Gjest kristin81 Skrevet 25. april 2006 #361 Skrevet 25. april 2006 Det er godt å se at dagene flyr hos dere andre også. Jeg har begynt å jobbe litt nå, og da har jeg liksom ikke overskudd til store husprosjekt, vil bruke kreftene på prinsessen heller. I dag er det hverfall regnvær og jeg har fri, så da skal jeg få gjort litt håper jeg. Dagens mål: -sett på oppvaskmaskin -sett på plass rene kjørler -vask kjøkkenbenker/vask -rydd og vask i skapet under vasken -støvsug stue, kjøkken og gang -vask badet -rydd gangen (hvis jeg finner den i alt rotet der) -vask klær Håper jeg får gjort litt andre ting også, men jeg vil ikke skrive de opp for da blir jeg så skuffet om jeg ikke klarer det.... Skal også prøve å kose meg litt i dag. lese en bok og slappe litt av. Føler ofte at jeg bare går oog smårydder hele dagen, uten å være særlig effektiv, men også uten å få gjort noe kjekt. Hva bedriver dere dagen med?
Kvitil Skrevet 25. april 2006 #362 Skrevet 25. april 2006 Hei du ! Ja dagen går fort uten planlegging. Er glad andre og har problemer med å rekke det man har lyst til å gjøre. No er det tid for utearbeid og det er mere kos. Det ligger mitt hjerte nermest.
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 26. april 2006 #363 Skrevet 26. april 2006 Hei du ! Ja dagen går fort uten planlegging. Er glad andre og har problemer med å rekke det man har lyst til å gjøre. No er det tid for utearbeid og det er mere kos. Det ligger mitt hjerte nermest. ← til deg! Ja , det er deilig nå som det går mot lyse kvelder og varme dager! jeg må tusle en tur i hagen selv nå som dt er gråvær og jeg jobber hele dagen. men dete r så mye som skjer i bedene fra dag til dag, så jeg må følge med. Liker tilogmed å luke nå, bare for å ha hendene litt i jorden!
Gjest sus(ann) Skrevet 26. april 2006 #364 Skrevet 26. april 2006 Ja, det er jo bare deilig når våren endelig kommer! Er ute så mye som mulig og lar husarbeidet seile sin egen sjø for tida. Tar kun det mest nødvendige, det er ingen som ser i krokene hos meg nå uansett! Rutiner, rutiner, rutiner, rutiner er det som skal til for å lette hverdagen min, men det er lett å skeie ut og da blir det dobbelt igjen etterpå... Uansett; kjøkkenbenken er noenlunde ajour i tillegg til klesvask og bad. Så jeg er fornøyd. Soverom o.l. skal jeg ikke nevne med et lite pip engang... (det er best å bare ta sats fra dørkarmen og hoppe opp i senga i mørket; stupende trøtt og ikke se seg rundt i det hele tatt... )- rydding der får jeg ta en gang....snart....... Monte; jeg er forresten veldig interessert i den handlelista di. Oppdaga at jeg måtte registrere meg (og da ble jeg hetende Sus) og det har jeg nå gjort. Er det da så enkelt at jeg bare kan sende en mail til deg? Er litt grønn her inne jeg... Må vel ta med litt om dette snoperiet også da....er helt på trynet håpløs for tida...går og knasker i skapet hele tida og klarer ikke å slutte!!! Jeg har klart det før og fatter ikke hvorfor jeg ikke klarer det nå!!
Sus Skrevet 26. april 2006 #365 Skrevet 26. april 2006 ....det var jo bare meg med litt kortere navn God natt alle sammen!!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 26. april 2006 #366 Skrevet 26. april 2006 Ja, det er jo bare deilig når våren endelig kommer! Er ute så mye som mulig og lar husarbeidet seile sin egen sjø for tida. Tar kun det mest nødvendige, det er ingen som ser i krokene hos meg nå uansett! Rutiner, rutiner, rutiner, rutiner er det som skal til for å lette hverdagen min, men det er lett å skeie ut og da blir det dobbelt igjen etterpå... Uansett; kjøkkenbenken er noenlunde ajour i tillegg til klesvask og bad. Så jeg er fornøyd. Soverom o.l. skal jeg ikke nevne med et lite pip engang... (det er best å bare ta sats fra dørkarmen og hoppe opp i senga i mørket; stupende trøtt og ikke se seg rundt i det hele tatt... )- rydding der får jeg ta en gang....snart....... Monte; jeg er forresten veldig interessert i den handlelista di. Oppdaga at jeg måtte registrere meg (og da ble jeg hetende Sus) og det har jeg nå gjort. Er det da så enkelt at jeg bare kan sende en mail til deg? Er litt grønn her inne jeg... Må vel ta med litt om dette snoperiet også da....er helt på trynet håpløs for tida...går og knasker i skapet hele tida og klarer ikke å slutte!!! Jeg har klart det før og fatter ikke hvorfor jeg ikke klarer det nå!! ← Hei sus! Bare klikk på nicket mitt og velg å sende personlig melding. nei vent, jeg kan sende deg en med mailadr min jeg, så får du den med en gang. Du MÅ skjerpe deg på godisen, for jeg er sååå flink om dagen, og dete r bare fordi dere motiverer meg!Hvis ikke dere henger med, så klarer ikke jeg lenger heller! Imorgen skal du innom her på slutten av dagen og rapportere hva du har spist! Og det bør være SUNT!!! She, kristin & co, hvordan går det med gnomsinga deres? Jeg klarer å være flink fordi jeg gnafser rugcrisp og knekkebrød hele dagen, samt at jeg har oppskåret frukt tilgjengelig hele tiden. Kutt opp et lekkert fat, og tygg ivei! Et annet knep er å kjøpe Options, lett sjokoladedrikkpulver. Da får du sjokolade- og søtsmaken, men ikke alt sukkeret. Det tar bare et par dager uten godis før lysten avtar og magen ikke har plass til så mye som før. Stå på, jenter!!!
Sus Skrevet 27. april 2006 #367 Skrevet 27. april 2006 Hei & hå!! Javel, jeg har vært litt flinkere ang. godterier i dag...men jeg skal prøve å skjerpe meg enda mer i morgen. Lover....jeg vet jeg kan så jeg SKAL klare det nå også, men jeg tror jeg må ta det litt gradvis denne gang... Nå er jeg så trøtt at bokstavene surrer, så noen veldig oppsummering med husarbeid har jeg ikke i dag. Har jobba mye i dag, og fått veldig lite tid til rydding osv. Heldigvis tok gubben kjøkken i kveld, så får jeg brette haugevis med klær i morgen. Monte; den ukeplanen din synes jeg var genial!! Har skrevet den ut og tror den kommer til å hjelpe på motivasjonen min til husarbeid. Altså; fredag står det stue og vaske vinduer. Så det kommer jeg til å tenke på i morgen hvis jeg evt. skulle få litt tid til overs. Nå må jeg rett og slett hoppe til køys...natta alle sammen!!
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 27. april 2006 #368 Skrevet 27. april 2006 Hei & hå!! Javel, jeg har vært litt flinkere ang. godterier i dag...men jeg skal prøve å skjerpe meg enda mer i morgen. Lover....jeg vet jeg kan så jeg SKAL klare det nå også, men jeg tror jeg må ta det litt gradvis denne gang... Nå er jeg så trøtt at bokstavene surrer, så noen veldig oppsummering med husarbeid har jeg ikke i dag. Har jobba mye i dag, og fått veldig lite tid til rydding osv. Heldigvis tok gubben kjøkken i kveld, så får jeg brette haugevis med klær i morgen. Monte; den ukeplanen din synes jeg var genial!! Har skrevet den ut og tror den kommer til å hjelpe på motivasjonen min til husarbeid. Altså; fredag står det stue og vaske vinduer. Så det kommer jeg til å tenke på i morgen hvis jeg evt. skulle få litt tid til overs. Nå må jeg rett og slett hoppe til køys...natta alle sammen!! ← Bare jobb, ikke noe husarbeid her heller idag. men mannen lagde grønnsakssuppe og barna stekte lapper til dessert, så det var sååå koselig å komme hjem idag!!!! hadde ikke spist noe gnoms idag heller, men fikk smake litt da mannen tok frem en godtepose til Prison Break.... hihi! Natta herfra også! Skippertak til helgen :-) Sus, så fint at du fant inspirasjon i ukeplanen min! Skal henge den opp her igjen også!
Bobeline Skrevet 28. april 2006 #369 Skrevet 28. april 2006 Har endelig stått opp fra de døde I dag fikk vi internett igjen. Deltar på utfordrigner fra i morgen I dag skal det vaskes klær og skiftes sengetøy... kanskje vaske badet også...
Sus Skrevet 28. april 2006 #370 Skrevet 28. april 2006 Heisann! Måtte bare innom bittelitt før jeg går løs på neste økt! Etter en god natts søvn har jeg nå et strøkent kjøkken og et nyvaska kjøkkenvindu! (takket være ukeplanen din monte! ) Den ukeplanen bør du legge ut her, for den ga hvertfall meg inspirasjon!! Veldig greit med sånne nedskrevne holdepunkter! Målet i dag blir derfor å rydde litt ekstra i stua og brette klær....haugevis av klær....så da blir det nok ikke tid til så mye mer ettersom jeg må jobbe en del i dag. Forresten må jeg støvsuge etter minsten; han hadde funnet en isoporbit i går som han hadde vært veeeeldig opptatt med en stund. Da var det stille.... Resultat i dag er isoporkuler overalt!! Noen som har prøvd å støvsuge det? Jada, det liiimer seg oppå støvsugeren istedenfor å forsvinne inni den!! Jeg tenker med gru på den gangen det gikk hull på saccoen.... Har vært litt uskikkelig i dag og snoka nedi en godtepose....uffameg, tror jeg må til tannlegen og skremmes litt - det virka sist hvertfall sist gang; for et år siden omtrent....men jeg skal prøve resten av dagen nå....lover!!! Ha en flott dag alle sammen!!
Sus Skrevet 28. april 2006 #371 Skrevet 28. april 2006 Så flott å ha deg her igjen, Bobeline!! Stå på, så snakkes vi her igjen senere!!
Montezuma Skrevet 29. april 2006 #372 Skrevet 29. april 2006 Har endelig stått opp fra de døde I dag fikk vi internett igjen. Deltar på utfordrigner fra i morgen I dag skal det vaskes klær og skiftes sengetøy... kanskje vaske badet også... ← Koselig at due r tilbake Bob! Følger din plan jeg, idag, og begynner med klesvask og bad. Tok kjøkkenbenken igår.
Montezuma Skrevet 29. april 2006 #373 Skrevet 29. april 2006 Heisann! Måtte bare innom bittelitt før jeg går løs på neste økt! Etter en god natts søvn har jeg nå et strøkent kjøkken og et nyvaska kjøkkenvindu! (takket være ukeplanen din monte! ) Den ukeplanen bør du legge ut her, for den ga hvertfall meg inspirasjon!! Veldig greit med sånne nedskrevne holdepunkter! Målet i dag blir derfor å rydde litt ekstra i stua og brette klær....haugevis av klær....så da blir det nok ikke tid til så mye mer ettersom jeg må jobbe en del i dag. Forresten må jeg støvsuge etter minsten; han hadde funnet en isoporbit i går som han hadde vært veeeeldig opptatt med en stund. Da var det stille.... Resultat i dag er isoporkuler overalt!! Noen som har prøvd å støvsuge det? Jada, det liiimer seg oppå støvsugeren istedenfor å forsvinne inni den!! Jeg tenker med gru på den gangen det gikk hull på saccoen.... Har vært litt uskikkelig i dag og snoka nedi en godtepose....uffameg, tror jeg må til tannlegen og skremmes litt - det virka sist hvertfall sist gang; for et år siden omtrent....men jeg skal prøve resten av dagen nå....lover!!! Ha en flott dag alle sammen!! ← Hei sus!!! Har ikke en av dine små en sånn lekestøvsuger i plast? Den kan du nemlig bruke på isoporkuler! Jeg dukket nedi godteposen selv i går kveld, for mannen gikk bort til noen naboer alene, så da ringte jeg han og krevde å få vite hvor godteriet var gjemt!! (Ehhh...ja.... Det er sånn det fungerer her nå.... ) Nå er det langt på dag og jeg er enda ikke skikkelig igang her. Men nå forsvant hele familien ut av døren, så da pleier jeg å få ryddekicket mitt etter få minutter! På med musikken, og HERE WE GO!!!!!!
Montezuma Skrevet 29. april 2006 #374 Skrevet 29. april 2006 Sånn ja! Da har jeg : - Shinet vasken (med jif og skrubb osv.) og vasket opp og tørket opp, rengjort komfyrtoppen, samt vasket over det meste annet på kjøkkenet. - vasket badet oppe - Hengt opp klær, satt på ny maskin og sortert skittentøy - Ryddet litt her og der Nå skal jeg henge opp og starte en maskin til, og kanskje vaske badet nede - hvis jeg gidder!
Sus Skrevet 29. april 2006 #375 Skrevet 29. april 2006 Åååååhhhhh.....!!!! Nå hadde jeg skrevet et megalangt innlegg her men så forsvant hele dr....!!!!! Ja, ja jeg får prøve å ta det litt på ny igjen da. Altså; monte - du har vært kjempeflink i dag! Hørtes litt deilig ut å få ut familien når en skal ta huset. Vasken må jeg også ta skikkelig snart, men det blir ikke i dag. Hm....i dag har jeg.... : - klippet en hekk - hoppet på trampoline - spilt badminton - kjørt trøtraktor - vært fødselshjelp - handlet Her var det ikke særlig mye husarbeid, nei....klesvasken ligger fortsatt i en haug, isoporkuler finner jeg fortsatt rundt om (lur idè med lekestøvsuger, men dessverre er det en av de få tingene som ikke flyter på rommene til de små... ) osv. osv. Ja, ja kjøkkenet er hvertfall det viktigste når en har det litt travelt eller prioriterer å være ute. Så den tok jeg i dag morges, men nå er den jo like rotete igjen... Det var disse rutinene da... Uansett, i morgen er det søndag så da vil jeg ikke gjøre så mye. Men på mandag er jeg klar til nye oppgaver/utfordringer. Ser på ukeplanen til monte at mandagen er det kjøkken og klesvask som står i fokus, så da gjør vi litt ekstra der, eller hva folkens? Forresten; jeg har vært mye flinkere til å holde meg unna godteposen i dag... Ha en god kveld, da!
Sus Skrevet 30. april 2006 #376 Skrevet 30. april 2006 Selv om det er søndag har jeg følgende mål i dag: - rydde kjøkken inkl. benker - rydde en hotspot på pc- bordet - støvsuge 1. etasje - rydde en avishaug - brette klær Klar for innsats!!
Montezuma Skrevet 30. april 2006 #377 Skrevet 30. april 2006 Hei og hopp! Da er folka mine ute av døren igjen. Det er gørr kjedelig vær, så husarbeid er like bra aktivitet som noe annet. men det er et par praktiske ting som må gjøres også. Tror jeg må begynne med selvangivelsen. Okei, finne den frem ihvertfall. Mannen skulle ordne det for meg, men jeg har et ekstra skjema jeg må legge ved, så det får jeg vel prøve på selv. Dagens to do-list ser foreløpig slik ut: - Selvangivelse - Rydde ferdig på bordet (holdtr på m det nå) - henge opp klær/starte ny maskin - Pakke in gave/finne kort til storemor skal på overnattingsbursdag idag - Badet nede - Hjemmeside - Scanne bilder til en konfirmasjonsgreie neste helg På med musikken !!!!!!!! Antall godis idag: 0
Frida Frosk Skrevet 30. april 2006 #378 Skrevet 30. april 2006 Hei jenter, har byttet nick fra fru fortuna til frida frosk forresten. I dag skal jeg ikke gjøre mye husarbeid. Vaske litt klær og pakke til i morgen. Jeg drar til Italia i morgen, og når jeg kommer hjem derfra drar jeg i grunn rett til Praha, så blir borte herfra et par uker. Dere får fortsette med å motivere hverandre, og så flinke dere er til å la være å snoke oppi godisposen forresten.
Montezuma Skrevet 30. april 2006 #379 Skrevet 30. april 2006 Tjohoooo, frosk!!!! Ønsker deg en fantastisk tur til Italia og Praha! Er bare bittelitt misunnelig..........
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 30. april 2006 #380 Skrevet 30. april 2006 Dette er forresten ukeplanen min som Sus lener seg på UKEPLAN Mandag Barnerom Tirsdag KjøkkenVanne blomster Onsdag SoveromSkifte sengetøy Torsdag StrykeEntréPusse glassflater Fredag StueVaske vinduer Hver dag Shine sinken bad/kjk.KlesvaskRydde hotspotLegge frem rene klær Mann Støvsuge alle gulvVaske alle gulvVaske bad/wc, inkl. lufteluker, veggfester osv. Barn 1 Rydde rommetTømme søppelTur m hundenRydde av bordet Barn 2 Rydde rommetDekke bordetRydde gangen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå