Montezuma Skrevet 1. juni 2006 #461 Skrevet 1. juni 2006 heisann! vet du, sus, jeg synes jeg gjør fryktelig lite! jeg er vant til å være i full sving 24/7, men etter at jeg var syk ifjor, så har jeg veldig lite energi igjen. Som sagt tidligere , så blir jeg veldig sliten f.eks. av å være på jobb en dag, og orker ikke mer etter det. Andre ting (som å beise) tar fullstendig piffen fra meg, og jeg trenger mye hvile etterpå. Men jeg får disse raptusene mine innimellom, og jeg er nok veldig flink til å fortelle om dem......... Ofte når jeg "tar av" slik på kvelden, så har jeg sovet eller hvilt mye på dagen. Også blir jeg utrolig effektiv når jeg får holde på alene uten avbrytelser fra små, store og firbente Idag er det juni blitt, solen tyder også på det. men ikke de vannvittige vindkastene! Skulle ønske det snart ble behagelig sommervarme.......Det er liksom enten vind eller regn, aldri skikkelig sommerdag Planen min idag er å lage frokostblanding (stooor boks til mann og storemor!), bake en kake til naboen og klesvask. DEN tørker hvertfall fort i vinden! Ikveld er det Prison Break og Las Vegas *litt tv-slave* Fikk forresten gjort litt i hagen etter jobb igår! hadde ikke lyst til å gå inn, så jeg holdt på i tre timer med å plante ut paprika og chiliplanter, luke et stort bed og flytte noen stauder som brer litt mye om seg. Storemor plantet ut sommerblomstene hun har sådd. Forresten; Sus har lært meg å se på ukeplanen min! Der står det stryke klær, entré og pusse glassflater. entreen er bra, men det andre kan jeg prøve å få gjort. har en tonn med strykeklær som jeg ikke har sett slutten på på ca tre år............ Jepp, da er det bare å sette igang! Nå har dere også fått ideer til gjøremål for dagen! Kommer innom for oppfølging senere idag! Klolla 12, det er tre timer til, da skal vi se hvor langt jeg har kommet...... Ha en strålende dag!!!!
Sus Skrevet 1. juni 2006 #462 Skrevet 1. juni 2006 Hei, hei!! Her er det også sol i dag, men nå begynner det å blåse den evinnelig kalde vinden igjen.... ....så jeg må ut igjen og beise resten av møblene før de blåser fulle av støv!! Jeg er altså igang med beisingen, men det var litt kjeeedelig, så jeg måtte bare innom her litt.... Entrèen ja, den trenger hvertfall en skikkelig omgang her i huset, så jeg får prøve å få tatt den i kveld. Nå må jeg først ut og gjøre det jeg kan der før det blir regn igjen...(i morgen etter værmeldingen) Stå på alle sammen!! ...så møtes vi her senere!!
Montezuma Skrevet 1. juni 2006 #463 Skrevet 1. juni 2006 heisann! Da skal jeg tilstå hva jeg har gjort i tre timer: - Kastet bort masse tid på pc'n....... - Pusset alle blanke flater, unntatt seksjonen, for den er såååå stor og full av glasskap og hyller. - vasket og hengt opp klær - Vasket utemøblene - laget frokostblanding - Shinet sinken og benken -Gått tur med hunden Sus, jeg joiner deg med beisingen. har igjen siste strøket her på ett vindu og en dør før huset er heelt ferdig! Nå har dessuten vindet stilnet , så nå er det SOMMER!!!!!!!!
Sus Skrevet 2. juni 2006 #464 Skrevet 2. juni 2006 God morgen!! Hvordan gikk det med beisingen i går, monte? Ble du ferdig? Høres forresten ikke godt ut å være syk så lenge som du har vært, håper det går bedre etterhvert? Jeg er som nevnt en skippertakstype, og i går stod jeg på som bare det....så i dag er jeg sliiiiiten.... Jeg fikk beiset og malt benker, dører, trapper, postkassestativ osv. osv. på forskjellige bygninger på tunet, og var sååå fornøyd når kvelden kom. Da var det tid for å stelle noen hundre forskjellige firbente og deretter ta seg av noen småsyke unger... Så entrèen og glassflatene ble nok ikke rengjort i går, men det satser jeg på i dag ettersom det er gråvær her. Altså planen i dag er: - rydde kjøkken - vaske badet - vaske gangen - rydde bort vinterjakker - rydde en hotspot - oppdatere handlelista Hvordan går det hos dere kallamilla, miss77, bobeline, monte og dere andre??? Ha en flott fredag!!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 2. juni 2006 #465 Skrevet 2. juni 2006 Forresten; dagens utfordring: PANTE FLASKER!!
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 2. juni 2006 #466 Skrevet 2. juni 2006 Hmm.....her var det ikke mange....vil bare meddele at jeg har utført ALLE oppgavene mine i dag!!! (inkludert handlelista på xl, hvor jeg endelig fant ut hvordan jeg skal skrive ut bare det jeg trenger i "riktig" rekkefølge... så nå skal den fylles ut!) Dere andre får stå på når dere kommer hjem fra jobb, da skal jeg på jobb så nå har jeg ikke tid til mer. Men er såååå fornøyd med meg selv i dag!! (Og, ja....jeg tok en bitteliten melkesjokolade som belønning..men det må være lov. Er blitt myyye flinkere til å styre godisen i det siste, takket være dere!!)
Gjest Gjest_kallamilla_* Skrevet 3. juni 2006 #467 Skrevet 3. juni 2006 Hei, sus og dere andre! Så flink og effektiv du har vært sus! Helt imponert, jeg. Her har jeg tatt litt vask i går og litt i dag, så det ser ikke så verst ut. Neste uke skal jeg ikke jobbe, så satser på å komme inn om morgenene med rappårt på hva jeg har tenkt å gjøre. Det setter litt fart på gamla det vet dere God helg, alle sammen, ses til uka!
Gjest Vaskekona Skrevet 4. juni 2006 #468 Skrevet 4. juni 2006 Vaske og rydde på kjøkkenet nå! Gir tilbakemelding om 2 timer.
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 4. juni 2006 #469 Skrevet 4. juni 2006 Hei vaskekone!! Stå på, jeg kommer innom og sjekker om kjøkkenet ditt er rent om to timer!!! Jeg får ta en tur innom vaskerommet i mellomtiden....
kallamilla Skrevet 5. juni 2006 #470 Skrevet 5. juni 2006 Heisann! I morgen begynner hverdagen igjen, folkens! Jeg har en småsyk jente som skal holdes hjemme fra barnehagen, men håper å få gjort litt allikevel. I dag fikk jeg luket et bed og hevet på litt ny jord. Så nå ser det bra ut i den kroken 8så lenge det varer....) I morgen har jeg tenkt til å: luke et bed til, iallefall begynne på det. Innrømmer at det ser ikke ut, men det vises ikke så godt, så har ikke prioritert det. Men i morgen skal løvetann og annet ugress bort. Ellers skal jeg vaske klær, handle, levere bilen til service og skifte på sengene/støvsuge vårt soverom. Kommer med rapport ut på dagen i morgen! God natt, dere, snakkes snart!
Sus Skrevet 6. juni 2006 #471 Skrevet 6. juni 2006 God morgen! Kallamilla; det der med småsyke unger er ikke alltid like enkelt - det pleier å bli en del avbrytelser fra det en holder på med....men det er igrunnen god nok grunn til å la husarbeidet ligge litt Håper du får gjennomført det du ønsker i dag likevel. Mine mål i dag: - sy noen enkle gardiner - male en del på huset - vaske litt klær Det får holde for i dag ettersom det kommer maaange unger her på ettermiddagen... Snopespisingen min tok helt av i helga, så nå må jeg skjerpe meg!! Ha en flott dag!!
kallamilla Skrevet 6. juni 2006 #472 Skrevet 6. juni 2006 Egentlig helt sant det der, sus. Pleier egentlig å sitte mye i sofaen og lese/synge til syke barn, og det er egentlig litt deilig (bare de ikke er så syke at man er bekymret), for da lar jeg husarbeid være husarbeid. Men nå er det virkelig så det flyter her, og da finner jeg ikke roen til å bare sitte. Vesla sitter og leker på gulvet, så nå har jeg sjansen til å gjøre det jeg har tenkt. Og føyer på lista: Rydde, rydde, rydde...... Ha en bra dag!
kallamilla Skrevet 6. juni 2006 #473 Skrevet 6. juni 2006 Rapport og inspirasjon til å komme videre: Har levert bilen på service og handlet. Har tatt av senga og hivd i vaskemaskinen, støvsuget soverommet og gangene. Vasket badene. Ryddet kjøkken og foret 4 unger med is! Nå skal jeg rydde hyllene under TVen, som er fulle av cder/dvder som ikke er lagt inn i coverene.... Og så skal jeg ta litt generell rydding rundt om i stua. Så det så. Of you go!!!!
Frida Frosk Skrevet 6. juni 2006 #474 Skrevet 6. juni 2006 Hei, sniker meg inn her igjen jeg... Eksamen ble levert for to timer siden, så grunnen til at dere ikke har sett meg her den siste tiden er at husarbeid har vært langt nede på prioriteringslisten min. Men nå er det skoleslutt og full skjerpings. Bare ikke i dag, for nå har jeg fortjent å spise is ute i sola.
kallamilla Skrevet 6. juni 2006 #475 Skrevet 6. juni 2006 Gratulerer med overstått eksamen, Frida! Rapport fra i dag før jeg skal på aloe vera party (ja vet; skikkelig husmorgreie.... ): Fikk ryddet litt, og lagt sammen alle klærne som lå i sofaen i stua. Men cd og dvd hyllene ser likedan ut, det samme gjør bedet som jeg dyrt og hellig lovte å ta idag. Det får bli i morgen. Syns allikevel jeg har fått gjort en del. Ha en fin kveld, jeg skal ut og bruke penger !!!!
Frida Frosk Skrevet 7. juni 2006 #476 Skrevet 7. juni 2006 I dag sov jeg lenge. Syntes jeg fortjente det, men nå er jeg klar og starter med friskt mot. Dagens oppgaver er: -vaske badet -rydde stue og kjøkken som flyter over av papir og rot fra eksamen -rydde ut av oppvaskmaskinen -legge sammen klær -vaske to nye maskiner med klær Kommer innom med rapport i løpet av dagen.
Gjest Gjest_sus_* Skrevet 7. juni 2006 #477 Skrevet 7. juni 2006 Så koselig å ha deg her igjen Frida Frosk!! Håper det gikk bra på eksamen!! Kallamilla; fikk du kjøpt noe i går? Må bare innrømme det; jeg også liker å gå på sånne husmorparties... Jeg stresser på med å sy gardiner som må være ferdige innen i morgen. Skulle mye heller vært ute og malt huset, men sånn er det når jeg bare utsetter og utsetter ting!! Kommer innom senere for å se hvordan det går med dere. Ha en flott dag, da!!!
kallamilla Skrevet 7. juni 2006 #478 Skrevet 7. juni 2006 Heisann! Jada, sus, fikk kjøpt meg en aloe vera gele til hele familien (til solbrenthet etc) og en grønn øyenskygge til meg , og der var jeg 300 kr fattigere I dag er jeg på jobb hos mannen igjen, så blir ikke så mye husarbeid. Men skal sette på klær når jeg kommer hjem og prøve å begynne på det bedet jeg har mast om i flere dager nå! Eller skal jeg ta litt solarium på vei hjem tenker jeg. Reiser til Danmark i slutten av juni og det er gøy å ha litt underlagsfarge så danskene ikke blir blendet aldeles!! Lykke til videre med gardinene, sus! Ikke slit deg ut da Frida! Du hadde jo tross alt eksamen i går
Frida Frosk Skrevet 7. juni 2006 #479 Skrevet 7. juni 2006 Ingen fare, Kallamilla, har ikke slitt meg ut. Hørtes deilig ut med Danmark forresten... Du får huske aloeverageleen. Jeg fikk tatt det meste på lista mi før jeg måtte på jobb også har samboeren, hengt klær til tørk, ryddet det jeg ikke rakk og støvsugd og vasket gulv mens jeg var borte. Så vi har vært flinke begge to. Fortsatt er det nok å gjøre her. Pusse vinduer og gjøre verandaen klar for sommeren f.eks. Må en tur på Plantasjen en dag. Men nå har jeg fortjent å slappe av resten av dagen. Ha en fin kveld alle sammen.
Montezuma Skrevet 7. juni 2006 #480 Skrevet 7. juni 2006 Hei og hopp! Nå er jeg tilbake etter en herlig pinse på hytta! Der er dcet sååå deilig; bare grillings, leking, lesing, turer, spill og xord osv. Elsker og være der, skal snart tilbake! Jeg blir rent sliten av å se hvor flinke og effektive dere er her! Eksamen, gardiner, vask og syke barn og mye mer! Dere er knallflinke! Jeg jobber denne uken, så da orker ikke jeg gjøre stort mer. Selv om jeg absolutt bør få på en vaskemaskin snart...... Men med jobb om dagen og foreldrmøter/skoleavslutninger mm om kveldene, samt at jeg MÅ hvile litt hver dag, så fikser jeg ikke mer. Jo, jeg har fått handlet litt, da. Vært sånn på jobben at jeg har kunnet stikke ut innimellom og shoppet litt. Sus, jeg ble ferdig med beisinga i forrige ukejeg!!! Veldig fornøyd med det; nå går jeg rundt her og bare SER på det fine huset mitt! Det nye postkassehuset er også malt, så neste maleprosjekt nå er ny postkasse. men det får bli når jeg får ånden over meg. En liten pekefinger til deg sus: jeg leste ordet stress! Det vil vi ikke ha noe av!! Stresse med gardiner?? Nei å nei, det er noe man kan kose seg med på en regnværsdag. kan umulig haste; ingen som dør uten gardiner! jeg har fortsatt ikke gardiner i alle vinduene på kjøkkkenet, og vi har bodd her i 3 år...... Okei, det er kanskje litt i overkant, da........ Jeg har mål på ukebasis nå, jeg. Pakke ut etter pinsen, klesvask, få en unge på helgetur, ha en fin bryllupsdag med mannen min -når barna er lagt imorgen, og kjøpe gave til en mann som fyller 30. Popper innom igjen! Stå på; dere er kjempeflinke! Men husk å kos dere og nyt dagene også!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå