen virvelvinder idag. Stå på det dere orker, men ta dere en velfortjent pause innimellom. kallamilla, om ikke du er ferdig med alt du har planlagt til ferien, så vær fornøyd med alt du HAR gjort!!! Blås i det som evt ikke ble gjort. OK? Glade tanker, vet dere! Ha en fortsatt fin dag! jeg kjeder meg på jobben....... Dagens middagstips: Laks, eggerøre, loff og potetsalat.
Gjest Dingo Skrevet 20. juni 2006 #512 Skrevet 20. juni 2006 (endret) Og i dag har jeg ryddet rot og leker, tørket støv, vasket gulv, vasket to maskiner med klær og hengt opp til tørk, satt på oppvaskmaskinen og tømt den, baket muffins og begynt på middagen... og sist men ikke minst, passet trollungene:) Endret 20. juni 2006 av Dingo
Gjest Gjest Skrevet 20. juni 2006 #513 Skrevet 20. juni 2006 Guriland, når jeg se rde listene dere har her!!! Slipper de store takene? Dere gjør milevis mer enn meg ihvertfall, og jeg gjør rent så sjelden som mulig. Har ingen av dere menn som også tar i et tak?
Gjest montepu Skrevet 21. juni 2006 #514 Skrevet 21. juni 2006 Guriland, når jeg se rde listene dere har her!!! Slipper de store takene? Dere gjør milevis mer enn meg ihvertfall, og jeg gjør rent så sjelden som mulig. Har ingen av dere menn som også tar i et tak? ← Det ser kanskje mye ut, men greia er at vi gjør tingene ofte. Dermed blir det ikke så mye, og det går fort. Rydder man haotspots/avishaugen hver dag så tar det ett minutt. Gjør man det så sjelden som mulig, så dekker den til slutt 2/3 av hele rommet! Tar man oppvasken hver dag, er det kanskje 4 ting å vaske. venter du en uke er benken full. Skjønner du tegninga? Ofte=lite Når det gjelde menn så tror jeg ikke det finnes noen menn som gjør så mye som min. F.eks. gulv er det KUN mannen som tar. Jeg husker ikke hvilket årstall jeg sist vasket et gulv. da jeg begynte å jobbe fullt som han, delte vi alt husarbeid og barnepass 50/50. Nå jobber jeg halvt igjen pga sykdom, så nå har han hovedansvaret for alt. jeg gjør bare det jeg orker, når jeg orker det. Jeg har verdens beste mann!!!!!!
Gjest Gjest_Sus_* Skrevet 21. juni 2006 #515 Skrevet 21. juni 2006 Må vel innrømme at jeg er innom og rapporterer mest her når jeg har skippertaksdager, og da ser det hele utrolig effektivt ut!! Men de fleste dagene er jeg vel heller litt lat og da er det viktig å ha innarbeidd rutiner for å få frem det som monte her sier; ofte=lite.... Når det gjelder mannen er også jeg utrolig heldig. Han vet ikke hva godt han kan gjøre, og begynner f.eks. automatisk å rydde i/ut av oppvaskmaskinen med en gang han er innenfor dørene. Men ettersom han for tida har omtrent "dobbel" jobb, vil jeg heller at vi skal sitte og slappe av sammen når han er inne. Derfor gjør jeg mesteparten av husarbeidet nå. Men han er mye mer effektiv enn meg når han først setter igang.... Så monte; du er faktisk ikke alene om å ha verdens beste mann!! Så heldige vi er!! :kys_2: Når det gjelder dagen i dag har jeg nesten ikke gjort noen ting, bortsett fra å underholde minstemann.... Men nå er han ute og leker så jeg må sette opp farten og få rydda unna litt før det kommer flere unger hjem. Mine mål: - klesvask - støvsuge stue - vanne blomster - rydde en hotspot som har blitt altfor stor i stua.. Da setter vi i gang!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 21. juni 2006 #516 Skrevet 21. juni 2006 Her starter det bra; ble nettopp avbrutt av minsten som står og spyler med hageslangen rett inn i entrèen!!! Tror jeg begynner ryddingen der, jeg...
Gjest Gjest_kallamilla_* Skrevet 21. juni 2006 #517 Skrevet 21. juni 2006 Monte, takk for god oppmuntring Det trengte jeg virkelig. Og jeg blir nok ikke ferdig med alt, så nå har jeg bestemt meg for å konsentrere meg om pakking og rydding, og så ringer jeg en jente som har vasket litt her tidligere og spør om hun vil komme og vaske mens vi er borte! Håper hun kan. Da leverer jeg bare nøkkelen til henne og legger 300 kr. på bordet. Er så sliten for tiden at jeg må gjøre det sånn...... Er ås sliten for tiden, så dette gjør jeg med beste samvittighet. Sus, jeg vet akkurat hvordan du har det med en mann som jobber mye. Sånn er det her og, så da blir det jeg som gjør jobben hjemme (og vaskehjelpen ) Ser ut som du har fått "vaskehjelp" også i gangen Vel, nå skal jeg: legge sammen klær samtidig som jeg lar koffertene og strykebrettet stå fremme sånn at jeg pakker og stryker direkte fra klesberget.... men først svinge støvsugeren over stuegulvet, for der så det ikke ut. Rapporterer etter hvert.
Gjest Gjest_Kallamilla_* Skrevet 21. juni 2006 #518 Skrevet 21. juni 2006 Heldigvis kunne hun vaske, så nå ser jeg litt lysere på livet!!!! Har fått strøket og pakket nesten alt sammen, laget lasagne til middag og støvsuget stua. Nå venter jeg på en klesvask, og hive den i tørketrommelen, før jeg setter på en ny. Det er siste tror jeg! En liten tur til svigermor for å si "hadet" siden vi skal på ferie må jeg også få til før leggetid.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #519 Skrevet 23. juni 2006 Har alle sammen reist på ferie?? Jeg reiser nå snart, så dere som er igjen får ta en ekstra innsats for oss også.... Kommer tilbake for fullt neste uke, klarer nemlig ikke å få huset strøkent i tide i dag så det får jeg ta når jeg kommer igjen.... Ha en deilig helg folkens!!!
Montezuma Skrevet 25. juni 2006 #520 Skrevet 25. juni 2006 hei igjen! ja nå er jeg ferdig med jobben i denne omgang. jeg har laaaaang ferie! Dro rett på venninnetur på hytta på fredag, og har bare kost oss, fisket, grillet og tjatret! Kjempedeilig! Kom hjem idag til Egne barn og feriebarn, skal ha noen bursdager til uken, masse overnattingsgjester og vi reiser på ferie til helgen. Så her er det mange baller i luften femover. Da er det ekstra viktig at jeg holder rutinene på stell, og samtidig gjør litt annet innimelom, så det ike er bombet her når vi skal reise. Håper du kom deg vel avgårde på ferie. Hushjelp er deilig!!!! Det må man kunne unne seg :-) Sus, du sitter vel på rompa og later deg mens barnet vasker resten av huset for deg også? Gangen skinner vel enda! Mandag står det barnerom på ukeplanen. Da tar jeg et tak der, hvis jeg kommer frem mellom alle som "bor" her for tiden....... hehe! og slvsagt faste rutiner! God mandag!!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå